Jump to content

opelduude

Bruker
  • Posts

    4959
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

opelduude last won the day on May 2

opelduude had the most liked content!

About opelduude

  • Birthday 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

opelduude's Achievements

  1. Kan være flere ting. Kan være feil på tenningsbryteren som sitter bak på tenningslåsen. Strøm til det meste av det som ikke virker går via denne når tenning slås på. Kan og være feil på en modul. Nå vet ikke jeg hvor avansert akkurat den bilen er i forhold til en egen styreenhet som styrer funksjonene på ting i kupeen. Kan jo og være at det er et jordingspunkt som har løsnet eller er irret opp. Uten et koblingsskjema så blir det litt vanskelig da første bud her gjerne blir å finne igjen hvor strømmen til disse stopper.
  2. Utslitt magnetkobling. Er ikke sikkert du bare får tak i koblingen løs.
  3. Skal ettermontere en aktiv sub i bagasjerommet da jeg ikke er fornøyd med den originale subwoofer fra Bose. Siden denne sitter lett tilgjengelig i gulvet på bagasjerommet så tenkte jeg da og hente signal rett fra kontakta på den og inn på en høy/lav nivå adapter. Nærmere bestemt en Connection SLI 2,2. Denne har mange forskjellige tilkoblingsmuligheter. Om jeg tenker riktig så trenger jeg kun bruke en av de. DVS at jeg kobler meg inn på for eksempel front left og right på den og kobler den til 12v pluss jording. REM out er det, det samme som styrestrøm som jeg da kan koble rett i styrestrømmen på den aktive suben jeg skal montere? '
  4. opelduude

    Bremseglidere asx

    Vanskelig å si. Se hvordan det ser ut på andre siden om du ikke har demontert begge sider.
  5. Kommer jo akkurat an på hva slags modell du har. Har du en så gammel en at det er ettermontert et kjørelysrele over tenninga, så får du permanent lys så lenge lysbryteren ikke står i posisjon for parklys. Har du en nyere en med autofunksjon så styrer lysene seg selv avhengig av hvor mørkt eller lyst det er.
  6. Ikke lett og fastslå akkurat hva det kan være. Aner ikke om den har elektrisk gass-spjeld eller mekanisk med wire. Det jeg ville sjekket først er om spjeldet er fult av gammel oljedamp og avleiringer som kan føre til lignende symptomer. Om det er lenge siden den fikk en service i form av tennplugger, luftfilter og bensinfilter kan også har noe å si.
  7. Sannsynligvis utslitt vannpumpe
  8. Satt i en annen type motor? Er det brukt motordeler som ikke hører til riktig motor så blir det krøll Spørs jo akkurat hva dere har gjort om det er satt i en annen motor med andre deler og høyere effekt som er plugget i en styreenhet som hører til en bil med lavere effekt så har du problemet der.
  9. opelduude

    Gir"varsel"

    Sannsynligvis feilkode på girkassa, så den går i nødmodus. Må få lest ut feilkoder med nødvendig utstyr. Km stand og om det har vært skiftet olje på kassa kan også være en indikator på hva som kan være feil.
  10. Ved varm motor med bilen i park på flatt underlag.
  11. Er det lekkasje der, så kan det være vannpumpehavari og da er det en del mer jobb enn å bare sette på ny reim. Kan nok lønne seg å skifte strammehjul sammen med ny reim pluss evt vannpumpe om det er den som har havarert.
  12. Sannsynligvis en kortslutning i ledningsnettet et sted.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.