Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Heisann, Har ein Audi A6 C6 2009 med eit lunefullt hanskerom. Det opnar seg av seg sjølv. Det skjer gjerne når ein låser opp bilen, opnar bakluka eller går ut av bilen. Nokon som har opplevd dette? Takker for alle innspel!
  3. Er ganske sikker på at lyden kommer fra selve turboen. Så på noen videoer på nettet med samme bilen og samme lyden. Der var det et turbinblad på eksossiden som var brekt av...
  4. Viktig å bruke rett type loctite (som f.eks. 243) slik at bolten lar seg skru ut igjen - om behov ;) Tror du kan kjøre uten bekymring for at hjulet skal ramle av :)
  5. Er det ingen med kunnskaper nok som kan hjelpe en uten de kunnskapene? Er det andre som selger amerikanske bildeler? Firmaet "Amerikanske bildeler" hadde ikke delen. Etter å ha søkt på VIN (2GCGK39J6J1268692) Får jeg opp at det er en "1988 Chevrolet GMT-400" jeg har. Stemmer det? Er også ute etter en del interiør detaljer som deler til dør, brytere, sentrallås og slikt.
  6. Ja du kan sette på ingen problem, men da bør du også få bytte til noe stivere fjærer bak også så bilen holder seg oppe. Men du må bytte komplett på begge sider på bilen
  7. Merkelig nok så var ikke denne bolten innsatt med gjengelås fra før. På bildet på autodoc var den det, men ikke når jeg fikk den. Men jeg hadde på rikelig med loctite.
  8. Jeg har heller ikke klart å stramme slik bolt stort mere enn 45 grader etter først å ha strammet med 180nm. Dette skal nok holde ba. Slike bolter er vel også innsatt med litt gjengelås som ekstra sikring mot å løsne.
  9. Yesterday
  10. Ja det er denne typen lager. Ok men da er det lite sannsynlig at hjulet detter av når jeg har strammet det med 180nm + 45 grader og locktite da i bunn og grunn. Det kjentes overhodet ikke ut som at bolten ville lenger inn.
  11. Har byttet noen av disse og av erfaring kan man glemme å tighte noe særlig mer enn 45 grader. Selv tighter jeg 75 Nm + 45 grader. Sier IKKE dette er fasiten, men har aldri ramlet av ;) 180 Nm + 180 grader er for (en type) senterbolt foran, og de finnes det tre versjoner av, forskjellig moment på alle. Antar det er denne typen lager/bolt. Edit. Ser nå i linken til Bwana at det står 180 Nm + 180 grader, men det er bare å glemme da det ikke lar seg gjøre - hvert fall ikke med de boltene som har fulgt med lagrene jeg har kjøpt.
  12. Jeg klarte 180 nm og 45°. Da klarte ikke jeg å stramme mer. Bitsen bare hoppet ut av bolten. Er det slik at det absolutt må strammes med 180 grader etterpå? Jeg har på masse locktite.
  13. Her er side som sier 180nm + 180 grader: https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk6/running_gear_axles_steering/rear_suspension_drive_shaft/assembly_overview_wheel_bearing_housing_trailing_arm_(front-wheel_drive)/ Tror dette er fra VW's beskrivelse (ElsaWin)
  14. Jeg har byttet hjullager bak på min VW Golf 6 2011-modell. AE29350. Hvilket moment skal jeg stramme bolten med? Det er så mange meninger. Autodoc sier 75nm, noen sier 70nm + 90 grader, noen 180nm + 90 grader osv... Men er det noen som vet fakta?
  15. Vakuumlekkasje eller lekkasje på manifold evt noen defekt vakuumventiler, Sjekk rundt intercooler slanger lytt der intercolleren sitter for ulyder mulig den er defekt
  16. Hei! Har også fått startproblemer på min x-trail. Dette er en 2006 med 2,2 dieselmotor. Problemet kom brått uten forvarsel. Har aldri måttet kinne før for å få start. Nå starter den gjerne etter 2. forsøk. Ingen forskjell på kald eller varm motor. Virker som den drar noe motvillig rundt, kan det være startmotor som som synger på siste vers? Kan det være dieselpumpe? (Da skulle den vel kinne som før?) Satte inn nytt batteri men det gjorde ingen forskjell.
  17. Hei. Har en skikkelig ulyd fra motorrommet og po299 kode. Noen som har forslag til hva dette kan være? VID_20220913_174821.mp4
  18. Ta gjerne kontakt. Har noen feilkoder som kan være coil, luftmålere og sonder. Blir dyrt å bytte alt :-O Så håper noen kan søke opp feilen uten å ruinere meg. :-)
  19. Har en peugeot 307 sw 2017 mod, begge nærlysene og et fjernlys har sluttet og virke samtidig. jeg har prøvd og bytte lys og sikringer uten hell. Har montert ekstralys som virker som de skal når jeg slår på fjernlysene. Kan det være noe med rele? Eller noen som har annet forslag? hilsen amatør
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy