Jump to content
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Content Count

    15923
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    205

Quattro73 last won the day on April 6

Quattro73 had the most liked content!

4 Followers

About Quattro73

  • Rank
    Administrator
  • Birthday 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

7216 profile views
  1. Du skriver at sikring går når du vrir på tenning, antar du da mener når du vrir om for å starte (kjøre startmotor)? Det som går via 25A sikring er til innslaget på starteren, ikke til selve motoren, den går direkte fra batteriet. Inn på starter er det to ledninger, en tykk fra batteri og en tynn som kommer via tenningslås (og 25A sikring). Sjekk om den tynne har skadet isolasjon og ligger inntil gods noe sted. Finner du ingen skade så kople fra tynn ledning og isoler den, sett i ny 25A sikring og prøv. Ryker den ikke da så er nok feilen i innslaget på starter, enklest er da å bytte starter. Dersom sikring fortsatt ryker så kan det være at tynn ledning til starter er kortsluttet ett eller annet sted. NB, det er alltid spenning på den tykke ledningen inn på starter, vær veldig forsiktig og ikke kortslutt til gods! Kan være en fordel å kople fra batteriet før du skrur på ledninger på starter dersom det er fare for å kortslutte. Ser nå at du skrev dette i februar..... Ok, så det var altså defekt starter?
  2. Ja, den er retningsbestemt. Skrur du ene veien så presses bremsesko ut mot skive, andre veien motsatt. Er det ikke et hull i bremseskiven som du kan justere gjennom, mens skive er på?
  3. Jo, er to navn på samme sak :) Står ikke delenummer i din link men skal i følge beskrivelsen passe. Her er samme sensor med passende delenumre (under OE-nummer). https://www.eurodel.no/impulsgiver-veivaksel-swag-30-92-4349
  4. Kodene henviser til veivsensor G28, sitter rett ved siden av oljefilteret.
  5. Vibrasjon ved lavt turtall og mye pådrag kan også være tegn på defekt dobbeltmassesvinghjul?
  6. Dette må du forklare nærmere. Hvordan kan dårlige glødeplugger gi motorvibrasjon på lavt turtall under normal kjøring? Glødepluggene er kun i bruk ved oppstart av motor, ikke under kjøring.
  7. Varsellampe / glødelampe. Du må ta diagnose for å finne ut hva som er galt, alt annet blir vill gjetting og har lite for seg.
  8. Tipper en mer sofistikert feilkodeleser, evt Mercedesverksted, kan fortelle eksakt hva som er galt, evt hvilken sensor som skaper problemer. Søker opp GLK for europeisk marked, får da opp delenummer på direct TPMS.
  9. Av erfaring kommer det ulyd fra hjullageret lenge før man kan kjenne slakk i det, men det skader selvsagt ikke å sjekke for slakk. Om bremseskive er varm så skyldes det mest sannsynlig tregt stempel i caliper eller trege glidebolter. Om TPMS kan deaktiveres vet jeg ikke, kjenner lite til Mercedes, men uansett er det nok bedre å fikse feilen enn å bare fjerne symptomet ;) Er det ulyd fra hjullager så MÅ det utbedres. Sjekket litt og tror Mercedes bruker sensorer i felgene (direct TPMS), altså vil TPMS-feil ikke ha noe med ABS å gjøre. Har du verifisert riktig dekktrykk? Dersom ja, sjekk om du har feil med en hjulsensor. En skikkelig diagnose vil nok gi deg svar.
  10. Dersom TPMS er via ABS og ikke sensorer i felgene, så kan det nok gi feil på TPMS. Burde da også gi ABS-feil.
  11. Quattro73

    odd lofstad

    Kjent sak innen veteran- og MC-miljøet, men tviler sterkt på at de som kjører Beetle har for vane å hilse på hverandre, bare fordi de kjører samme biltype.
  12. Du må ha enten resirk eller dumpventil for at ikke turbo skal måtte «stange mot veggen» hver gang du slipper gassen.
  13. Gjetter ikke, men har nå nevnt en rekke ting du må sjekke for å eliminere/finne ut hva som er galt. Jeg ville begynt med å teste forsterker med en annen lydkilde, får du lyd da så er forsterker i orden og du kan konsentrere deg om signal fra spiller. Du har spenning fra spiller inn på remote?
  14. Gain justerer forsterking, sett den på midt mellom min og maks. LP/HP-filter skal stå på off. Ingen brytere på andre siden av forsterker?
  15. Maks 1 MB. En ting til, om det er dobbelt sett med RCA-plugger bak på spiller så er gjerne det ene settet aux, altså inngang, og det kan du ikke bruke. Må ha «line out».
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.