Jump to content

Quattro73

Administrator
  • Posts

    16614
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    269

Quattro73 last won the day on October 28 2024

Quattro73 had the most liked content!

4 Followers

About Quattro73

  • Birthday 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

12175 profile views

Quattro73's Achievements

  1. Ikke lett å diagnostisere uten å ha bilen foran seg. Dersom motor går normalt en dag, for så å ikke fungere neste dag, husker du om det var kaldt (minusgrader) de dagene motor ikke fungerte og plussgrader ellers? Spør da mitt "skudd i blinde" går mot dieseltilførselen, enten pumpe eller dyser, gjerne også dieselfilter? Uansett, dersom du ikke har kunnskaper om bil og ikke kan skru selv, så bør du nok innom et verksted. I nesten alle tilfeller er det billigere å beholde den bilen du har i stedet for å kjøpe ny. Du har vel en 2.0 PSA-motor i din som er en ok motor mens 1.6 har mye problemer. Råder deg derfor til å bestille en time på verksted 🙂
  2. P1B2 finner jeg ikke. P0494 er for defekt trinn 1 på radiator vifte. P14A4 Description of Fault: EGR exchanger bypass: Confirmed jammed shut (cold side). Open position switch of the EGR exchanger by-pass not reached after 1 seconds even though the command is above 5%. EGR by-pass active. Conditions for Fault to clear: Driving for 5 minutes from a cold engine, until the coolant temperature reaches 80°C. Downgrade Modes whilst Fault is active: None Specific. Symptoms: None Specific. Suspect Areas: Exhaust gas recirculation exchanger bypass EGR exchanger bypass control solenoid valve Electrical harnesses Turbocharger Turbocharger fixed geometry control electrovalve Vacuum pump Connectors Air leak on vacuum circuit
  3. Ikke lett å antyde noe ut frå så lite info. Men, begynte dette rett etter at batteri og starter ble byttet - da vet du hvor du kan begynne å lete 😉 F.eks. en løs ledning fra dynamo til startmotor, løs batteripol e.l.
  4. Dersom det er selve hornet som er defekt så får du nok tak i dette billigst hos en hogger, men koster heller ikke mye nytt. Kople fra to ledninger og demonteres (to skruer). Kan også være defekt sikring eller rele, sikring sjekker du enkelt selv. Husk bare å sette sikring tilbake på eksakt samme sted som den stod. Nytt horn får du bl.a. her.
  5. Søker og finner viskerarm bak men ikke foran. Om du ikke vil kjøpe originale fra merkeverksted så kanskje du kan finne hos en hogger? Alternativt få tak i armer med samme lengde, profil og hullstørrelse fra en hvilken som helst annen bil?
  6. Glødesymbol som lyser eller blinker betyr at noe er galt, trenger absolutt ikke ha noe med gløding å gjøre. Feil på glødeplugger gir tregstartet motor og ikke noe mer. Din motor er tydeligvis i "limp mode" og partikkelfilter er synderen (ref. varsellampe for DPF), ikke gasspjeld eller glødeplugger. Du kan kjøre tvunget regenerering på DPF, mulig det kan hjelpe. Eller du kan forsøke å slette feilkode på DPF, så kjøre en lang tur (en time) med turtall over 2500 omdr i håp om at regenerering starter - og ALDRI stoppe kjøringen mens DPF-rens pågår.
  7. Det er det ikke, dog bør man hente frem et måleinstrument og lokalisere feilkilden. Å bytte deler etter elimineringsmetoden blir fordyrende. Mål om du har spenning inn på solenoid når bremsepedal trykkes ned, har du ingen spenning så mål bryter på bremsepedal. Har du spenning inn på solenoid så er solenoid defekt eller går tregt.
  8. Defekt bryter på bremsepedal eller defekt solenoid på girspak?
  9. Ja da har du svaret der 😉 Billig er den ikke men om du skal kjøpe så velg en som er beregnet for ditt bilmerke, ikke noe fra f.eks. Biltema som gjerne ikke vil fungere. https://diagnosebutikken.no/produkt/bildiagnose/subaru/icarsoft-i903-subaru-nissan#product-tabs2
  10. Blinkende cruise control lampe betyr at cruise control er deaktivert, gjerne som følge av at noe annet er galt. Lyser f.eks. også varsellampe for motor? Diagnose er i så fall det eneste som kan gi deg eksakt svar på hva som er galt.
  11. Kjenner ikke til hvilken type hjullager det er på din bil, men dersom det er reluctor i hjullageret så vil ikke ABS fungere dersom lageret monteres feil vei. Er kun reluctor i den ene tetningen på lageret. Bare en tanke...
  12. Kokset EGR er mest sannsynlig ikke årsaken til eksoslukt i kupé. Mer sannsynlig med eksos lekkasje eller oljelekkasje som skaper lukt når den kommer på varme overflater.
  13. Det er nok ikke et realistisk forbruk nei, men det står sikkert noe om kalkulering av forbruk i leiekontrakten. Det med liten skrift 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy