Gå til innhold
Bilforumet.no

Roger72

Bruker
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Roger72

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 08/31/1972

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2013
  • Motor (eks 1.6)
    D3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Tidligere biler; -71 Taunus, -76 Ascona, -77 Ascona, 2 stk -76 Record, -75 Granada 3.0 Giha, -88 Escort, -78 Passat, -85 Escort, -88 Celica, -98 Toledo, -88 Orion, -06 Octavia

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund
  1. Roger72

    Blinklys/kjørelys lyser ikke. 2013 V70

    Fant jeg fant. Fra utsiden så det ut som at det bare var den ene pæren. :)
  2. Roger72

    Blinklys/kjørelys lyser ikke. 2013 V70

    Sidemarkeringslys ja. Dette er vel samme pæren som blinklyset, så vidt jeg kan se, og det virker jo.
  3. Blinklys/kjørelys lyser ikke fast på førerside. Dette er samme pære som blinklyset, og blinklyset virker. Forslag?
  4. Takk for svar. Joda, de skal visst være gode dekk, det gjenspeiles jo i prisen også ;)
  5. Står 38 fra Volvo. Var vel 38 jeg startet med, men var nok ikke så nøye med å kontrollere trykket den tiden. Etter andre bytte av conti-dekk så anbefalte de meg å gå opp til 45 for så å gå opp til 51 siste gang. Nei da går jeg ned til 38 igjen, og greit å høre at du også kjører på samme dekk. :)
  6. Forklaringen jeg fikk var at på brede lavprofildekk så slynges midten ut i høy hastighet (70-80) For å bygge opp styrken på midten burde trykket økes. Men mulig dette er feil, og at jeg burde gå tilbake til 38psi? Trykkene blir kontrollert jevnlig, så det er greit.
  7. Har en 2013 D3 som sliter utrolig mye dekk. Bilen har nå gått 46600km og er nå på 4. settet med dekk foran og 3.bake. (3 sommer og 1.vinter) Dekkene slites litt mer på midten, ellers jevnt. ContiSportContact5. Ble rådet av dekkmann til å øke til 45psi når jeg monterte nye fremdekk i mai i fjor, for å få jevn slitasje. Men til høsten etter 5500 km var disse nedslitt og måtte byttes igjen, med samme resultat. Dekkmann oppfordret meg så til å bruke 51psi heretter. I januar tok Volvo en grundig sjekk på hjulstillingene og disse ble da kontrollert og korrigert og rapport vedlagt til meg med godt resultat. Så da tenkte jeg at problem skulle være løst. Når jeg i dag kontrollerte så ser jeg at fremdekkene som var nye sist har 5,5-6mm på midten (litt mere på sidene) Disse har nå rullet 2600Km. Usikker på hva mønsterdybden er når de er nye. 8-9 mm vil jeg anta. Så problemet er ikke løst. Og nei, jeg spinner ikke ut dekkene. Heller ikke noe unormal hard kjøring. Kjørte første sesongen på de orginalmonterte Michelin Primacy 225/50-17, og synest å huske at de holdt bedre. På vinterdekkene ser det for så vidt "normalt" ut. Noen som har tips eller erfaringer?
  8. Roger72

    Bytte tenningsbryter

    Takk for tips Tenkte å bruke en trearmet tærsj som jeg har, men mulig dette er bedre. Koster jo ikke så mye, så kjøper dette i tillegg.
  9. Roger72

    Bytte tenningsbryter

    Hei Takk for svar :) Ser egentlig helt greit ut dette, så bare å bestille seg et bakstykke :) Regner med det er det som er problemet når alt blir svart når man prøver å starte(I blant) Klokke og stereo 0-stiller seg,(Batteri og startmotor inkl ledningsopplegg der imellom er sjekket ut)
  10. Roger72

    Bytte tenningsbryter

    Fant en link til en Passat på Youtube, og da måtte jo rubbel og bit demonteres fra rattstammen, er det jeg frykter
  11. Roger72

    Bytte tenningsbryter

    Noen som har byttet tenningsbryteren i låsen? Må man demontere alt på rattstammen for å komme til, eller er det mulig å bytte denne uten så mye styr?
  12. Har faktisk handlet mest deler til min Toledo hos VW Møller. Har gått helt fint det.
  13. Roger72

    Startsperre slår inn av og til.

    Hvordan opplever du at den slår inn? Slår den inn mens du kjører? Eller får du ikke startet?
  14. Det er med den nye faceliften ja :)
  15. Har en 2013 V70 Lurte litt på om R-design spoileren hjalp litt på dritten. ;)
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.