Gå til innhold

jacobsen84

Bruker
  • Innholdsteller

    196
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

jacobsen84 vant dagen sist November 21 2014

jacobsen84 hadde mest likt innhold!

Om jacobsen84

  • Bursdag 04/27/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler
  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Service
  • Motor (eks 1.6)
    2.8
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Vrådal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jacobsen84's Achievements

  1. Jo en ting til. Kan man bytte om fra Automat til Manuell kasse? Mye jobb?
  2. Hei folkens. Jeg har gått for innkjøp av en Audi A6 Allroad 2.5tdi tiptronic 2001mod. Veit dette ska være en dårlig utgave av Audi men digger så bilen med lyd og komfort. Jeg he noen spørsmål. Det kakler litt i motoren når motoren er kald med den gir seg fort etter noen min. Olja er skiftet når den skal og oljen ser fin ut og bruker ikke en dråpe. alt av servicer er fulgt på denne siden den var ny og kun hatt en eier og er damekjørt. og denne damen har reist te merkeverksted hver gang det var noe småtteri med den. Kammene og ventiler osv er byttet på 183000 i 2008, bilen har gått 286000 nå er det noe frykt med dette? Bilen må også stå i nedoverbakke ellers vill den ikke starte har jeg blitt nevnt, Noen sier til meg det er pumpa bak i tanken som er gåen. er dette riktig? eller kan det være pumpa framme i motoren? Og kassa slurer noen sek i 2 og 3 gir. på tide med olje skift? Flushing? den slår ikke i revers som mange sier att da er det ikke lenge igjen te havari. Noen sier dette er en slags overgiring. I dont know. Det er blitt byttet ut alle luftbelger med bolt on støtdempere og fjærer så slepper heldigvis luft fjærings problemene som mange nevner om. Takker for svar. :) Hilsen Audi fanatiker.
  3. Hei alle. Jeg har ett problem. Under press på bilen altså oppoverbakker osv begynner den å bruke vatn. Ingen lekkasje, ikke gåen topp pakning. Men jeg har en ting jeg trenger en forklaring på. Det er en rund dings som sitter på ett rør som går fra midten av motoren ved dynamo til ekspasjonstank. Denne sitter det en vakuum slange på skal den være der? Og jeg trenger diagram for kjølesystem og vakuum system til bilen. Bilen er en Passat 2001 1.9tdi 4 motion motorkode avf. Håper på svar.
  4. Ok. Kan noen gi en forklaring step by step. Ikke video for demontering av egr og innsug. Bare step by step. He veldig lyst å få renset det siden folk sier det er lurt på dem siden dem kose igjen allerede ved 200000 så bensin fungerer alstå? Og hvor lenge må det stå? Burde eg bruke noe te å børte vekk driten? Og som tidligere så var det lurt å blokkere egr. Men blir det feilkoder da.? :-)
  5. Hei folkens jeg har da anskaffet meg en passat stasjonsvogn og så har eg lest att egr ventilen kan sote igjen innsug osv.. så spørsmålet er hvordan blokkere denne? hørt bilen går litt renere og bedre da. men oxo lurte jeg på hvordan ta av og rense innsuget og egr ventilen. vill bilen gå i nødmodus om egr blir blokkert? bilen har rullet så og si 300k
  6. Hei jeg har ett veldig problem. Min bakstilling (travers) er så rusta att godset he knekt alt av foringer er gåent og bilen hakker ved pådrag og slepp av gassen og kjenner det nykker bak. Men så er spørsmålet da. Kan jeg bruke en travers fra en sedan? Passer dem over på avant? Eller er det noen her som har en hel og fin travers te salgs?? Den skal eu godkjennes i år. ☺ hjertelig takk for svar.
  7. Hei :) jeg har nå flushet systemet på bilen min. Fylte på ny frostveske etter rektig prosedyre. Men etter all lufting så blir det bare lunk i bilen. Varer litt så er det tilbake til kaldt igjen. Hvertfall etter bilen har vært kald og varmet opp igjen er det bare kun kald luft. :/ så merket jeg da jeg flusha systemet og helte vann gjennom rørra te registeret i bilen via en slange og flaske på tuppen som jeg fylte opp med vann. det gikk rimelig tregt gjennom rørra og det tok en evighet før jeg fikk tømt flaska. prøvde da og blåse gjennom register røra men det er tungt som om noe blokkerer. kan dette være skylkden? tett register? merktet oxo da jeg lufta systemet og kom dit jeg skal ta ut returslangen litt sånn att luftehullet er oppe så gasser jeg på litt og det bipler luft så kjem det en fin stråle etter jeg har roet motoren litt så synker stråla og blir borte. :/ eller kan det være vannpumpa som er begynner å bli defekt? blir trykk i slangen men håper på hjelp fra dere.. :( Hilsen jacob
  8. Hei noen som har en fin guide på bytte av indre drivledd?? :)
  9. det er ingen oljelekkasje i fra oljekjøleren den er ikke lenge siden bytta. som du kanskje så på første innlegget mitt så sa jeg det rant olje fra intercooler slangen da denne datt av og folk sier her att renne eller dryppe olje i det hele tatt skal ikke være der. bare så fall oljefilm som legger seg på slanger å rør men ikke noe rennende eller dryppende. det kommer og blå/grå røyk fra eksosen spes når kaldt men og når motor er varm og på sommer ved pådrag kommer det noe blå/grå røyk og alle som ser det kommer bort til meg å sier turboen din er gåen. den turboen som står på har vært der siden bilen var ny og bilen har gått 280 nå og det er mer enn hva en orginal turbo skal holde, etter hva jeg har lært skal turboer overhales ved 250 ved fin kjøring og 100-150 ved "ungdomskjøring" om du skjønner den hehe jeg bestilte den total quartz 15w-40 men så lærte jeg siden vi bor i ett kaldt land burde jeg bruke 5w-40 men bildeler.no har ikke den typen olje bare av andre merker som bla. motor gold hel syntetisk 5w-40? er det noe å anbefale?? har bestilt overhalt turbo fra hermes denne koster meg 3900,- pluss moms og frakt. 1års garanti pluss ett depositum fra dem for den gamle turbon min jeg leverer te dem da få jeg igjen 1250-,
  10. vell jeg tenkte ikke akk sånn sett med olja men :P hehehe men tenkte bare på om 1 liter olje mindre på motor på 100 mils tur er vell litt mye?? men jeg skal bestille nå turbo fra hermes. :) så kanskje alt ordner seg.. ha en god jul alle der ute :)
  11. Og jeg glemte å nevne en ting. Kan man plassere på noe måte ett åpent luftfilter lenger vekk fra turbon? Eller bygge flere varmeskjold rundt? Jeg har kun varmeskjoldet som er orginalt mellom turbo og filter. Og vill helst ha på åpent tørt filter pga lyden fra turbo og dumpen. ;)
  12. Er dette en bra oljetype å bruke på bilen når jeg har skiftet turboen?
  13. Hei bare lurer jeg. Hvor langt skal man normalt kunne kjøre ved bruk av 1l olje-?? min har gått 280000 nå og bruker 1l olje på nesten 1000km. normalt? Skal handle ny turbo nå fra bildeler.no som jeg håper er orginale turboer og ikke kinakopi. Noen som har handlet turbo av dem før?? Jeg har slitt med mye grå/bå røyk fra eksosen og olje som renner littegrann fra intercoolslangen da denne datt av en dag jeg kjørte. Bilen he generelt hvert dau siden jeg fikk den for 1 år siden. Jeg merker da turboen men den sparker ikke kjempe akkurat og hakker ved pådrag i oppoverbakker, og hvertfall ikke når en Audi A6 med samme motor og automat (tiptronic) ikke Quattro, klarer å holde følge med meg. Men om jeg da skifter turboen og det er like mye eksos hva annet kan det være da? ventiler?? vann bruker den ikke. eller jo seff noe, må fylle på noe vann sånn circa hver 3-4 måned da har det sunket fra max te min, bobler heller ikke i ekspasjonstanken som indikerer toppen er gåen. Alle vacumslanger er skjekket. :) Bensinfilteret er byttet. Men det kommer en rar raslelyd fremst på motoren når jeg gasser på litt, den er der rundt 1500-3000 rpm. Skal lage en video så fort som mulig så dere kan høre.. :) MVH
  14. Hei. Etter litt mye innlegg å mas her om turbo problemer så he eg funnet en side der dem he bytteturboer og det var fra turbopower.no. Der selger dem orginale turboer, eller er det kina kopier noe jeg IKKE er interesert i. og noen som veit om pris? noen som har bestilt derfra før? Jeg har fult bestemt meg for å bytte den som har stått i bilen min den har rulla 280000 bruker 1 liter olje på 100 mils tur som er litt mye syns jeg pluss det rant noe olje fra intercoolslangen noe folk sa det ikke skal gjøre, olje flekker på røra ja men ikke rennende. Renner ikke mye men litt. Pluss mye grå/blå røyk fra eksosen.Pluss jeg skal chippe bilen te våren. Kan være greit med en ny da. Pluss bilen har gått som en orginal 1.8. Merker da att den sparker litt men ikke som forventa. Pluss den lægger når jeg presser bilen i oppoverbakker. LMM fungerer testet ut. Men er det lurt og bytte oljerøra oxo?? Hørt dem burde byttes når turbo er ny. Ellers sier jeg bare te alle forum medlemmer ønsker dere en rektig god jul og godt nyttår. :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår