Gå til innhold

FerrariF40

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FerrariF40

  • Bursdag 03/11/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    F40
  • Biltype (eks Audi)
    Ferrari
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Pilot
  • Motor (eks 1.6)
    2.9 V8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Original og strøken
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Rakkestad
  • Interests
    Fly og bil

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

FerrariF40's Achievements

  1. Tette/ventilregulerte/gele/agm-batterier skal aldri lades over 14.5V i boost, 13,7 maks som vedlikeholdslading - uansett type.
  2. Katalogene sier ET45 på alle C4, både 100 og A6. Dog er det lovlig å avvike 7,5mm fra originalt innpress, slik at ET38 er lovlig på alle C4.
  3. Kjører du normalt 5500 km pr måned? Du har et høyt oljeforbruk, alt over 0.5 liter / 1000 km er mye. Oljeforbruket kommer av slitte ventiltetninger eller slitte oljeskraperinger - eller en kombinasjon av begge.
  4. Bruk (helst) samme type lambda du har nå. Kjøper du type billig alá Biltema så fungerer de, bare ikke så lenge, anbefaler derfor original. Har du automatgir? Lambda til Golf 3 med fire ledninger finnes meg bekjent bare på de med automat, har delenummer 030906265AA. På sonder med 1, 2, 3 eller 4 ledninger (type zirkonium) er signalleder alltid svart. http://www.ebay.com/itm/Lambda-Sensor-Oxygen-Sensor-Vw-Seat-21421-/160933511753?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2578628249
  5. Er litt ille å bruke er så godt som strøken veteranbil til hverdagsbil - i Rogalands saltlake og sjøsprøyt.
  6. Du skriver hverken merke eller modell. Om hjulbolter så får du kanskje denne ut om kommer til fra baksiden (bremseskive tas av), evt ved å bruke grispikk. Om hjulmutter så må nok spindel skiftes.
  7. Audi 80 etter 1989 har ikke forgasser. Det du 'tolker' som forgasser er monojetronic, et gasspjeld og elektronisk innsprut ;) Keihin-forgasser finner du på Audi 80 fra sent 1986 til 1989 da monopoint tok over (grunnet strengere utslippskrav).
  8. Nålventil på flottør er nr 5 og 8 på øverste bilde, 27 og øverste del på 19 på nederste bilde. Om du plukker fra hverandre så husk å sjekk/juster flottørhøyden før montering. Merke bak på kamdrevet skal være plant med øvre flate på toppen, ikke plan med toppdeksel. Evt skal fremre merke på kamdrev stå rett opp (eller mot merke på deksel bak kamdrev). Fant en tråd om dette her http://www.bilforumet.no/topic/216801-guide-skifte-av-registerreim-pa-8v/ Om du pumper med gassen uten at motor går, da skal det sprute bensin inn over gasspjeldet. Om ikke er det ikke bensin i flottørhuset - eller akselerasjonspumpa er defekt. Samme hva så må gasser åpnes.
  9. http://www.bilforumet.no/topic/254957-tips-feilsok-ved-tenningsproblemer-pa-eldre-vag/
  10. Når det er trangt og i tillegg innsuget er i veien, da går det mye tid på å lage et avstemt grenrør. Husk at alle primærrørene skal være like lange og når det ikke er like lett å få plass til alt sammen, da går timene fort mens man funderer og prøver seg frem. I tillegg vil de sikkert ha bilen hos seg under byggingen slik at de kan se hva og hvor de må ta hensyn. Så ja, det koster fort samme pris som Tomei om det er trangt.
  11. Ser du har eksos og innsug på samme side, noe som ikke gjør (grenrør)jobben enklere. Hel og fin bil :)
  12. De har kanskje fullt opp av jobb? Men, skal du ha et ferdiglagd custom grenrør til sugemotor så må du ikke bli overrasket om prisen er rundt 15-20k.
  13. Mobeck lager grenrør. Kan med stor fordel lages med mandrelbend, samt i 304-legering da den takler varmen bedre enn 309 og 316. (Hvorfor det nederste bildet?)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår