All Activity
- Yesterday
-
123754 started following "Redusert motorytelse" Volvo V50 1.6 2009
-
Volvo V50 1.6 2009mod. Sommeren 2022 fikk jeg feilmelding "Redusert motorytelse" mens jeg kjørte. Motoren økte turtall og la seg mellom 1200 og 1600 omdreininger konstant. Uavhengig av gir, og om jeg friet ut/clutshet, så holdt motoren dette turtallet. Jeg merket at hvis jeg ga litt gass så jevnet turtallet seg til vanlig, men slapp jeg opp gassen igjen så økte turtallet og motoren ga på "av seg selv". Når jeg tråkket på bremsen så jevnet turtallet seg også, men slapp jeg opp igjen så økte det. Verkstedet byttet gasspedal da de fikk feilmelding som indikerte noe som tilsa det, men det hjalp ikke. Jeg fikk igjen bilen og senere kjørte en tur. Feilen forsvant. Nå, halvannet år etter, fikk jeg samme feilmelding "Redusert motorytelse", men bilen viste ingen tegn til det og gikk normalt. Jeg hadde et par langturer og alt fungerte, til tross for feilmeldingen. Etterfulgt av dette hadde jeg litt småkjøring i ei ukes tid.. Jeg vet ikke om at det ble kaldere i været og at dieselvarmeren koplet inn har hatt noe å si, men en morgen jeg startet så var turtallsfeilen tilbake. Er det noen som har peiling og kan komme med konstruktive råd?
-
123754 joined the community
-
Det er akkurat samme problem om sommeren også, ingen forskjell på det. Rengjorde med white sprit eller noe sånt en gang. Men skal hvertfall prøve også med de midlene du nevner. Tror du forresten det er noen stor sak å skru løs mekanismen, om det er bare de to boltene hver side? (øverste bilde) Regner med det blir mye enklere å rengjøre den hvis den skrus løs.
-
Javel reacted to a post in a topic: Kjølevæske og åpne panser
-
Gammelt fett kan virke mot sin hensikt og det gjør at det går tregt igjen når det blir kaldt. Ville nok ha fått fjernet så mye som mulig av den gamle smøringa som sitter der ved hjelp av bremserens og en fille. Kan for eksempel anbefale CRC sin multilube pro. Bruker den på alle låsekasser og dørstoppere på bilen min hver høst.
-
Børni2003 started following ABS feil på volvo 850 and Høyt bensinforbruk
-
Børni2003 joined the community
-
SubFor06 started following «Elektrisk» lyd ved gasspådrag
-
recorded-3301859080884.mp4 Noen som har en ide på hva som har skjedd? Ikke vert sann høyfrekvent lyd før? Da har det kun vært motorlyd.. subaru forrestert 2.0 2006mod
-
SubFor06 joined the community
- Last week
-
BRADEKK joined the community
-
Ønsker å kjøpe meg nye dekk til min Wolkswagen Passat GTE 2016 (Hybrid). Jeg blir litt forvirret, når jeg søker etter Goodyear får jeg opp 3 forskjellige varianter av dekket. Men hos produsentens nettside er det bare 1 variant. Finnes denne dekk i forsjellige varianter? Når det gjelder Nokian får jeg opp bare 1 variant. Prisen er det samme for begge når jeg velger Goodyear varianten som er "Soundcomfort". Den finnes i disse varianter: 98T XL 98T XL SCT ST 98T SOUNDCOMFORT TECH XL Er dette samme dekk med forsjellige priser?
-
EirikHal changed their profile photo
-
Dgj joined the community
-
Tipper det er frosset disel(drivstoff) filter. Har en Isuzu D-max stående ute her nå for tining. Oppfører seg akkurat slik du beskriver. Med -20 °C over flere dager krever den et rent filter. Har ikke byttet drivstoffilteret på de tre årene jeg har hatt bilen, men nå skal den inn på verksted i morgen. 😊
-
Kenner1505 joined the community
-
Jeg har en Passat 3C 2010 1,6 TDI, Diesel, når jeg skal starte bilen og det er kaldt ute -10 + så starter motoren i 2 sekunder også stopper den igjen, dette gjør den i alt fra 5 forsøk til 15 forsøk.. noen som har en ide på hva dette kan være? batteriet er akkurat byttet.
-
gotthard reacted to a post in a topic: Ta ut drivaksel Avensis 2004 D
-
Må som regel bryte litt forsiktig med en brytespak. Sjelden du får løsnet den med bare håndmakt. Husk at når drivakslingen demonteres fra girkassa, så vil det renne ut girolje og som må etterfylles.
-
Er blitt sjekket og smurt nå 3 ganger på 2 verksteder og senere av meg flere ganger, fjærer og mekanisme fungerer normalt i følge verkstedene. Mekanikere mener bare problemet skal være løst når de har smurt, for da fungerer det normalt når de sjekker etterpå, og de ser ingenting annet som er galt. Men det som er problemet, er at når man åpner og lukker panseret, så fungerer det uansett normalt når man gjør det igjen, i mange timer etterpå. Men så gradvis begynner det å bli tregt igjen, og står den med panseret lukket til neste dag, så er problemet tilbake til akkurat samme. Går ikke opp når det åpnes, men spretter opp først etter ett minutt eller lenger, eller om man setter noe i mellom og hjelper til. Så det der ble en kinkig greie å finne svaret på. Andre erfaringer/forslag? Et par bilder om de kan si noe som helst: Ovenfra:
-
Automat kassen låst seg i 3 gir å mistet alt i dasjbordet alt svart
-
vegar72 joined the community
-
Peeya changed their profile photo
-
Peeya joined the community
-
Toyota Camry 2.4 XLE aut. - amerikansk modell. Sto lagret utendørs, hadde litt vekt i et baksete. Når batteriet ble byttet kom det et varsellys på denne airbagsensoren. Bilen skal EU-godkjennes i Februar i år, og pga flere feil blir bilen stående ute over flere måneder uten lading. Batteriet går heden nok en gang, og denne gang er det også vekt i passasjersetet foran. Så kommer sannelig varsellys og feilmelding på den sensoren også. Toyota verkstedet sier at de ikke kan nullstille feilen. Men dette vitner om en elektronisk feil, der beskjeder fra sensorene i setet ikke når frem til styringsenheten fordi batteriet er dødt. Hva kan ha skjedd, hva bør jeg gjøre, og er det mulig å få ordnet dette uten å bruke like mye penger som å kjøpe en ny bil? Et verksted har hatt bilen inne i over en måned, og klarte ikke å finne ut av det. Et originalt Toyota-verksted har sett på saken, og får ikke til å resette systemet. De mente at de måtte bruke flere dager på feilsøking. Dette er ikke ok.. bilen er forøvrig i topp stand. feilkode B1707 og E1650 Kan noen gi tips eller råd, eller kjenner noen som er god på feilsøking eller airbagsystemer på disse bilene?
-
gotthard started following Ta ut drivaksel Avensis 2004 D
-
Kammerat ringte nå og var litt desperat der han lå ute i 15 minus å skulle skru bil fortest mulig for å komme på jobb i mårra. Drivaksel venstre røk tvers av, han klarer ikke få den delen som sitter inn til kassa ut, er det noen spesielle triks for å få den ut?
-
Himachal Tour joined the community
-
Nullpåbil started following Biltrekk -og lagring ute
-
Takk for svar 🙂
-
Jeg har problem med bakluke på bilen, den har gått i vranglås. Er det noe måter jeg kan få den opp på? Den regere på knappen inni bilen og på fjernkontroll. Men det er ingenting som skjer når jeg trykke på knappen. Og det blinker i blinkelysene når jeg holder knappen lenge nok inne.
-
xr4ti started following Biltrekk -og lagring ute
-
En bil tåler fint å stå ute om vinteren om lakk og karosseriet er i grei stand. fordelen med trekk/topp er om det kommer snø i løpet av lagringsperioden, lettere å få den rens for snø og is. Lang tid lagring ute med trekk er ikke særlig er min erfaring, særlig om trekket ikke "puster" tilstrekkelig, da kommer fukten ikke ut og setter i gang rustdannelser der du ikke trodde det var mulig. Særlig ille er det om bilen først har rullet på en saltet vei og så blir satt til lagring. Få uker går nok greit uansett.
-
Hei Lurer på om det er lurt å sette på biltrekk på bilen hvis bilen skal ikke brukes over 3-4 uker og særlig i disse vinter tida (regn/vind/snø) ? Hjelper det noe med å bilen tilstand både teknisk/fra laken perspektiv hvis man setter på en biltrekk ? Hvis Ja, Hva er best tophatt eller full trekk ?
-
maroline joined the community
-
Hei Kjøpte en volvo v50, 2010 modell, mai i år. Den har gått 218000. Første som måtte fikses, var det tidligere eier som fikses. Var nok reparasjon på nærmere 10-15000 på verksted. For en uke siden fikk jeg feilmld, på additiv tank, fikk byttet den. 7500,- fikk også beskjed at gløderele måtte byttes. Og i dag, kom "antiskrens service lampen opp, gikk i nødmodus. Har jeg rett på å heve kjøpet?
-
Har vell kommet fram te at den må ha ei ny kasse. Så sa går den for salg når det e uten for hva eg kan.
-
pionersport started following Pajero pinin vil ikke starte
-
Hei, har en mitshubitshi pinin IO 2001 modell med G94g motor som ikke vil starte. Bilen stoppet etter ca 2 minutter og vil nå ikke starte. har sjekket feilkoder og ingen koder vises. metter mye kinning virker det som at den «nesten» starter et halvt sekund. noen tips til hvor jeg burde begynne å feilsøke?
- Earlier
-
PXL_20231128_193222377.TS.mp4 Noen som har vært borti/kjenner til denne typen problem? Kort forklart nykker/lugger veldig ved økende gasspådrag, klarer ikke å holde hastighet i oppoverbakke. Sees også på turtall når den lugger. PXL_20231128_193222377.TS.mp4
-
svenanders changed their profile photo
-
Umulig å gi et fasitsvar på hva det kan være. Som sagt så bør oljen og oljenivået sjekkes aller først. Har kassa vært kjørt for lenge mellom oljeskift, så kan det være mekaniske problemer på gang.
-
Kjørt bilen litt forsikrig nå og ved jevnt og rolig gass pådrag e det akk som om bilen går inn og ut av gir. Men setter eg den i 4WD low eller i revers så går den bedre virker det litt som. Virker som om når den e varm så går den ikkje ordentlig i gir.
-
Ska egt ha den på olje sørvis på kassa 8.desember. Men ska egt ikkje ha sørvis på kassa før om 10xxxkm. Nei en brukt sensor men målte riktig verdiger før den ble satt i kassa. bare skjønner ikkje hvorfor feilkode ikkje blir borte selv ved sletting er avhengi av billig og kjapp løsning da eg nå ikkje kommer meg på jobb og ikkje har råd til å kjøpe noen deler før om 2uker. Så hadde hvert fint med en (rask) fiks fram til da. feilkoden kommer ikkje som en feil egt men står pending.
-
Finnes det noe historikk på oljeskift på girkassa da? Første som bør gjøres er å sjekke oljenivå og evt skifte olje. Statusen på olja kan fortelle mye om standen på girkassa. Er sensoren du satte i ny?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.