Gå til innhold

weakzor

Bruker
  • Innholdsteller

    226
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om weakzor

  • Bursdag 11/07/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    gjøvik

weakzor's Achievements

  1. Får tilgang på løftebukk nå veldig snart - Har testet bilen et par tur med rolig kjøring etterpå, og det er ingen tegn til at det skjer da. Holder en finger på oljepumpa selv :) Men takk for gode utfyllende svar! -Daniel
  2. Dette har jeg sjekket hele veien - Det har aldri vært under halvveis på peilepinnen :) Jeg har kjørt ca 500~km siden forrige oljeskift og da fylte jeg på Total Quartz 5w40 olje :) Dette skjedde også før jeg tok oljeskiftet. Da ble den kjørt på Mobil1 5w40(om jeg ikke husker helt feil, men det var ikke jeg som gjorde dette oljeskiftet = har ikke hatt bilen så lenge). Originalt oljefilter ble brukt på forrige skift :) Motor har gått 284.000~ - Godt tatt vare på med utskrift fra Møller Bil helt siden 30.000km ~ Alt er gjort på merkeverksted og oljeskift er tatt mellom 10.000 og 12.000km hver gang.
  3. Hei, takk for svar :) Jeg tok en innvendig motorrens før forrige oljeskift og det ser ut til at noe avleiringer har løsnet. Men det er dokumentert at det er kjørt mellom 10 og 12.000km mellom hvert oljeskift - Kun 3 eiers bil, inkludert meg. Oljepumpe har aldri vært byttet på bilen, så kan godt hende at den begynner å bli sliten. Men oljelampa lyser som sagt kun etter at jeg har brukt bilen litt eller eventuelt kjører i en veldig bratt bakke(nedover). I tillegg så begynner ikke motoren å lage ulyder før den har stått en stund på tomgang - Nå sist så nærmet det seg en time før den i det hele tatt begynte å tikke så vidt. Sist gang oljelampa blinket så hadde jeg sladdet litt, that's it. Jeg skal forsøke å få tatt oljetrykket - Kan godt hende at det er tett sil. Dette har slått meg flere ganger :) -Daniel
  4. Hei. Som tittel sier, så begynner bilen å tikke etter en stund på tomgang. Det er ingen antydning til tikking når jeg kjører eller rett etter at jeg slipper den ned på tomgang, men etter ca .. 10-20 min så tikker det jevnt! Hvis jeg da bare kjører 2 minutter, så er alt som normalt igjen - Ingen tegn til ujevn tomgang eller noe. Kan det være at oljepumpa driver å takker for seg, slik at oljetrykket blir litt for lavt på tomgang? Før jeg skiftet olje nå nylig så begynte en ventilløfter å tikke veldig høyt - Nå etter oljeskift, så kan man høre at alle tikker. Kan jo selvfølgelig være at alle tikket tidligere også, men at man hørte en spesielt godt. Noen som har noe forslag eller har vært borti det samme? Det skjer dog ikke om jeg f.eks starter bilen om morgenen og lar den stå på tomgang i si 15 min før jeg drar på jobb. Oppstår KUN når jeg har brukt bilen litt og deretter lar den stå på tomgang en stund. I tillegg til dette så har oljelampa en tendens til å lyse i 5~ sekunder hvis jeg f.eks sladder og deretter kjører i en litt bratt nedoverbakke. Ingen tegn til tikking eller andre ulyder når dette skjer. EDIT: Kan se ut som sistnevnte angående oljelampa skjer på lavt turtall - Rett rundt 2000~ + - Vil da tro at dette er oljepumpa som driver å tar kvelden. På forhånd, takk for alle svar!
  5. Turbopower er vel det firmaet i Norge som omtrent har drevet lengst med turboer :) Anbefaler å kjøpe turbo derfra - Sjekket pris på turbo som holdt til ca 300hk og den kostet ca 9000kr :)
  6. 1 liter olje på 1000km er forholdsvis mye :P Men jeg vil tippe at du kan ha en lekkasje på oljekjøleren din - Pakningen som sitter inn mot motor koster 30 kr og er en standardfeil på de bilene her :) Hakking ved pådrag og drar litt dårlig kan nok fort være turbo ja - Men har du tatt av trykkslangen og kjent etter slark? Slark opp/ned og til sidene er normalt, men aksial(inn/ut) slark er ofte det som tar livet av turboen da bladene treffer huset. Eventuelt kan det også være problemer med wastegaten på turboen. Dette er en intern wastegate som har en tendens til å bli litt slapp etter hvert. Jeg skiftet nettopp olje på min 1.8TQ og jeg brukte Total Quartz 5w40. Denne olja blir anbefalt på stort sett alle forum jeg har lest på, f.eks VW Vortex og andre utenlandske forum :)
  7. Det høres ut som det er en slakk i det, som forårsaker både det forsinkede turbotrykket og den rare lyden, som høres ut som ei skralle når man vrir den mot skruretning :) -Daniel
  8. Takk for svar :) Ser ut til at jeg kan ha funnet problemet. Skal sjekke dette senere i dag, men synes lyden er litt for "lett" til å være noe så grovt som eksos. Det er derfor jeg har funnet årsaken også - Jeg tror det nemlig er det lille "stagget" på wastegaten :) Motor er i bra stand, turtall er normalt og ingen feil på diagnose :) Drar normalt, MEN - Synes turbotrykket kommer litt for sent. Det er også en av grunnene til at jeg tror det er wastegaten ;)
  9. Hei! Har kjøpt meg igjen en A4 B5 1.8TQ og jeg har et spørsmål, som kanskje noen her har vært borti før? Denne videoen forteller nettopp hva jeg sliter med: Som dere kan høre, så er det en merkelig "skrallelyd" når jeg slipper gassen. Jeg har absolutt ingen anelse om hva det kan være. Tenkte å begynne og feilsøke litt, men vil gjerne høre om noen her har hatt det samme problemet Takk på forhånd! -Daniel
  10. Så lenge den ikke går tom for olje, så er det ikke farlig. Jeg vil tippe det kommer fra dårlig bunnpannepakning, eller standard vagsyndromet: Dårlig simring mellom motor og gir :) Da vil det lekke litt olje bakkant, men dette er ikke farlig å kjøre med. Men du må selvfølgelig være påpasselig med oljenivå :) Må i såfall av med girkasse og få byttet denne simringen! :) -Daniel
  11. Hvis du vil ha det opp og få det til å fungere igjen, så ville jeg anbefalt å ta det med noen som kan det eller eventuelt et verskted. Kan jo være et brudd et sted eller lignende. Eller f.eks selve utløsermekanismen som ikke fungerer :) -Daniel
  12. Hei. Bestemt meg da for å prøve og selge unna litt av det jeg har liggende. Ramser opp en liten liste og fyller på ettersom jeg kommer over ting. Kommer også til å markeregodt/fjerne det som er solgt. Bilder kommer etter hvert!!! ---------------------------------------------- Har en komplett Audi A4 1.8T stående, som selges hel eller i deler. Sportsinteriør(stoff - grått), 1.8T motor og gir - komplett ++++ ---------------------------------------------- Audi S2 ratt - MEGET bra stand. Akkurat nå er det modifisert til å passe i Audi A4 B5. Veldig enkelt å bytte til originalt boss. Pris: Kom med bud. ---------------------------------------------- Audi motorsport girkule - Denne vurderes solgt. Er originalt fra en Audi Typ 85, men jeg vet veldig lite om denne. Sittet i en type 85 som Flemming Alm har hatt tidligere. Pris: Kom med bud. ---------------------------------------------- PanserBH til Audi A4 B5. Bra stand - Tatt av og vasket jevnlig. Pris: 300kr ----------------------------------------------- Calippere foran til Audi A4 B5 - Disse kommer fra en Audi 1.8T/TQ Sport. Skal være i bra stand. 1000kr eller bud. ----------------------------------------------- Som sagt - Fyller på om det er noe mer jeg kommer over. Mvh Daniel
  13. Jeg vil anbefale å bytte begge to samtidig. Da er du sikker på at begge to er i orden og du vil ha to hjullager som varer omtrent like lenge :) Bare et forslag og et tips! :) -Daniel
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår