Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/16/21 in all areas

  1. 1 point
    Ska sjå på det på fredag, men neste spørsmål er då koffor ditta vart et problem no, eg har ikkje skrud noke på fordelaren før... men det gir jo meinig att man ende med ettertenning son som det er no, so krysse fingrane for att vi har funne problemet :)
  2. 1 point
    MidnightClub

    Corrado Vr6

    Takk det er blitt bra :-) Bil skal være så godt som original den. Men nå er det motor som står for tur. Trenger en overhalling.
  3. 1 point
    Skal ikke stille noen diagnose over nettet, men jeg kan si så mye som at basert på de feilkodene der, spesielt feilkode P1604 (hvis den ble lest ut fra girkasse) og tidligere historikk hadde jeg konkludert med defekt mechatronic, dog. er det alltid en feil som skal feilsøkes. Dvs, kontrollere spenningstilførsel og jordinger samt sjekke at can-bus kabler er hele og at det ikke er noen form for skade/dårlig kontakt i pinner både i kontaktstikk og inn på mechatronic. Hovedgrunnen til at jeg sier mechatronic og ikke ledningsnett er at feilkode P1604 er en feil som styreenheten selv setter når den merker at den er defekt (før den tar helt kvelden). Siden du ikke har noen feil på verken skiftesolenoid, clutcher eller mekanisk feil i girkasse, men P1604 og nå ingen kommunikasjon hadde jeg ikke godtatt 4-6 timer feilsøk. Det finnes endel firmaer i Sverige som er spesialisert på overhaling av disse kassene som er veldig prisgunstige, men skal du holde deg innenfor Norge ville jeg aller først tatt kontakt med Økern Bilservice, de er antageligvis de beste i landet på automatkasser (deriblant DSG)
  4. 1 point
    Dessverre en meget kjent feil. Det kan feilsøkes mot defekt styreenhet ved å kontrollere spenning/jord/Can-bus ledninger/signaler inn på Mechatronic. Du ender nok sannsynligvis opp med å konkludere at Mechatronic er defekt. Dessverre er girkassen skikkelig ræva og de jeg har byttet kun Mechatronic på har sjeldent fungert lenge/feilfritt før det oppstår nye problemer. En av de største problemene er når en skal adaptere clutchene til ny Mechatronic, det ender ofte opp med feilkode på at clutch er utenfor toleranse, og da må lamellene skiftes. Da gjenstår bare girkassa, og den er heller ikke feilfri. Hvis du ender opp med å skulle reparere, sjekk pris på overhalt girkasse med nye lameller og ny Mechatronic ferdig justert og montert sammen. Det er ofte det mest prisgunstige.
  5. 1 point
    Jesper1201

    Tungstartet 2,2 diesel Corolla Verso

    Du har testet de ja, men det betyr ikke at de faktisk gløder. Selv et nytt relé betyr heller ikke at de gløder. Sjekk at det faktisk kommer spenning fram til glødepluggene. Gjør det ikke det må du sjekke om relé får styrespenning.
  6. 1 point
    JChE

    Corolla (E110) 2001, 1.4 4ZZ-FE

    Du kan jo ta av toppdekselet og tørne motoren, for å sjekke om ventilene på sylinder 3 åpner og lukker som de skal. Fastbrent ventil, enten i åpen eller lukket stilling, kan gi slike feil. Hvis ventilene oppfører seg normalt, er det noe med stempel/sylinder, og da ville jeg ikke brukt mer tid på denne motoren.
  7. 1 point
    RobinDrift

    Corolla 2001 4ZZ-FE Oljeforbruk

    Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken. Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE) og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller. Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken. Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk) Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor.
  8. 1 point
    Bwana

    Hjullager/Bremseskjold Corolla ZZE

    Om du bruker meisel og hamrer på lagerfestet så løsner det nok etter en stund. Kanskje greit å sette et par av boltene løselig på plass igjen først så du ikke ødelegger ABS føleren når det plutselig slipper. Kan også velge å hamre på boltene fra baksiden.
  9. 1 point
    Quattro73

    Hjullager/Bremseskjold Corolla ZZE

    Kjenner ikke til din bil, men ut i fra bildene ser det ut som at hjullagerhuset burde løsne fra resten når du tok ut de fire boltene. Sikker på at det ikke bare henger sammen grunnet rust?
  10. 1 point
    Den bilen der har Toyota's 1ND-TV motor og er utstyrt med kjede. Er da ytters skjeldent at et slikt kjede skulle ha behov for å byttes, og iallefall ikke ved 100.000. Ville nok latt den gå yttligere 150.000 før jeg gadd å ense tanken :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.