Jump to content
Bilforumet.no

opelduude

Bruker
  • Content Count

    4643
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

opelduude last won the day on August 21 2018

opelduude had the most liked content!

About opelduude

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Disse her gir vel også feilkode på glødepluggene. Som vanlig, så er det like greit å starte med å lese ut feilkoder.
  2. 1999 modell ja. Tenkte ikke over det med en gang. Har du egen motorlampe, så får du som regel lest av feilkoder på bilen. Kan være kortslutting et sted hvor mange ledninger er samlet. Smelter dette, så kan det skape kortslutning mellom flere kretser og laga mange rare feil.
  3. Kortslutning et sted. Må leses ut feilkoder da det ikke er vits i å spekulere frem og tilbake om hva det kan være.
  4. Er det pixelfeil eller lignende, så må nok skjermen byttes ut uansett. Man kan se kilometerstand med riktig utstyr ja. Kupelys styres sikkert av en egen komfort enhet tenker jeg. Sjekk at du eventuelt ikke har tatt ei sikring når du har byttet pære.
  5. Varierer veldig fra bil til bil om man kan bytte lyspærer i sånne paneler og brytere eller ikke. Er nok ikke sikring som har røket for da hadde det vært flere andre større ting som ikke hadde virket. Det letteste i dette tilfellet er å høre med merkeverkstedet om de vet om det er mulig å skifte pærer her eller ikke.
  6. Det sitter kontakt til airbag under der også. Den er som regel gul. Ofte er så trangt at man må løsne setet for å komme til kontakten. Ofte er det også dyrt å fikse varmesetet som ikke virker. Noen biler får man byttet det på og andre må man bytte hele setet og da snakker man om en jobb som koster flere titusener.
  7. Sannsynligvis så er varmematta i setene defekte. Må sjekkes ved å måle at det kommer strøm helt frem til kontakta under setet.
  8. Termostaten din som står åpen hele tiden tenker jeg. Bare å bytte ut. Hva slags utstyr er det lest ut feilkoder med? Har aldri sett sånne feilkoder.
  9. Aha, da henger jeg med. Vet jo fra før at Toyota prøver hardt for å opprettholde sitt gode rykte. Selv om det er ganske tydelig at de ikke lager biler slik de gjorde før. ---------- Jeg hadde ikke hengt meg alt for mye opp i kilometerstanden, spesielt ikke når det bare er snakk om 40 tusen. Egenandelen er jo småpenger i forhold til hva du hadde måtte betale hvis du skulle dekket alt selv. Mulig jeg gir litt for mye f når det kommer til sånne ting, men jeg hadde betalt egenandelen og brukt bilen slik den er nå. Selger du den en dag, så hadde jeg bare skrevet at motoren har gått 40 tusen mer enn kilometerstanden.
  10. Sitter som regel med klips. Må den løs og bruke litt mer kraft enn man kanskje er komfortabel med.
  11. Hvorfor ikke bare kjøpe noe som passer rett på?
  12. Hvor lett tror du det er å finne en brukt motor som har akkurat samme kilometerstand som den du har? Sånn sett, så er det jo ingen som trenger å vite at motoren da har gått 40 000 km lengre enn bilen. Et annet spørsmål er hvorfor de bare ikke byttet toppakningen på den motoren som satt i bilen?
  13. Er nok ikke så mange andre løsninger enn å bytte termostaten. Ser ikke ut til at det er så moro nei. Er det samme motor som du har her på videoen så må tilogmed dynamoen ut.
  14. Den trenger nok en overhaling. Kan som regel lese ut feilkoder på den, med rett utstyr.
  15. Ta en kikk oppunder hanskerommet. Ofte der de pleier å sitte.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.