Jump to content
Bilforumet.no

opelduude

Bruker
  • Content Count

    4773
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

opelduude last won the day on May 15

opelduude had the most liked content!

2 Followers

About opelduude

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Never mind. Fant ut at denne hadde knekt av fra dynamoen og når jeg løsnet den fra starteren så falt hele kabelen ned på traversen.
  2. Tok på meg jobben med å skifte starter på en E46 320D 2004 modell. Alt gikk fint helt til jeg skulle sette på igjen de to pluss-ledningene på starteren og den ene er søkk borte. Vet ikke om det spøker i motorrommet, men jeg finner den rett og slett ikke igjen. Har fulgt de to ledningene som går i fra dynamoen, men disse er tydeligvis ikke koblet rett mot starter. Alle andre biler jeg har vært borti så har det alltid gått en ledning fra dynamo og opp til starter. Noen som har lignende bil som kan sjekke for meg?
  3. Den motoren der har nok ikke registerreim. Er nok heller sliten multireim eller dårlig frihjul på dynamoen.
  4. Jepp, dette må du ha terminalverktøy for å få til. Det enkleste er nok bare å klippe vekk begge kontaktene og skjøte ledningene med krympeskjøter. Er lite sannsynlig at du trenger å bytte lambdasonde igjen i løpet av bilens levetid.
  5. Da må det sjekkes hvor langt strømmen går. Det er ikke så lett uten et koblingskjema for å finne riktige ledninger. Må sjekkes om strømmen går ut i fra releet. Hvis ledningene til bensinpumpa går under bilen, så er det store muligheter for at det er et ledningsbrudd et sted.
  6. På illustrasjonsbildet til eurodel, så skal det følge med ei ny kontakt? Ser ut som det kan være en oppgradert versjon.
  7. Tror ikke det skal ligge stål mot stål der slik det er montert. Skal være gummi rett mot stagstaget med de stålhylsene på hver side av gummiforingene. Se hvordan det sitter på andre siden.
  8. Spørs akkurat hvor komplisert ac-systemet på den er. Har den egen knapp for ac eller er det automatisk klima? Denne er såpass ny at det skal kunne gå an å se på verdier med diagnoseapparat. Skal også være mulig å funksjonsteste komponentene med rett utstyr. Ac-vifta for eksempel.
  9. Den er litt lei. Er som regel låsekassa som har gått i vranglås. Har ofte måtte prøvd og lirke av dørtrekket i toppen og fått en skrutrekker ned til låsekassa for å tvinge den opp. I verste fall må dørtrekket ødelegges.
  10. https://nettbutikk.wuerth.no/haandverktoy/demonteringsverktoy-og-rutekniver/demont-og-monteringssverktoy-forovrig/radio-demonteringsverktoy Kjøp deg et sett lignende som dette til de fleste bilmerker, så slipper du å havne i samme situasjon igjen.
  11. Nei hadde det vært startsperre så hadde den ikke startet i det heletatt eller kun gått ett sekund også stoppet igjen. Kan være alt fra batteriproblemer til utslitte dyser.
  12. Du løsner ikke reimhjulene. Du løsner den av komponentene hvor strammingen av reima sitter. Jeg aner ikke hvor mange reimer denne har, om den har en eller to. Du får legge ut et par bilder.
  13. opelduude

    dynamo

    Ja det har det. Et kjøretøy uten aircondition og servostyring vil som regel kreve en mindre dynamo. Hva slags bil er det til?
  14. Kanskje man får kjøpt deler hos merkeforhandleren.
  15. Hvis det går tungt, så er det sannsynligvis selve vindusheismekanismen som er defekt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.