Jump to content
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Content Count

    15304
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    165

Quattro73 last won the day on May 23

Quattro73 had the most liked content!

2 Followers

About Quattro73

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Recent Profile Visitors

4499 profile views
  1. Stått i en 1993 Audi 80 Quattro, kjørt 250' km. Mangler reimskive og deksel over register, ellers nokså komplett. Kjøpt brukt så vet lite om tilstand. Må hentes (Karmøy). Pris 2500 / bud.
  2. Castrol Syntrans Teansaxle 75W-90 GL-4 bør duge.
  3. Quattro73

    Motor koker

    Bytt termostaten så er du sikker, koster lite. Samtidig får du en fin anledning til å gjennomspyle kjøleanlegget. Kople fra slanger til radiator, varmeregister osv og gjennomspyl disse og motor med hageslange, finner da fort ut om noe er tett. Har aldri skrudd på Suzuki, men må man lufte kjøleanlegget på din motor, altså for å få ut trappet luft? Når alt er gjennomspylt kan du med fordel gå over til G13 eller Peak life LL frostvæske.
  4. Quattro73

    Motor koker

    Motor blir aldri ordentleg varm - men koker?
  5. Quattro73

    Motor koker

    Øvre og nedre radiatorslange vil kun ha samme temperatur dersom du står i ro og radiatorvifte ikke går (ingen luftsirkulasjon gjennom radiator). Varmeregister er som regel alltid utenfor termostat, altså vil du får varme i bilen selv om radiator ikke er åpen. Defekt termostat pleier som regel gi lavere/for lav motortemperatur under kjøring. Ut fra dette er nok ikke termostat synderen, og dine symptomer høres mest ut som defekt vannpumpe - men den er jo ny... Du har ikke etterfylt frostvæske og blandet forskjellige typer/farger? Det kan bli til brun gele.
  6. Quattro73

    lost Girl

    I beste fall bare laderegulatoren som må byttes (bak/inni dynamo)?
  7. Ingen erfaring med den, men om alt er korrekt koplet og innstilt korrekt, så hadde jeg reklamert på produktet.
  8. Litt lite opplysninger... Hvilken del byttet du, og hvilken type nøkkel har du? Byttet tenningslås eller nøkkel, eller begge deler, eller mer? Har du nøkkel med ekstern RFID, slik at denne kan settes over i ny nøkkel? Noen med VAG-Tacho kan gjerne hjelpe deg dersom omkoding er eneste utvei, koden har gjerne verkstedet hentet ut?
  9. Enig, kom ikke på det. Med slikt enormt forbruk - og motor går bra, så høres det mest sannsynlig ut.
  10. Start med diagnose, gjerne logg lambdaverdi med VCDS om mulig.
  11. Altså nesten 4 liter per mil? Er alvorlig mye, så mye at motor vil yte langt fra optimalt. Burde da komme opp varsellampe på motorfeil, gjerne generert av lambda. Min første tanke er defekt lambda.
  12. Aldri skrudd på Peugeot, men feilmelding på kat er nok en følge av tenningsfeil, ikke feilkilden. Du har ikke byttet om på pluggledninger under bytte av plugger/coil? Feilkoden du får henviser hovedsaklig til tenningsfeil, altså i første rekke coil, plugger og pluggledninger.
  13. Quattro73

    Turteller Vectra A

    Det du kan er å kople fra ledningene inn på coil, på med tenning og måle igjen, skal da kun ha pluss på den ene. Grunnen til at du måler pluss 12V på begge er at du måler via coil, og mangler minus (pull-up) når motor står.
  14. Mulig defekt microbryter i åpneknappen, evt brudd i ledningsnett til bakluken.
  15. Selvsagt, men om du banker skiven/trommel innpå igjen så vil du kunne rotere den, og dermed komme til å slakke ut bremseskoene. Trommel/skive kan da trekkes rett av.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.