Jump to content
Bilforumet.no

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. NØDMODUS. MB Glk 320 CDI, 1-Edition 2009 (2008) mod. V-6 224 hk. (Denne motor er oppgradert). Km: 275000. Går i nød modus, motor / girkasse utfører ingen respons, må stoppe, ingen kraft i de forskjellige gir-muligheter som er tilgjengelig. Vente i 10 min og av/på med tenningsnøkkel. Etter dette kan jeg kjøre til månen om jeg vil. Problemet var også før jeg tok en chiptuning.Problem kommer normalt etter kjørte km på 100 til 200. Mercedes på Østlandet og her på Sørlandet finner ikke svar på dette, andre elektro-verksteder finner heler ikke svar. Byttet nye deler innsug, ny turbo, ny wastgate, tester for lekkasjer, osv. Mye nytt andre plasser, men dette gjelder ikke motor. Siste test påviste feil på wastgate…? Den er ny! I det siste uka har jeg kunne gire med pedalene som en nødløsning, men motor respondere ikke. Gå sakte aksjon derfra. Kanskje noen av dere har opplevd samme problem eller vet hvor problemet kan ligge. Foreløpig har ingen verksteder svar på dette. Ellers kjører bilen som en drøm og hver sommer blir det normalt 3000 til 5000 km. i utlandet. Takker for snarlig svar! Mvh. Kjell A. E.
  3. Jeg har gått med tanker om å kjøpe en B regga biltransporter, og drive litt selvstendig. Noen med erfaring, tanker eller tips rundt dette? Jeg er i full jobb, men liker å være selvstendig, og tanken om og kanskje starte i det små, kjøre etter jobb og i helger, for og så kanskje få det til og gå over på heltid om mulig. Men er kun biltransport kanskje litt nisje, og vanskelig og "starte opp"? tenker at det blir mest oppdrag for privatpersoner... er det mer lønnsomt med skapbil, og kjøre flyttelass og standard budbil? er så lei av bæring og styr.. hehe Har tildigere kjørt en del budbil, men har da kun kjørt selvstendig for oppdragsgiver. Tar imot tips med stor takk! Også når det gjelder biltype. Har sett på MB, opel og daily under 100k
  4. Yesterday
  5. Hei! Jeg har en Audi A6 2.0 TDI 2006 modell. Jeg har nylig fått opp gul varsellampe for eksos(?) /motorlampe og dro til en mekaniker som sjekker feilkoder. Du kan se feilkode vedlagt. Mekaniker pekte på en del kalt PA6 6-gf35 og snakket om at det kunne vær en magnetsensor, eller lekkasje i luftrør fram til en annen del. Jeg med min elendige kompetanse, har skrudd av div. å tatt noen bilder, samt sjekket slangene uten å se åpenbare feil. Legger ved flere bilder av det han snakket om. Er det noen som har en anelse? Kan det være feilkode på den delen jeg har lagt ved med bilde?
  6. Last week
  7. noen som vet om det er olje eller gassdempere orginalt foran på 2003 honda crv
  8. Spørs litt hvem av de. men er nok lurest å ta å dytte de fra undersiden
  9. Det er ikke helt identisk på fwd og quattro, men patenten er den samme. Ja, er fordel med lite bensin på tanken når dette gjøres ;) Jeg har lagt inn linker her
  10. Hei igjen..nå har jg gjort d og det var ikke trykk !!men ,så sa jg til en kompis at han skulle sette seg bak rattet imens jeg banket under på tanken og da ble det liv i pumpa og jg har fått startet men den er ikke i form..og stopper..men den pumpa forsvinner liksom ..så da er d vel klart!!!pumpa er ustabil som f!!! Jeg er fremdeles usikker på hvordan jg tar ut pumpa quattro...jg ser noen klips rundt kjernen med en slange i midten og 2 ledninger...er d rett?ma man stikke henda nedi bensinen og demontere?
  11. Lyden kommer mer an på hvilken type, antall og størrelse på eksospotter, ikke hvilken type downpipe du har.
  12. Hmmm. Er bensinfilter trollgammelt? Først kan du skru av bensinslange etter bensinfilter og se om det kommer bensin der når tenning slås på. Dersom ja, mål bensintrykk inn på fuelrail, det vil i det minste antyde om feilen er på drivstofftilførsel / bensintrykk eller ei.
  13. Har da en 2014 Golf GTI med downpipes, men den høres ut som en ordentlig rånebil nå. Høres ut som en volvo 240. Har ikke så god peiling på dette her. Må jeg bytte til andre downpipes eller? Er den satt på feil? Eller må jeg kjøpe noe annet for å få frem bedre lyd?
  14. Nå kom det en kar som gjerne ville høre etter lyd ifra pumpa...jg hadde tatt av de 3 slangene på toppen...jg satt i kontakten og gikk for og vri om på tenninga...Det kom bensin sprutende opp med engang!!! Fra det hullet som har den store skruen, han sa pumpa var iorden han!! Når jg monterte alt igjen og prøvde og starte gikk d ikke....så nå er jg i villrede igjen!! Mvh ø
  15. Jg fikk lys på prøvelampa...i kontakten på 1-2 sek!!! men nå har jg kikket ned og studert..pumpa sitter nede i bånn der ikkesant? Midten av det huset som sitter i bunnen...går 2 ledninger og en ganske kraftig slange ned der! IMG_2025.MOV IMG_2025.MOV
  16. Hei jeg har et problem med blindspottsystemet på Nissan xtrail 2018 modell. Jeg starter bilen og får meldingen systmfault. Når jeg starter bilen så skal det blinke gult i lampene på høyre og venstre speile. Den på høyre blinker ikke. Regner med at dette har en sammenheng med feilmeldingen. Bilen har rekke å godt 153000 km og er utenfor garanti. Er det flere som har opplevd dette og har en quick fix Tor Erik
  17. Gearkasse (japansk), sitter i mange Opel modeller, Saab 95, Fiat, Alfa Romeo, Cadilac, b.l. Det jeg lurer på om noen vet om diffrensialen / diffrensialoljen er integrert i gearkassa (med automatolje), eller om den har "egen" gearolje. Og hvor er ev. påfylling/nivå plugg?
  18. Har en isuzu d-max 2007 3 liter. Den har ikke fremdrift forran på 4x4. Mellomaksel snurrer fint, så den har kraft fra girkassa. Testet med å jekke den opp bak og satte den i gir, fortsatt ikke fremdrift. Har demontert alt. Men skjønner ikke helt hvordan jeg kan teste om kardang er hel. Noen som har tips?
  19. Hei! Trenger en bil og jeg er over middels bilinteressert og jeg liker å kjøre bil. Men er ikke sikker på hvilken jeg skal velge, så jeg tenkte å forhøre meg litt her. Her er kort om meg, mann (28) som bor i Oslo med det som blir første bil registrert på meg. Kan hverken mekke eller skru, og ikke kjenner jeg noen som kan det heller. Og her er kriteriene mine for hva jeg ønsker (ingen spesiell rekkefølge): Budsjett: Max 50 000 NOK for bilkjøpet Bruk: Primært i Oslo-området, men også dagsturer til Trysil/fjellet om vinteren, og til Sverige. Må kunne komme fram på trange og snødekte veier. Biltype: Gjerne en som er morsom og har kjøreglede, det er et stort pluss. Økonomi: Et (lite) pluss om den er billig i drift, men kjøreglede utveier dette. Automat/Manuell: Er det en sportsutgave med kjøreglede er det pluss om det er manuell. Men er det en billig "A til B" bil foretrekker jeg automat. Merke: Ingenting er utelukket, men biler med mindre store slitasjeproblemer er å foretrekke. Personer: Kun meg selv foreløpig, så trenger ikke mye rom. Er gjennomsnittlig høy og bred, så her er det ingen forhåndsregler å ta. Med det sagt så hører jeg gjerne hva dere har å anbefale!
  20. Hatt av batteripol? Kan være at rattvinkelsensor trenger kalibrering av endestopp. Hvis ikke så må du nok få tatt en diagnose.
  21. Tusen takk Quattro...jg krysser fingra og skal åpne og prøve og fikse dette..mvh ø
  22. Før du bestiller noe som helst, mål at du faktisk har spenning frem til pumpe i 1-2 sekunder etter at tenning er slått på.
  23. Når pumpe går (uten at motor går) så er den meget hørbar. Om du ikke tydelig hører susing/during med hodet rett over pumpe, så går den nok ikke. Ny pumpe kan kjøpes hvor som helst, foretrekker selv Eurodel.no, men kjøp kurant merke. Husk at pumpe går 1-2 sekunder etter at tenning er slått på, for så å være av inntil motor starter.
  24. Oljetrykk kan måles ved å kople til måler f.eks. der oljetrykksensor står - eneste måten å finne ut noe konkret, alt annet blir gjetting. Sil er der oljepumpe suger olje fra bunnpanne.
  25. Takk for svar,Nå har jeg sjekket om det er strøm i pumpekontakten..med og uten tenning på...jg har utelukket relé og lurer nå på om jeg må løsne alle slangene og løfte opp hele den hvite toppen? Ang lyden iFra pumpeområdet så er d ett lite dobbelt klikk..veldig svakt med øret helt inntil...man skal vel høre noe mer? Og har du noe tips til ei ny pumpe? Mvh øyvind
  26. Har fått diagnose på Toyota Rav4 (2004 mod) som seie at eine dysa e gåen. Har målt motstand på dei, som låg innafor spesifikasjonene på to av terminalane. Men desse dysene har fire terminalar. Etter omstendig lesing har eg funne ut at to av dei e til nozzle og to til åpning og lukking av retur. Nokon som har målt, evt veit kva ressistans ein skal finne på dei øvre terminalane? Eg målte eine til 105, ein til 130, ein til 160 og siste til 600.. Så tenker det er denne dysa som er gått pga returen alltid står åpen. Noko som har kunnskap om dette? Evt nokon som har eller kan måle motstand på dysene sine? Vanskelig å måle returnflow pga stålrøyr og ikkje slangar.
  27. Og hvilken mengde? det selges tuber på250ml ser jeg. Er en tube nok?
  28. Ikke mye svar å få.. Har sett i flere online workshop manualer og finner ikke den type motor denne bilen har. Haynes har bare DOHC8V og 16V motorer.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.