Jump to content
Bilforumet.no

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Vanskelig å peke på noe konkret men har bilen ESP? Er det samme lyden/opplevelsen som når ESP slår inn? Regner med du har Triptronic automatkasse så om dette skjer ved 70km så prøv å lås den i et gir og ok farten opp til 70 og se om det skjer da også eller om det kun er i drive. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være girkassen. Så om jeg forstår deg rett så har du samme feilen nå som du hadde før du byttet ABS-hjernen. Byttet du hele pumpeenheten med hjerne?
  3. Yesterday
  4. Trenger hjelp til diagnose på min bil, på Audi A6 C5-4B2 2,8l - 193hk- 2000 modell. ABS lampe og en annen varsellampe med trekant og utropstegn begynte å lyse. Når jeg kjører i rundt 70 km/t eller fortere så smeller det og lugger i 1 sekund. Inntrykket er at ABS`n slår inn et lite sekund. Dette uten at jeg har trykket på bremsepedalen. Aldri skjedd i hastighet under 60 km/t. Tatt diagnose på bilverksted som sa at den ikke fikk kontakt med hjernen på ABS`n. Har byttet ABS enhet med hjerne som er helt lik den gamle. Kjøpt brukt med lovnad på at den virker. Den er ikke programmert på nytt ennå. Dette endret ikke på problemet. Har lest at det skal gå an å kjøre selv om en ikke har kontakt med ABS hjernen. Den vil bare ikke slå inn ved nød bremsing. Jeg har litt mistanke på at det kan være girkassa som gir den smellen og nykkingen. Noen som har vert borte i dette problemet eller hørt om dette? Hva kan være feil og hva kan være løsningen?
  5. Har en 2011 mod V60 diesel med trykk i kjølesystemet. Er det noen som har formening om hva dette kan være bortsett fra defekt topppakning ? Er det noen gjengangere på disse bilene ?
  6. Hei! Har fått beskjed fra verksted om defekt EGR-ventil på min VW Transporter T5, 2011 modell. 140hk. Blitt informert om at jeg kan fjerne EGR-ventil uten videre problemer, bortsett fra større utslipp som kan påvirke ny EU godkjenning. Jeg er lite bilvandt, men er det så enkelt som å koble ut EGR eller må denne deretter erstattes? Setter pris på all hjelp! :) ' Mvh
  7. hei, har leita etter alarmhornet uten hell.. ser heller ikke noe "ekstra" bryter ved panserlåsen. kun den som gir varsling i biln. vet du hvor sensoren til kupeovervåkingen sitter?
  8. Jeg opplever det samme nå, 2012 XC-60. Hva var løsningen?? Linken over virker ikke og det firmaet har ikke lenger Volvo ser det ut til. Må det en forhandler-oppdatering til i bilen? Stig
  9. Plutselig sluttet viskeran og fungere ? Feilkoder 5FF og F1A
  10. Last week
  11. Hei da må du nesten lese av delenummeret på ABS Sentralen og søke opp på https://finndel.no/ og sammenligne delenummer her har de en del av dem til Polo https://finndel.no/bildeler.aspx?dk=0030&bk=951102
  12. Ja, men de kodene var på en feil som har dukket opp en senere etter at bare gløde lyset lyste.... så det var derfor jeg spurte hva det kunne være for noe annet som gjorde at gløde lyset blinket. Hadde gløde lyset for 1 gang 1 mnd før motorlyset kom på
  13. Quattro73 har alt sendt deg tips på de to feilmeldingene du har oppgitt,
  14. Gått over kontakter, motorlyd er borte. Men var ute å kjørte, så begynte glødelyset å blinke igjen og motor gikk i nødmodus. Startet/Stoppet så var alt i orden igjen.... skjønner ikke hva det er med gløde lyset som blinker...?
  15. Kan jeg bruke ABS pumpe fra Polo 1.4 (2003 bensin) på en Polo 1.2 (2004 bensin)?
  16. https://ibb.co/hcnnD7C Hei Er det noen som kunne pekt på hvilken slange som kommer med bensin inn til motorrommet? bilen starter ikke, det kommer gnist i tennpluggene så tenkte å sjekke om det i det heletatt kommer bensin fram fra pumpe/filter Det er snakk om en 2.0 2002 A4
  17. Noen som vet om seter fra en Hilux 2011 passer i en fra 2005? Er det samme innfesting?
  18. Takk takk. Lakken jeg bruker på chassiedeler er som nevnt en lakk fra Eastwood. Har brukt denne mye og den er meget slitesterk og hard. Har også brukt den på motorsykkelmotorer med glimrende resultat. På råstål må det primers først https://gasolin.no/overflate/spesiallakk/eastwood-extreme-chassis-black-primer.html Så to strøk med selve lakken. Extreme-utgaven kan overlakkes noe den gamle Chassieblack fra Eastwood ikke kunne, da måtte den herde ut i minst 8 uker ellers så løste det siste strøket opp det forrige så mange brukte kun et strøk, noe som ikke er optimalt. Men med den nye Extreme så kan man lakke strøk på strøk men 2 strøk er som oftest nok. https://gasolin.no/chassislakk-extreme.html Finnes også andre gode produkter men jeg mener denne er noe av det beste som finnes når det gjelder varighet. Dagens reklame :)
  19. Blir imponert når noen legger så mye (bra) arbeid i det, resultatet blir desto bedre.
  20. Takk for det. Funksjon før utsende men moro når det blir seende greit ut også :)
  21. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18995/P2563/009571 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18996/P2564/009572
  22. Har fått gjort litt igjen. Fikk fikset en skrue til demperhuset som knakk ved demontering og litt annet pirk på bakstillinga. Videre så hadde lakken på bærearmene herdet tilstrekkelig så foringene kunne monteres. Litt plundrete å få foringene riktig inn i barearmene siden de ikke får plass i pressa (motholdsbjelken er så stor at beina på barearmene ikke får plass) så måtte presse de inne med skrustikka og da må monteringen skje horisontalt. Ikke bare bare å holde bærearm, foring og 2xmothold samtidig som foringene skal i rett vinkel og skrus til men med litt lavmål språkbruk og fomling gikk det til slutt. Fikk også presset inn hylsene til Strongflex-foringene og de passet bra, god motstand tydet på riktig diameter. Har lurt på å lakke metalldelene sorte og så har jeg noe svart polyuretanlakk så har lyst til å prøve å lakke foringene også men trolig vil det sprekke opp så det er kanskje bortkastet arbeid? Staget ble bra til slutt, i hvert fall bedre enn det var :) Har fortsatt en del småtteri som må gjøres før montering, blant annet så må det ny fjær så den er i bestilling. Noen som forresten vet forskjell på vanlig fjær og såkalt forsterket fjær? Er snakk om originale fjærer bak til C5 >2001 Bremseskjoldet er egentlig veldig bra, kun overflaterust så tror jeg skal sandblåse det og lakke det i stedet for å kjøpe nytt. braketten til kaliper skal også fikses samt overhale kaliper. Målet er ikke å få dette så billig som mulig men jeg synes det er moro å fikse opp ting og sjekke ut nye produkter og utstyr, er jo en hobby dette. Så om noen leser dette så er det bare å følge med på neste update :)
  23. .Har vært å fått 2 stk feilkoder, da motorlyset kom på, blei borte igjen etter å ha ståt i ro en stund. Har nettopp hatt av alle kontakter og sprayet med electrorens for å fjerne evt dårlig kontakt. Fikk ikke løs en kontakt som står ovenfor turbo på en "plast/ gummi" slange. Feil Kode: P256400 og P256300
  24. Hei. Jeg har en Ford Galaxy 2011 WA6 med Powershift. Ved belastning av motor, f.eks. i oppoverbakke eller ved akselerasjon, virker det som at bilen fusker. Men det den gjør er å variere i turtall. Akkurat som at den prøver å finne riktig gir uten å gire. Man kan høre at turtallet faller ned, grøvre motor lyd med så og hoppe opp til lettere turtall. Ingen mellomting. Dette gjør den hele tiden, opp og ned, helt til veien flater ut slipper gassen eller nedoverbakke. Noen som har en ide om hva dette kan være? Mvh Hermod
  25. Hadde samme lyd på min golf alltrack 2015 modell. De byttet hele dør trekket på passasjersiden. Var noe løst inni selve dør "dekslet".
  26. Be om å få vite eksakt hvilken feilkode som kommer opp.
  27. Hei. Har hatt bilen inne på et VAG verksted. De finner feilkoden, men finner ingen feil.... trur jeg må prøve et annet verksted.....
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.