Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/23/20 in all areas

  1. 1 point
    Ska sjå på det på fredag, men neste spørsmål er då koffor ditta vart et problem no, eg har ikkje skrud noke på fordelaren før... men det gir jo meinig att man ende med ettertenning son som det er no, so krysse fingrane for att vi har funne problemet :)
  2. 1 point
    MidnightClub

    Corrado Vr6

    Takk det er blitt bra :-) Bil skal være så godt som original den. Men nå er det motor som står for tur. Trenger en overhalling.
  3. 1 point
    Skal ikke stille noen diagnose over nettet, men jeg kan si så mye som at basert på de feilkodene der, spesielt feilkode P1604 (hvis den ble lest ut fra girkasse) og tidligere historikk hadde jeg konkludert med defekt mechatronic, dog. er det alltid en feil som skal feilsøkes. Dvs, kontrollere spenningstilførsel og jordinger samt sjekke at can-bus kabler er hele og at det ikke er noen form for skade/dårlig kontakt i pinner både i kontaktstikk og inn på mechatronic. Hovedgrunnen til at jeg sier mechatronic og ikke ledningsnett er at feilkode P1604 er en feil som styreenheten selv setter når den merker at den er defekt (før den tar helt kvelden). Siden du ikke har noen feil på verken skiftesolenoid, clutcher eller mekanisk feil i girkasse, men P1604 og nå ingen kommunikasjon hadde jeg ikke godtatt 4-6 timer feilsøk. Det finnes endel firmaer i Sverige som er spesialisert på overhaling av disse kassene som er veldig prisgunstige, men skal du holde deg innenfor Norge ville jeg aller først tatt kontakt med Økern Bilservice, de er antageligvis de beste i landet på automatkasser (deriblant DSG)
  4. 1 point
    Dessverre en meget kjent feil. Det kan feilsøkes mot defekt styreenhet ved å kontrollere spenning/jord/Can-bus ledninger/signaler inn på Mechatronic. Du ender nok sannsynligvis opp med å konkludere at Mechatronic er defekt. Dessverre er girkassen skikkelig ræva og de jeg har byttet kun Mechatronic på har sjeldent fungert lenge/feilfritt før det oppstår nye problemer. En av de største problemene er når en skal adaptere clutchene til ny Mechatronic, det ender ofte opp med feilkode på at clutch er utenfor toleranse, og da må lamellene skiftes. Da gjenstår bare girkassa, og den er heller ikke feilfri. Hvis du ender opp med å skulle reparere, sjekk pris på overhalt girkasse med nye lameller og ny Mechatronic ferdig justert og montert sammen. Det er ofte det mest prisgunstige.
  5. 1 point
    Wikos

    100 C4 2,3 aar starter ikke.

    Oppdatering: Skiftet tenningsmodul og da starta på første omdreining :)
  6. 1 point
    Eg og blei overaska når eg såg rotoren gå mot klokka, og det klokke nettet bekrefta ditta, so det stemmer. Kompresjonstest viste rundt en 17 kg/cm2 på alle sylindera so det er ok. Skal sjå på det med tenningstidspunkt seinare i dag, er bare hobby mekaniker så går litt ut på djupt vatn her Vogna e frå rundt 1970 og har dobble SU forgassera ja. Naboen drive verksted so vi ska ta en titt på vogna i dag, ska gi en lyd om ka vi finne ut. Bare å komme med all kunnskap dåkker har om dissa maskinene for eg har ikkje so mykje å by på :)
  7. 1 point
    Quattro73

    Webasto Toyota C-HR?

    Enig med opelduude her, ingenting er mer fantastisk en Webasto der motor og kupe på bilen er varm før bruk, men må tillegge en opplysning. Defa var en gang bra greier, slik er det desverre ikke lenger. Langt derifra. Har på jobben veldig mange motorer med Defa motorvarmer montert, disse ryker støtt og stadig. Ofte brenner pluggen opp på de også, altså tilkopling mellom kabel og motorvarmer. Dette gjelder slangevarmer type 759, om blokkvarmere er like ille kan jeg ikke uttale meg om. Så er det Defa sine nye ladere, ryker i ett sett, gjelder Defa multicharger 1×20 og 2×20A. Fraråder alle å kjøpe slangevarmer 759 og Defa multicharger.
  8. 1 point
    xr4ti

    Bmw drar dårlig i 4giret...

    Begynn med det og se om du har en eller flere sensorfeil. Lokaliser og hold øye med oljelekkasjen (sjekk oljen ofte og følg med på oljetrykket når motoren er i drift).
  9. 1 point
    DanielM54

    Bmw drar dårlig i 4giret...

    Skjer bare i 4 gir.. 5 gir føles bra ut. Har også funnet ut at bilen lekker olje og det kommer jæ*** mye eksos til tider. Kan det være symptomer på at vanos’ene er ødelagt? Skal få tatt en skikkelig diagnose når tiden strekker til. Har lest meg opp på hva Vanos er, og jeg tror det er vanos’ene som må byttes. Bilen har virket slapp/slappere enn det den var når jeg først fikk den. Skal jeg få bilen til å aksellerere kjappere i 4giret, så må jeg nesten ligge på 7000omdr i 3gir...
  10. 1 point
  11. 1 point
    En nydelig bil som trenger de beste alternativer. Det beste er nok å bytte ut de originale høyttalere med noen som kan monteres rett i bilen uten å endre noe på bilen med tanke på bilen originalitet. Jeg er ingen bilsterioekspert i det hele tatt så kan ikke hjelpe deg direkte men det finnes firmaer i Norge som driver med dette men om noen har greie på klassike biler vet jeg ikke. Kan jo spørre Ponyparts om de har noe tips Best på Mustang - Pony Parts Performance Supply Ellers så er det å se på hva de har på andre siden av dammen. Med et slikt oppgraderingssett for et eksempel så bør nok lyden bli mye bedre Kicker CS Series 1969-1970 Ford Mustang Speaker Upgrade Kit: KSU-CSC1005-Mustang-6970 (classiccarstereos.com) forutsatt at lydenheten er god nok med nok effekt. Eventuelt å bytte til et fullt oppgraderingsett med radio i klassisk utsende og et slikt sett Kicker KS Series 1969-1970 Ford Mustang Speaker & Amp Kit: KSA-KSC1005-Mustang-6970 (classiccarstereos.com) med tilpasset forsterker. Samme firma har klassiske radioer også men DAB finnes jo som kjent kun i nisseland :) 1967-1973 Mustang Slidebar Radio: CAM-LM-SB (classiccarstereos.com) og denne typen er vel mer vanlig i 64-1/2 til 68 men tror den satt i noen 69-70 også 1967-1973 Mustang Radio With Bluetooth USA-740: CAM-LM-USA-740 (classiccarstereos.com) Dyrt for slike komponenter men det fine er at ingenting blir ødelagt i bilen, noe som er bra for verdien på bilen. Nå kjenner jeg ikke til det firmaet jeg linket til, var bare noe jeg fant på nettet men det finnes mange slike firmaer i USA som selger slike sett men Kicker er etter min mening helt greie komponenter som spiller bra. Om disse settene jeg linket til passer cab/convertible må sjekkes. Kan jo kontakte Mustangklubben, kanskje det er noen der som har kjennskap til en slik ombygging Hjem - Norsk Mustang Club
  12. 1 point
    Kristian27

    Mister motorkraft og dårlig tomgang

    er egne innsprøytnings dyser for hver sylinder og elektronisk styrt gasspjed. har lest at det har vert problemer med tennspolen på disse bilene, men med tanke på at den begynner å gå normalt ved full gass så er vel det tvilsomt. naboen rygga inni siden på bilen så har utsatt å gjøre noe mer til jeg har fått ordna opp i det..
  13. 1 point
    Jesper1201

    Tungstartet 2,2 diesel Corolla Verso

    Du har testet de ja, men det betyr ikke at de faktisk gløder. Selv et nytt relé betyr heller ikke at de gløder. Sjekk at det faktisk kommer spenning fram til glødepluggene. Gjør det ikke det må du sjekke om relé får styrespenning.
  14. 1 point
    JChE

    Corolla (E110) 2001, 1.4 4ZZ-FE

    Du kan jo ta av toppdekselet og tørne motoren, for å sjekke om ventilene på sylinder 3 åpner og lukker som de skal. Fastbrent ventil, enten i åpen eller lukket stilling, kan gi slike feil. Hvis ventilene oppfører seg normalt, er det noe med stempel/sylinder, og da ville jeg ikke brukt mer tid på denne motoren.
  15. 1 point
    RobinDrift

    Corolla 2001 4ZZ-FE Oljeforbruk

    Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken. Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE) og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller. Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken. Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk) Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor.
  16. 1 point
    Bwana

    Hjullager/Bremseskjold Corolla ZZE

    Om du bruker meisel og hamrer på lagerfestet så løsner det nok etter en stund. Kanskje greit å sette et par av boltene løselig på plass igjen først så du ikke ødelegger ABS føleren når det plutselig slipper. Kan også velge å hamre på boltene fra baksiden.
  17. 1 point
    Quattro73

    Hjullager/Bremseskjold Corolla ZZE

    Kjenner ikke til din bil, men ut i fra bildene ser det ut som at hjullagerhuset burde løsne fra resten når du tok ut de fire boltene. Sikker på at det ikke bare henger sammen grunnet rust?
  18. 1 point
    Den bilen der har Toyota's 1ND-TV motor og er utstyrt med kjede. Er da ytters skjeldent at et slikt kjede skulle ha behov for å byttes, og iallefall ikke ved 100.000. Ville nok latt den gå yttligere 150.000 før jeg gadd å ense tanken :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.