Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/16/20 in all areas

  1. 3 points
    okey folkens, da er det liv i bilen igjen. syns nesten jeg må fullføre chaten ettersom så mange ble engasjert med masse hjelp og tips. Etter masse skruing, leting, måling ,fundering og røsking i håret måtte jeg selv gi opp. Fikk FALK til å kjøre bilen til et lokalt verksted som heller ikke fikk start på den, da endte den til slutt på et merkeverksted. Der måtte de også røske seg litt i håret etter at den ikke startet når de koda om nøkler og skifta startsperre modulen. Men de fant da til slutt et ledningsbrudd ved batteriet, under sikringsholderen i motorrommet. Der var en rosa ledning røket/eiret, denne ledningen tilhører ledningsnettet til startsperremodulen.
  2. 2 points
    Kristian27

    Mister motorkraft og dårlig tomgang

    hei igjen, på vei hjem i dag stoppa jeg å plugga ut egr ventil bare for å sjekke, etter 15-20 sek kom feilmelding på at den var plugga ut å plutselig begynte motoren å gå fint igjen. mistenker at det er derr problemet ligger. tenker å prøve i noen dager nå med den plugga ut å heller fjerne egr ventilen om det skulle vise seg å vere problemet
  3. 2 points
    Quattro73

    Cr-v 2003 motor vil ikke starte!

    Bensinmotor antar jeg siden du skriver tennplugger? Du skriver at det kommer drivstoff til motor, betyr det at det kommer bensin ut av dysene? Med «tennplugger sjekket» menes at det er gnist på pluggene? Dersom motor får bensin ut av dysene, og det er gnist på pluggene, så skal den starte såfremt kompresjon er tilstede. Med andre ord så mangler du utvilsomt en av følgende; kompresjon, gnist på plugger eller bensin ut av dyser... Selvsagt kan du også ha røket registerreim e.l. - men antar verkstedet som har feilsøkt ikke er en barnehage, så det er vel utelukket? Dersom «fuel cut off switch» er aktivert, det du kaller «dødmannsbryter», så burde vel ikke bensinpumpe gå? Dersom du har du bilen på merkeverksted så burde de vite bedre enn noen, hvor denne er plassert? Et søk på google antyder inni dashbord, samt en rett ved rattstammen, bak deksel over pedalene. Men igjen, om denne er synderen så burde vel ikke bensinpumpe gå? Tror kanskje du bør finne et annet verksted.
  4. 2 points
  5. 2 points
    momo

    Lagde en film om min egen bil: Audi RS3

    Heisann, jeg lagde en film om min egen bil.. ta en titt å si hva du syns :)
  6. 2 points
  7. 2 points
    Då har Escort endelig blitt benket. Pluss fått kjørt litt med bilen
  8. 2 points
    Ikke noe spesielt her. Venter på han skal mappe bilen. Pluss alt det med corona har ikke hjulpet på heller. Har tatt å demontere Mtx75 girkasse fra Escort mk5 rs2000. Har fått lakket girkassehuset. Skal begynne å lage girkasse feste til den. Ellers har det gått i å få bruksbil ford mondeo godkjent
  9. 2 points
    Quattro73

    Audi 2.3AAR oppfører seg rart.

    Heisann, det er en super bil og motor du har, jeg solgte nylig min nesten strøkne C4 2.3E - med nesten 100hk mer enn originalt. Det du skriver er så detaljert at du mest sannsynlig har ledet meg direkte til feilen ;) Du skriver at dersom du stripser fullgassbryter inne så fungerer motor normalt, og nå skal du høre.... Det fullgassbryter gjør er å deaktivere lambdasonde, slik at motor får bensin kun ut fra nivå på mengdefordeler og grunninnstilling på DPR. Dette betyr at din lambdasonde mest sannsynlig er defekt, eller du har dårlig kontakt/ledningsbrudd til denne. Kjøp ny lambda og se om det løser problemet, pluggene sitter på torpedovegg ca rett bak innsuget. Kjøp original, ikke Biltema. Er enkel lambda på denne, to hvite ledning til varmeelement og en svart for lambdasignal.
  10. 1 point
    Eg og blei overaska når eg såg rotoren gå mot klokka, og det klokke nettet bekrefta ditta, so det stemmer. Kompresjonstest viste rundt en 17 kg/cm2 på alle sylindera so det er ok. Skal sjå på det med tenningstidspunkt seinare i dag, er bare hobby mekaniker så går litt ut på djupt vatn her Vogna e frå rundt 1970 og har dobble SU forgassera ja. Naboen drive verksted so vi ska ta en titt på vogna i dag, ska gi en lyd om ka vi finne ut. Bare å komme med all kunnskap dåkker har om dissa maskinene for eg har ikkje so mykje å by på :)
  11. 1 point
    M86

    VW Golf MK1 CAB

    Takk for tips.
  12. 1 point
    Godfire

    Min Stratus 1997 modell

    HEISANN! Har lest igjennom hele denne tråden nå og syntes det er kjempegøy å se andre Stratuser, noe man sjelden ser idag.... Som første bruksbil kjøpte jeg en 1997 Chrysler Stratus 2,0 LE, nyvist og alt. Godt voksne folk som hadde hatt den, og godt vedlikeholdt, hadde gått ca 146K og kostet meg 8000 kr. 2,5 år senere og over 100 000km tilbakelagt har denne traveren vist seg å være en utrolig bra maskin, virkelig! Jeg har oppgradert bilen med Cirrus interior (amerikanske skinnseter og dørtrekk osv), tripcomputer, grill, lys, bagasjelokk fra 95 mod, skvettlapper, CB radio (den lange antenna), fiksa elektrisk antenne osv. I vedlikeholdsutgifter har den vært utrolig grei, ekstremt lite har gått føyka egt. Eneste minuset er 5 gir på manuellkasser som virker å bli svakt, så bytta girkasse m/clutchkit og simering på veiv. Hadde helst sett den var automat, men jaja. Men skrur man litt selv går jo dette fint og etter snart 25 år kan en ikke vente at alt er som nytt uansett! Søkte opp regnr og var jo litt morsomt å se at bilen til trådstarter fortsatt eksisterer. Jeg tenker hvertfall å ta vare på min bil i lange tider. Historisk er det en interessant bil, og det var jo en av de siste amerikanske personbilene som ble solgt i Norge. Slenger med et par bilder av bilen min!
  13. 1 point
    Liten økt igjen og nye utfordringer. Fikk montert bærearmer og demper, det gikk jo greit. Smørte alt av bolter med med grease ved montering så blir det forhåpentlig litt lengre levetid og enklere ved firhjulskontrollen. Sprøytet også på litt Fluid Film der hvor det blir vanskelig å komme til når innerskjermene blir montert. Så dagens utfordring. Bremseskjoldet jeg kjøpte er feil. Det er litt for stort men det er ikke noe problem da det er plass nok men skuehullene har en annen plassering så passer ikke. Litt sjekking av delenummer så fant jeg ut at det som ikke passer er til 02-04-modellene og har delenummer 4B3615612 mens det som stod på min har 8E0615612E og det nummere finner jeg ikke noen som har, kun et firma på ebay som skal ha en tusenlapp for det. Tydelig at det er forskjell på navene bak (ref det med drivknuten) for alle delepushere har skjold med 5 hull for annen innfesting. Samme delenummer men annen endebokstav, fks den høyre har C til slutt men min høyre har E. Greit å vite for de som må bytte skjold, altså sjekk om man har 5 skruehull eller 3 skruehull FØR man bestiller. Har jo lakka det nye (det som er for stort) men det ser jo ingen så får høre med Møller hva de kan skaffe. Om de ikke kan skaffe noe annet enn den jeg allerede har kjøpt så får jeg modde den så den passer. Tenker det løser seg uansett. Bremseslangene byttet jeg for noen år siden så trodde de var bra men der tok jeg feil gitt, igjen. Skulle bare gjøre de skikkelig rene og så da at det var noen små overflatesprekker i ytterradien på bøyene og det er 2-er feil på PKK så nye er bestilt. Sånn i ettertid, selv om jeg tok en god sjekk i forkant, så ser jeg at jeg i grunn kunne kjøpt inn absolutt ALT av deler til hele understellet, hadde spart mye tid og frakt på det. Blir stille en stund nå for det skal en annen bil inn på bukken så måtte ha den på hjula i dag derfor monterte jeg alt utenom det skjoldet så får ta det og de nye slangene, håndbrekkvaierene og kaliperne neste gang. Da har jeg vel fått endoskopet så får vi se om alt må ned og ut igjen, hehe. Tok ikke noe bilde av bilen etter at den kom ned på gulvet igjen men den ble latterlig høy enda jeg prelastet den i samme høyde som før jeg byttet fjærer. Får slakke opp igjen og trekke til når jeg får kjørt litt med den og se om det hjelper litt.
  14. 1 point
    Audi 100 2.8

    Audi 100 C4 1991 reg 1990

    Takk for svar, 2.8 quattro Avant er flott bil, hadde en slik i 2012, 1993 mod sølv og med alt utstyr, 99% strøken, utrolig fremkommelighet på vinteren og fantastisk komfort. Ja håper virkelig toppene og pakningene har klart seg ellers vil jeg bytte motor, er uansett på utkikk etter en m lav km og helst den med sorte topp deksler og service hefte da denne har gått 360.000 men er trofast og sviver fint, bruker litt olje er det eneste. Har gått 2 år i Tyskland før den ble importert og har gått i Tromsø til jeg kjøpte den i 2016 og er nesten helt rustfri, Den ble vereran i år og koster lite å eie, bortsett fra at den liker bensin selv om det ikke er galt v lett gass, hjelper at det ikke er quattro og har manuell kasse. Skal ta og bytte termostaten, vil gjerne bytte sensoren i bunnen av radiatoren men sliter med å finne den på nett så jeg får kjøpt den. Noen som kan skaffe delenenr på den? Reg er BN72134. Bytter også varmeregister og kupevifte da dashbordet likevel skal byttes pga tidligere tyveriforsøk. Er pent sort S6 skinn int m karbonlister i den noe som er skjeldent på en sedan. Jeg kan vel sende en mld til @Quattro73 og høre ang riktig lufting av systemet, har bare brukt min egen metode da jeg ikke visste at det var spesifikke punkter, er alltid noe å lære og liker virkelig dette forumet.
  15. 1 point
    Kjenner ikke til Biltema sitt, men det er temmelig likt det jeg har. Mitt er også opp til Win 8 mener jeg, men bruker det på en liten ASUS mini-pc (Win 7) som jeg kun har til bilbruk (VCDS/Tuner Studio). Der får jeg opp kameraet i listen likt som «webkamera» over skjermen på pc-en. Vet ikke om du kan kjøre gjennom din link (Win 8 emulator) da kameraet ikke har noe software, hvertfall ikke det jeg har. Tror jeg da heller ville fått tak i et billig på ebay e.l. som f.eks leveres med USB-C slik at du kan plugge det til mobilen (Android ihvertfall). Ser den at du helst ikke vil ned med tanken, sparer deg for en del arbeid med boroskop og evt fluid film. Men - så grundig som du har gått til verks på alt annet du har gjort, så tipper jeg du finner nattefreden best om tanken tas ned - dersom det må til ;)
  16. 1 point
    Jeg kjøpte et billig boroskop med integrert lys på ebay, fungerer bra og bildet er veldig klart (1 Mp). Kopler rett i USB på PC, er 7-8 mm tykt så kommer til de fleste steder. Dog får du selvsagt mye bedre inntrykk om tanken tas ned.
  17. 1 point
    Quattro73

    Hva er katalysatoren?

    Ja, det er katalysatoren. Potta er «midtre lyddemper», antar du har en potte til helt bakerst. Det som stikker ut på katalysatoren er en lambdasonde, så sant katalysator ikke står feil vei så har du også en lambdasonde på eksosmanifold eller downpipe.
  18. 1 point
    Som nevnt, send PM om jeg skal gjøre et forsøk på diagnose.
  19. 1 point
    Må bare beklage, jeg skrev rett av hukommelse og skrev feil, var Syntrans Transaxle jeg mente. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke oljene som Castrol foreslår, men du trenger ikke LSD olje på bakdiff, det er sikkert.
  20. 1 point
    Du gjør det litt tungvindt for deg selv når du unngår å bruke VW/Audi sin spec. når du skal finne rett olje. Den ZF spesifikasjon du har der er veldig gammel og er blitt erstattet siden den gang. Hvis jeg ikke husker helt feil er Castrol Syntrax Longlife 75w-90 direkte arvtager etter SAF-AG4.
  21. 1 point
    xr4ti

    Motorlakk

    "Motorlakk" er ofte "emaljelakk" som man kalte det før, ofte en alkydbasert lakk. En moderne vannavkjølt motor som ikke er hardt trimmet blir ikke særlig varm og så fremt ikke topplokket må lakkes så kan man bruke nesten hva som helst av lakk. Så en enkel luftherdene lakk som du kan få blandet via RAL-koder kan benyttes, fks Bengalack eller lignende. Billakk er bedre da den er langt mer motstandsdyktig mot petroleum og løsemiddelbaserte fluidumer og man kan få blandet inn noen % mykmiddel så lakken blir litt mer motstandsdyktig mot slag, fks når en mekker på motoren. Til et eksempel så er lakken som benyttes på båtmotorer (og de blir varme) som oftest en alkydbasert luftherdene lakk og noen av de tåler opp til 150 grader i kortere perioder. Om du bruker en slik lakk i hvit så burde det være å brekke den i de fargene du ønsker via RAL/NCS.
  22. 1 point
    Quattro73

    Hjullager bak V70 AWD 1998 mod

    Altså har du ikke lager som er boltet fast, men presset inn? Byttet bakhjulslager på en Volvo awd for lenge siden, der var ikke lager boltet fast. Brukte presse til å trekke navet ut av lageret, da kommer du til å fjerne ytre låsering (ved lager), må fjernes før lageret kan trekkes ut av lagerhus. Brukte hydraulisk presse til å trekke ut lager. Slikt lager var det på den; https://www.carid.com/1999-volvo-v70-driveline-axles/timken-wheel-bearing-2757765311.html
  23. 1 point
    I siste bilde er temperatur -12, i det første er den +15. Desto kaldere, desto større behov for gløding. Leser i et annet forum at oppstartsekvensen på display er lengre enn glødetiden, derav ser du ikke glødesymbol. https://talkford.com/community/topic/161268-glow-plug-light/
  24. 1 point
    xr4ti

    Fordelinhsgirkasse, pris bytte på verksted

    Høres fornuftig ut. Lykke til.
  25. 1 point
    Brutuz

    Min Audi A6 c5 1.8TQ

    Hei! :) Er ny her på forumet, tenkte å både vise fram smågliset for å komme inn i miljøet her - samt å få hjelp / råd av andre sine erfaringar med samme type bil :) Bilen er ein Audi A6 C5 S-Line 04 modell. Slenger med eit par bilder, eit som er i tråden og ei lenke :) Historien til bilen er nokså enkel. Vart kjøpt av ein kar i Alta og importert frå Tyskland, etter å ha blitt brukt som demo-bil for Audi Deutschland. (ref. tidl. eigar) Bilen i seg sjølv er fantastisk å køyre. Ligg også ganske godt på vegen med sine 150 + 50chip hestar. Kjøpte den med eit par "småfeil" ... kjem nok til å prøve å bruke forumet her litt :) Av desse småfeila er det: 2 permanente feil som får motorlampe til å lyse opp.. har bytta delene på merkeverkstad, men kjem tilbake. (kvittering frå Audi-verkstad brukar ordet "permanent". ) Motorlampe lyser med feilkode p0171 (System Too Lean) ... denne feilkoden er "vanleg" dessverre, kan muligens fiksast på harry-måte? :D Motorlampe lyser med feilkode (xxxxx) ... denne har eg gløymt i farta, men kjem opp til tider. (Er relatert til feilen som slår ut over^) P0171 Read more: https://www.autocodes.com/p0171_audi.html Eit par mindre feil som eg vil prøve å fikse litt på sjølv er Vinduheis bryter venstre bakdør fungerer ikkje, men fungerer på førerdør (kalt Master panel?) Sentrallås knapp på førerdør fungerer ikkje. Bagasjerom åpnar ikkje av knappane på nøkkel (lås/lås opp fungerer fint.)
  26. 1 point
    xr4ti

    Skiltlys virker ikke

    Trolig er skiltlys styrt fra ECM og har dermed ikke egen sikring. Sjekk for brudd i ledningsnettet inn til luken eller i luken. Evt ta den obligatoriske ECM rensen. Du finner flere gode videoer på You Tube. Har du hatt feilmeldinger som indikerer andre lampefeil?
  27. 1 point
    Quattro73

    Kjøling Audi 100 2.6

  28. 1 point
    Så bra å se at den fungerer. Du har hatt en laaang vei til der du er i dag så dette er er vel fortjent.
  29. 1 point
    Quattro73

    1996 audi 2,6 v6...får ikke bensin

    Når pumpe går (uten at motor går) så er den meget hørbar. Om du ikke tydelig hører susing/during med hodet rett over pumpe, så går den nok ikke. Ny pumpe kan kjøpes hvor som helst, foretrekker selv Eurodel.no, men kjøp kurant merke. Husk at pumpe går 1-2 sekunder etter at tenning er slått på, for så å være av inntil motor starter.
  30. 1 point
    Jesper1201

    Fjærbenslager

    På generelt grunnlag, nei. Er det veldig trått kan fjæra knekke. Har det delt seg kan du få gnisseskader fra fjær i karosseriet.
  31. 1 point
    Dårlig med feste. 1-3 gir er bare spinning
  32. 1 point
    Blei fornøyd,men kunne alltid vært meir hk. Blei 289 hk på drivverk
  33. 1 point
    opelduude

    Bytte motor automat vs manuell

    Nei som regel ikke. Du må flytte over startkrans fra defekt motor til den motoren du skal inn med. Samtidig ta vekk svinghjulet på byttemotor hvis det følger med. Mulig det og sitter et lager på startkransen som må bli med over.
  34. 1 point
    Okey, takk for tips.. Skal snakke med en idag som skal ta en titt som er litt mer erfaren enn meg, se om jeg blir noe klokere på driten.. Brukt bilen noen lang turer, og ulyd har jo ikke blitt verre siden jeg begynte å kjøre den etter dyse bytte.. Kan ta og opptadere saken, når jeg finner ut av noe :) setter stor pris på innspillene. Tok en leak back test fra dysene igår, siden jeg hadde det verktøyet liggende.. Resultatet var ikke bra, kan det ha en sammenheng?
  35. 1 point
    Det jeg stiller meg litt spørrende til er bakgrunnen til at kontrollør har sagt det han har sagt. Uhyre mange «mekanikere/kontrollører» vet ikke forskjell på en dyse som drypper og skaper banking (dieselmotorens svar på tenningsbank) og rådebank, for å ta et eksempel. Uten å ha hørt lyden, tviler jeg på at du har fått noe dritt i oljekanaler som har resultert i nevnte problem. Jeg tipper du har fått dritt i en/flere dyser som har satt seg i spissen og ødelegger dieselflow igjennom spiss eller tettet en/flere hull i spiss som igjen resulterer i feil innsprøytningsbilde og dermed ujevn motorgange og mye soting. Det kan også være partikler som har satt seg fast i dysespissen/stempel og at du får en klakkelyd fra selve dysa. Det jeg hadde gjort, siden du allerede har løsnet alle dysene, er å pelle de ut og få gitt de en runde i ultralydvasker og sett om det har en effekt på soting. Hvis ikke, ville jeg eliminert en og en dyse helt til du finner den/de som forårsaker sotingen og dermed byttet disse og testet. Hvis det beviselig er en ulyd fra bunndel er det beste å skaffe tilveie en byttemotor.
  36. 1 point
    Huff ja. De dysene kan være et mareritt uten like. Ser ut til at du har hatt noe å stri med ja. Kan jo være at du har fått noe snadder i oljen/oljekanal, hvem vet. Ja slike vurderinger om litt eldre biler kan være vanskelig noen ganger, fornuft eller følelser? Jeg tror du bør finne årsaken til det som trolig er en motorskade før du begir deg inn på en overhaling. Verdt å tenke på at en slik overhaling fort blir noen tusenlapper og det er aldri noen garanti for at motoren blir bra men om du finner årsaken til motorskaden og velger å reparere så er det en lærerik jobb. I beste fall så kan det være at motoren går 100k til den, eller at den raser etter 5 minutter. Who knows?
  37. 1 point
    Ja, enig med @xr4ti Sjekk ventilerstyringene. Du kan justere ventiler her med shims.. Dette kan du fint gjøre selv hvis du har bladsøker: Valve lash (clearance) specification When cold: •Intake: 0.15 – 0.25 mm (0.0060 – 0.0098 in.) •Exhaust: 0.35 – 0.45 mm (0.0138 – 0.0177 in.) Hvis du må justere noe så må du kjøpe nye shims som sitter oppi det "tappetene" over ventilfjæra. Det skal stå nr på de shimsa, så du kan vite hvilke nr du trenger med å regne ut :)
  38. 1 point
    Petterj

    Inntak på bremsekraftforsterker

    Fikk tatt av slangen med ventilen og dratt ut inntaket fra bremsekraftforsterkeren. Så bøyde jeg litt på uttaket på ventilen og fikk satt den fint på plass igjen med litt superlim i tillegg. Nå sitter den veldig fint på plass igjen.
  39. 1 point
    Tusen takk for så gode og raske svar!
  40. 1 point
    Selve filteret er det panelfilteret med den oransje gummikanten. Det han gjør er å løsne og remonterer innsugslangen. Du skal kun kjøpe selve filteret du og bytte det slik han gjør.
  41. 1 point
    Ja, har brukt de to nevnte sidene. Ja, nei er noob på dette, men try and error. Ja, ikke det lureste på noe som blir fort dyrt som Audi osv. Ja, vil gjerne at tråden min skal bli flyttet til best mulig sted. Og ja, trust me. Kommer til å se videoene flere ganger før jeg gjør noe jeg ikke har gjort før... :) Takk for svar. EDIT: Hvordan får jeg trump/trumf kort? Mener jeg hadde det på det gamle som forsvann? Ellers...ikke..haha. Går jeg bare på Meny og sier jeg vil ha slikt kort? Og er det uten kostnader?
  42. 1 point
    Jesper1201

    Volvo C30 2009 1.6 tett dpf

    Hvis du kjører med DPF lampe lysende så vil aldri filteret regenerere på egenhånd hvis det er en feil som er årsaken til lampen. Dermed vil filteret kjapt klogge seg igjen og da må det byttes, istedenfor å kanskje reparere problemet og utføre en tvungen regenerering. Anbefaler å kjøre så lite som mulig frem til feil er konstantert og reparert. Men, når sant skal sies, så er det som sagt skiftintervall på disse DPF filterene (på disse bilene) og det er heller sjeldent at de varer stort lenger enn du allerede har kjørt.
  43. 1 point
    Gjetter feil på kontrollmodul i dør eller ledningsbrudd mellom dør og A-stolpe. En diagnose vil nok gi mer detaljer.
  44. 1 point
    Quattro73

    Ødelagt bakluke

    Her finner du delenummer, må til Toyota for å kjøpe ny, evt brukt hos hogger. https://7zap.com/en/catalog/cars/Toyota/brand/19/0/AVENSIS/AVENSIS
  45. 1 point
    Tør med 99% sannsynlighet si at det er EGR som må skiftes. Men, det kommet i såfall frem i klartekst når de tar en diagnose.
  46. 1 point
    Jesper1201

    Varebil klasse 2 n1

    Med førerkort kl. B har du lov til å kjøre biler/varebiler med tillat totalvekt under 3500kg.
  47. 1 point
    Jesper1201

    Klikkelyd motorom VW Caddy TDI 2012

    Er dessverre ikke ukjent at disse variable kompressorene streiker eller lager ulyd.
  48. 1 point
    Jesper1201

    Klikkelyd motorom VW Caddy TDI 2012

    Høres ikke ut som frihjulsnav på dynamo så tenker at det kan være AC-kompressoren din som lager lyden.
  49. 1 point
    Nesten garantert kast i skiver foran, selv om du tilsynelatende ikke finner det. Hvordan målte du for kast? Luft er det ikke, så ikke begynn å tull med det.
  50. 1 point
    Frim

    Citroën AX GTi-ombygging

    Ettersom jeg har forstått så har Citorën AX 4x4 1994-modellene og AX GTi 1994-modellene helt like motorer, forskjellen er at AX 4x4 har monopoint-innsprøytning mens AX GTi har multipoint-innsprøytning. Dette gjør at AX 4x4 yter 75hk mens AX GTi yter rundt 95-100hk. Mitt spørsmål: Kan man bytte ut monopoint-innsprøytningen på en AX 4x4 med en multipoint fra en GTi for å øke ytelsen eller er det mer som må gjøres? Er dette en vanskelig jobb?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.