mags Posted April 15 Report Share Posted April 15 Min svigerfar har forlatt oss, og etterlatt en Audi A4 2002 1,9 tdi. Bilen ble sist EU godkjent i 2022, og har gått 50 mil etter det. Den har altså stått urørt i garasje i nesten 4 år, mesteparten av denne tiden strømtom. Jeg var nysgjerrig på om bilen er verdt å ta vare på og tok den på ny EU-kontroll nå. Den kom ut igjen med kun 1 feil: Lysende Airbag-lampe. (2er feil). Verkstedet fikk ikke slettet feilen da diagnosen ga til svar at det ikke oppnås kontakt med airbag-enhet. Jeg har kjøpt meg et VAG diagnose apparat selv, resultatet er det samme. Er det noen som har noen teori om sannsynlig feil? Er det styringsenheten for airbag som ikke har likt å stå strømtom? Jeg ser jo ikke for meg at det skal ha skjedd så mye fysisk med ledningsnett etc. mens bilen har stått. Hadde vært flott med noen synspunkter før jeg begynner å pelle i fra hverandre midtkonsoll for evt. bytte av enhet (og kontaktsjekk). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts