Gå til innhold

GammelAudiErSkikkeligAudi

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om GammelAudiErSkikkeligAudi

  • Bursdag 04/16/2001

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Innlandet
  • Interests
    Gammel Audi. Hovedsaklig 100 C3 og C4. Lidenskapelig innen rekkefemmere.

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

GammelAudiErSkikkeligAudi's Achievements

  1. Hallo, har valgt og bygge turbo på min 2.3e. (Om det er domt eller ikke vet jeg ikke men en lærer av sine feil.) Turboen er montert, alt er koblet opp. Men bilen går møkk dårlig? Kjørte første prøveturen uten lamda, og da forventet jeg ikke bedre. Men nå er lamda montert og går fortsatt dårlig? Hvorfor? Kan lamda ha støket med da jeg sveisa den inn i den nye eksosen? Bilen lader også ikkenoe særlig. Kanskje såvidt den lader 0.1 bar.. turboen er fra en 2.5tdi AAT og dem skal jo lade 1.3 org trur jeg. Kjører med orginal sprut, og trykklufta går gjennom luftfilterboksen uten filter. Wastgaten er koblet opp til "vaffeljærnet", altså innsugsslangen. Noen som har noen tips, eller har gjort detta før? Hilsen en litt småoppgitt nybynner
  2. Tror tenningen stemmer da den går bra. Er bare at den er dau når en drar fra kryss og lugging i ny og ne. Luggingen er vel tennplugger og det kan sikkert ha noe med at den dauer i kryss også. Blir nok en skikkelig service snart med plugger, lamda, bankesensor osv. Syns den bruker mye bensin. På en kveld med festkjøring, altså meget blandet/hard kjøring kan jeg bruke 60 liter bensin på 1 natt. Til vanlig bruker den 1.2 på blanda kjøring. Er detta innafor eller for mye? Lukter uforbrent bensin og ryker noe kvitt fra eksos på tomgang. Må bare si det at for en fantastisk motor og bil! Kommer nok aldri til og selge denne! Hva syns du om tanken på trimkam, datasprut og evt turbo? Tenke å fån opp i 200+ hk. Vet det er dyrt men er villig til og putte i en del penger i denna. (Elsker den gromme 10V lyden så her er 20V er uaktuelt) Er vel orginalt smidde stempler og underspyling? Mye spørsmål her nå, heh
  3. Feilen var ikke lamda. Byttet fordelerrotor og den går som en drøm. Er enda litt luggete og dauer til litt om en drar ut fra et kryss for eksempel. Timing på fordelern som kan vør syndern? Eller er det noe annet?
  4. Hei, er ny her så får se om det er noe hjelp og få. Har en 2.3 AAR motor som sitter i en Audi 100 C4 2.3Q Avant fra 1992. Bilen har gått bortimot en halv million km. Elsker denna bilen og motorn. Ting var bedre før! Når den er kald oppfører den seg greit. Feiltenner ikke, går jevnt og på riktig turtall. Men når bilen begynner og bli lunken (par min etter oppstart) så fjusker den veldig. Treg på gassrespons, feiltenner, napper og går veldig ujevnt på tomgang. Blir bedre når bilen er varm, men tar et sek før den reagerer på full gass. Drar også fryktelig dårlig når det gjelder lavt turtall. Jager også på turtall såvidt det er. Feiltenner og napper under rolig kjøring. Men det er ikke hovedproblemet til denne bilen. Bare bagateller egt. Men helt ut av det blå så kan bilen bare daue (2-3 ganger i uka), helt til jeg mater full gass å den kommer seg igjen. slipper jeg gassen så dauer den igjen. Vil kun gå på full gass med ande ord. Det høres ut som den går på 1-2 sylindre når dette skjer. (Går så lavt på turtall så turtelleren knapt tar opp signaler) Fortenner gjennom luftfilter og ryker mye blått/grått og lukter u-forbrent bensin. Dette kaller jeg selv for et anfall da det minner om det. Etter uviss tid kan bilen hoste seg til og bli helt normal som at ingen ting har skjedd. Det rare er at om jeg stripser over fullgass bryteren så går bilen brukbart uten feil tenninger og får ikke disse 'anfallene'. Har da masse drag på lavt turtall og halv gass men dårlig drag på mye gass og høyt turtall. (Over 3000rpm) Føler den bruker mer bensin også da det popper og smeller mye mer i eksosen. Er byttet tempsensor for ECU uten hell. Hjalp litt men ikke mot dette problemet. Er det evt halvgiver? Har lest mye inne her på siden og har sett at quattro73 har veeeeeldig mye erfaring men gammel audi 5er og håper han kan hjelpe. Lurer også på og montere trimkam fra Velox. Altså 272' kam. Evt andre trimdeler og få for og øke hester? Håper noen Audi guruer kan hjelpe en stakkar.. heh
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår