Jump to content
Bilforumet.no

opelduude

Bruker
  • Content Count

    4893
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

opelduude last won the day on March 28

opelduude had the most liked content!

2 Followers

About opelduude

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sjelden nødvendig å flushe ei dsg kasse da disse har 60 000 km intervall på olja og du får oftest tappet ut det meste.
  2. Når fikk den sist en full service? Tennplugger, luftfilter o.l Kan være feil på en tempsensor for eksempel som gjør at den får for lite bensin når den er kald.
  3. Syrefaste var de nok ikke, var mer et begrep som vi brukte der jeg jobbet for å beskrive behandlede skruer. Skrudde ut skruer fra traversen på 10 år gamle biler som så helt nye ut blant annet. Det har mye å si hvor bilen er kjørt og hvor ofte den er vasket og, så det kan være store lokale forskjeller på hvordan en bil er å jobbe med.
  4. Hatet å jobbe med understellet til Toyotaer når jeg var mekaniker. Alt på 5-6-7-8 år gamle biler måtte som regel varmes rødt for det var noe vits å røre skruene. Ingen form for legering på noe skruer. Mange produsenter bruker ofte syrefaste eller skruer som er behandlet fra fabrikk.
  5. Er det tilhengerfeste på den? Sjekk i så fall tilhengerkontakten. Om denne er full av irr og møkk så kan du få sånne feil.
  6. Det er din bil og du gjør hva du vil. Hadde aldri kjøpt en bruktbil med automat uten historikk på oljeskift. Har du tenkt å ha den til den ikke går mer, så blir det ditt problem den dagen kassa ryker.
  7. Jeg kjøpte dieselpumpe fra diselgrossisten og aldri mer for og si det sånn. Disse er overhalt på billigst mulig måte. Kjøpte overhalt pumpe til Pajero til 20 tusen og den holdt i 2 mnd før den var "utslitt" I følge han var det spon i systemet og det er jo da umulig for meg å bevise hvor det kom fra og dermed ingen garanti. ------------------ For å være ærlig så høres det ut som du burde ha bytta ut den bilen din når den havarerte første gang. Som nightking nevner så må common rail systemet ha mellom 150-200 bar for at bilen skal starte. Leverer ikke dieselpumpa di diesel ut til dysene så er det store muligheter for at den rett og slett ikke er bra nok eller i god nok stand.
  8. Ja det er det. Det går også på år. Med tanke på hva slags delepriser det er på disse japanske pickup-ene så ville jeg ha fulgt serviceintervallet til punkt og prikke. Heller 5000 kr i oljeskift enn 100 tusen for ny girkasse.
  9. Ut i fra feilkoden så er det feil på oppvarming av lambdasensoren. Ut i fra den deletegninga du legger ut så har den kun 1 lambdasonde.
  10. Jeg vil tippe at det nok er en veivsensor som ikke er i orden, men uten tilgang til ordentlig diagnoseapparat som man kan se data fra alle 3 sensorer samtidig så blir det en gjettekonkurranse.
  11. Kortslutning i tilhengerkontakt for eksempel. Full av irr og rust. Det kan være et het kandidat og noe jeg ville sjekket først.
  12. opelduude

    Tett DPF

    11 år gammel bil, høres ut som partikkelfilteret har nådd sin levetid dessverre. Er nok bedre at verkstedet konkluderer med det. Er det 1,6 motor du har? Vet at blant annet Volvo praktiserer med skiftintervall på 150 tusen på partikkelfilteret på disse.
  13. Hva er det du leser ut feilkoder med? Ofte er disse billig-greiene for upresise og du får ikke en spesifisert feilkode. Det går ikke an å "buypasse" dette da motoren er avhengig av riktige signaler som hele tiden varierer.
  14. Hadde holdt meg unna enkelt og greit. Problemer med automat kan koste alt fra 1500 kr for en ny sensor til 30-40-50 tusen i overhaling.
  15. Denne er såpass "ny" at det er vanskelig å fastslå noe uten at man kan koble på et diagnoseapparat for å sjekke de mest grunnleggende tingene som dieseltrykk og at div sensorer gir fra seg riktige verdier.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.