Jump to content

Quattro73

Administrator
  • Posts

    16537
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    258

Quattro73 last won the day on May 22

Quattro73 had the most liked content!

4 Followers

About Quattro73

  • Birthday 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

10983 profile views

Quattro73's Achievements

  1. Quattro73

    Momentnøkkel

    Om man skal tighte bolter med links-gjenger så skrus de inn motsatt vei, man må da vri over den du har markert med blått. Blir som en skrallefunksjon.
  2. Quattro73

    Ratt trekk

    Rattrekk er ikke ulovlig så sant det ikke sitter løst eller på noen måte er "til hinder" for sjåføren. Du kan høre med de som tok kontrollen og spørre hva som er problemet, eller du kan fjerne rattrekket. Det siste er gjerne det enkleste. Du kan også sende en klage til SVV, men tipper det er er et så tunggrodd system at ingenting skjer... https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_21#§21-2
  3. Tips står å lese lenger opp, dårlig vannpumpe eller defekt viskosekobling på vifta er det første du bør sjekke.
  4. Som beskrevet, koster kr 490 dersom det ikke dekkes av garanti. Dersom du selv ikke har forutsetning for å finne ut hva som er galt så er ikke kr 490 mye for å få noen til sjekke, på det grunnlag ville jeg anbefalt deg å ta den kostnaden. Dersom det ikke er noe som er løst på/i bilen er det nærliggende å anta lyden kommer fra hjuloppheng/støtdempere.
  5. Glødeplugger vil ikke gi nødmodus. Det du bør gjøre er å slette alle feilkoder, kjøre til feil kommer tilbake og så ta ny diagnose. Du får da eliminert bort de feilkodene som er gamle/ikke reelle. Feil nummer 7 vil gi nødmodus og denne må du sjekke bedre opp, kan være feil timing på register eller feilinformasjon fra kam- eller veivsensor. Feil 4/5 kan også gi nødmodus, henviser til EGR-ventil. Når disse kokser igjen så klarer de ikke lenger regulere.
  6. Quattro73

    A/C

    Normalt vil AC og kompressor koples ut når det er for lite gass, dvs når lavtrykkspressostaten registerer for lite gass. Kompressor trenger ikke gass, dog trenger den smøring, og det har den så sant olje ikke er blåst ut via overtyrkksventilen (som følge av en annen feil på AC).
  7. Quattro73

    Honda CR-V

    Er varsel for drivstoffilter ja, sjekket om du har en dreneringsplugg på filterhuset? Symbol kan indikere vann i filteret og filter må dreneres. Har du fylt etanoldrivstoff som har stått lenge på tanken?
  8. Umulig å svare når vi ikke vet hvilken motor det gjelder. Har du en TSI så kan 3.6 liter holde men om du har diesel så går det gjerne 4.3 liter. Forresten bør du ikke fylle til maks, men til ca 2/3 mellom min og maks.
  9. Vanskelig å si kun ut fra et lydklipp avspilt på mobilen men dette kan høres ut som rådebank. Om du tar av ledningen til en og en dyse for å høre (mens motoren går), og lyden blir merkbart lavere når en bestemt dyse er utkoplet, så heller jeg mot rådebank.
  10. Bare hyggelig 😊 Kjekt når ting ordner seg.
  11. Ja, det er ofte et problem. Men, har du 1.2 med filteret nede ved bunnpanne eller den idiotiske plasseringen med filteret oppned oppe på motoren? Dersom førstnevnte så kan du skru ut filteret og det vil renne ut ca 1-2 dl. Har du sistnevnte så blir det bare søl og gris over alt om filteret løsnes.
  12. For mye olje i beholderen? Du mener for mye olje på motor antar jeg? Du får ikke opp olje fra toppen (oljepåfylling), du må suge opp fra bunnpanne (rør til peilepinne).
  13. Noe slikt? Er nok prefabrikkerte pumper. https://www.skruvat.no/show.aspx?k=1548444 https://www.mekster.no/styrservopump-730035.html https://www.autodoc.co.no/lizarte/8132109 https://www.autodoc.co.no/spidan/921855 Samme pumpe som skruvat.no tar kr 7650 for, her til under halve prisen. https://www.autodoc.co.no/era-benelux/8148778#servopumpe
  14. Komplett feilkode behøves, eller eksakt beskrivelse. Sikker på at det ikke er K1:short to ground? Viftene har vel egen modul, om vifter er sjekket at fungerer, og sikring er ok, så er feil enten i ledningsnett eller styremodul (J293 om jeg husker korrekt). Enkelte biler har styremodul integrert i viftemotor. Lambda (foran kat) er fort gjort å kople fra, ta ny scan og se om feil endrer seg til open circuit. I isåfall bytter du lambda.
  15. De forskjellige valgene du har (TPMS 1/2/3) er nok forhåndsvalgte verdier der en kan være sommerdekk og en er vinterdekk. Er det en knapp for å veksle mellom disse? I isåfall, prøvd å holde den inne (reset)?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy