Gå til innhold

Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    16,505
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    254

Quattro73 vant dagen sist Februar 21

Quattro73 hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om Quattro73

  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

10,565 profilvisninger

Quattro73's Achievements

  1. Normalt bytter man hele vindusheisen. Noe jobb er det, vær obs på hvor og hvordan kiler/mellomleggsplater er plassert (hvis montert), er disse som justerer vinkel på styreskinner til rute.
  2. Forstår, men en dårlig kontakt vil du gjerne klare å lokalisere mens spilleren er tatt ut - og du kommer lett til å vri/bøye/presse alle koplinger / plugger. Siden den fungerer helt til spilleren er satt på plass så er det dårlig kontakt i en eller annen ledning/plugg som kommer i klem når spiller settes på plass.
  3. Rammer fås kjøpt bl.a. hos elutstyr eller bilstereospesialisten. Vet elutstyr, som også er er å finne her på forumet, hjelper deg med å finne ut eksakt hva du trenger ut fra bilmodell og spillertype, samt om du har rattbetjening osv. CAN-BUS-adapter trenger du også, eventuelt hente strøm fra en ledig sikring som går via tenning.
  4. Umulig å svare på når vi ikke aner hvilken type spiller du har i bilen, vet ei heller om du har aktivt eller passivt høyttalersystem.
  5. Å lodde er totalt unødvendig. Beveg på alle kontakter mens spiller er på, du vil nok da klare å finne ut hvor det er dårlig kontakt.
  6. Det er ofte wire som har blitt flisete når vinduer går tregt, du må nok av med dørtrekk for å verifisere.
  7. Har du ikke hatt noe behov for firehjulstrekk før så vil du heller ikke trenge det på en Kodiaq. Kjører du derimot i bratte bakker med dårlig underlag, dårlig brøytede veier osv så kommer behovet, men ikke hvis du skal ha samme kjøremønster som før.
  8. Ikke lett å antyde uten å høre, ta opp et lydklipp, samt kom med info om motortype.
  9. Er nok ikke noe problem å bruke bilen frem til den skal på verksted, det som tar mest skade av oljeforbruk er katalysatoren. Siden dette er et problem som har vart en god stund så utgjør det liten forskjell for katalysator om du bruker bilen to uker til 😉
  10. Ok, antar motor bruker en del olje? Som tennpluggene bevitner? Din motor som jeg antar er en CJZA/CJZB/CJZC er ikke noen dårlig motor, vet om flere av de som har rundet 200' km uten feilslag og uten oljeforbruk. Longlife oljeservice er ikke bra for motor (kjøre på samme olje 2 år / 30000 km), kan ikke antyde hvor ofte olje og filter er byttet på din. Om bil er kjørt med alt for lite olje så tar raskt knekken på motoren, men siden vi ikke kjenner historikk på bilen så blir det bare synsing. Et seriøst verksted vil nok prøve å finne feilen, ikke bare fjerne symptomer. Et greit sted å begynne ; Ta av luftføring fra turbo til IC, veldig fort gjort å ta av. Er det fullt av olje inni der så kan mistanken rettes til turboen - så sant det ikke er olje foran turbo som peker mer mot PCV og overtrykk i veivhus pga mer alvorlig feil.
  11. Tennpluggene "slites" ikke fort, det er andre årsaker til dine problemer, men viser igjen på tennpluggene. Å oppgi hvilken motor du har kan være greit, så vi vet hva vi snakker om, det finnes mange forskjellige TSI-motorer i forskjellige generasjoner. Hvor langt motor er kjørt er også relevant. Når du skriver at tennpluggene er svarte og fulle av olje, antar du mener den delen under gjengepartiet, og at de er tørre og rene over gjengepartiet? Svarte plugger kan tyde på for mye bensin, defekt lambdasonde, feil på LMM, feil på MAP-sensor eller potte tett luftfilter er noen eksempler på årsak. Skikkelig diagnose vil kunne gi et svar, altså utlesing av live data, ikke utlesing av feilkoder med et jalla biltema-apparat. Uansett, ingen av tingene over skal gi tennplugger våte av olje, det tyder på langt mer alvorlige og kostbare problemer. Er motoren kjørt langt, gjerne akkompagnert med alt for sjeldne oljeskift, så er den gjerne utslitt. Oljeskraperinger som er utslitte, slitte sylindre, slitte ventilstyringer, utslitt turbo osv, enkle ting men kostbart å utbedre. Så igjen, det er ikke "tennpluggene som slites fort" men andre feil som viser igjen på tennpluggene. Jeg ville sjekket om innsug er vått av olje, det kan antyde om oljen kommer fra defekt turbo eller tett PCV (ikke så dyrt) eller om du har feil internt i motor (kan bli veldig dyrt).
  12. Tenning skal ALLTID være på ved diagnose, ellers vil ikke apparat/dongle/PC kunne "se" bilen. Helst bør motor startes, om ikke kan du få feilkoder som ikke er reelle (f.eks. kamsensor). Altså, plugg inn apparat e.l. når tenning er av. Slå på tenning og start motor. La motor gå mens diagnose tas. Stopp motor og slå av tenning før apparat koples fra.
  13. Vedkommende får ikke vite hvem som har søkt opp eier av kjøretøyet, men siden politiet henlegger en haug med saker som sorterer under mye viktigere, så kan dere nokså umiddelbart anta at også denne saken blir henlagt. Snakk heller med vedkommende i stedet - må jo la seg gjøre på et vis - å hindre at han kjører avgårde før budskapet er formidlet?
  14. Litt merkelig at det, på en såpass relativt 'ny' bil var nødvendig å flushe pga masse drit? Har det blitt etterfylt med feil frostvæske, eller kan det ha gått hull på silikapose i ekspansjonstank, som gjør varmeregister mer eller mindre tett? Får du normal varme på passasjersiden så er årsaken spjeldmotor eller innfestning mellom denne og spjeld. Flere motorer har også to kjølekretser, med to separate termostater, slik at normal motortemperatur ikke nødvendigvis betyr at det er normal temperatur til varmeregister.
  15. Kommer an på hva du skal bruke det til. Noe enkelt og billig som fungerer til diagnose og feilsletting er f.eks. OBD11. Litt dyrere og mer fancy, men ikke mer sofistikert, er VAWS v2. Skal du kode eller endre på ting så er VCDS utvilsomt det beste, men det koster. Gammel og brukt HEX-USB-CAN kan du gjerne få kjøpt for 1500 og oppover, fungerer på VAG frem til ca 2015. Etter det må du ha HEX-V2, pris varierer med hvor mange VIN du kjøper for.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår