Gå til innhold
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    15,137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    148

Quattro73 vant dagen sist Juli 13

Quattro73 hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Quattro73

  • Rang
    Administrator
  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

3,212 profilvisninger
  1. Quattro73

    Dårlig lakk på eldre Skoda Octavia?

    Tja, vet hvertfall at eldre Octavia (1U) sliter mye med at klarlakk flasser av, spesielt på tak og bagasjelokk. Audi fra samme periode lider ikke av dette, så er nok forskjeller i lakktype.
  2. Quattro73

    spørsmål om endring av dekkstørresle

    Det går fint, så lenge du avviker maks 5% fra original rullediameter. Din endring utgjør 1% avvik. http://www.dekkalkulator.com
  3. Quattro73

    Multireim bytte 2002 4m

    Reima kan gå langt med sprekker, men bør uansett byttes snarlig, noe du fikser selv ;)
  4. Quattro73

    Multireim bytte 2002 4m

    Ryker den så har du ikke lading, antar vannpumpe går på registerreim (du skriver ikke hvilken motor du har). Ingen krise, men motor stopper etter en stund - når batteriet er tomt. Bilen blir også tung på rattet uten servo. Reima bytter du enkelt selv. Byttet nettopp på en Octavia, antar det ikke er så ulikt, gjort på maks 2 minutter. Press tilbake strammehjul og vipp av reima. Ta av reim og monter ny likt den gamle. Press tilbake strammehjul og vipp reima under hjulet. Se til at de langsgående sporene i reima ligger som de skal mot reimskive på veiv og dynamo, samt servopumpe og klimakompressor dersom montert. Eksempelbilder
  5. Imponerende arbeid, liker når man bygger det meste selv :) Er det noen grunn til at du har valgt eksosbandasje på manifold? Bevare volumet frem til turbo?
  6. Quattro73

    Feilkoder

    https://youtu.be/KdnLe385RRo
  7. Det går fint med demper montert, med fjærklemmer som du beskriver.
  8. Quattro73

    Feilkoder

    Kjenner ikke til Peugeot, men en motor er en motor. Felles coil eller separate? Antar felles siden du skriver «tennspole kassett». De feilkodene kan også antyde feiltenning, en feilkode for hver sylinder. Kunne vært register ute av timing, men da skulle feilen vært permanent, ikke av og på. Hull i eksosen foran lambda kan lage problemer, da motor vil få for mye bensin (siden lambda tyder dette som mager blanding).
  9. Quattro73

    Feilkoder

    Felles coil eller en per sylinder? Vann eller fukt kan selvsagt være synderen, sjekket alle plugger og kontakter for fukt?
  10. Quattro73

    Motor starter, men dør med en gang

    Høres ut som starteperre, men da skal nøkkelsymbol lyse. Når det gjelder ESP og rattvinkel så vil jeg anta du må kalibrere opp igjen rattvinkelsensor, du kan ha tatt ut sikringer slik at basic settings er slettet. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778#00778_-_Steering_Angle_Sensor_.28G85.29:_No_or_Incorrect_Basic_Setting_.2F_Adaptation
  11. Quattro73

    Sprukket baklykt eu-kontroll

    Nei, går under skadet glass på lykter.
  12. Din bil er såpass ny at du må gjerne resette bremsevarsel først? Sjekket i instruksjonsboken?
  13. Muligens ledningsbrudd ett eller annet sted?
  14. Quattro73

    Feilkode G85

    Kan ikke forklare det, men begynn med å utbedre ABS-feilen, så forsvinner nok feil på rattvinkel også.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.