Jump to content

Quattro73

Administrator
  • Posts

    16677
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    269

Quattro73 last won the day on October 28 2024

Quattro73 had the most liked content!

4 Followers

About Quattro73

  • Birthday 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

13747 profile views

Quattro73's Achievements

  1. Dersom du får varsellampe på motor eller motor går i nødmodus så er det 100% sikkert en feilkode. Får du ikke opp noen feilkode så bruker du et diagnoseapparat som ikke klarer lese feilkoden(e). Har ved flere anledninger hatt folk innom som har tatt diagnose med billig scanner fra Biltema e.l. og ikke får opp noe feil. Jeg tar diagnose med VCDS og får opp feilkodene.
  2. Quattro73

    Sikring ratt

    Vil anta problemet er slepering i rattet, ikke sikring.
  3. Sjekk www.finndel.no
  4. Kjenner ikke til hvordan det er på din bil da jeg stort sett kun har skrudd på VAG. Der kjøres håndbrems helt tilbake med VCDS eller EPB-verktøy, stempel kan da presses helt inn. På biler med wire skrus stempel inn med klokken samtidig som man presser inn stempelet. Tolker det dithen at du har EPB, parkbrems må da kjøres helt tilbake og stempel kan da trykkes inn. Når stempelet er helt ute som hos de så vil jeg tippe du klarer å presse dette inn igjen etter at parkbrems er kjørt helt tilbake. Er i alle fall verdt et forsøk. Det er også mulig å kjøre parkbremsmotor inn kun ved å sette spenning direkte på motoren, en løsning som fungerer dersom EPB-verkøy ikke er mulig å oppdrive.
  5. Du bør nok få tatt ny diagnose da det kan være en mengde feil som kan forårsake at motor går i nødmodus.
  6. Høres mer ut som at det ble brudd i ledninger ut til fjærbein da du byttet demper.
  7. Antar du har 13-pin tilhenger kontakt? Bruk lader med pluss inn på pinne 9 i kontakten, du får da spenning på batteriet. Dersom batteri er totalt utladet så vil ikke lader gi ut spenning, du trenger da en lader som kan settes i "supply mode". En annen ting, dersom batteri har vært totalt flatt så kan det hende at fjernkontroll på nøkkel ikke fungerer da den kan ha mistet parring mot bilen. Du sier den manuelle låsen er ødelagt, noe som sjelden skjer. Det som ofte skjer er at den går tregt fordi den aldri brukes. Prøv å smøre opp låsen og lirke forsiktig med nøkkel. Gi det en mengde forsøk, smøre og lirke mange ganger, kan løse ditt problem.
  8. Det står jo hva årsaken var, ABS-sensor og hjullager. På mange biler er det reluctor i tetningen på hjullageret i stedet for ABS-krans, ryker denne så får man ABS-feil, som igjen gir mange andre følgefeil, som i dette tilfellet. ABS-sensor er fort gjort å bytte, start med den. Hjelper ikke det så er hjullageret neste. Først av alt må du ta diagnose for å vite hvilken sensor det gjelder.
  9. Lyser motorlampe så er feilkode generert, i alle slike tilfeller må man starte med diagnose. Alt annet blir gjetting.
  10. Om du er helt blank så sjekk litt på google 😉
  11. Har ikke kjennskap til din bil men følg eksos fra manifold til katalysator, foran katalysator skal du finne lambdasonden. Ser ut som på bilde under. LMM er forkortelse for luftmassemåler. Renses med f.eks. isopropanol eller elektronikkrens, altså noe som ikke legger igjen belegg. Rengjøres UTEN berøring, må sprayes ren og lufttørke.
  12. Du har i alle fall feilmelding på lambdasonde foran kat og luftmassemåler, sistnevnte vil gi limp mode. Bytt lambda og prøv først med rens av LMM.
  13. Tviler på du får det på garanti men det koster ingenting å spørre. Ville fjernet hele remsa og satt på mye ja., har ett løsnet fra limet så løsner gjerne flere.
  14. Muligens dårlig rengjøring før montering. Kjøp mye lodd med samme vekt og lim på eksakt samme sted.
  15. Vet ikke merke men ser ut som felger levert originalt på PT Cruiser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy