Jump to content
Bilforumet.no

opelduude

Bruker
  • Content Count

    4710
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

opelduude last won the day on November 13 2019

opelduude had the most liked content!

2 Followers

About opelduude

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvis den er tungstartet, så ville jeg holdt en knapp på feilkoden du har på camshaft position sensor. Det er trolig lite sannsynlig at det er noe feil på alle de komponentene det ligger feil på. Slett alle feilkodene og sjekk hva som evt kommer opp igjen. Vet det har vært noe trøbbel med registerkjede på disse motorene og.
  2. Bensin? Diesel? Når fikk den sist en full service? Tennplugger?
  3. Da har de i såfall gjort en elendig feilsøkingsjobb da de burde ha målt oljetrykket aller først. Det er jo da garanti på en byttemotor som er satt inn, Jeg vil nå tro at en byttemotor kommer med helt ny oljepumpe, så om oljepumpa allerede er havarert, så er det jo bare å kreve ny motor uten at du skal betale ei krone.
  4. Høres ut som girkassa er defekt. Koster nok mye mer enn bilens verdi og få den reparert.
  5. Nope, er nok en slange eller ei kobling som er i nærheten. Vask rent og vent til det tørker opp og se rett etterpå hvor det lekker.
  6. Havarert dynamo? Lad opp batteriet dit først.
  7. opelduude

    Turbofeil opc

    Er større sannsynlighet at det er noe annet relatert til styring av turboen som ikke er i orden. Du er ganske sparsom med info her. Motorlampe?
  8. opelduude

    Ac pumpe 09 1,6hdi

    https://catalog.meca.no/CarSelect.aspx?CategoryType_ID=1 Sannsynligvis ja. Tast inn regnummeret ditt på meca sin side også velger du "kjølesystem og ventilasjon" i menyen til venstre, da scroller du ned til du finner reimer og ser om den en av de har undertekst "til bil uten aircondition"
  9. Er den skrapelyden der hele tiden når du kjører? Isåfall kan det hende at du har vært borti bremseskjoldet ditt når du har drevet med bremsene, slik at denne subber borti bremseskiva. Jekk opp hjulet og snurr det rundt for og se om du kan gjenskape lyden.
  10. Sjekke om registerreima er i orden. Ofte noe som blir glemt på disse bilene, da den ikke havarerer om den ryker.
  11. Hvis det har lekket ut automatolje over lang tid, så er det stor grunn til å tro at du har endt opp med for lite olje i kassa og dermed havari. Aner ikke om hvilke metoder som kan brukes til å peile olje på girkassa, men dette er noe verkstedet burde ha sjekket når de har påvist lekkasje.
  12. Spørs akkurat hvilken aktør du har tenkt til å bruke. Mange useriøse aktører som lover fantasitall på hk og newton også. Det er din bil, men jeg vil holdt meg til max 30hk og 100 newton. Hvor lenge et dobbeltmassesvinghjul holder er ikke lett å forutsi, men det er fort en 30 tusen kroners reparasjon.
  13. Blir litt vanskelig å svare på det når du ikke oppgir om du har manuell eller automat. Generelt automat er skummelt siden det ikke produseres girkasser som skal tåle mer enn høyst nødvendig fra før. Er det manuell, så kan du fint økt med 30 hk og nærmere 100 nm så lenge du ikke kjører med flat pedal i hver eneste aksellerasjon. Øke nm med så mye som 155 nm kommer til å korte ned levetiden på svinghjulet ditt også.
  14. Da har du ikke automatisk klima om du har egen ac knapp. https://www.skruvat.no/Kupevifte-P62603.aspx Da blir det den som skal være riktig i følge skruvat. Motstand er ikke nødvendig å skifte om det ikke noe problemer relatert til den.
  15. Sannsynligvis så går det på samme sikring som nærlyset. Siden det er en 2002 modell, så er det jo ikke akkurat verdens undergang om du må klippe av en ledning og skjøte deg innpå. Det letteste er jo å hente styrestrøm rett fra lykta, (i kontakta inn til lykta) måle deg frem til hvilken ledning det er strøm på når du skrur på fultlyset. Bruker du en krympeskjøt av typen som du smelter etter at du har skjøtet ledningene så går det helt fint. https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/flatstifthylse-25-stk-2000033524?gclid=Cj0KCQiA-4nuBRCnARIsAHwyuPqtEGbRIHBlixfhrCKH1gqejjNtoE_IjhTLEd921UUj_VIqb5HVmT4aAsA2EALw_wcB Det du gjør da er så putte 2 ledninger inn på den ene siden av kabelskoen dvs ledningen til styrestrømmen inn på releet og ledningen til fultlyset og bare ledningen til fultlyset på andre siden. Som i en Y-skjøt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.