Gå til innhold
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    15,164
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    151

Quattro73 vant dagen sist November 4

Quattro73 hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Quattro73

  • Rang
    Administrator
  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

3,474 profilvisninger
  1. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    En Autel vil nok være fullverdig for diagnose, dog er det begrenset hva mer den kan gjøre, foruten å slette feilkoder (vet ikke hvilken type Autel det er snakk om).
  2. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Bytter du gasspjeld så må du utføre TBA ja. Skal strengt tatt også utføres etter demontering/rens. Prøvd å lese ut feilkoder rett etter at motor stopper, uten å slå av tenning i mellomtiden?
  3. Quattro73

    Sentrallås problem

    Ny nøkkel får du hos Møller, les gjerne også her. Selve transponderen kan gjerne byttes, uten å rote til startsperre.
  4. Han kan ha rett i det, universalleddet er ikke ukjent for å feile, med de symptomer du beskriver. Har delenummer 8K2419753F.
  5. Går litt fort i svingene av og til ;)
  6. Quattro73

    Sentrallås problem

    Du skal låse døren fra utsiden og trykke på samme nøkkel (den der ikke sentrallås fungerer). Den andre (master/fungerende nøkkel) står i tenningslåsen.
  7. Tregt fjærbeinlager? Få en til å stå utenfor bilen for å kjenne/lokalisere mens du vrir på rattet.
  8. Quattro73

    Sentrallås problem

    Prøvd dette (krever EN ekstra fungerende nøkkel). Insert master key into the ignition switch and turn the ignition switch to the ON position. Within 30 seconds, insert the 2nd key into the driver’s door lock and lock the driver’s door manually. Press the LOCK or UNLOCK button Wait 2 seconds, then press the LOCK or UNLOCK button again Switch ignition to the OFF position. Test remote to ensure proper function. Note: This only programs the remote buttons. It does not program the key to the car.
  9. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    For ordens skyld, nr 14 på bildet ;) https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/engine/4-cylinder_injection_engine_(1.6_l_engine)_mechanics/enginecrankshaft_group_pistons/dismantling_and_assembling_engine/assembly_overview/part_li_(engine_codes_aeh_akl)/
  10. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Ja, G28 er normalt speed sensor/veivsensor, skrev kamsensor i farten (med øl i hånden - på stranden) ;) Skal ikke påstå noe 100% sikkert, men den står nok enkelt plassert på din AKL, altså som vist på tidligere bilde, under oljefilter. Det er nok ingen sensor bak kamdrev på din. Har en AKL stående hjemme, men er for tiden på Gran Canaria, får derfor ikke verifisert dette.
  11. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Throttle Body Allignment (TBA) er å 'lære' ECU når gasspjeld er lukket, altså der motor skal regulerer turtall selv (tomgang). Ligger link lenger opp om hvordan dette utføres ;)
  12. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Feil 00513 kan også skyldes at G28 er løs. Få utført TBA i samme slengen - siden du har hatt av gasspjeld.
  13. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Svarer her slik at historikk følges, liker best det, og slipper dobbeltposting ;) Limer inn linker med forklaring/løsning. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00513 Kamsensor. Antar den sitter på blokka rett bak/under oljefilteret. Se bilde under. Typisk for slike sensorer, når de begynner å feile, er at det skjer når motor er varm. Kan også være dårlig kontakt i plugg, eller ledningsbrudd. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00533 Henviser til TBA som jeg nevnte tidligere, samt falskluft mm.
  14. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Ja, feil på lambda vil komme opp ved diagnose, kjør bilen først og les ut feilkoder uten å slå av tenning først. Ved feil på LMM vil bensinforbruk normalt gå ned, ikke opp. Feil på lambda kan slå begge veier. Feil på coil kan komme og gå (fukt) og vil gi forhøyet forbruk, samt hakking ved pådrag. Sjekket her om det er noen i nærheten av deg -
  15. Quattro73

    Motorstopp Golf 4 AKL

    Kan være en adaption på gasspjeld er nødvendig (TBA), men om motor hakker så er det nok (også) noe annet galt. Sist jeg var borti en motor som din, der den hakket, var det coil som var defekt. Merkes ved pådrag, ikke tomgang eller crusing. Sjekk også pluggledninger. En diagnose er selvsagt det mest fornuftige å begynne med, alt annet blir eliminering ;) Kom på en ting til, som gjerne ikke skaper hakking, men LMM kan med fordel rengjøres. Bilen jeg refererte til viste fra LMM 38 g/s ved full gass og turtall. Rengjorde med elektronikkrens og viste etterpå 78 g/s - og motor gikk MYE bedre. Men hva hakking angår, så tipper jeg dårlig coil e.l.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.