Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/28/21 in all areas

  1. Samme her, en rød strøken SQ står gjerne øverst på ønskelisten. Dog de som finnes, som fortsatt er strøkne, koster skjorta. Øynet håp når leste om denne, selv om jeg aldeles ikke er tilhenger av elbil, men ble veldig fort totalt uaktuelt når ser prisen. Tror det får forbli en drøm - uten videre håp ;)
    2 points
  2. DanielBG

    Automatiske lys

    Hei. Norske biler har jo tradisjonelt vært slik at alle lys går på når bilen starter. Men nå om dagene så er det jo DRL eller kjørelys foran som gjelder, også slås resten av lysene på ved skumring. Noen som vet hvordan man kan koble fra koblingen som er gjort som gjør at alle lys slås på når motoren går? Har en RAV4.
    1 point
  3. Ok, sjekk de nevnte punktene som er utsatt for rust. Har selv en mk3 Octavia sedan (bensin og manuell) og er meget fornøyd. Har forresten foliert alle de nevnte punkter ;)
    1 point
  4. Litt vanskelig når du ikke oppgir flere kriterier, mest hvilken utgave/prisramme du tenker på. Om du heller mot mk3 så sliter noen av de med rust der bakfanger ligger an mot karosseri, samt der fremre pakning på bakre dører subber nedi kanalene. Stv er også utsatt for rust ved bakluke, der plastdeksel skraper opp lakk rett ved baklyktene. Fikser du dette før det er hull i lakk (beskyttelsesfolie) så er det ellers lite rustproblemer. Valg av motor bør stå i stil med kjøremønster, ved mye småkjøring bør diesel velges bort. Ved 4WD hjelper det ikke å bare bytte haldexolje, også filter/sil må byttes/rengjøres, ellers får man problemer (utføres sjelden på service). Unngå biler der service (motorolje/filter) ikke er fulgt opp, personlig unngår jeg biler med longlife-intervaller (2 år og 30000+ km mellom hvert bytte). Det kan være smart å la NAF e.l. gå over bilen dersom du har lite kunnskap om bil, koster noen kroner, men kan fort lønne seg ;)
    1 point
  5. Jesper1201

    1.4 TSI BMY

    Kan være reguleringsavvik på turbo, f.eks lekkasje eller feil på magnetventil (N75 som du nevner innledningsvis).
    1 point
  6. Såvidt jeg ser, motornummer 2369331, som verifiserer det Jesper sier. https://www.eurodel.no/vannpumpe-tannremmsett-contitech-ct979wp1
    1 point
  7. Del nr på kit er: 31339840
    1 point
  8. Du skal ha del som er merket med «opp til motornr: 3188688» Det ble et skille i 2004.
    1 point
  9. Sjekket mer, får opp registerreim bredde 23mm og 142 tenner. Antar (anbefaler) du bytter vannpumpe i samme slengen siden den er drevet av registerreima. Link til Continental sine sett, er to å velge mellom, går etter motornummer; Opp til og med motornummer 3188688 Fra og med motornummer 3188689 Angående multireim, om du har A/C bør denne passe.
    1 point
  10. En nydelig bil som trenger de beste alternativer. Det beste er nok å bytte ut de originale høyttalere med noen som kan monteres rett i bilen uten å endre noe på bilen med tanke på bilen originalitet. Jeg er ingen bilsterioekspert i det hele tatt så kan ikke hjelpe deg direkte men det finnes firmaer i Norge som driver med dette men om noen har greie på klassike biler vet jeg ikke. Kan jo spørre Ponyparts om de har noe tips Best på Mustang - Pony Parts Performance Supply Ellers så er det å se på hva de har på andre siden av dammen. Med et slikt oppgraderingssett for et eksempel så bør nok lyden bli mye bedre Kicker CS Series 1969-1970 Ford Mustang Speaker Upgrade Kit: KSU-CSC1005-Mustang-6970 (classiccarstereos.com) forutsatt at lydenheten er god nok med nok effekt. Eventuelt å bytte til et fullt oppgraderingsett med radio i klassisk utsende og et slikt sett Kicker KS Series 1969-1970 Ford Mustang Speaker & Amp Kit: KSA-KSC1005-Mustang-6970 (classiccarstereos.com) med tilpasset forsterker. Samme firma har klassiske radioer også men DAB finnes jo som kjent kun i nisseland :) 1967-1973 Mustang Slidebar Radio: CAM-LM-SB (classiccarstereos.com) og denne typen er vel mer vanlig i 64-1/2 til 68 men tror den satt i noen 69-70 også 1967-1973 Mustang Radio With Bluetooth USA-740: CAM-LM-USA-740 (classiccarstereos.com) Dyrt for slike komponenter men det fine er at ingenting blir ødelagt i bilen, noe som er bra for verdien på bilen. Nå kjenner jeg ikke til det firmaet jeg linket til, var bare noe jeg fant på nettet men det finnes mange slike firmaer i USA som selger slike sett men Kicker er etter min mening helt greie komponenter som spiller bra. Om disse settene jeg linket til passer cab/convertible må sjekkes. Kan jo kontakte Mustangklubben, kanskje det er noen der som har kjennskap til en slik ombygging Hjem - Norsk Mustang Club
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.