Jump to content
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Content Count

    15500
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    173

Quattro73 last won the day on October 15 2019

Quattro73 had the most liked content!

2 Followers

About Quattro73

  • Rank
    Administrator
  • Birthday 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

5448 profile views
  1. Dårlig kontakt i plugg til føler, brudd i ledning til føler, eller defekt føler.
  2. Høres ut som at dynamo ikke lader før du har gitt litt gass? Dårlig laderegulator, slitte børster, slitt/slakk multireim?
  3. Kun en diagnose vil gi deg svar, alt annet blir ren gjetting.
  4. Motor (utveksling) må kjøres helt tilbake, holder ikke å kun ta av håndbrekk. Kan gjøres med VCDS eller annet EPB-verktøy. Man kan også sette spenning direkte på motor, om man vet hva man driver med.
  5. Med elektrisk håndbrekk (EPB) presses stempel inn, etter at motor er kjørt helt tilbake.
  6. Slo sammen trådene dine, blir uoversiktlig ellers. Merkelig patent, har du verifisert at dynamo virkelig går rundt når motor går? Ser det er en eller annen form for slurekopling på akselen fra reim til dynamo. Reima ser forsåvidt ikke bra ut, uten at det er årsaken til manglende lading.
  7. Du kan gå opp eller ned inntil 7,5mm fra originalt.
  8. Den skal fungere, alternativt denne (på Mekonomen). https://www.mekonomen.no/bil/bilpleie-og-service/frostvaske-og-kjolesystem/frostvaske/glykol-longlife-universal-gul-pa15160no Rød er normalt G12 / G30 og kan normalt ikke blandes med grønn eller blå (G11 / G48).
  9. Flere produsenter som bl.a. Total og Motul har oransje frostvæske, det er omtrent umulig å resonnere seg frem til type kun mtp farge. Dog er G13 (lilla) og Peak Life (gul) blandbare med alle andre, så kan være et alternativ til etterfylling.
  10. Quattro73

    Sikringbok diagram

    Kan dette hjelpe? https://imgvehicle.com/citroen/c5-i-dcde/fuse-box
  11. De fleste dynamoer har børster og laderegulator i samme enhet, enten montert bak på dynamo eller bak dekselet bak på dynamo. Sjekk også at ikke det er en ledning løs eller med dårlig kontakt bak på dynamo, tenker da på den mellom ladelampe og DF.
  12. Er det likedan om du skrur av alt annet som bruker strøm?
  13. P000A/000010 - Camshaft A (Bank 1 Intake): Positioner Slow Response Possible Causes Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty Wiring/Connectors from/to Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty Intake Camshaft Adjustment (Bank 1) faulty Possible Solutions Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) Perform Output Test Check Wiring/Connectors from/to Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) Check Intake Camshaft Adjustment (Bank 1) Perform Basic Setting Check for Tightness of the Adjustment Mechanism Check Engine Oil Pressure Special Notes When found in 2008 and newer VW 2.0T engine with a timing chain (example; CCTA and CBFA), please see: TT 01-15-08 for information about the intake camshaft, adjuster bridge and spool valve. Kan noen ganger ses i sammenheng med 17939; 17939/P1531/005425 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjustment Valve (N205) faulty Camshaft Adjustment Valve (N205) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjustment Valve (N205) Check/Replace Camshaft Adjustment Valve (N205) http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P000A/000010
  14. Noe ala dette gjerne? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16787/P0403/001027
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.