Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/28/20 in all areas

  1. 1 point
    Quattro73

    VERDI?

    Er du heldig og finner en som trenger akkurat den delen av eksosen til sin CRV, så kan du gjerne få noen få hundrelapper. Dersom ikke så er nok ikke denne lett å selge...
  2. 1 point
    M86

    VW Golf MK1 CAB

    Takk for tips.
  3. 1 point
    Godfire

    Min Stratus 1997 modell

    HEISANN! Har lest igjennom hele denne tråden nå og syntes det er kjempegøy å se andre Stratuser, noe man sjelden ser idag.... Som første bruksbil kjøpte jeg en 1997 Chrysler Stratus 2,0 LE, nyvist og alt. Godt voksne folk som hadde hatt den, og godt vedlikeholdt, hadde gått ca 146K og kostet meg 8000 kr. 2,5 år senere og over 100 000km tilbakelagt har denne traveren vist seg å være en utrolig bra maskin, virkelig! Jeg har oppgradert bilen med Cirrus interior (amerikanske skinnseter og dørtrekk osv), tripcomputer, grill, lys, bagasjelokk fra 95 mod, skvettlapper, CB radio (den lange antenna), fiksa elektrisk antenne osv. I vedlikeholdsutgifter har den vært utrolig grei, ekstremt lite har gått føyka egt. Eneste minuset er 5 gir på manuellkasser som virker å bli svakt, så bytta girkasse m/clutchkit og simering på veiv. Hadde helst sett den var automat, men jaja. Men skrur man litt selv går jo dette fint og etter snart 25 år kan en ikke vente at alt er som nytt uansett! Søkte opp regnr og var jo litt morsomt å se at bilen til trådstarter fortsatt eksisterer. Jeg tenker hvertfall å ta vare på min bil i lange tider. Historisk er det en interessant bil, og det var jo en av de siste amerikanske personbilene som ble solgt i Norge. Slenger med et par bilder av bilen min!
  4. 1 point
    Liten økt igjen og nye utfordringer. Fikk montert bærearmer og demper, det gikk jo greit. Smørte alt av bolter med med grease ved montering så blir det forhåpentlig litt lengre levetid og enklere ved firhjulskontrollen. Sprøytet også på litt Fluid Film der hvor det blir vanskelig å komme til når innerskjermene blir montert. Så dagens utfordring. Bremseskjoldet jeg kjøpte er feil. Det er litt for stort men det er ikke noe problem da det er plass nok men skuehullene har en annen plassering så passer ikke. Litt sjekking av delenummer så fant jeg ut at det som ikke passer er til 02-04-modellene og har delenummer 4B3615612 mens det som stod på min har 8E0615612E og det nummere finner jeg ikke noen som har, kun et firma på ebay som skal ha en tusenlapp for det. Tydelig at det er forskjell på navene bak (ref det med drivknuten) for alle delepushere har skjold med 5 hull for annen innfesting. Samme delenummer men annen endebokstav, fks den høyre har C til slutt men min høyre har E. Greit å vite for de som må bytte skjold, altså sjekk om man har 5 skruehull eller 3 skruehull FØR man bestiller. Har jo lakka det nye (det som er for stort) men det ser jo ingen så får høre med Møller hva de kan skaffe. Om de ikke kan skaffe noe annet enn den jeg allerede har kjøpt så får jeg modde den så den passer. Tenker det løser seg uansett. Bremseslangene byttet jeg for noen år siden så trodde de var bra men der tok jeg feil gitt, igjen. Skulle bare gjøre de skikkelig rene og så da at det var noen små overflatesprekker i ytterradien på bøyene og det er 2-er feil på PKK så nye er bestilt. Sånn i ettertid, selv om jeg tok en god sjekk i forkant, så ser jeg at jeg i grunn kunne kjøpt inn absolutt ALT av deler til hele understellet, hadde spart mye tid og frakt på det. Blir stille en stund nå for det skal en annen bil inn på bukken så måtte ha den på hjula i dag derfor monterte jeg alt utenom det skjoldet så får ta det og de nye slangene, håndbrekkvaierene og kaliperne neste gang. Da har jeg vel fått endoskopet så får vi se om alt må ned og ut igjen, hehe. Tok ikke noe bilde av bilen etter at den kom ned på gulvet igjen men den ble latterlig høy enda jeg prelastet den i samme høyde som før jeg byttet fjærer. Får slakke opp igjen og trekke til når jeg får kjørt litt med den og se om det hjelper litt.
  5. 1 point
    Audi 100 2.8

    Audi 100 C4 1991 reg 1990

    Takk for svar, 2.8 quattro Avant er flott bil, hadde en slik i 2012, 1993 mod sølv og med alt utstyr, 99% strøken, utrolig fremkommelighet på vinteren og fantastisk komfort. Ja håper virkelig toppene og pakningene har klart seg ellers vil jeg bytte motor, er uansett på utkikk etter en m lav km og helst den med sorte topp deksler og service hefte da denne har gått 360.000 men er trofast og sviver fint, bruker litt olje er det eneste. Har gått 2 år i Tyskland før den ble importert og har gått i Tromsø til jeg kjøpte den i 2016 og er nesten helt rustfri, Den ble vereran i år og koster lite å eie, bortsett fra at den liker bensin selv om det ikke er galt v lett gass, hjelper at det ikke er quattro og har manuell kasse. Skal ta og bytte termostaten, vil gjerne bytte sensoren i bunnen av radiatoren men sliter med å finne den på nett så jeg får kjøpt den. Noen som kan skaffe delenenr på den? Reg er BN72134. Bytter også varmeregister og kupevifte da dashbordet likevel skal byttes pga tidligere tyveriforsøk. Er pent sort S6 skinn int m karbonlister i den noe som er skjeldent på en sedan. Jeg kan vel sende en mld til @Quattro73 og høre ang riktig lufting av systemet, har bare brukt min egen metode da jeg ikke visste at det var spesifikke punkter, er alltid noe å lære og liker virkelig dette forumet.
  6. 1 point
    Quattro73

    Audi 100 c4 calipper, håndbrekket

    Dersom aksel inn er helt stuck så hjelper det ikke å smøre. Caliper må da demonteres og renoveres, litt info om dette finner du her --> Ta av wire og sjekk om det er caliper eller wire som henger.
  7. 1 point
    MidnightClub

    Corrado Vr6

    Led konvertering
  8. 1 point
    Ja det er mye jobb å ta av tanken. Traversen må ned og da må mellomaksel og diffen også ned først sammen med bærearmer etc og så til slutt hele sulamitten med tankrør og koblinger, grøss. Men må man så må man :( Ble til at jeg sjekket litt på nett og dette endoskopet (sist hørt utalt av en i hvit frakk, hehe) skal hvis nok være bra med kraftig, justerbart lys og skarphet/fokus helt opp til 8cm. Leveringstiden er også mye raskere enn fra Kina (dette er sikkert også Kinavare). IOS/Android og PC/MAC gjør at jeg kan bruke telefon og nettbrett også. Kjøpt og betalt !! https://www.ebay.com/itm/8LED-USB-Endoskop-Wasserdicht-Endoscope-Inspektion-Kamera-fur-Android-PC-Windows/352870806609?var=622133911067
  9. 1 point
    Kjenner ikke til Biltema sitt, men det er temmelig likt det jeg har. Mitt er også opp til Win 8 mener jeg, men bruker det på en liten ASUS mini-pc (Win 7) som jeg kun har til bilbruk (VCDS/Tuner Studio). Der får jeg opp kameraet i listen likt som «webkamera» over skjermen på pc-en. Vet ikke om du kan kjøre gjennom din link (Win 8 emulator) da kameraet ikke har noe software, hvertfall ikke det jeg har. Tror jeg da heller ville fått tak i et billig på ebay e.l. som f.eks leveres med USB-C slik at du kan plugge det til mobilen (Android ihvertfall). Ser den at du helst ikke vil ned med tanken, sparer deg for en del arbeid med boroskop og evt fluid film. Men - så grundig som du har gått til verks på alt annet du har gjort, så tipper jeg du finner nattefreden best om tanken tas ned - dersom det må til ;)
  10. 1 point
    Jeg kjøpte et billig boroskop med integrert lys på ebay, fungerer bra og bildet er veldig klart (1 Mp). Kopler rett i USB på PC, er 7-8 mm tykt så kommer til de fleste steder. Dog får du selvsagt mye bedre inntrykk om tanken tas ned.
  11. 1 point
    Quattro73

    Hva er katalysatoren?

    Lambdasonde før katalysator gir signal til motorstyring, enkelt sagt, hvor mye bensin motor får i forhold til luft. Det ideelle forholdet er 14,7 kg luft pr kilo bensin. Lambdasonde etter katalysator forteller om katalysator fungerer som den skal. Eksosmanifold står på toppen på motor, der (som oftest) fire eksosporter samles i ett «rør» der de kommer ut av toppen. Rør fra manifold og ned under bilen (foran på katalysator i ditt tilfelle) er downpipe.
  12. 1 point
    Quattro73

    Hva er katalysatoren?

    Ja, det er katalysatoren. Potta er «midtre lyddemper», antar du har en potte til helt bakerst. Det som stikker ut på katalysatoren er en lambdasonde, så sant katalysator ikke står feil vei så har du også en lambdasonde på eksosmanifold eller downpipe.
  13. 1 point
    Som nevnt, send PM om jeg skal gjøre et forsøk på diagnose.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.