Gå til innhold

opelduude

Bruker
  • Innholdsteller

    5,472
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    72

opelduude vant dagen sist Desember 8 2023

opelduude hadde mest likt innhold!

Om opelduude

  • Bursdag 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

opelduude's Achievements

  1. www.bilradiospesialisten.no
  2. Sannsynligvis selve lampa nede i støtfangeren som er defekt. Setevarmer pleier ofte å være feil på selve varmematta i setet. De tåler ikke mye. Er nok at du setter et kne i setet så blir matten ødelagt.
  3. Ulyd i vifte på Webastoen sannsynligvis
  4. Det bør forhandleren kunne hjelpe deg med. Er de som skal kjenne bilen best.
  5. Må leses ut feilkoder med diagnoseapparat. Alt annet blir bare vill gjetting.
  6. Det er jo noe forhandleren må fikse. Det er et lite problem, men litt flaut at de ikke klarer å få til det på en nesten ny bil.
  7. Vanlig å kjøre opp til 30 tusen på olja nå. Ville nok anbefalt å skifte olje en gang i året uansett. Uansett hvor høy kvaliteten er på oljen så vil den forringes. Kommer helt an på hvordan bilen er brukt. Har den motorvarmer eller dieselvarmer som varmer opp motoren på forhånd så vil de gjøre at oljekvaliteten holder seg. Er den kaldstartet 5 dager i uka hele vinteren så vil de forrige oljen ganske fort. S
  8. Du må som regel se på motorkode. På de forskjellige årene så kan det være forskjell på utslippskrav euro 5 og euro 6. Da kan det være forskjeller på egr for eksempel og andre typer sensorer, forskjellige ledningsnett til motoren og andre forskjeller.
  9. Etter litt google søking så har denne vel en egen elmotor som er koblet til utløserarmen som løser ut clutchen for deg. Ellers er det vel et vanlig clutch-opplegg ellers. Ser ut til at den motoren som styrer dette her er svindyr, men den er sannsynligvis også moden for utskifting om den har vært med siden 2007.
  10. Er det prøvd å nullstille det med diagnoseapparat da?
  11. Bare kjør så lenge du tar det pent og ikke tar svingene i 100 km/t. Er vel feil på luftfjæringssystemet. Bilen er vel såpass ny at den har garanti og muligens.
  12. Lite sannsynlig at de kommer til å kjøre tilbakekalling på noe som ikke dirkete går utover sikkerheten. Bare å betale for ny kupevifte og få den på veien igjen.
  13. Det letteste er nok å bruke en XBB enhet som du plugger i diagnosekontakten. Denne kommer med et trådløst rele som du kan kun trenge å koble pluss og minus på og strøm ut til lyskilde. https://www.xbb.se/en/xbb-dongle-xbb-powerunit/ Se hele listen her for hvilke biler den er kompatibel med.
  14. Det er sannsynligvis et strømproblem. Kan være ledningsbrudd et sted i ledningsnettet til sensoren.
  15. Det må leses ut feilkoder på systemet med diagnoseapparat. Alt annet blir gjetting.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår