Jump to content
Bilforumet.no

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hei. P0243 D1 betyr at den varsler for lekkasje / lite turbotrykk. At intercooler ryker her, er ikke helt uvanlig. De første typene hadde plastikk på sidene av intercooler. Den nye type intercooler er hel aluminimum. Vill nok sjekket der. Hvis det kommer olje ut i kanten på intercooler så er det tegn på sprekk. Ta evt bilde av det, så jeg kan se.. En annen ting her, er jo turbotrykksensor. Byttet en del av de. Kan også være denne.. Kan jo prøve å ta den ut å se på den, evt rense den. pleier å kokse igjen. Ang feilkode P2002. Så er det feil i diffrensialtrykket på partikkelfiltret. Men denne feilkoden har en tendens til å komme samtidig som turbotrykksfeil. Men de gangene det er feil på dette, så pleier slangen til diff.trykksensor fra partikkelfiltret å være ryki. Dette sitter på høyre støtdempertopp ved turbo. Sjekk den. Men gjør det når bilen er kald. Typisk måte å fremprovesere turbofeilen er at gire 4-5 gir ved 50/60km/t og trykke gassen i bunn, så den går sakte oppover med masse belastning. Hold den gjerne så lenge som mulig. Bør da komme ved 100km/t ish. Pleier å funke :)
  3. Yesterday
  4. Har installert nye tåkelys på bilen og fått installert ny tåkelysbryter, men de lyser kun når jeg holder nede knappen. Slipper jeg knappen, så slutter tåkelysene å lyse. Tåkelys bak fungerer som normalt. Når knappen trykkes inn lyser de konstant. Har prøvd å bytte disse to knappene uten hell så det er ikke tåkelysbryterne som er problemet her. Sikkert bare en bagatell ?! Og til deg kjære moderator, kan du være så snill å slutte å flytte mine poster til et eller annet åndsvakt sideform langt utenfor allvfarvei bare fordi jeg har en gammel Daewoo Musso ????!!!! Jeg klarer fint å vurdere selv hvor mine poster bør figurere og hvor det er størst sjanse for å få et svar/visninger. UGH !
  5. Bare å kjøre garantisak, koster gjerne rundt 4-5’000,- for rattstamme styreenhet/slepering. Så kommer jo arbeidet i tillegg.
  6. Bilen ble kjøpt/registrert første gang juni 2016. Og på møller sine sider så står det norgesgaranti 5år/100000km. Og er under på begge :)
  7. Var det jeg hørte når jeg har sjekka litt rundt. Om det er det, er det mye greier å fikse?
  8. Sleperinger? Om bilen er 2016 så er det muligens fortsatt nybilgaranti?
  9. Var ute å kjørte, skulle svinge inn i gårdsplass, så hører jeg det skjer noe inni rattet, som om noen kabler vrenger seg ellernoe. Så kommer feilmelding opp i display "feil: kollisjonspute". Og knappene på rattet fungerer ikke mer. Noen vært borti dette? Og burde ikke 2års bruktbilgaranti fra møller dekke dette??
  10. Hei, har en Hilux, der blinklys over hele bilen, samt bremelysene slutter og virke over perioder. Noen nsom har greie på hvor en bør begynne og se etter feil. Ingen kollisjonskader som årsak.
  11. Jeg har en Renault Laguna 2003 modell Bensin. Gått 186476 km I det siste har bilen min begynt å tikke, usikker på om det er ventilene som må byttes. Toppakningen er fin, det er ingen tegn til lekkasje fra ventilene. Men har noe oljelekkasje. Jeg legger ut en liten video så det et enklere for folk om de vet vet hva som er problemet. Men hadde også vært fint med en guide hvordan dette kan fikses? Høres ut som en Dieselmotor. https://files.fm/u/9e6wfjhmb
  12. Det er to like pumper, en til foran og en til bak, samt en større som er til lykter
  13. Hei, jeg holder på med å få ut den bryteren nå... Må man ha av hele lista den sitter i for å få den helt ut? Eller er det mulig å få den ut med kun de to skruene under de plastproppene Takknemlig for all hjelp mvh Frisør som prøver å skru sjøl
  14. Olsen1408

    Passa 2002

    Data bus for comfort system..feilkode 01336..hva er feil ?
  15. Takker for svar. Håper allikevel du har feil . Så jeg får leve i håpet inntil videre.
  16. Noe heilt anna. Noen som vet hvor rele 109 sitter på en octavis 08
  17. Ok. Greit å finne feilen selv om feil sikkert ikke er så billig å fikse. Takk for info.
  18. Last week
  19. Jeg har en Grand Vitara 2008 DDiS som fungerer helt ok når jeg kjører den alene men går raskt i nødmodus i oppover bakker (slakke og bratte) når jeg har full bil samt henger. Jeg har nylig byttet temperatur sensor 1 pga feilkode P242A. Når bilen nå går i nødmodus så får jeg feilmelding P2002 og P0243 (D1 i følge verksted rapport). Intercooler ble byttet i 2018 pga lekkasje (hørbar susing) og bilen hadde da lignende symptomer som nå. Jeg kan se at det er litt oljefukt på den ene siden på intercooleren men verkstedet mener det ikke er uvanlig. Verkstedet mener at det kan være at DPF har blitt for tett og må eventuelt renses men jeg synes at det er litt rart siden DPF lampa ikke tennes. Jeg for min del heller mest mot at det er en punktering på intercooleren men det kommer ingen hørbar suselyd når jeg tester den ved å kjøre motoren opp i ca 3500 omdreinger men det skal kanskje ikke rare hullet til for at trykket faller? Nå er det mye informasjon om disse feilkodene og årsakene her fra før av men hva bør jeg prøve å undersøke først og sist på lista under her? Tett DPF, rense det eller ta en lang kjøretur Turbo trykk sensor Intercooler lekasje Slanger til DPF, diff trykk sensor Det som gjør det vanskelig å vite hva som egentlig er feilen her er at vi i går kjørte med full bil og henger i ca 2,5 mil med variert terreng som bakker og flat vei, litt kø osv så fungerte bilen utrolig nok veldig bra men etter vi hadde stoppet for å handle i ca 40 min og startet bilen igjen så var den rett og slett dritsur, den gikk i nødmodus bare du såvidt ga gass samt at den hakket noe veldig, du kunne liksom kjenne på bilen at den virkelig prøvde men gav etterhvert opp.
  20. Målt spenning på batteri når du prøver å starte? Dersom ok, sjekk om du får 12V på tynn ledning til starter når du prøver å starte. Er også det i orden så sjekk selve startmotoren, har vært ute for at kobberlisse på disse oksiderer bort, slik at den må byttes.
  21. Jeg var på diagnoese hos Ford Kverneland i dag. Feilen ligger i ekstra-varmeren som ligger under bilen, når denne ble frakoblet virket instrumentpanelet og alle lys igjen. Det er en modul i denne varmeren som er røket.
  22. Var på diagnose hos Ford Kverneland i dag. Feilen ligger i ekstra-varmeren som ligger under bilen, når denne ble frakoblet virket instrumentpanel og alle lys igjen. Det er en modul i denne varmeren som er røket.
  23. Hei Vi har en 2.5 tdi caravelle som vi ikke får te og starte. Det er strøm på batteriet og alle lys i dashbordet, men ingen ting skjer når vi prøver og starte opp bilen . Noen forslag te feil?
  24. Tenkte bare jeg ville dele den, da det vil komme mye nytting info om reparasjoner og hvordan det er å eie en 996tt i Norge. Håper det kan være nyttig og at dere subscriber! Siste film er hvordan å fikse lyktene: Norwegian Car Guy
  25. Hei. Ser på en på 320 i med 184 hk bensinmotor,automat 2013 gått 102000 km noe fallgruver eller noe som er spesielt å være obs på denne modellen
  26. Hei, har en Audi A4 2003mod, med girkassekode GDU 5 trinns. Men passer en 6.trinns kasse med samme kode rett i?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.