Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Sjekk om motorlagrene er i orden.
  3. Hei! Du vet den 1.5TDCI-motoren? Den er veldig populær, og du finner den i biler som Mondeo, Connect og Focus. Men helt ærlig, den er ikke perfekt. Spesielt i biler som er tungt lastet, skjer det ofte ting som ødelagte stempler. Fra det jeg har sett, er 200 000 km omtrent maks for denne motoren – etter det kan du nesten regne med at noe går i stykker. Jeg har en kompis i Irland som driver et verksted, og han hater virkelig disse motorene. Han mener at hvis de ikke ryker rundt 100–120 000 km, vil de garantert gjøre det før de når 150–200 000 km. Så ja, ikke den mest pålitelige motoren.
  4. GregS

    Kjøpshjelp Caddy

    Caddy med Haldex har ca. 2 cm mer bakkeklaring enn tohjulsdrevne biler. Sammenlignet med for eksempel Ford Connect, kjører VW som en trillebår, enten den kjøres med forhjulsdrift eller 4x4. Du føler at du kjører en varebil, ikke en personbil. DSG i 4x4 kommer til å være DQ250 eller DQ381 i år, altså fine og sterke girkasser. Med tohjulsdrift og 1,6-liters motor eller mindre, får du trolig DQ200 ... ikke like robust og en mer delikat girkasse sammenlignet med de nevnt ovenfor.
  5. GregS

    Haldex wv golf 7

    Er du sikker på at de aldri har byttet olje i det hele tatt? Så vidt jeg vet, er det ingen spesifikke intervaller for Haldex, eller for å si det på en annen måte, jeg har aldri sett en forhandler bytte olje på Haldex i noen av mine biler. I de fleste tilfeller vet de ikke engang at Haldex har et filter. Jeg foreslår at du går til noen som kan koble fra akselen og sjekke hvor disse lydene faktisk kommer fra, eller koble til en datamaskin for å sjekke i sanntid hvordan Haldex-systemet fungerer.
  6. Lot den gå i ca 15 min med olje som hadde gått kanskje 5 mil og flushe olje, 5-30, byttet så til en billig 10-40 og nytt filter, lot det gå i 2-3 minutter før jeg byttet olje og filter igjen, da til 5-40 pluss at jeg helte på "WYNN'S 76844" en veske som skal Rengjøre hydraulisk løfter, står du skal ha den i frem til neste oljeskift. Problemet er at jeg ikke har skilter på bilen, gikk ikke gjenom eu pga rustene kanaler og varsel på styring/esp så får ikke tatt langtur med den enda, bare litt frem å tilbake langs en grusvei her jeg bor. Oljelampa slukker med en gang bilen starter så det burde vel tyde på ok oljetrykk, men kan så klart bety at det ligger helt på grensa. ta av toppdekselet å se om ting beveger seg som det skal, ser det ok ut så er bunnpanna og et alternativ å prøve før eventuelt motorbytte. Men vil ikke tikkingen være konstant om det er lavt oljetrykk? Her kommer å går det litt. Har komplett regreimsett monterte det på den andre bilen men resten av bilen var for råtten fant jeg ut når jeg begynte med det så den ble delebil i stede, de regreim delene har gått kanskje 10 minutter bare så burde være like fine.
  7. Når du hadde på engine flush, lot du motoren gå ca 15 minutter med dette i oljen? Bruker du 5W-30 olje? Ett av problemene med å kjøre for lenge på oljen er at sil i oljepickup tetter seg, har opplevd det på en BGU før. Resultat var lavt oljetrykk og tidvis ventiltikking. Tok ned bunnpanne, av med pickup og rengjorde med diesel, problem løst. Bare en tanke - som du kan sjekke ved å få målt oljetrykket. Husk å bytte alle boltene til motorfeste ved bytte av registerreim da dette er strekkbolter. Bytt også vannpumpe når du først har tilkomst, er drevet av registerreim.
  8. Yesterday
  9. Hei Jeg vurderer gå til innkjøp av livets bil, altså Hiace! Har lyst til å bruke 140/150 000kr og vurderer 2008-2010 model. Men er det noen som kan fortelle meg den store forskjellen på ”faceliften” som kom i 2010, og om det er verdt prisforskjellen? Takk for alle svar!
  10. Bgu motor ja, skal bytte regreim åkkesom så tenkte ta opp å se da, høres ut som det er nr 4 lyden kommer i fra men den kan fort forplante seg så.
  11. Det er nokså fort gjort å bytte ventil løfter - om du vil prøve det først. Må av med (slakke) registerreim, av med toppdeksel og løsne kamaksel. Du kan da bytte løfter. Regner med det er en 1.6 8v du har?
  12. Hei. Det er ikke Thule. Jeg trodde også det, så kjøpte en nøkkel. Den passet ikke. Og fikk svar på mail fra Thule-support i går, at det ikke er en Thule.
  13. Hei. Har fått byttet dysetettinger, men det kommer litt diesel oppe rundt dysa. Noen som har vært borti dette? Kan lekkasjen være rundt "troppa" der en får tilgang til dyseholder?
  14. Ser ut som det er Thule. Kan være nøkkel nr 67, siden det står det på låsen. https://www.thansen.no/bil/utstyr/transportutstyr/lose-deler-og-tilbehor/thule-lose-deler/thule-nokler/thule-nokkel-nr.-067-1-stk./n386/pn2730/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxY-3BhAuEiwAu7Y6s9vtVVkDvmCoDsie2ze_b4Bl5znJ3Az3YXnnNtQG8QM-jVJtNdQzZRoCglsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  15. Fikk bilen som sakt til ca vrakpant mye pga manglende vedlikehold, olja jeg tokk ut skulle man tru kom fra en dieselmotor, var kullsvart og som vann. har en delebil stående med bra motor i ( 170K) så får se om jeg eventuelt bytter over motor eller hva jeg gjør.
  16. Lyden kommer av ventilløfterene (hydrauliske), dog var det tidlig å ta kveld dersom motor kun er kjørt 140k. Du kan prøve å kjøre en stund med olje som har god renseeffekt (Castrol/Mobil 1), mulig det blir bedre da. Om ikke bør løfterene byttes.
  17. Hei, Jeg har en Mercedes Glk 220 cdi 4matic fra 2012, NTG 4. Jeg har kjøpt en ny skjerm/computer, denne: https://www.autoupgrade.no/products/mercedes-w246-med-ntg-4-0-og-ntg4-5-android-13?variant=41947725987887&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxNW2BhAkEiwA24Cm9EMZMnbzIArv6rbrzLoo5M_3SQFZaHs7log--2-QAI_kQLu7AKCAJxoCnNgQAvD_BwE Før jeg kobler på skjermen, ønsker jeg å sjekke at alt funker med original radio/CD-spiller og lyd generelt, så jeg erstattet den originale "firkantboksen" med kabler med det tilsendte kabelnettet. Da får jeg kun lyd i 3 høyttalere, førerdøras høyttaler er stille. Kobler jeg tilbake er all lyd ok. Jeg klaget og fikk tilsendt et nytt kabelnett - samme resultat. Det hele virker veldig mystisk, men jeg er også heller ikke erfaren med dette. Noen som har en idé hva som kan være feil?
  18. Hei. De sitter på en Mazda 6 2010. Har ikke noen nøkkel, så skulle gjerne visst merke, slik at jeg kan få kjøpt meg en nøkkel. Noen som kan hjelpe meg? Hilsen Lund
  19. Har en golf 1,6 Bensin, 140 000km på telleren, akkurat kjøpt den ( for vrakpant som prosjekt), Motoren hadde en tikking som kommer å går uavhengig av turtall, temperatur eller belastning, tenkte det var pga dårlig vedlikehold da oljen som var i motoren var gammel og sur. Byttet plugger og olje med filter, ble noe bedre så helte på "LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH" byttet olje og filter og helte på 4L ny billig olje og et billig filter, kjørte motoren på tomgang i 2 minutter, så en rask rusing opp til 3000rpm før jeg byttet olje og filter igjen, lyden var da så og si borte. Startet bilen i sta kald å det tikket mye mer enn før helt til jeg tokk den ut av tomgang, da ga det seg, oljelampa slukket med en gang motoren startet så trur trykket er bra. noe småtikk var det enda men ikke mye. tenkte først skjørtebank men har målt kompresjon og den er helt fin og lik på alle fire, åpnet alle oljefilterene, det som satt i når jeg fikk bilen var det noe metall biter i men ikke mye, de jeg har byttet etter det er ikke noe metall og siste filteret var det ikke noe slagg eller noe i så trur motoren er rein nå, hadde håpet på en tett oljekanal men da hadde tikkingen hvert der hele tiden, så hva tenker folket? Golf 5 1,6 b.mp4
  20. Last week
  21. Hei. Jeg har en Toyota Avensis 4D4 2.0 fra 2005 som ikke vil starte. Den starter på start gass og den går så lenge turtallet er over 2000 omregninger. Kommer den under 2000 så dør den.. jeg har skiftet drivstoffilter og jeg har prøvd å gitt motoren drivstoff direkt på slange fra filterhuset med samme resultat.. prøvde å skifte Trykkreguleringsventil (kjøpte en brukt en fra bilopphuggeri).. samme resultat.. trenger nå tips på hva jeg skal feilsøke etter. Måle trykket på drivstoffpumpen?? Eller dyse? (Den blårøyker ikke).
  22. Vurderer å kjøpe en vw touareg første gang registret september 2007, ser enkelte plasser at denne modellen er av de bedre? Gikk nettopp gjennom eu med 0 feil(parklys å sprukket blinklysglass) Er dette en trygg bil og kjøpe? 70.000,- inkludert nye piggdekk å nesten utslitte sommerdekk. Webasto med fjernkontroll
  23. Søkefunksjonen var også utilgjengelig, Ekstralys har nå fikset problemene 🙂
  24. Tenkte å montere en Ecotec 2 l 16 v fra en omega b i en ascona b bilcross-bil. Har følgende jeg lurer på: hvordan kobler strøm til motor? Finnes det koblingsskjema? Bunnpanne, hva gjør jeg? Kan jeg bruke clutchus og girkasse fra omega a?
  25. Er det noen som vet hvordan ein kobler ledbar med relé til en urban cruiser 2010 mod. Hvor finner eg styrestrøm til langlys ?
  26. Får ikke opp noe bensinfilter til den. For å være sikker, kan du ta en telefon til nærmeste forhandler.
  27. Earlier
  28. Tectyl 🙂 Om du skal ha det på kanalen så kjøp en spray som tørker helt, ellers blir det lite fint. Enkelte av de som tørker helt kan overlakkeres. Søk på f.eks. Mercasol.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy