Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/29/20 in all areas

  1. 1 point
    PV62Johnsen

    PV62-stått i låve i 26år!

    Prøvde å legge ut bilder i første tråden, men fikk feilmelding. Men har heldigvis tatt noen bilder. Jeg sliter med å finne riktig verktøy for å få av pitmansarmen, som jeg har skjønt at må av for å få ut styresnekka. Hvilke verktøy er best å bruke? Har hørt noen snakke om kuleavdrager fra biltema, er det greit nok? Angående olje så har jeg også lest at det ikke skal være moderne olje. Jeg har også 2 stk doble weber 45 som skal på bilen, men det blir litt tilpasning av stag for å få det til. Jeg prøvde på nytt å legge ut bilder, men får bare en feilmelding som ikke sier noe om hva feilen er. Se for deg en sort PV uten skjermer, som med tiden har vært borti litt av hvert o derfor er lappa på med masse sparkel og småbulker her og der. Ingen gjennomgående rust noe sted, med B20 motor, kvasskam, steg3 topp og 240 seter, samt musespiste baksete, så har du bilen min slik den står idag.
  2. 1 point
    Som jeg tippet tidligere har du feil ifm ladetrykk. Din feilkode antyder; Possible Causes Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking Boost Pressure Control Valve (N75) faulty Boost Pressure Sensor (G31) faulty Turbo Charger stuck/faulty Possible Solutions Check Charge Pressure Control System Perform Output Test (to check the Turbo Charger) Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control) Perform Pressure Test to locate Leaks Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75) Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31) Check/Replace Turbo Charger
  3. 1 point
    knirkr

    Blink lys relé 85mod Audi 80

    Prøv og bytte nødblink bryter
  4. 1 point
    knirkr

    Blink lys relé 85mod Audi 80

    Rele sitter bak instrument panelet. Problemet var ukontakt på rele og dårlig nødblink bryter
  5. 1 point
    Gjetter feil på kontrollmodul i dør eller ledningsbrudd mellom dør og A-stolpe. En diagnose vil nok gi mer detaljer.
  6. 1 point
    Quattro73

    Ødelagt bakluke

    Her finner du delenummer, må til Toyota for å kjøpe ny, evt brukt hos hogger. https://7zap.com/en/catalog/cars/Toyota/brand/19/0/AVENSIS/AVENSIS
  7. 1 point
    Når det gjelder delen, hvis det er EGR hadde jeg forlagt original del. Ettermarkedsdelene er sjeldent god kvalitet. Tipper du havner på mellom 13500-16000, litt avhengig av timesprisene. Sjekk merkeverksted også, de pleier faktisk ikke å være så horribele når det gjelder priser på EGR.
  8. 1 point
    Ja, innvendig lekkasje i EGR kjøler (Ventil og kjøler er en og samme del), det er ikke uvanlig på disse. Selvfølgelig kan toppakningen være defekt, men det er veldig sjeldent på disse motorene (uavhengig av om du har 1.6 eller 2.0). Tror ikke jeg har vært borte i mer enn ét tilfelle av toppakning på de motorene enda, og husker jeg rett hadde den gått nær 300´000km.
  9. 1 point
    Tør med 99% sannsynlighet si at det er EGR som må skiftes. Men, det kommet i såfall frem i klartekst når de tar en diagnose.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.