Gå til innhold
Bilforumet.no

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 10/16/2017 i alle områder

  1. 2 poeng
    Prøve montert eksos og fanger. Eksos er nesten så å si ferdig,trenger litt justering på bakpottene siden de ikke står helt likt. Så gjennstår det å få sveisa det sammen. Venter fortsatt på deler til bakfanger,men det kommer nok ikke før på nyåret engang.
  2. 2 poeng
    Quattro73

    Sentralås problemer

    Æ blir åppgitt. D e fan itj lætt å førstå ke du snakk åm når du skriv dialækt :( SKRIV NORSK! Hvorfor ikke skrive som du lærte på skolen slik at vi kan forstå deg - og muligens hjelpe? Kan være problem med brytere i låsekasse, men blir kun gjetting når vi ikke vet det minste om hvilken bil eller årsmodell det gjelder, samt sliter med å forstå problemstillingen.
  3. 1 poeng
    Quattro73

    Trege vindusviskere fremme

    Flott! Puss med smergelpapir eller annet egnet til formålet, på akslinger og inni hylser, til aksel sklir lett inn i hylse. Smergelpapir fungerer bra, er det veldig ille så ta det verste med en fin fil. Hjullagergrease duger lenge. Ta andre siden også, selv om den ennå ikke er så ille, så hindrer du at den blir ille ;)
  4. 1 poeng
    Quattro73

    Trege vindusviskere fremme

    Som sagt, slagverktøy er ikke det riktige til denne jobben, kun stor tang eller skiftenøkkel på armen bak hylsen. Ser du har fått den et stykke på vei, er gjengene hele så er det håp ;)
  5. 1 poeng
    Quattro73

    Trege vindusviskere fremme

    Et tips er å merke seg hvordan alt er montert, før demontering, gjerne med bilder. Det lar seg gjøre å montere sammen feil. Siden viskermotor står i nullstilling/park posisjon må armen til denne monteres før viskerarmene monteres. For å være sikker monteres alt utenom viskerarmene, slå på vindusvisker og sjekk at akslingene går mot høyre og så tilbake til park. Monter så viskerarmene etterpå.
  6. 1 poeng
    Jesper1201

    EPC og motorlampe

    Tror ikke lambda slår ut på EPC, men uansett så er det mer vesentlig å vite eksakt hva feilkoden var for S1 er foran katalysator, hvis det er relatert til kat. så er det i tilfellet virkningsgrad.
  7. 1 poeng
    Quattro73

    EPC og motorlampe

    EPC indikerer ofte feil på gasspjeld, ikke sikker på om lambdafeil kan gi varsel om EPC...
  8. 1 poeng
    Vanskelig å gi deg noe konkret her. Man må finne ut hva som mangler (gnist/bensin) og hvorfor. Diagnose hjelper ikke alltid, man må ofte feilsøke på tradisjonell måte, men idag er det ikke mange vanlige mekanikere som kan feilsøke ordentlig. Sjekk om den får gnist, får den det gå videre til bensin, sjekk om pumpe går og hva trykket er. Sjekk så om dyser åpner. Hvis overnevnte er på plass skal den starte. Hvis gnist mangler, måneder sjekkes hvorfor - avhengig av hvilken motor du har så kan du ha coil pack eller coil om plug. Sistnevte er vanskelig og feilsøke uten utstyr.
  9. 1 poeng
    Øggie

    Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.

    Fått ferdig splitter på fram fanger'n.
  10. 1 poeng
    Quattro73

    Delenummer Renault

    https://www.catcar.info/en
  11. 1 poeng
    Jesper1201

    Montere DAB i A4 med MMI High 2G

    Photobucket tar betalt for tredjeparts hosting, bildene blir ikke vist her på forumet lenger. TS må selv endre på dette, er ikke noe vi kan gjøre med det dessverre. TS har heller ikke vært pålogget det siste året.
  12. 1 poeng
    Har fått kjørt bilen et par ganger etter den blei mappet langs veien på Husnes. Fant ut diverse ting som måtte forbedre. Skal flytte turbo til over girkassa, og bygge en intercooler. Bilen trenger diff. Spinner på 3 gir på tørra Begynt å demontere bilen igjen for å Gjøre den bedre
  13. 1 poeng
    opel astra

    Sentrallås funker ikke på to dører

    Mulig brudd i ledninger mellom døra og bilen. Sjekk alle ledninger som går der, se etter om det er noen som har fått skrella av seg isolasjonen på kablene. Ofte er det som er årsaken.
  14. 1 poeng
    AudiEpok

    Bensinforbruk på din A6 2.4?

    En ting til, om du ikke finner info om motoren på nettet, 2,4 literen altså. Så anbefaler jeg deg å heller søke på 2.8 literen. Denne står i flere VAG modeller og info rundt den er mer utbredt enn 2.4l - da denne ikke mange av i utlandet, f.eks Amerika. Personlig søker jeg alltid på a6 4b(2) c5 2.8 V6, passat 2.8 V6 eller vag 2.8 V6 og type feil, så dukker det alltid opp noe. Rett og slett fordi det nærmest er umulig å finne info om 2.4l (BDV) som jeg har. De tre forskjellige 4B(2) C5 2,4L: ASM, AMM, BDV. Vil også påpeke at ikke alt er likt motorene, de ulike systemene er litt forandret på, men funksjonene er de samme, så man skjønner,. tegningen når du ser det selv :-) På DENNE siden her kan du se på delekart over din bil. Jeg bruker den stort sett hele tiden når jeg lurer på f.eks dele nr. Bare pass på at du går inn på lenker med din motorkode - som står under : ''Modell data'' til høyre på skjermen når du er inne på rett karosseritype :-) Litt synd at man ikke kan bruke chassinummer, men det går greit uten :-) Her er et eksempel på en dårlig PCV Undertykksventil. Denne er riktig nok fra en A8, men er igjen samme ventil med samme delenr. som på min. Nå vet jeg ikke om du har bilen enda heller, men jeg håper jo det og at dette kan bidra til at den blir frisk :-)
  15. 1 poeng
    Øggie

    Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.

    Ja ting har tatt tid. Takk for det :) Ikke kjørt mye,bilen går magert så den må mappes. Er også diverse feil som må utbedres,bilen går varm på tomgang så spørs om jeg ikke må ha noe kraftigere radiatorvifter,skal prøve å bytte thermostat å se om det hjelper. Bremsene er ikke på stell heller,de virker men har bilen stått en stund må jeg pumpe opp trykk på pedalen for at de skal virke skikklig igjen,spørs om det ikke er en lekksaje en plass ellers er det noe annet som er feil.
  16. 1 poeng
    xr4ti

    Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.

    Endelig en oppdatering. Topp arbeid som vanlig, og custom styling også :) Fikk du kjørt litt med den i sommer, funket motor og drivverk bra?
  17. 1 poeng
    _waldemar

    Direction indicator faulty feilmelding

    Dette er en kjent feilmelding,letet litt rundt selv da jeg fikk det samme,det du skal gjøre er å ta av kontakten på baklyktene og spraye de med litt wd40..... enklere blir det ikke er rett og slett dårlig kontakt i lyktene
  18. 1 poeng
    Haraldsen

    XL7 startproblemer og lite kraft

    I dag var det -2 grader, og bilen startet med en gang. Ser ut til at rep av høytrykkspumpe var vellykket :-) Takk for all hjelp så langt :-)
  19. 1 poeng
    Skodaen

    Skoda Octavia 1,6 2002 Aut. Feilkode 00264

    Uansett, jeg er imponert over den gode hjelp man får her på dette forumet. Jeg stiller et spørsmål og minutter etterpå så kommer tegning inkl feilkodebeskrivelse som jeg nå har printet ut. Takker så meget. Dere hører i fra meg når jeg finner ut noe. God helg
  20. 1 poeng
    Quattro73

    4motion Passat

    Fort gjort å plugge det, gjør på gamlemåten uten å ta av dekket. Kanskje ikke lovlig nå mer, men har fungert i alle år før ;)
  21. 1 poeng
    Prøv med vinterfelger/dekk. Hvis vibrasjonen kommer idet du trykke på bremsepedalen så er det kast i skiver.
  22. 1 poeng
    Reodor F

    Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

    Jasså @ealoken, du sit og glor! Saken er den at dette prosjektet pågikk så lenge at det overlevde seg selv. Delene som var "brutale" i 2006 var utdaterte i 2016. Dessuten burde nok bilen ha hatt minst 1000 hk i dag dersom den skulle vært spesiell, selv med forhjulstrekk. Men viktigst av alt er at jeg selv har forandret meg, slik @Øyvind Ryeng beskriver på en god måte i en tråd fra en del år siden. For det første har jeg ikke lenger det aller minste ønske om å befraktes i høye hastigheter klint mot sikkerhetsbur og trange bøtteseter. Man kan si at min aldersmessige impotens startet i gassfoten og sakte men sikkert kryper oppover... For det andre lærte prosjektet meg at jeg får større glede av å skru og forske på løse motorer enn på hele biler. Jeg samler derfor på løse V8-motorer fra epoken vi kan kalle "modern OHC engines". Denne epoken startet i 1949 med de toppventilerte motorene til Cadillac og Oldsmobile, så det er på ingen måte høyteknologi jeg snakker om. Dette henger nøye sammen med min årelange kjærlighet til Volvo B36 V8, og jeg har derfor også intensivert min forskning rundt opprinnelsen til Volvos V8 og dens amerikanske røtter. Den tidligere omtalte impotensen medførte at jeg i fjor gjennomførte en "hør her-samtale" med meg selv, la ut 850-prosjektet stykkvis og delt på Finn og finansierte en deilig skrabb av en gammel amcar. Jeg forelsket meg nemlig i en 1973 Chevrolet Nova med fire dører og 307 V8 på 115 hester, så denne doningen gir meg nå store doser bilglede i sommerhalvåret, fortrinnsvis i hastigheter mellom 60 og 70 kilometer i timen og helst på ikke altfor varme dager, siden AC-en sa opp på dagen i fjor sommer. Det er altså gamle motorer og gamle biler som utgjør min motorinteresse for tiden, men jeg vil likevel ikke kalle 850-prosjektet forgjeves eller bortkastet. Det bidro til min bil- og motormessige modning, og jeg lærte en hel masse. Det hender jeg legger ut noen anekdoter rundt bil og motor under instagramprofilen reodor_f2.0, og jeg har den saktegående bloggen leopardmotor.blogspot.no, som først og fremst skal benyttes til å dokumentere min forskning rundt Volvo B36 og dens stamfar, B8B. Nåde være med dere!
  23. 1 poeng
    Jesper1201

    Additive minimum level

    Du må gå inn i adapsjoner og fortelle bilen at tanken er fylt opp.
  24. 1 poeng
    tomaber

    Skifte registerreim

    jeg bytter registersett for 4500..kr..østlandet
  25. 1 poeng
    Fusking – Hva kan være galt, hvilke symptomer kan oppstå og hvordan fikser man det. Jeg har lenge hatt problemer med at bilen min fusker. Jeg har forsøkt mye, og holder i øyeblikket på med å jobbe meg gjennom den følgende lista. Denne har jeg lager og holder på og lage for at andre med lignende problemer enkelt skal kunne sjekke opp hva som kan være årsaken til bilproblemet sitt Har du en bil som fusker, går dårlig, har dårlig pådrag, mister effekten sin, stopper på tomgang, helt plutselig dør, har høyere drivstofforbruk enn vanlig osv., så gå gjennom listen her og sjekk over kjente symptomer for de ulike problemene. Kanskje det kan hjelpe deg i feilsøkingen og fikse problemet til bilen din. - KOM GJERNE MED FORSLAG TIL TING SOM BØR LEGGES TIL OG FORBEDRES! Før du begynner å skifte en masse forskjellige deler bør du lese ut feilkoder fra bilens computer. På den måten kan du forhåpentligvis kjapt finne ut hva som er feil. Hvis ikke, se under… Bensinfilter Hva: Bilens bensinfilter hindrer uønskede partikler i å komme inn i det fintfølende brenselsystemet. Et tett bensinfilter hindrer bensinen, som blir pumpet fra tanken via bensinpumpen, i og nå frem til motoren like jevnt og med samme trykk som det burde. NB! I tillegg til selve bensinfilteret, så har mange biler et eget filter montert i drivstofftanken for å hindre partikler og evt. løse rustflak i å komme ikke i bensinpumpa. Symptomer: Bilen starter ikke i det hele tatt, vanskelig å starte, hyppige uønskede motorstopp, nøler eller ”hoster” ved gasspådrag og ved lave hastigheter, uberegnelig effekt pga. unormal og ujevn drivstofftilstrømming. Hvordan fikse: Et nytt bensinfilter trenger ikke å koste all verden. Form og utseende kommer an på bilens merke og modell. Kan som oftest byttes selv, enten under bilen eller i motorrommet. Les mer: http://www.ehow.com/facts_5125417_signs-symptoms-clogged-fuel-filter.html Bensinpumpe Hva: Defekt bensinpumpe vil medføre at bensin ikke blir pumpet frem til motoren. Enten med dårlig trykk slik at motoren ikke får nok, eller hvis den er helt defekt så vil motoren naturligvis ikke motta bensin i det hele tatt. Symptomer: Se symptomer for bensinfilter. Disse har mange likheter. Hvordan fikse: Mange biler har bensinpumpen tilgjengelig fra bunnen av bagasjerommet. Noen ganger kan du sjekke om den fungerer ved å vri om tenningen og høre etter en summelyd bak fra bilen eller fra bagasjerommet. Koster nok noen flere kroner enn et filter, så hvis du er usikker bytt filter først. Hvis pumpen er helt død, kan det også være pga. at en sikring har gått. Les mer: http://www.ebay.com/gds/5-Common-Symptoms-of-a-Malfunctioning-Fuel-Pump-/10000000177634796/g.html http://voices.yahoo.com/six-signs-failing-fuel-pump-7515948.html http://www.youtube.com/watch?v=piOzN1tZI_E Luftfilter Hva: Motoren er avhengig av stadig lufttilførsel slik at luft/drivstoff-forholdene blir korrekt. Hvis luftfilteret er gammelt og tett av møkk og støv, så vil lufttilførselen dermed også bli dårlig. Symptomer: Dårligere effekt enn forventet, dersom filteret er ødelagt med hull kan små partikler komme inn i motoren og føre til andre og mer alvorlige feil. Hvordan fikse: Å bytte luftfilteret er på de fleste bilene en enkel jobb som de fleste kan gjøre selv. Et standard luftfilter koster heller ikke mye. http://www.wikihow.com/Change-Your-Air-Filter Les mer: http://www.ehow.com/info_12181299_signs-symptoms-dirty-air-filter.html Coil Hva: Bilens coil, enten det er én enkelt coil eller flere coils, sørger for å skape og sende elektrisitet til fordeleren som dernest sørger for at tennpluggene antennes. På nyere biler har hver tennplugg gjerne en egen coil montert på seg. Hvis coilen er dårlig eller defekt vil ikke gnisten som sendes til pluggene være god, og dette kan påvirke antenningen av drivstoffet. Symptomer: Startproblemer (spesielt hvis det er kaldt), starter ikke i det hele tatt, dårlig drivstofføkonomi, feiltenning, motoren stopper plutselig på tomgang og i fart, ”backfire” . Dårlige tennplugger kan ofte føre til overbelastning av coil, noe som kan føre til at den ødelegges. Hvordan fikse: http://www.ehow.com/how_7163394_replace-ignition-coil-pack.html http://www.youtube.com/watch?list=PLJfSn8IcwZ4PvC6uZv182-qS2Ufz_mngD&v=do8rAO8jhIA Les mer: http://www.doityourself.com/stry/6-symptoms-of-ignition-coil-failure#b http://www.carsdirect.com/car-repair/how-to-tell-if-you-have-a-faulty-ignition-coil Plugger/pluggledninger Hva: Tennpluggene er essensielle for antenning av drivstoffet i motoren. Hvis disse er defekte eller gamle og tilsotet, vil de sannsynligvis ikke skape en gnist som er tilstrekkelig. Pluggledningene er de som kobler fordeleren til tennpluggene. Hvis disse er morkne, bøyde, svært gamle eller ødelagt på en annen måte, så vil de ikke føre gnisten fra fordeleren til tennpluggene på en skikkelig måte. Å sjekke Symptomer dårlige pluggledninger: Hvis pluggledningene er sprukne kan bilen være vanskelig å starte i fuktig/vått vær da elektrisiteten tar ”feil vei” gjennom sprekkene, går dårlig på tomgang, feiltenning, nølende akselerasjon, redusert effekt osv. Symptomer dårlige plugger: Se over. Så godt som samme symptomer som dårlige pluggledninger. http://www.youtube.com/watch?v=saCDmyiBmb0 Hvordan bytte pluggledninger: Ødelagte pluggledninger må skiftes ut med nye. Disse kan være ganske kostbare. Så lenge du sørger for å kjøpe riktig, er det plug’n’play på de fleste biler. NB! Bytt én og én ledning. Endrer du rekkefølgen fra fordeleren til pluggene vil ikke motoren gå bra! http://www.youtube.com/watch?v=40NQtloSXsc http://www.ehow.com/how_16427_replace-spark-plug.html Hvordan bytte tennplugger: Siden tennplugger er absolutt nødvendig for at bilen skal kunne kjøres, er det lurt å benytte gode produkter. Aldri gå ned i kvalitet. http://www.wikihow.com/Change-Spark-Plugs-in-a-Car http://www.youtube.com/watch?v=jj06A6UdHvI Les mer om pluggledninger: http://www.ehow.com/about_5076673_signs-bad-spark-plug-wires.html http://www.wikihow.com/Test-Spark-Plug-Wires Les mer om tennplugger: http://www.motoringabout.com/when-to-change-spark-plugs/ Temperatursensor for kjølevæske (ECT) Hva: Temperatursensoren er koblet til bilens ECU (Engine Control Unit) som er bilens ”hjerne”. Sensoren måler temperaturen i kjølevæsken og sender dataene til ECU. Bilen kan da regne ut og justere mengden drivstoff/luft som skal til, alt etter hvor varm motoren er. Hvis denne sensoren er defekt, vet ikke motoren hvor varm den er, og det kan dermed medføre feiljusteringer av drivstoff. Symptomer: Se under; IAT. Lufttemperatursensor (IAT) Hva: Denne måler lufttemperaturen i luftinntaket. Temperaturen blir så sendt til ECU slik at den kan justere drivstoffblandingen. Symptomer: Vanskelig å starte, økt drivstofforbruk, om bilens computer merker at en sensor ikke fungerer vil ofte en feilmelding/lampe lyse i dashen. Les mer: http://www.aa1car.com/library/air_temp_sensors.htm http://www.ehow.com/list_7448391_symptoms-bad-iat-sensor.html MAP/MAF (Manifold Absolute Pressure/Mass Air Flow) Hva: Dette er to forskjellige sensorer. Hvilken av de to bilen din har, om den i det hele tatt har en av dem, kommer an på bilmerke og modell. MAP måler lufttrykket i innsuget. MAF måler mengden. Data sendes til ECU slik at riktig drivstoff/luft-forhold kan beregnes. Hvis sensorene er defekte, vil ikke bilen vite hvor mye luft som strømmer inn eller trykket i innsuget. Symptomer: Hvordan fikses: Les mer: http://www.ehow.com/list_7453934_symptoms-bad-map-sensor_.html (MAP) http://fixcars.net/map-sensor-symptoms (MAP) http://www.carsdirect.com/car-repair/how-to-tell-if-you-have-a-faulty-mass-airflow-sensor (MAF) http://www.ehow.com/about_5382536_mass-airflow-sensor-failure-symptoms.html (MAF) Fordelerlokk/rotor Hva: Pluggledningene er koblet til fordelerlokket. Under fordelerlokket sitter rotoren og spinner, dette for å fordele gnisten fra coilen til pluggene i riktig rekkefølge. Hvis fordelerlokket er sprekt eller utslitt, så kan det medføre at strømmen ledes bort fra der den skal. Rotoren er mekanisk og slites således over årene. Denne kan bli iret, slitt ned og ødelagt. Begge disse komponentene bør byttes samtidig. Symptomer: Startproblemer, spesielt i vått vær hvis fukt trenger inn gjennom sprekker i fordelerlokket. Feiltenning, risting i bilen som følge av feiltenning, lugging og dårlig gange, høyfrekvente lyder fra fordelerlokket. Hvordan fikses: Ta av fordelerlokket og se etter sprekker, sot og møkk som kan ha bygget seg opp. Irr og karbon som kan ha blitt dannet rundt kontaktene på innsiden kan skrapes forsiktig bort med en flat skrutrekker. Dersom rotorens kontaktflate er slitt og ujevnt kan denne ofte også forsiktig files ren og pen igjen. Fungerer ikke dette, kan du måtte bytte begge delene. http://www.youtube.com/watch?v=T0gd3V9QLhw Les mer: http://www.carsdirect.com/car-repair/how-to-tell-if-you-have-a-faulty-distributor http://www.ehow.com/list_7348966_symptoms-bad-distributor-car_.html Tomgangsregulator/TPS (Throttle Posistion Sensor) Hva: Tomgangsregulatoren regulerer som navnet tilsier tomgangen på bilen. Denne er gjerne plassert på spjeldhuset og merker om spjeldet er åpent eller lukket. Når spjeldet lukkes, sendes informasjon om dette til ECU, og bilen kan dermed regulere seg etter det. Symptomer: Hvordan fikses: Komponenten må byttes. Les mer: http://www.carsdirect.com/car-repair/how-to-tell-if-you-have-a-faulty-throttle-position-sensor http://www.ehow.com/about_5890709_symptoms-bad-throttle-position-sensor.html Falskluft Hva: Med falskluft menes det at bilen trekker inn luft på steder det er vakuum, noe som gjør at blandingen mellom drivstoff og luft blir feil. Spesielt dersom falskluften trekkes inn etter spjeldhuset rundt innsugsmanifolden. Symptomer: Hvordan fikses: http://www.youtube.com/watch?v=9CPqbaSgcok&index=4&list=PLCD2DBE711838A21E Les mer: Tett eller ødelagt katalysator Hva: En bil må puste, både inn og ut. Tenk deg forskjellen mellom å blåse ut gjennom et sugerør og røret inni en kjøkkenrull. Det er ganske mye enklere å blåse ut gjennom sistnevnte. Bilens eksos må ut gjennom katalysatoren, som renser avgassene, og dersom denne er tett etter mange års kjøring, så vil bilen måtte blåse ut gjennom det som tilsvarer et sugerør. Dette vil påvirke resten av systemet. Symptomer: http://www.youtube.com/watch?v=9VZ5K8n5jj0&index=35&list=PLCD2DBE711838A21E Hvordan fikses: Les mer: http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-troubleshoot-catalytic-converters.html http://www.carsdirect.com/car-repair/diagnosing-a-faulty-catalytic-converter http://www.doityourself.com/stry/6-symptoms-of-a-failing-catalytic-converter#b Tett eksos (annet enn katalysatoren) Hva: For at motoren skal gå optimalt er det nødvendig at den får muligheten til å bli kvitt avgassene. Dersom eksos på en eller annen måte er tett vil trykket i motoren bli for stort, og bilen sliter. Symptomer: Stopper på tomgang, dårlig pådrag, høyt drivstofforbruk, dårlig effekt. http://www.youtube.com/watch?v=d-jp1IIJVVk&index=36&list=PLCD2DBE711838A21E Hvordan fikse: Finne ut hvor eksos er tett, og bytte/fjerne problemet. Les mer: Lambdasonde Hva: Lambdasonden eller oksygensensoren måler oksygennivået i eksosen. Den sender data til ECU slik at bilen kan finjustere blandingen bensin/luft. Lambdasensoren kan over årene bli tilsotet, tett eller defekt slik at den ikke lenger fungerer som den skal. Symptomer: Hvordan fikse: Les mer: http://www.ehow.com/facts_4899182_symptoms-bad-oxygen-sensor_.html http://www.ebay.com/gds/Symptoms-of-defective-oxygen-sensor-/10000000007663890/g.html Møkkete spjeldhus Hva: Etter mange års kjøring kan spjeldhuset, der luften tas inn og blandes med drivstoff, sotes til. Hvis dette bygger seg, kan de påvirke lukkingen av spjeldet, og hindre luftstrømmingen. Symptomer: Hvordan fikses: http://www.youtube.com/watch?v=41yFXjibtLY&index=16&list=PLCD2DBE711838A21E http://www.crcindustries.com/auto/?s=05078 (Eksempel på rensemiddel) Les mer: Feil timet registerreim Hva: Symptomer: Hvordan fikse: Les mer: Hallgiver sensor Hva: Symptomer: Hvordan fikse: Les mer: Feil timet tenning Hva: Symptomer: Hvordan fikse: Les mer: Veivsensor Hva: Symptomer: Hvordan fikse: Les mer: Slitt/defekt tenningslås Hva: Symptomer: Hvordan fikse: Les mer:
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.