Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har prøvd å oppsummert det meste dere har skrevet, og er enig i mye....

-men blir faen så provosert over at det skal være så aggresive og negative holdninger fra Bead + flere som tydeligvis ikke gidder å engasjere seg annet enn å komme med oppgulp.

 

Vet ikke om du mente meg under denne katogorien, men det jeg skriver mener jeg ikke for og lage missnøye eller kvalm.

Men er mer ment for og få igang en diskusjon ang temaet.

Jeg er ikke noen dragracing kar, men heller en person som syntes det er morsomt og kjøre i min hobby bil ( som jeg ikke vil gjøre om til noen drag bil, men heller en bil som gjør det like bra på rundt rundt bane, vei som på 402m )

 

 

-Sleeper henviser til en tråd på Gatebiforumet som stort sett gjaldt engangslisenser på uregga kjøretøy.

Tråden daua fort som f.... når jeg forklarte at folka dette er problem for må "organisere seg" gjennom NDRG eller en annen lisensiert klubb for å lage sak mot forbundet.

 

Det virker for meg som at Bead og co. + gatebilfolka ønsker å få allt servert i fanget uten å ofre noen ting, og gidder ikke engang komme med fornuftige forslag!

Personlig tror jeg ikke slik tankegang funker i det hele tatt nei.

Kunne ha funka dersom NDRG besto av folk som var så entusiaster at de solgte hus og kasta kjerringer for å samle alle rare sjeler i dragracenorge til en kjempestor dragracefamilie, men tror ikke tiden vi lever i sansynliggjør at noe slikt vil skje!

 

Tja, for meg personlig så har jeg ikke eller kommer ikke på dette tidspunkt til og kjøpe meg noen drag bil.

Dermed så syntes ikke jeg at jeg helt "passer" inn i NDRG.

Men jeg har dermed mye kontakt med gatebil folka her i grenland og de driver og jobber med dette problemet ang rødskilt og drag racing ( SL og 402) så vi får se hvordan det går til våren igjen... de regner med at det går i orden til da.. ( mulig du fikk med deg natt til 1 mai treffet på geiteryggen i år?)

PS: Jeg har ikke noen rødskilt bil, men bryr meg fordi det gjør det veldig vansklig og arransjere noe drag treff for gatebiler når halvparten av alle hobby biler i norge ikke får lov og kjøre fordi de ikke har hvite skiter

 

 

 

Når det er sagt, så kan det vel sies at dårlig økonomi sikkert har skylda i mye av manglende nytenking.

 

Skjønner at det er vansklig og få til noe når pengene ikke er der.. men hvorfor ikke være litt åpne for nye ting og trekke folk på? Jeg personlig syntes det er morsomt og se på gamle amcars kjøre der, men kan skjønne at det ikke er så mange som syntes det er så veldig spennende og se på en hel masse gamle 70 talls oppklistra biler som ser ut som de ikke har sett en lakksprøyte siden de var nye ( VET det finnes untakk, men det er satt litt på spissen) For meg så virker det som at hver gang noen prøve og komme med forslag så blir noen der inne fornærmet. ( Men det er jo kun ment for og få ting til og bli bedre!)

Hva med og få til lett bedre pauseunderholdning?

kansje prøve og ha banen klar når det åpner? ( starte kjøringa når plakaten sier den starter)

Slå seg sammen med noen andre og aransjere et treff som hovedsaklig er for gatebiler? Og f.eks invitere forskjelige bilklubber til en dag på drag banen?

Det har jo blitt arransjert drag treff der før hvor det har kommet MYE folk! Husker med glede det treffet som var der når high octane filmet i norge! da var det MYE folk der! Mulig det ikke ble gjort helt etter boka den gang, men det er jo tydligvis mulig og få det til.. ( eller så er det jo bare og se på¨hvordan ting blir gjort på DHB i danmark?)

 

Eller er det mulig for andre og leie banen og tidtagnings utstyr? hva med og leie ut for og få noen penger i kassa? Da kan der f.eks ta x antall % av inntektene til de som leier banen som igjen = rein netto inntekt for dere.( husk at hvis det blir arransjert treff for gatebiler så er det vel strengt tatt ikke vits med så mye track bite heller = billigere for dere og mindre knuste kasser.. )

 

Skjønner at dere kansje ikke bryr dere så mye om at andre biler en drag biler skal kjøre der, men det er jo en god mulighet for dere og få inn noen flere kr i kassa?

 

 

Street challenge i høst var skikkelig nedtur for gatebilfolket, er ikke tvil om annet!

At de få som skulle kjøre fredag og lørdag ble skyvd ut i dimman av løpsleder, er veldig beklagelig noe de fleste i NDRG systemet

 

Jepp, det er sånne ting som gjør at folk ikke gidder mer, er litt kjedelig og bruke noen tusen kr og en hel dag på og endre opp med og få kjøre 1 gang når det var for glatt for drag biler og kjøre..Den dagen var det 4 gatebiler som var påmeldt.. burde ikke vært for problematisk og flette disse 4 bilene inn mellom rundene!?

 

Hvordan tiltrekke gatebilfolket utover hva som er prøvd har jeg ingen ideer om!

Gatebil i seg selv er pop fordi det hele tiden har foregått i gråsoner mellom show og sport, men uansett hva som skjer på Gardermoen er det lite trolig at det tillates noe som helst som ikke er i henhiold til forbundene.

Kanskje den største bakdelen med å være ett iddrettslag og ikke en kommersiell arrangør.

 

Skal dere klare og få MYE folk til og komme på treffene deres fremover så er dere nok pent nødt til og tenke litt mer show og litt mindre sport! Folk flest vil heller se et show en og se på rein sport..(ivertfall jeg) Og dermd så burde kansje en gjeomgang av regler være noe dere burde se litt på, for sånn som reglene er nå så setter de en effektiv stopper for at dere skal tjene noen penger..

 

 

 

 

 

 

 

Og til Bead: Faktisk så var maten på Street challenge i år MEGET bra... mye bedre en på f.eks gatebil treffene..

Den ideen om og sette opp et øltelt med mat og gode sitteplasser på vollen var et STORT steg i riktig retning! hadde det ikke vært for at jeg kjørte så hadde jeg nok investert i noen kalde øl der gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til Bead: Faktisk så var maten på Street challenge i år MEGET bra... mye bedre en på f.eks gatebil treffene..

Den ideen om og sette opp et øltelt med mat og gode sitteplasser på vollen var et STORT steg i riktig retning! hadde det ikke vært for at jeg kjørte så hadde jeg nok investert i noen kalde øl der gitt!

 

:D

 

Du... det var bare ett lite sleivspark (med humor)... de som var med for lenge siden vet hva det var snakk om da...:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Brukere som leser denne tråden nå: 301 (27 medlemmer og 274 gjester)

Bead-lock, rpv, vanner, CamaroCab, Camarogeddon, thor270562, Trønder Nova, Buick79, [LaRsen], Hans, sleeper, ChrisDude, lowrider, Gm power, Ford Fairlane, dextercf, raboc, chevy 69, rxsju, Blazerteam, umek, POSi411, Bowtietwister, DaCuda, Modmach1, tZar

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har du vært på EM på Mantorp Sleeper?

 

Mulig jeg bare generelt er glad i mat (ser jo sånn ut ;P), men jeg synes maten som serveres av disse idrettslagene, eller hva det nå er, på Gardermoen nå er mer enn bra nok. Ikke minst har de skjønt at det er viktig å kunne servere mange fort når de ufrivillige (mat)pausene dukker opp. På Mantorp er det vel stort sett kun proffe cateringfirma som kjører showet, og de har ganske andre forutsetninger føler jeg. (etter å ha soset rundt på Pomona hele forrige helg så ble mat/drikkeutvalget på Mantorp heller ikke veldig imponerende - alt er relativt :-)

 

Nå vet ikke jeg hvordan dette har blitt gjort til nå på Gardermoen, men er det mulighet er for å "outsource" flere ting, eller er f.eks billettsalg / innslipp / parkering allerede satt ut til andre? Man tjener så klart litt mindre penger på den måten, men samtidig kan de som jobber for NDRG få konsentrert seg om det som virkelig gjelder.

 

Synes det er litt synd at NDRG har som policy at de ikke vil uttale seg på Internet, men setter stor pris på det "lowrider" har skrevet i denne tråden!

 

Ellers lurer jeg veldig på forholdet mellom Amcar og NDRG, er det slik at Amcar er inne som banedeleier, eller noe annet? (eller har jeg misforstått "Amcar International Raceway"?)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at tonen ble litt penere her!:morph:

 

Tar meg ikke tid til å sittere hver enkelt, men svarer punktvis nedover på det jeg føler jeg kan svare på, så får dere bare følge med dere som gidder!!!

 

-- NDRG har policy om å ikke innvolvere seg i forumer!

Enkelt og greit fordi det mange ganger er "feil" at enkeltpersoner fra "systemet" sier ting på vegne av styret!

Vi har hatt uheldige episoder rundt dette før, og har hatt noen runder om "skjerpings".

Derfor veldig viktig dere forstår at jeg snakker om "mine" personlige oppfatninger, og ikke "offisielt" fra NDRG styret.

 

-- At jeg sier "iddrettslag" er satt litt på spissen!

Selvfølgelig ønsker NDRG på sikt igjen å bli den "landsklubben" alle drømte om!

Den dagen økonomien og drivsjelene er på plass til å drive ordentlig "klubb" igjen, med den info og klubbtilbud som de fleste forventer, DA SKAL NDRG FÅ DET TIL Å FUNKE!

Derfor håper jeg at vi klarer å holde på medlemmene der ute, intill tinga løsner igjen! (i rein sympati og støtte...)

 

-- Om folk oppfatter NDRG som en "lokal" hobbygjeng så er vi nok ikke det, men jeg skjønner oppfattelsen!

Jeg vil hevde NDRG er rimelig "proffe" i den jobben vi prøver å gjøre, men så lenge mesteparten av tema går med til å "snu på shillingen", så blir nok dessverre andre temaer nedprioritert.

 

-- NDRG er ekstremt nøye på budsjett, så de gangene det betales for TF blir dette dekket av publikumsinntekt.

PM/Doorslammer blir det aldri betalt for!

Så håper da inderlig at dere ikke føler dere betaler for annet enn for dere selv, for det er ikke tilfelle!

 

-- Ble dratt frem dødtid etter sannering!

Her mangler nok endel info!

Pga. den "massive" preppinga så må det sprutes ett tynt lag med trackbite etter hver sannering, og tracbiten må "virke" en stund før bruk!

En jævlig publikumsdødare, men sorry, slik er det.

Det har også hendt det er kjørt xtra prepperunder ifb. sannering,og brukt god tid rett og slett fordi "uplininga" har vært "tom".

 

-- Ingen i NDRG systemet ser vel ned på streetlegal, men lufta har vel gått litt ut av ballongen når innteressen for legalracing har sunket drastisk.

Som de fleste kanskje husker så var det Ronny, Helen bilsport og NDRG som klarte å presse legalracing gjennom hos forbundet, så det er liksom "greia" vår!

 

-- Om Hell ble "spurt" om å kjøre NM SL så er vel ingen på Gardermoen "sure" for det.

Terminlista til NDRG var satt høsten 2007 og dette hadde uansett ikke passet inn.

NDRG har søkt NM SL i 2009, men dette blir "tildelt" arrangører som all annen bilsport, så her er ingenting selvfølge.

 

-- NDRG er selvfølgelig åpne for nye ting, men som forklart mange ganger før så butter det med innitiativ fra oss selv!

 

En ønskesituasjon hadde vært om "Indre Enfold Drag & Street" hadde tilbudt seg å ordne "DET OPPLEGGET", skaffe nødvendig med funksjonærer, og si at "vi ofrer oss for hobbyen, men kunne nok tenkt oss å tjene litt på det om vi ser det går med overskudd om noen år"

 

Ja,Ja jeg kan drømme jegkiddie kiddie

 

-- Angående banen så blir den leid ut mye den!

Ikke 402 metern for den er "hellig", men bremsetrekka er mye brukt!

Inntektene herfra går til "gammel grå gjeld" og såsmått til oppgraderinger og vedlikehold av området.

 

-- Billettsalg, kiosk og parkering er satt ut til lokale lag, stemmer det!

Dette er selvfølgelig budsjettert, og jeg har vanskelig å forstå om det er mulig å tjene mere penger på å gjøre dette annerledes!

Det som er mere skremmende er at det finnes grupperinger av funksjonærer som mener de er "verdt" penger + at de som MÅ leies inn stadig blir dyrere!

 

-- Angående Amcar så er det ingen eierforhold derfra nei!

Banenavnet AIR ble "solgt" (for en fastsatt periode) for sletting av noe gjeld og bidrag til noe asfalt vi trengte da vi var "blakkest".

Mulig Amcar kan bidra med mere, men slik som ståa er nå så er vel de fleste i NDRG systemet så drit leie av å "tigge" at initiativ fra oss nok sitter litt langt inne!

 

jau,jau, håper dere diskuterer videre, innteresant å oppfatte holdninger utover, håper bare at diskusjonene kan føre noe positivt med seg!:race :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressant å få saken belyst fra "den andre siden " også

HAr vel også hørt en del historier fra gamle dager da kanskje økonomistyringa ikke var den sterke siden nei.

 

Banen er jo bra så det mangler jo bare det perfekte opplegge rundt som mangler. Å ja Synes Top Doorslammer skulle fått en slump for å stille opp :D

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-- Angående banen så blir den leid ut mye den!

Ikke 402 metern for den er "hellig", men bremsetrekka er mye brukt!

Inntektene herfra går til "gammel grå gjeld" og såsmått til oppgraderinger og vedlikehold av området.

 

Har vært der oppe ganske mange ganger i løpet av sommeren i forbindelse med "SS1-kjøring" og drifting. Det jeg har hørt fra flere av arrangørene er at "endelig er det en (liten) bane vi kan leie for en pris som faktisk gjør det mulig for oss hobbyfolk å arrangere en kveld". Veldig bra :-)

Supermotard fungerer vel også rimelig bra med de "nye svingene"?

 

-- Billettsalg, kiosk og parkering er satt ut til lokale lag, stemmer det!

Dette er selvfølgelig budsjettert, og jeg har vanskelig å forstå om det er mulig å tjene mere penger på å gjøre dette annerledes!

 

Bare for å oppklare eventuell misforståelser. Jeg mente at om det motsatte av det du skriver hadde vært tilfelle så ville det være smart å se på muligheten for å sette ut mer. Er helt enig i at det neppe er pølsesalg NDRG skal / kan tjene penger på!

 

Det som er mere skremmende er at det finnes grupperinger av funksjonærer som mener de er "verdt" penger + at de som MÅ leies inn stadig blir dyrere!

 

Hva er det som må leies inn?

- Speedy?

- Ambulanse?

- Strømopplegg?

- Sanitæropplegg?

- Vakthold?

- Feieutstyr?

- Jet-tørke?

- Lydanlegg?

 

 

-- Angående Amcar så er det ingen eierforhold derfra nei!

Banenavnet AIR ble "solgt" (for en fastsatt periode) for sletting av noe gjeld og bidrag til noe asfalt vi trengte da vi var "blakkest".

 

Mulig Amcar kan bidra med mere, men slik som ståa er nå så er vel de fleste i NDRG systemet så drit leie av å "tigge" at initiativ fra oss nok sitter litt langt inne!

 

Akkurat. Stor forståelse for at tigging ikke er det man ønsker å drive med om man har tatt på seg en slik frivillig jobb, helt klart.

 

Idé:

 

Jeg vet at Linn tidligere har søkt etter frivillige funksjonærer på ndrg.no (og på mail) i forbindelse med store stevner. Hva med at NDRG, kanskje etter at neste års terminliste er noe i nærheten av klar, setter seg ned og finner ut "hva trenger vi av folk til ulike oppgaver" også publiserer ei slik liste flere steder? (f.eks her på forumet - Bjørn Vidar Pedersen postet litt for rekrutering av klasseverter mv. for noen år siden, ellers har ikke jeg sett noe i hvert fall)

 

Personlig har jeg vurdert å melde meg for og gjøre en jobb flere ganger, men det har vært så veldig vagt hva man blir satt til å gjøre, samt hvor mye tid det forventes at man legger ned, og det har gjort det vanskelig å "go for it"; tipper flere føler det samme! (jeg har stor forståelse for at Linn ikke har hatt mulighet til å beskrive i detalj der og da, derfor håper jeg at det er mulig å gjøre dette tidligere enn akkurat når folket trengs)

 

 

mvh

OBK

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår