Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Hei! Jeg fikk nylig skiftet oljen på girkassen til min Skoda octavia 2008 /m DSG girkasse. Det jeg glemte i å legge inn i bestillingen, var å få skiftet filteret på girkassen i samme slengen. Det er generelt en del napping ved skifting mellom 1-2-3. gir i lav fart. Oljeskiftet var på eget initiativ for å få dette fikset. Hvordan er muligheten for å få byttet filteret til girkassen uten å skifte olje igjen? Setter stor pris på svar!
  3. Bare hyggelig 😊 Kjekt når ting ordner seg.
  4. Legendarisk! takk for hjelpen din. Må bare huske på den nettsiden til neste gang. Er nå godt fornøyd med en eu godkjent Kia 😁 Byttet ikke alle boltene, bare de 2 på begge sidene av bærekula. Alt i alt var det verdt å gjøre det selv, selv om det tok mye lengre tid. takk igjen for hjelpen.
  5. Last week
  6. Hei ! Jeg har en 2019 Octavia 2019 2.0 bensin 4 x 4 med 7 gearet DSG kasse. Service tatt innenfor innenfor garanti og med 0 anmerkning .Service på 46418 km. og ca. 50 dager senere og 1600km. ,ved dekk skifte oppdages i venstre forskjerm ,gjennom åpning i innerskjerm inn mot gearkasse "svetting" rundt to "blind lokk". Tanke var å skifte lokk helt til det oppdages at lokk ikke selges løst! Svar er at kasse må skiftes ! 200000.- kr ? Med utgått garanti og med girkasse forsikring og krav på leiebil så virket det ikke helt håpløst. Derimot når det konkluderes med "rust" som grund og som påstås finnes bak den ytre overflaten. Derved dekker ikke garanti en reoperasjon! Nå opplyses det at uavhengige girkasseverksteder at de kan skifte lokk til en pris langt unna merkeverksted. Merkeverksteder gr de mot bruk og kast ? Noen tips ?
  7. Kjenner ikkd bilens elekktise skjema men tenker litt praktisk i forhold problemet , Er det ikke ett rele som styrer dette i forbildelse med styreenhet
  8. Ja, det er ofte et problem. Men, har du 1.2 med filteret nede ved bunnpanne eller den idiotiske plasseringen med filteret oppned oppe på motoren? Dersom førstnevnte så kan du skru ut filteret og det vil renne ut ca 1-2 dl. Har du sistnevnte så blir det bare søl og gris over alt om filteret løsnes.
  9. Får ikke ut oljen, siden oljepumpa har en 6 mm tykk slange. Hullet til peilepinnen er mindre enn 6 mm.
  10. For mye olje i beholderen? Du mener for mye olje på motor antar jeg? Du får ikke opp olje fra toppen (oljepåfylling), du må suge opp fra bunnpanne (rør til peilepinne).
  11. VW Polo 1.2 bensin Skal ta ut ca 1 dl med olje fra bilmotor da det er for mye olje i beholderen. Benytte påfyllingspluggen, eller punktet til peilestaven?
  12. Earlier
  13. Noe slikt? Er nok prefabrikkerte pumper. https://www.skruvat.no/show.aspx?k=1548444 https://www.mekster.no/styrservopump-730035.html https://www.autodoc.co.no/lizarte/8132109 https://www.autodoc.co.no/spidan/921855 Samme pumpe som skruvat.no tar kr 7650 for, her til under halve prisen. https://www.autodoc.co.no/era-benelux/8148778#servopumpe
  14. Servopumpa styring er kaputt, og merkeverksted sier den ikke er mulig og få tak i. Alle forslag velkomne
  15. Bao78

    Feilkode P2141

    Hei, har en feilkode P2141 på en 3008 2010 mod HZ automat diesel 1,6 Er det noen som har det elektriske skjemaet for denne kretsen?
  16. Du kan få en link til komplett koblingskjema for B6 eller B7 men en enkel pinout er ikke offentliggjort av den modulen
  17. Tror bildet kom som vedlegg også så du får det klart men F256 er låsen og siden alle er hvite så ser man ikke forskjell, så det jeg gjorde var man vet att i kontakt A på komformodulen, nummer 15, 8 og 4 går de ut til låsen så måler du bare begge ender med multimeter så finner du hvem som er hvem. Å ta av det innertrekket til hjulbuen for å finne den kontakten er ikke verdt det, har tatt det av en gang før. Men ganske rett fram å måle i kontakten på komformodulen og bak til låsekassa 🙂
  18. Trenger du fortsatt hjelp?:)
  19. Det ytre dørhåndtaket har mest sannsynlig knekt inne i døra eller hoppet ut av sporet som den sitter i. Den sitter i ei ramme på innsiden Du kan finne guider om hvordan du for eksempel tar ut nøkkel låsen i døra og da må du ha spenne opp den ramma med å dra ut håndtaket. Har hatt samme problem ett par ganger og andre biler rundt her men du kan se inn hvis du løsner dørhåndtaket Hvis du er så uheldig å må bytte ramma inne i døra så pass på de boltene i klammerene som holder fast vinduet. De er skrudd igjennom fra baksiden og blir links, og du får på ei E pipe eller 8mm eller 10mm. Det er locktite på de boltene og knekker hode fort på de og da er det lettere å bare kjøpe en ny brukt dør men du får de ut
  20. Sannsynligvis så må grillen ofres for at du skal kunne komme til og få løst ut låsen.
  21. Transporter med både bensin og LPG. Jeg ser prisen på LPG autogass er 13,94 , men vil det lønne seg å kjøre med det? tenker bilen bruker mer drivstoff og anlegget må vedlikeholdes. Er det noen som kan si noe om dette? Har fyllingstasjon i området så ikke problem å fylle, men vil "vinningen kan gå opp i spinningen"
  22. 17523-heating circuet b1 s1. Short to ground:p1115. ( sporadic 007-short to grund. 17524- sensor heating: b1,s1.open circuit :P1116. (sporadic009- open or short to ground var først 17524 men etter sletting av kode og kjørt motoren varm er det 17523 som kommer opp. 18080 Coolant fan control 1: open or short to ground:p1672 ( sporadic 009-open or short to ground) Styremodulen er i vifta på denne, viftene er nye så de skal funke, sikringer byttet for sikerhets skyld
  23. Komplett feilkode behøves, eller eksakt beskrivelse. Sikker på at det ikke er K1:short to ground? Viftene har vel egen modul, om vifter er sjekket at fungerer, og sikring er ok, så er feil enten i ledningsnett eller styremodul (J293 om jeg husker korrekt). Enkelte biler har styremodul integrert i viftemotor. Lambda (foran kat) er fort gjort å kople fra, ta ny scan og se om feil endrer seg til open circuit. I isåfall bytter du lambda.
  24. Driver å kløner med en Golf mk5, har to el-feil som jeg ikke finner ut av, både lambdaføler 1 og kjølevifter har " Short to ground" og funker da ikke, byttet til nye vifter uten at det hjalp noe, men om pluss kommer til jord burde da ikke sikringen gå? Sikkert noen som har hvert borti dette før?
  25. Hei. Toyota Avensis 2014 modell hvor wire for å låse opp panseret trolig har hoppet av pansersiden. Noen som er kjent med fremgangsmåte for å komme til låsen med fjøra? Har ringt så og si alle Toyota forhandlere i dag. Får beskjed om at dem ikke har vært borti problemet fra samtlige.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy