Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/18/19 in all areas

  1. 2 points
    Nå nærmer det seg oppstart av Escort. Viss alt går etter planen så blir det imorgen eller tirsdag
  2. 2 points
    Har laga olje separator til rs turbo'n å er i gang med å lage olje catch tank av samme slag. Planen er å starte å gjøre litt på bilen igjen når snøen forsvinner.
  3. 2 points
  4. 1 point
    Nesten garantert kast i skiver foran, selv om du tilsynelatende ikke finner det. Hvordan målte du for kast? Luft er det ikke, så ikke begynn å tull med det.
  5. 1 point
    Jesper1201

    bytte ut org. navi. med moderne?

    Da finnes det er stort utvalg 2 DIN spillere eller noen utvalgte modelltilpassede. Sjekk f.eks bilkomponenter.no
  6. 1 point
    Jesper1201

    bytte ut org. navi. med moderne?

    Er det en B7 eller en B8? I B7 er det nokså greit å skifte ut hele hovedenheten, litt verre i B8 (dyrere) da skjerm, og hovedenhet ikke sitter sammen. Hovedenheten sitter baki bilen.
  7. 1 point
    Jesper1201

    Passat 2010 R-line

    Motorfester, svinghjul eller drivaksler er potensielle feilkilder. Ingen fare med tuninga, kjører selv med 185-190hk i samme motor.
  8. 1 point
    opelduude

    Opel Insignia max NM

    Spørs akkurat hvilken aktør du har tenkt til å bruke. Mange useriøse aktører som lover fantasitall på hk og newton også. Det er din bil, men jeg vil holdt meg til max 30hk og 100 newton. Hvor lenge et dobbeltmassesvinghjul holder er ikke lett å forutsi, men det er fort en 30 tusen kroners reparasjon.
  9. 1 point
    Ja du må demontere hele fangeren
  10. 1 point
    Baron von Dirtbike

    Vurderer kjøp av touran

    Skal du kjøpe 1t2 med 170 Bmn motor, så sjekk at den har vært inne til 23H9 tilbakekalling for bytte av piezo dyser hos VW. Noe den mest sannsynlig har om den starter og går i 2019. Sett deg inn i pumpedyse og commonrail-motorer, gjør din research, så blir det helt sikker bra. Innen 2008 var de værste motorfeila luka ut som 1t1 sleit med. Men husk at blandt 300 dårlige meldinger på nett, så ruller det millioner av andre fornøyde vw biler og eiere. Lykke til!
  11. 1 point
    Quattro73

    Audi A4 2010 mod. Ekstralys

    Kople via relé går.
  12. 1 point
    https://www.boschcarservice.com/no/no/workshop_search_no/workshop_search/-/dealersearch/address/Oslo
  13. 1 point
  14. 1 point
    Baron von Dirtbike

    Afs inoperative

    Jeg har sett den samme meldingen når en av autolevel armene har tatt kvelden
  15. 1 point
    Quattro73

    ABS problemer 2005 mod

    Ok, jeg bruker en magnetfelttester for å verifisere at det er reluctor i tetningen før montering, har opplevd å få lager uten reluctor.
  16. 1 point
    Quattro73

    VW passat 2000 "bremseproblem"

    Har opplevd flere ganger å få feil deler fra Skruvat, altså kan umulig deres delekatalog være korrekt. Handler derfor aldri derfra igjen, bruker kun Eurodel.no - bedre priser, stort utvalg og har alltid fått korrekte deler.
  17. 1 point
    trummis

    Elendig holdbarhet på lovpriste dekk

    I prinsipp bør du klage hos selger, ikke importør så du må prøve det. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27 §30 og videre Importøren har ingenting å godtå. Du har en dialog med selger. Jeg skulle ikke gi meg så enkelt. Er du medlem av NAF e.l.? Ellers forbrukerrådet.
  18. 1 point
    Quattro73

    VW passat 2000 "bremseproblem"

    Vil ikke passe sammen med original caliper. Kjøper aldri av Skruvat da de nesten aldri leverer korrekte deler... Tror de bruker delekatalog fra USA e.l. ? Er vel glideboltene som er rustet, eller? Disse får du enkelt tak i, samt tilhørende mansjetter. Vri den gamle løs, bruk smergelpapir og puss rent for rust, sett inn med fett og ny mansjett. Går glidebolt lett inn og ut så er det tut og kjør.
  19. 1 point
    Mye penger ja, men ut fra hva som er gjort så er det ikke urimelig. Ser mastersylinder også er skiftet (pga feil), uten dette kommer rep på ca 14000, derav drøye 5000 i arbeid. Bare så du er obs, hjullagrene på 8P varer drøye 100k km, gjelder alle fire hjul. Har nettopp byttet alle fire på min, kom på drøye 3500 (12000 på verksted).
  20. 1 point
    Quattro73

    Knitring etter kjøring og varm motor

    Knitringen du hører er nok mest sannsynlig fra eksosen, ikke unormalt og helt ufarlig. Hvilken motor er det snakk om? At du kan ta på radiatorer er også normalt, du kommer ikke i kontakt med selve rørene i den, er mye varmere «inni» enn utenpå.
  21. 1 point
    Får du ikke låst opp på gamlemåten ved å sette nøklen i låsen ? Alarm? - Original Skoda, eller noe ræl fra Defa el.lign.? Er vel mulig nøklene mewd fjernstyring vil virke igjen etter at de er skikkelig tørre igjen. Kanskje åpne nøklen slik at det tørker lettere ?
  22. 1 point
    Jesper1201

    oljeforbruk

    Forklaringen er long life oljeskift intervaller. Ikke bra overhodet å kjøre 30’000km på oljeskiftet, men her er allerede «skaden» skjedd så preventive oljeskift hjelper ikke her, men du kan forsinke prosessen ytterligere ved å ta oljeskift minimum en gang i året eller senest 15’000km. Du vil da kanskje måtte etterfylle et sted mellom 1-2 liter løpet av intervallet, noe som må ses på som akseptabelt. Gjør det til en vane å sjekk nivå med gjevne mellomrom, for å kjøre til varslinga kommer opp er ikke alltid gunstig. VAG sier at inntil 1 liter pr. 1000 km er innafor, noe som i mine øyne et horribelt mye.
  23. 1 point
    Ja ting tar tid. Gleder meg til å se resultatet i benken. Men skal ha meg diverse test turer med Escort når jeg kommer så langt. Før jeg bestiller time for å benke den
  24. 1 point
    Får satse på det vel :) Var kun det T3 huset som var tilgjengelig der og da, og det var i største laget. Også hadde jeg en 3" V-band eksosflens til T25 liggende så blei valget T25,med tanke på mindre jobb med sveising å tilpassing :)
  25. 1 point
    Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer. Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen. Edit: glemte å spørre hvordan du fikk til logoene?
  26. 1 point
    Fått laga ferdig olje separator og catch tank.
  27. 1 point
    Jesper1201

    H1 som hovedlyspærer?

    Hvis den spiser pærer bør du sjekke ladespenningen, er den for høy ryker pærer fort. Anbefaler også å kjøpe «long life» pærer til biler med ladespenning i øvre sjikte.
  28. 1 point
    Quattro73

    Ekstremt høyt forbruk

    Start med diagnose, gjerne logg lambdaverdi med VCDS om mulig.
  29. 1 point
    Gulf1234

    Bremser og skive, tapt sak?

    Hei, jeg sliter med å få av delene for å komme til bremser etc på bakhjul, RAV4 2001-modell. Dette er en bil som har stått over tid med brekket på, og jeg har nå prøvd alt tenkelig og utenkelig for å få av skiva. For meg ser det ut som om bremsene er låst i utspent stilling, sånn at jeg må lirke det hele løs millimeter for millimeter (se bildene). Kan det stemme? Hva gjør jeg i denne situasjonen, for å få jævelskapen fra hverandre? Det er ingen flere innfestinger eller skruer noe sted. Er dette en tapt sak som må løses på verksted, og er det risiko for at jeg ødelegger noe vitalt ved å fortsette å prøve? Målet er å komme til med smøring og delebytte etc. Alle tips og råd mottas med takk. Forklar gjerne i klarspråk, jeg kan ikke noe med dette :) Tusen takk!
  30. 1 point
    opel astra

    Reset airbag error

    Ja den er grei vettu, bare å komme det. Så skal vi se hva vi finner ut.
  31. 1 point
    Jesper1201

    Toppakingen

    Les denne tråden, spesielt mitt innlegg på slutten, dog kun relevant hvis det er toppakningen du sikter til https://www.bilforumet.no/topic/307347-toppakning-på-2007modell/
  32. 1 point
    Jesper1201

    B9 1.4 TFSI 150HK - undermotorisert?

    Motoren er på ingen måte underdimensjonert, men det er heller ingen kraftpakke. Den vil uten tvil føles både kvikkere, mer responsiv og sterkere enn din tidligere Corolla f.eks, så hvis du syns den var grei så blir den du nå titter på helt super.
  33. 1 point
    Coltaine

    Takpropper løse i dårlige gjengehull

    https://www.biltema.no/bygg/vvs/kjemikalier/vvs-tetning-2000031881 Prøv en skvett sånn du, eller Loctite 577 om det er lettere å få tak i. Eventuelt så kan du bruke noe klissete som f.eks tretjære, men da bør du ha litt tørketid i tankene. Helt vanlig superlim, eller kontaktlim bør funke bra, eventuelt pakningsilikon. Siste løsning som er eneste jeg har sett brukt er en bit med gaffa over hullet/"skruen" Pakningsilikon er ganske greit å bruke bare sånn "på egen hånd" somregel ganske lett å pirke ut igjen om det behøvs, brukte ofte sikafleks e.l i sekskanten på umbrakoskruer under vannlinjen på båter for å unngå gro, det brukte å funke fint.
  34. 1 point
    Drivaksler og mellomaksel må av, etterpå kommer du til alt uten større demonteringer. Mulig midtre eksos må demonteres. Du må bygge noe under motor når girkasse løsnes, dette da motor henger også henger etter girkassen. Aldri la girkassens vekt hvile på aksel inn i lamell/svinghjul.
  35. 1 point
    Jesper1201

    Aktivering av airbag bak vw touran

    Det er bare piss, disse bilene ble bygd om til varebil når de kom til Norge, her er det bare å få aktivert airbag igjen (hvis den er deaktivert), men sannsynligvis må du på Møller for å få gjort dette, da den antageligvis er deaktivert dypere i systemet enn hva ettermarkeds diagnose klarer, uten at jeg er helt sikker. Har aldri kommet over den problemstillinga der.
  36. 1 point
    Begge de kan brukes, men sånn til info. så trenger du ikke kjøpe olje hos Møller. Drar du til Mekonomen eller BilXtra får du olja 100,- billigere ;-)
  37. 1 point
    opel astra

    Bakluk b180 vil ikke opp

    dørlåsen bak defekt mikrobryter byttes.
  38. 1 point
    Jesper1201

    Avrundet, rusten skrue

    Flere slike tilfeller ender ofte med å måtte ødelegge skiltlyset, så kan være greit å sjekke ut hvor du får taki skiltlys ;)
  39. 1 point
  40. 1 point
    Dersom starter bare klikker når du forsøker å starte så er det enten utladet batteri eller dårlig kontakt på ledninger mellom batteri - karosseri - starter. Dersom motor stopper og ikke lar seg starte igjen før den er kald, så kan det skyldes G48, camshaft position sensor. Dog blir dette bare gjetting, eneste måte å vite eksakt HVA som er problemet, er å ta diagnose. Dette vil nok også avdekke hva som er galt med sentrallås. Vet ikke hvor i landet du befinner deg (kanskje Skjeberg iht IP-adresse). Sjekk evt i link om det er noen i nærheten som kan bistå med diagnose, om stedet er Skjeberg så bor Jesper ikke langt unna, og han vet hva han driver med :)
  41. 1 point
    nightking

    Dieselpartikkelfilter

    Regner med du har en 1.9 ddis. Hva var feilkodene? Hvis du har mye små/bykjøring så er det nok ikke unormalt at filtret tetter seg. Men hvis du har fått sikksakk lampe så kan det være noe galt. Tipper det er noe galt som fyller opp partikkelfiltret. Som feks, hull i intercooler, feil på gassjeld, feil på turbotrykksføler. feil på eksostemp føler osv.. Jeg har holdt på med disse bilene i over 12 år, og har fortsatt tilgode å bytte mange DPF. Sjeldent der problemet er. Det kan hende du evt bare må tvangs-regenerere med diagnosetester. Hvor mange gram sot sier diagnosetester at det er feks?
  42. 1 point
    Quattro73

    av rundet CR-V 30

    Hva er Cr-v 30? Unbrako, torx eller xzn? I slike tilfeller banker jeg innpå en 12-kant pipe som er akkurat litt for liten til å gå ned på bolthode.
  43. 1 point
    begynner å ligne en bil. har fremdeles litt arbeid igjen før oppstart
  44. 1 point
    1 stykk ferdig intercooler
  45. 1 point
    Fått bilen ned på bakken etter mange mnd på bukk. Gjenstår endel arbeid igjen,men nærmere seg.
  46. 1 point
    ePiFaNT

    Før du poster et spørsmål:

    I det siste har det vært mange som har spurt om råd og tips til valg av komponenter, installering osv. Det hadde hjulpet svært mye om trådstarter samtidig fortalte litt om hva slags musikk han/hun lytter til, hva slags bil det er snakk om, hva slags utstyr man eventuelt har fra før og hva det er man ønsker å oppnå. Dersom det er noe man ikke er fornøyd med og ønsker hjelp til å forbedre bør du spesifisere hva det er du synes mangler eller er "feil". Dette er ikke ment som kritikk av noen, kun som en veiledning slik at det blir lettere for oss å hjelpe deg og gi deg råd DU kan bli fornøyd med i DIN bil, med DIN musikk :) EDIT: og ikke minst; lag en topic som beskriver problemet ditt! "Bassere" er IKKE en god topic.(Det er ikke engang et ord...) "Skrapelyder ved høyt volum på JBL GTi 12" er en god topic. Husk at det skal gå an for andre brukere å søke seg frem til ting ved hjelp av søkefunksjonen. :hellothere: -ePiFaNT-
  47. 1 point
    EaglePilot

    Ett tåkelys bak på EU kontroll

    bare strekk ledning mellom tåkelysene og koble opp så har du jo på begge sider.... 2 lys er bedre enn 1..? koster ikke mye heller!
  48. 1 point
    16vturbo

    16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

    Reiste en tur til dagali på iskjøring med kadetten :D Det var en meget vellykka tur, kommer til å ordne litt film en dag.
  49. 1 point
    Warlizzard

    kjølevæske blir borte

    Hei. Jeg har en Toyota Avensis 2008, diesel T25, stv. De siste 2 ukene har jeg hatt ett problem jeg ikke klarer å finne ut av. Under kjøring så blir kjølevæsken borte. Jeg må etterfylle etter hver kjøring. Det jeg har lagt merke til er: - Det lukter svidd fra motorrom NOEN ganger etter kjøring. Når jeg åpner kjøevæskelokket så er det litt trykk som gjør at litt (ikke mye) av kjølevesken renner over (koker ikke). - Jeg har sett at det har rendt ut kjølevøske fra overløpsslangen(?)(gummislange som går fra væskebeholder og ut i fri luft). Dette skjer også under kjøring. - Varmeaparatet blåser kaldt når det er veldig lite kjøleveske, men blåser som normalt når jeg har etterfylt. - Pekeren i dæshbordet holder seg litt under midten og er som normalt. - Har hatt papp under bilen over to netter for å se om det er andre lekasjer, men jeg har ikke sett noe. - Jeg har lagt merke til at at radiatorviften ikke går så ofte. - Termostaten i dæshbordet går noe ned under tomgang. Går noe opp under kjøring, men ligger alltid litt under midten. Det er ganske åpenbart at kjølevesken blir borte under kjøring. At det renner ut av den gummislangen som henger i fri luft. Men hvorfor? Hva kan være feil? Hvorfor lukter det svidd noen ganger? Jeg skal ha bilen på verkstedet i løpet av neste uke (service), men det hadde vært fint om noen kom med forslag som gjør at jeg kanskje kan fikse på noe selv, før verkstedet lopper meg for penger Mvh Ronny
  50. 1 point
    B.T.i

    Før du poster et spørsmål:

    Det som er problemet er at når du for eksempel skriver: "Bassere" som topic så er den topicen verdiløs i søke sammenheng, siden de fleste andre skriver basser, dermed får dem ikke opp den tråden som du startet som kanskje inneholder mye bra informasjon.. Kan også minne om følgende: Det skrives Det, ikke d Noe skrives fortsatt Noe, ikke no Med skrives fortsatt Med, ikke me
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.