Jump to content

opelduude

Bruker
  • Posts

    5103
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    54

opelduude last won the day on March 5

opelduude had the most liked content!

About opelduude

  • Birthday 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

opelduude's Achievements

  1. https://www.thansen.no/bil/utstyr/bilstereo/antenner-og-tilbehor/dab-antenne-aktiv-smb-tilkobling/n81/pn638/ Er standard kobling til dab-antenne bak på bilradio, så bare å kjøpe en i en butikk som selger biltilbehør
  2. Du trenger ikke vite noe spesielt om det som sitter på bilen nå. Det viktigste er å få tak i riktige deler... Er den slapp i ræva så er det like greit å skifte både fjærer og støtdempere.
  3. Hvis du har slitne dempere og fjærer som er godt brukte, så skal det ikke være nødvendig å skifte til noe annet enn det som passer til bilen. Slå opp bilen din med regnummer inne på eurodel.no for eksempel.
  4. Vil i hvert fall ikke anbefale Bertel O Steen. Etter at de tok over Opel i Norge så har deleprisene økt med 60-70%. På deler som de kun kan skaffe, så er prisene skyhøye. Skulle hatt nye plastdeksler til kanalen på min Insignia og de skal ha 4700 kr pr stk. Sikkert ok om du har bil med garanti, men har du en bil uten garanti så blir du flådd.
  5. Lyd fra bremser kan tyde på at du ikke har gjort rent bra nok når du skiftet eller at det sitter fast en stein i bremsene for eksempel. Først så bør du sjekke når regreim ble skiftet sist. Siden det er en 2013 modell, så bør den skiftes asap om det aldri har vært gjort. At bilen ikke starter like lett kan tyde på sliten starter eller dårlig batteri. Er også lurt å vedlikeholdslade bilbatteriet 2-3 ganger i året.
  6. Lokaliser ettermontert kjørelysrele og prøv å koble fra det. I den gamle tråden du svarte på fra 2016, så står det at det skal ligge gjemt bak deksel ved eller oppunder pedalene.
  7. Slå opp bil manuelt på sidene til Meca, Mekonomen eller Bilxtra og se på regreim der. Velg Ford Sierra med riktig motor. Tell antall tenner på den reima du har.
  8. Tviler på de ble levert med noe større enn det. De har ikke i nærheten av utstyrsnivået som er på dagens biler, så er overrasket over at det finnes 100 ampere dynamo til de.
  9. Kunne vært mye verre :P
  10. Så lenge du har nybilgaranti så er det ikke noe vits å stresse med det selv. Lever den inn.
  11. Er ikke verdt å ta sjansen. Frostvæske er ikke så dyrt. Kjøp noe som passer til bilen din. Evt en type som kan blandes med alt.
  12. Er også flere firmaer som driver med reparasjon av slik elektronikk. Kan hende det er noen lokalt som driver med det der du bor. Søk på nett etter "reparasjon instrumentpanel"
  13. Du bør måle ladespenningen din når bilen går på tomgang. Høres ut som typiske symptomer på en dårlig dynamo.
  14. 13,4 volt er for lite. Dynamoen din som leverer for lite strøm og dermed får du feilmeldinger på de fleste systemene når de ikke har tilgang på nok strøm.
  15. Hvor gammel er bilen? Siden det er snakk om "datamodul" så høres det ut som det kan være feil på systemet. Koster ingenting å høre med forhandler selv om svaret du sannsynligvis får er "vi vil ha den inn på en sjekk" Kan hende det er nok med en software-oppdatering hvis det er noe bugs i systemet.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy