Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 02/04/21 in all areas
-
1 pointNei det skal ikke være nødvendig med den sensoren :)
-
1 pointJepp, en annen ting å vurdere er hvor lenge du skal beholde bilen. Kjøper du en uoriginal radio så kan den fjernes ved salg for eksempel.
-
1 point
-
1 pointMed alle disse feilkodene så ville jeg først skiftet turbotrykkssensor ja.
-
1 point
Tåkelys Installasjon
Quattro73 reacted to Jesper1201 for a post in a topic
Hvis ikke du er klar over det, så huket du av på at du har lest og forstått forumreglene når du opprettet brukeren din her. Over til problemet ditt, så avhenger det av hvilken type bryter du har og hvordan du har koblet dette opp. Tipper bryteren din er «push» bryter som kun er på når den trykkes og ikke en «vippe» bryter som blir stående i på posisjon. -
1 pointSpørs om det er en kobling eller slange som er sprekt eller som det lekker fra. Må som regel av med frontfanger for og komme til. Lekkasje av spylevæske er så vidt jeg vet ikke en mangel men lyktespyler som ikke virker er 2-er feil. Spørs hvor fort det lekker ut, men om du fyller opp tanken før kontrollen så bør det gå fint.
-
1 point
Tåkelys Installasjon
Jesper1201 reacted to Quattro73 for a post in a topic
Tydeligvis klarer du ikke (så godt) vurdere selv hvor dine poster hører hjemme - som denne - som du mener hører hjemme i diskuter artikler. Din post kan i beste fall havne under teknisk - om den ikke har tilhørighet til et konkret bilmerke. Dog er det vel ingen som vil prøve å antyde hva som er problemet når de ikke engang vet hvilken type bil det gjelder... Er litt forskjell på en gammel Daewoo og en f.eks. ny Volvo ;) Du må være klar over at ditt innlegg havner øverst under nye innlegg - uansett hvilket underforum det postes under. Også om det ligger under Daewoo. -
1 pointJa dessverre, ja det beste hadde jo vært å finne noen som hadde samme interessen som kunne tatt over roret :) Evt om jeg kommer til å selge delene løst det er jo også en mulighet. Jada har cosworth'n enda,den står godt i garasjen og ikke så lenge til den skal ut av dvale nå :)
-
1 pointDet er en umbrako skrue og ett umbrako hull. Begge er like store (enten 8mm eller 10mm, husker ikke i farta) Du løsner skruen, så vrir du den andre umbrako, så mens du holder spenn så strrammer du skruen, men husk å ikke stramm den for mye, for da blir det for mye spenn på det øvre. Det skal være såppas at du kan dra av reima på det øvre hjulet når det er avlasta hvis du skjønner :) Det er trangt nedi der hvis du ikke har tatt ut radiatoren :P
-
1 pointDa er det riktig bildet som anvist. Du har en RHW motor. Kanskje det er litt vanskelig å se. Kan legge med ett annet: Rød strek er multireima mens blå strek er AC reima. Rød pil er selvstrammer som er fjørbelasta, mens blå pil er manuell strammer. Det var en kampanje fra Suzuki for noen år siden på å skifte ut øvre strammehjulet fra plast til stål. Pga havari. Hvis du har hatt multireim havari så kan du ha ett seriøst problem. Får håpe den ikke har tatt med regreima di i samme slengen!
-
1 pointHvis du har en XL7 med fransk motor så er det slik det ser ut. Gi meg regnr eller noe så skal jeg sjekke hvilken motor du har
-
1 pointTenker du på RHW motor? Da er det slik:
-
1 pointDessverre ikke uvanlig med feil på kombiinstrumentet hos Ford etter 2005. Er det en garantisak? Ville uansett fått et Ford-verksted eller et verksted med Ford kompetanse til å sjekke om det er feil med instrument eller noe annet. Finnes verksteder som reparerer disse instrumentene om det viser seg å være feilen, fks Ford – SIMCO eller Ford Transit 2014- - ACtronics AS Nytt er vel neppe noe alternativ, husker ikke pris men de er dyre.
-
1 point
Motor når ikke driftstemperatur - gåen termostat?
marcus_b reacted to Jesper1201 for a post in a topic
Kjør sånn frem til april tider, hvis den fortsatt oppfører seg likens når temperaturen ute øker bør det tas en titt på, ellers kjør å vær fornøyd :) -
1 point
Audi a3 feil
Runnar reacted to Jesper1201 for a post in a topic
Tipper du har 7 trinns DSG? (DQ200) Eneste riktig er å starte med en diagnose, kan være feil på så meget. Mest sannsynlig feil på clutch 1 eller clutchsolenoid i Mechatronic. -
1 point
Corrado Vr6
xr4ti reacted to MidnightClub for a post in a topic
Frisker opp bremsene og klargjøring til våren -
1 point
Corrado Vr6
xr4ti reacted to MidnightClub for a post in a topic
Mulig toppen, og alle væsker. Bilen går nå i Drammen -
1 pointHei igjen Opel Lest litt på google om nettopp dette problemet, ble som regel konkludert at pærene måtte skiftes. Har dog ikke noe rosalys men heller et mye mer blåaktivlys før pæren slukkes. Uansett lyser ikke pærene noe godt så tror de er slitte. Har bestilt et komplett nytt D3S-sett, håper bare det er pærene og ikke ballast eller noe annet elektrisk som tuller. Fikk hjelp av deg i en annen tråd, takk igjen :)
-
1 point
-
1 pointMå evt blir Osram night breaker laser eller Osram cool blue intense. De har ikke veldig grei pris de koster alt i fra 1600 til 2200 kr pr stk på nett. Anbefaler deg uansett å holde deg til kjente merkenavn når det gjelder xenonpærer da jeg har hørt flere skrekkhistorier at billige pærer med feil motstand har ført til ødelagt elektronikk og med dagens priser på frontlykter, så blir det fort billig med xenonpærer for "bare" 3000 kr.
-
1 pointTakk for det, får se om det blir nå. Hvis ikke kommer det nok et ønske om bilde. ;)
-
1 pointDet er ingen problem å ta oljeskift på et uavhengig verksted, stempel i boka får du. Be om en kurant olje, f.eks. Castrol eller Mobil.
-
1 pointNå har jeg byttet registrereima, og det viste seg at det settet fra Skruvat var helt ubrukelig til min bil. Enten var det unøyaktig maskinert, ellers så var det feil verktøy... Måtte uansett springe til Biltema på lørdags ettermiddag og investere i deres spesial-verktøysett til VAG. De verktøyene passet perfekt, og jeg fikk gjort jobben ferdig. Bil: VW Touran 2007 1,9 TDI, 105 hk Pumpedyse Motorkode: BLS Gir: DSG Km: 141.000 Registerreimintervall: 150.000 km Følgende måtte demonteres for å komme til reg.reima: - Motordeksler - Høyre innerskjerm - Slakket strammehjul til multireim og satt inn låsepinne. - Multireim og reimhjul på veiv (til dynamo/AC). - Tappet ned kjølevæske og fjernet ekspansjonstank - Dieselfilter ble løsnet fra feste og hengt til siden med strips (koblet ikke fra dieselslanger) - Forbrenningsluft-rør fra intercooler - 3 stk registerreim deksler - Høyre motorfeste måtte fjernes i sin helhet (Måtte lage til en bjelke på tvers over motorrom og henge av vekta av motorens høyre side med en løftestropp) Følgende ble byttet: - Reg.reim - Vannpumpe - Strammhjul Reg.reim - Løpehjul Reg.reim - kjølevæske NB! Ifølge manual skulle også bolter for motorfeste byttes da dette er strekkbolter. Ble ikke byttet siden jeg ikke hadde disse. Jobben tok meg 10 timer. Jeg er ikke bilmekaniker. Hadde nok klart det på 6 timer hvis jeg skulle gjort det om igjen. Brukte mye ekstra tid på å lese i manualen og sånn. Vil tro at verksteder bruker 4-5 timer på denne jobben. En overkommelig jobb så lenge man har riktige deler, verktøy og viktigst en manual.
-
1 point
Tips til hvordan å deaktivere setebeltesignalet
Cathrine W reacted to Rollerburger for a post in a topic
Jeg fant ikke noe tråd om dette her så jeg tenkte jeg kunne bidra med et tips til hvordan dere deaktiverer signalet (lyden) for bilbelte i Avensis (og Rav4): 1. Skru på tenningen 2. Sjekk at tripteller står på ODO 3. Hold knappen for tripteller inne i i 10 sek, IKKE slipp 4. Sett sikkerhetsbelte i låsen mens du holder knappen inne 5. Vips så kommer det frem OFF i displayet Samme prosedyre gjentas når man vil aktivere det igjen :) Men for ALL del bruk bilbelte alltid! Jeg hater bare den lyden noe innmari når jeg driver med tilhenger og andre ting utenfor huset osv