Jump to content
Bilforumet.no

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Hei forum , kan noen si meg hvordan jeg nuller varsel for reg. reim skift på 2004 mod. D4D Hiace. Det er ikke bytte av kopling på baksiden av speedometer, det er på eldre modell (tror jeg). M.V.H. Rallypetter
  3. Ifølge ID-skjema så er det en Mi16 ja. Den første generasjon motor ser annerledes ut og er annerledes og av de fleste regnes som den råeste motoren. Denne har den nyere 2 literen. Lenge siden jeg var borti disse men var en rå bil den gang og er vel det fortsatt i mine øyne. Ser veldig bra ut denne og prisen er ikke gal selv om jeg ville foretrekke den eldre utgaven med 1900-motoren. Peugeot 405 Mi16 Buyer's Guide, History & Specs - Garage Dreams PH Heroes: Peugeot 405 Mi16 | PistonHeads UK
  4. Takker for infoen. Det høres riktig ut. Jeg fikk en til å hjelpe meg med å rense caliper'en, og nå løsnet stempelet, og det ser ut til å fungerer igjen nå. Det vil si den lager normal varme ved bremsing nå. Men jeg antar at den caliper'en bør byttes om ikke lenge? :)
  5. Last week
  6. Quattro73

    Beetle Cab

    Hmmm, det vil nok gjøre susen :)
  7. Hei, Jeg har funnet en strøken mi16 i Finland på mobile.de som jeg har lyst på. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto-inserat/peugeot-405-mi-16-ylivieska/311124273.html?ref=sticky Jeg har fått bilder av bilen og vognkort og prøvd å sjekke opp chassisnummer via en betalingstjeneste. Jeg finner at det er en 405, selvfølgelig. Men ikke en plass står det at dette er en mi16. Hverken i vognkortet eller ved søk på chassisnummer. Det står også at bilen ble levert med AC, noe denne ikke har. Er det noen som vet hvordan jeg kan verifisere at denne bilen er det den utgir seg for å være? Enten utfra bildene i annonsen eller vognkortet? Mvh Lars
  8. BeetleCab

    Beetle Cab

    Finnes kun "vanlige" lykter, så intet å hente der Men kjøpte denne i går sammen med ledningsnett og skiltbrakett, så håper det blir bra saker https://bilxtra.no/strands-arcum-led-bar-curved-100w
  9. Hei, har store problemer med å finne feil på denne bilen. Ingen feilkoder ligger inne, EGR og DPF er kodet bort og turbo er byttet. Den går fint på tomgang, men har lite til ingen motorkraft ved kjøring. Får seg så vidt opp bakker i første gir. Noen pekepinner om hvordan jeg skal feilsøke videre?
  10. Bare hyggelig om det er til nytte. Oppdater gjerne tråden.
  11. Hei, takk for innlegg. Bilen står annet sted så usikker på type modul. Sjekker om det er samme symptom på begge abs uniter. Så får vi gjøre en skikkelig lufting. Er ikke styresensor. Han har vcds. Vi krysser fingrer.
  12. Har nettopp gjort dette på en mk4 2003-modell. Om du har har MK60 ABS-modul så har du en grei tråd her. Brake issue | Ross-Tech Forums (ross-tech.com) Det forutsetter at ABS.modul, uansett type, er riktig kodet etter bytte. Det MÅ gjøres før lufteprosedyren. Og som Quattro73 påpeker så må systemet trykksettes, helst med en slik som fyller på med bremsevæske underveis. Gikk med nesten 1,5 liter før all luft var ute. Har du ikke styresensor så trenger du ikke bry deg om den delen av prosessen. Går ut fra mekaniker har tilgang til riktig diagnoseutstyr.
  13. Tom bremsevæskebeholder kan gi symptomer som du opplever, men tar det som en selvfølge at dette forlengst er utelukket...
  14. Tusen takk for svar, jeg videreformidler dette og får det utprøvd ila morgendagen, kommer tilbake (;)
  15. Høres merkelig ut dette. Selv med feil på bremsekraftforsterker så skulle det være mulig å pumpe pedal hard igjen, mener derfor den kan utelukkes. Golf 4 er vanskelig å få luftet skikkelig om man har fått luft i systemet, man må starte med ABS og deretter hjul i rett rekkefølge. ABS-pumpe må kjøres ved lufting, samt trykkluft (ca 0.5 bar) på bremseveskebeholder for å få såpass flow at «trappet» luft følger med ut. Hvordan er bremsene og ikke minst følelse på bremsepedal dersom den holdes en anelse inne før (og mens) man svinger til venstre?
  16. Lettere å forklare muntlig. Snakket med han som ser på bilen, jeg skrev feil - han får ikke pumpet opp trykket igjen ved venstre sving. Hjullager ok. Er bremsekraftforsterker utelukket? Han vil prøve å montere på igjen gamle abs-unit og se om det er samme mønster på den. Prøver å lufte med abs aktivert som du foreslår. Kan du tenke noe annet?
  17. Lurer du på noe som ikke kan skrives her? ;)
  18. Takk for svar, en interessant teori, skal sjekke ut. Lufting er foretatt inntil flere ganger... Er det mulig å få en prat med deg?
  19. Takk for svar, en interessant teori, skal sjekke ut. Lufting er foretatt inntil flere ganger...
  20. Første tanke er defekt hjullager, med så mye slakk at bremseskive presser stempel i caliper inn ved sving ene veien. Må da først pumpe stempel ut igjen - før du får bremseeffekt. I tillegg har du gjerne luft i systemet, luftet med ABS-pumpe aktivert?
  21. Hei, jeg har en 2000 golf gti og hadde problemer med at bremsepedalen gikk i bånn og måtte trykkes noen ganger for å oppnå trykk. Siden har jeg skiftet abs-unit med den følge at bremsene nå virker når bilen kjører rett framover og til høyre, men bremsevirkningen opphører når det svinges til venstre - det må da pumpes noen ganger med bremsepedalen for å oppnå virkning igjen. Noen som har en forklaring på dette problemet? Trond
  22. Det finnes en rekke eksempler på at drifting/spinning kvalifiserer til både bot og førerkortbeslag, dog kommer det an på graden av drifting, spinning osv, samt omliggende omstendigheter. Skjer det på offentlig vei, åpen for almenn trafikk, så tipper jeg politiet reagerer og henviser til brudd på vegtrafikkloven §3. Er det på et avlukket område uten almenn trafikk, så tror jeg ikke de bryr seg så mye, så lenge det ikke skaper utrygge situasjoner og ikke er til sjenanse for andre. Dog kommer det nok en del an på vedkommende tjenestemann og hans/hennes syn på situasjonen.
  23. Stempel som henger i caliper muligens. Sjekk først at bremseklosser ikke henger fast pga rust (demonter, puss rent og ha litt metallfri pasta på flatene der klossene ligger mot bremseåk). Er problemet der fortsatt så er det stempel i caliper som går tregt, calipere må da enten overhales eller byttes. Husk at en eneste nedbremsing kan være nok til å gjøre skivene så varme at man ikke kan ta på de.
  24. Hei, får veldig varme bremser foran på venstre side når jeg kjører. Etter et par mil uten å ha brukt bremsene er de såpass varme at man ikke kan ta på dem. Høyre side foran blir overvarme etter 300 meters bruk (bilen har da stått kald før disse 300 meterne). Mens venstre ikke ble varm ved bruk i disse 300 meterne. Noe ide om hva som er feil her?
  25. Hei! Tok en liten drift i kveld og oppdaget at en kvinne filmet meg. Jeg vet ikke hvor mye hun fikk med seg, men så hun filmet da jeg dro. Kan dette være straffbart? Usikker på om man ser hvem som sitter i bilen..
  26. Quattro73

    Sur VW Polo.

    Ser du har skrevet at coiler er byttet... Er det en felles coil eller en for hver sylinder? Spør da vi fortsatt ikke har noen anelse om hvilken motor det her er snakk om. Sylinder 2 og 3 har ofte felles coil, som sylinder 1 og 4, men da på motorer med en felles coil. Hvordan er det med pluggledninger? MAP-sensor ja, kan tyde på falskluft, eller at sensor er dårlig, tipper det første men alt her blir gjetting. Har motoren registerkjede eller reim? De med kjede har problemer med at kjede strekker seg og strammer som feiler, som igjen kan gi feilkode på MAP bl.a.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.