Jump to content
Bilforumet.no

Akram

Bruker
  • Content Count

    111
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Akram last won the day on August 7 2014

Akram had the most liked content!

About Akram

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/02/1973

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi:)
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    2.0E
  • Fylke
    Vest Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand
  1. Hei, er det noen som kan anbefale et solid verktøy med skikkelig passform til å presse løs styrekulene på denne bilen?
  2. Hadde problem i samme gate på min 2.3 AAR, og det var lageret i viften som var gåent. Regnet med at det var servo pumpa men når jeg løsnet reima fant jeg at det var stor slakk i viften og byttet den, hadde også litt slakk i hjulet til servoen, men ingen ulyd etter bytte av vifte.
  3. Er i gang å bygge om en Audi C4 2,8 30v ACK fra automat til manuell og håper noen har kunnskap til å bidra med litt info ang hvilken kasser som passer (kan få en AVS kasse fra en 2,8 AAH med akslinger og svinghjul, men den er gått veldig langt i forhold til motoren). Pedalsett med alt tilbehør er på plass i bilen, Så det som gjelder er å få montert svinghjul, clutch og kasse på motoren før den kan løftes i, (er muligens noe som må fjernes før svinghjulet til manuell kan monteres på motoren?) Deretter må automaten fri kobles i ledningsnettet og bryter til cc påmonteres clutch pedalen tenker jeg, fint om noen som er god på ledninger kan kaste lys over denne delen av jobben:) På forhånd takk for innspill
  4. Hei, er det noen som har puttet en 2,8 i en slik og kan bidra med veiledning Har en hel Svensk C4 1991 som donor til 86 modellen som er en 2.2
  5. Takk for d:) Sebringen kjøpte jeg av en bremse forhandler på Finn.no som hadde hatt den på liggende på lager i mange år, Den er utgått for mange år siden. Grenrør kommer fra USA, fant en forhandler som hadde 2 sett komplett m downpipes liggende på lager, disse er også gått ut av prod for noen år siden. Har nå solgt over nevnte prosjekt med alt av deler da jeg fikk et tilbud som var meget bra:) Ligger mange timers søk på nettet bak alle godsakene:)
  6. He he, S6 plata glir rett på sedanen og selve bakluka er sendt til en hyggelig trønder:) Har komplett S6 sedan el skinn int i meget pen stand m mørke "tre" lister Betaler du bra kan du få en pakkepris på det og KW understellet:) (flere bilder kommer, har litt deler her og der), bildene av den Svenske er fra Gøteborg distriktet, og de av den norske bilen er der jeg kjøpte den noen mil nord for Bergen. Bor rett utenfor Kristiansand så resten er lokale bilder. C4 er pene kvalitetsbiler med skikkelig komfort, senk og fine felger fremhever hvor pen denne bilen virkelig er:)
  7. Fint, skal prøve å være innom forumet en tur hver dag fremover for å se om jeg kan bidra:)
  8. Kjært barn har mange navn, lenkearm, bærearm, bruker selv det siste når jeg bestiller delen:)
  9. Her er den norske bilen som skal få en makeover og noen ekstra godbiter:) Dette er lego for store gutter;) Skal krympe noen av bildene senere, nå er d natta....
  10. He he he, her er grunnen til at jeg slakter den med ren samvittighet da jeg ikke har tenkt å bli Svensk statsborger;) Beregning Engangsavgift: Avgift for egenvekt: 74 105,55 Avgift for motoreffekt: 25 965,00 Avgift for slagvolum: 187 133,84 Avgift for NOx: 6 921,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 294 125,39 Bruksfradrag (92%): -270 595,36 Totalt i engangsavgift: 23 530,00 Vrakpantavgift: 2 400,00 Totalt i avgifter for dette kjøretøyet: 25 930,00 I tillegg kommer 25 prosent merverdiavgift av kjøretøyets tollverdi. Tollverdien er lik innkjøpsprisen inkludert frakt og forsikring frem til norsk grense. Merverdiavgiften betaler du ved innførsel. Årsavgift: Finn satsen for årsavgiften her Klimagassavgift i aircondition/klimaanlegg: 429,- pr. kg eks mva beregnet etter klimagassens vekt. (Vanligvis omlag en kilo gass for en personbil.) Felgene, spoileren og anlegget er solgt, rattet og gearkulen står i stil til resten av treverket og er faktisk original Momo fra 90 tallet og er for spesielt int:) Er til salgs om noen tenner på det, da det ikke er min smak heller, er dog vanvittig godt å kjøre med, det går jeg god for etter 75 mil bak rattet:) Bildene lyver litt kosmetisk, men motor,gear,ledningsnett og int er meget bra:) Bilen er FWD ja. Er alltid en fryd å se den kunnskapen du har på disse bilene Quattro73:) Ved bytte til manuell ønsker jeg bedre aks hvis noen av de ovennevnte kan gi meg det, toppfart har null betydning bare jeg klarer å holde følge med trafikken;) Nå kan du trykke liker:)
  11. Her er donorbilen som er gått 238000 km via to eiere på på Svenske skilt, Har alt utstyr foruten skinn, er original automat, noe jeg vurderer å endre til manuell, noen som vet om 2,3 kassen har lavere utveksling og passer på 2,8n?
  12. Jada Info fra Velox ligger noen hakk oppi tråden, kjøper kammene etter at julenissen har levert pakkene, så dette er vinterprosjekt som kommer på veien 01.07.2015:)
  13. Nå er vinterprosjektet klart og det blir 270 graders kammer og avstemte grenrør, blir i samme vending å bytte ventilløftere og tetninger:) Kammene vil gi en økning på ca 20 hk+ litt ekstra ved fjerning av kattene, Sebring sports potte bak og Cold Air Induction kit for lufttilførsel sammen med grenrørene gjør at dette bør yte over 200hk og produsere en lyd verdig ringene i grillen:) Så over til mitt spørsmål: Vil innsprøytningen henge med uten mods slik at dette yter som forventet, eller må det byttes ut komponenter og isåfall hva? Ellers er det montert justerbart KW V1som er veldig pent på bilen men som blir for stivt for norske innenlands veier etter min smak, blir Bilstein Pro Kit som senker 35mm.
  14. Lite respons på tråden så det virker ikke som det er mye trimming av disse blant oss på forumet:) Har endelig klart å spore opp avstemte grenrør til 2.8n så da blir det å supplere disse med kammer:)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.