Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/21/21 in all areas

  1. Du skriver først at du ønsker å «foreta kjøp innen kryptovaluta» og spør om noen kan gi gode råd - i neste innlegg føles det mer som om du vil lære oss hvordan bli rike på kryptovaluta. Mulig du vet mer om dette enn de aller fleste medlemmer her? Mitt beste råd - om du søker gode råd innen finans - er å lete i forum innen det finansielle. Tror du har større sjanse til å få gode råd der enn her, i et Bilforum ;)
    1 point
  2. Trådstarter har ikke vært innlogget på forumet her siden 2017, så i stedet for å dra opp igjen en 10 år gammel tråd så lager du som hovedregel en ny tråd. Denne sitter sannsynligvis gjemt inni en av sideveggene i bagasjerommet vil jeg tro.
    1 point
  3. Hadde ikke tatt jord fra pæra,der feilen lå
    1 point
  4. OliverE

    Utstyr til garasjen

    Perfekt, tusen takk! Det er super nyttig. Er det noen som kjenner til dette Sortimeo-hyllesystemet? Dette er hva en god venn anbefalte meg: https://www.mysortimo.no/no/produkter/bilinnredning/oppdag-SR5 Med konfiguratoren kan du sette alt sammen individuelt. Den var opprinnelig beregnet på biler, men jeg kan også bruke den til garasjen min. Det høres veldig praktisk ut, men det er også dyrt, så kvaliteten bør være veldig høy. Alle som har erfaring med Sortimo må gjerne skrive til meg!
    1 point
  5. Jasså @ealoken, du sit og glor! Saken er den at dette prosjektet pågikk så lenge at det overlevde seg selv. Delene som var "brutale" i 2006 var utdaterte i 2016. Dessuten burde nok bilen ha hatt minst 1000 hk i dag dersom den skulle vært spesiell, selv med forhjulstrekk. Men viktigst av alt er at jeg selv har forandret meg, slik @Øyvind Ryeng beskriver på en god måte i en tråd fra en del år siden. For det første har jeg ikke lenger det aller minste ønske om å befraktes i høye hastigheter klint mot sikkerhetsbur og trange bøtteseter. Man kan si at min aldersmessige impotens startet i gassfoten og sakte men sikkert kryper oppover... For det andre lærte prosjektet meg at jeg får større glede av å skru og forske på løse motorer enn på hele biler. Jeg samler derfor på løse V8-motorer fra epoken vi kan kalle "modern OHC engines". Denne epoken startet i 1949 med de toppventilerte motorene til Cadillac og Oldsmobile, så det er på ingen måte høyteknologi jeg snakker om. Dette henger nøye sammen med min årelange kjærlighet til Volvo B36 V8, og jeg har derfor også intensivert min forskning rundt opprinnelsen til Volvos V8 og dens amerikanske røtter. Den tidligere omtalte impotensen medførte at jeg i fjor gjennomførte en "hør her-samtale" med meg selv, la ut 850-prosjektet stykkvis og delt på Finn og finansierte en deilig skrabb av en gammel amcar. Jeg forelsket meg nemlig i en 1973 Chevrolet Nova med fire dører og 307 V8 på 115 hester, så denne doningen gir meg nå store doser bilglede i sommerhalvåret, fortrinnsvis i hastigheter mellom 60 og 70 kilometer i timen og helst på ikke altfor varme dager, siden AC-en sa opp på dagen i fjor sommer. Det er altså gamle motorer og gamle biler som utgjør min motorinteresse for tiden, men jeg vil likevel ikke kalle 850-prosjektet forgjeves eller bortkastet. Det bidro til min bil- og motormessige modning, og jeg lærte en hel masse. Det hender jeg legger ut noen anekdoter rundt bil og motor under instagramprofilen reodor_f2.0, og jeg har den saktegående bloggen leopardmotor.blogspot.no, som først og fremst skal benyttes til å dokumentere min forskning rundt Volvo B36 og dens stamfar, B8B. Nåde være med dere!
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy