Jump to content
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Content Count

    15409
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    168

Quattro73 last won the day on August 30

Quattro73 had the most liked content!

2 Followers

About Quattro73

  • Rank
    Administrator
  • Birthday 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

5050 profile views
  1. Kan være lekkasje fra slange, den skal ikke ha vridning når montert. Dog, dersom det ikke er lekkasje/svetting fra slange, og det var ok med gammel caliper, så står du igjen med slange som ikke er nok tightet eller skade på sete/kon i ny caliper.
  2. Siden caliper er ny så kan det (normalt) ikke være den. Altså har du enten håndbrems som henger litt på, uvisst om denne går direkte på caliper på din. Det andre kan være trege glidebolter, begge deler noe verkstedet burde ha sjekket. Kan dog ikke helt se hvordan en bremseslange skal kunne gi den feilen du har.
  3. Er kon som tetter, ingen pakning. Er slange tilstrekkelig skrudd til? Dersom ja vil jeg tro det er skade på kon/sete i caliper.
  4. Vil ikke passe sammen med original caliper. Kjøper aldri av Skruvat da de nesten aldri leverer korrekte deler... Tror de bruker delekatalog fra USA e.l. ? Er vel glideboltene som er rustet, eller? Disse får du enkelt tak i, samt tilhørende mansjetter. Vri den gamle løs, bruk smergelpapir og puss rent for rust, sett inn med fett og ny mansjett. Går glidebolt lett inn og ut så er det tut og kjør.
  5. Feilen kan være defekt EGR-ventil, den kan begynne med klikkelyd når defekt. Får da normalt feilkode på EGR. Med innsugsspjeld, mener du shudder-spjeld eller EGR?
  6. Ja, det kan selvsagt skje. Personlig hadde jeg aldri kjøpt en bil med ukjent feil på girkassen - såfremt bilen ikke var til gi-bort-pris. En diagnose koster lite og kan gi svaret du søker, var det ingen (i linken) nær deg?
  7. VCDS kommer opp med feilkoder, femsifret tallkode som eksempel under. Ta diagnose etter du har forsøkt å starte - uten å slå av tenning i mellomtiden.
  8. Feil på glødstift? Tenningsfeil? Hva eksakt er feilkoden(e)?
  9. Kapasitet på batteri gir ingen direkte størrelse på ladestrøm fra dynamo. Det enkleste for deg er å se hva som står på dynamoen og bestille en lik.
  10. Hvorfor girindikator blinker er umulig å svare på, kun diagnose kan fortelle eksakt hva som er galt. Kan være alt fra dårlig kontakt til feil på ventiler i kassen.
  11. Sjekk på https://finndel.no/bildeler.aspx?dk=1230&bk=812504
  12. Quattro73

    bil stoppet

    De feilene vil gi limp mode, ikke motorstopp. Starter ikke bilen igjen?
  13. Du har oversikt i instruksjonsboken, samt pleier det også stå oversikt bak på deksel over sikringer. Oversikt her, de stemmer ikke alltid, men gir en pekepinn. https://www.google.no/amp/s/fusesdiagram.com/volkswagen/fuses-and-relay-volkswagen-passat-b6.html/amp
  14. Et diagnoseapparat vil også ha mulighet til å slette feilkoder, da såfremt feilen(e) ikke lenger er tilstede. Å trekke konklusjoner er for tidlig før feilsøking er utført, sjekk all kabling ut fra ABS-modul, eventuelt overlat feilsøking til et verksted. Her er en (av flere) som fikser ABS-moduler https://www.finn.no/butikk/geirbank.html
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.