Jump to content

lysvarsling (Summer/buzzer) virker ikke for lysene. 2010 Polo

Rate this topic

Roger72

Recommended Posts

Sjekket opp lignende feil på en Golf en gang, der var det separate brytere. En for lys (CCM) og en for buzzer. Om du låser opp bilen med fjernkontroll, åpner førerdør og lukker igjen, låser bilen dørene automatisk etter ca 30 sekunder?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

15 minutter siden, Quattro73 skrev:

Sjekket opp lignende feil på en Golf en gang, der var det separate brytere. En for lys (CCM) og en for buzzer. Om du låser opp bilen med fjernkontroll, åpner førerdør og lukker igjen, låser bilen dørene automatisk etter ca 30 sekunder?

Det må jeg teste

2 timer siden, Quattro73 skrev:

Ja, som jeg mistenkte, dårlig bryter. Om du ikke vil skru selv og gjerne lodde litt så vil det nok koste mer enn det smaker å fikse 😉

Bilen til min gamle mor, og nå når mørketiden har kommet, så glemmer hun av lysene titt og ofte, så må nesten fikse det også. 🙂

Får se hva løsningen blir, om det kanskje like greit er å bytte enheten i døren. Er vel plug & play?

Ja det er plug&play - men litt skruing. Søk gjerne opp på Youtube hvordan dørtrekk fjernes og dørlås demonteres. Et raskt søk, uten garanti for korrekt delenummer, er 5K2837015.

Det jeg pleier gjøre er å kjøpe en ny (veldig billig) dørlås på nett, ta deler fra den for å fikse den gamle. Kan spare deg for en del penger. Samtidig smører du opp den gamle med litium-fett mens den er åpnet opp 😉 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

1 time siden, Quattro73 skrev:

Ja det er plug&play - men litt skruing. Søk gjerne opp på Youtube hvordan dørtrekk fjernes og dørlås demonteres. Et raskt søk, uten garanti for korrekt delenummer, er 5K2837015.

Det jeg pleier gjøre er å kjøpe en ny (veldig billig) dørlås på nett, ta deler fra den for å fikse den gamle. Kan spare deg for en del penger. Samtidig smører du opp den gamle med litium-fett mens den er åpnet opp 😉 

Tusen takk for hjelpen så langt 🙂