Jump to content

Aeomholt

Bruker
  • Posts

    2252
  • Joined

  • Last visited

About Aeomholt

  • Birthday 01/11/1977

Contact Methods

  • MSN
    areomholt@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Arendal

Aeomholt's Achievements

Generalløyntant

Generalløyntant (12/13)

10

Reputation

  1. L31 vortec-topper er langt fra optimale, men er "de beste" toppene gm har laga som kan monteres på alle gen I smallblock. kan modifiseres til å produsere 450-500hk ifølge det man leser
  2. Man kan jo gjerne ha 14:1 i statisk kompressjon. Det som betyr noe er jo hva den dynamiske kompressjonen blir og det kommer jo an på kamvalg...
  3. 882 smog topper er ikke mye å samle på... 76cc kammer og lettvektsstøp som lett sprekker. Og Edelbrock performer kam er heller ikke noe å ha da den er så snill som et lam og genererer null effekt... Vil du gjøre det enkelt så kan du på en frisk shortblock med flate stempler og lav dekkhøyde gå for et Edelbrock RPM kit med topper, innsug, kam og forgasser. Det gir 420 hk på en frisk 350. Ellers har de jo topper som er mere moderne om du leser litt på sia dems. GM vortec-topper i orginal utførelse vil jo lett slå 882 toppene ytelsesmessig.
  4. En moderne katalysator har ikke noe merkbar motstand. på den -95 ville man ikke merka noe forskjell om man tok den av. Billigste universal katalysator på Biltema funker glimrende.
  5. stemmer hvis du har heavy duty understell på den. hvis ikke er det 5x4.75" / ~5x120mm
  6. Har den knapper for 4x4 er det en ekte 1996 modell da denne optionen kom i 1996. Sjekk mellomakselkryssa dine.
  7. "alle" -96 og nyere er tatt inn med elektronik innkobling av 4x4 som kom som option dette året. Vær obs på at dette gjelder ekte 1996 modeller i henhold til årsmodell i VIN-nr og ikke "fake" -96 modeller som er overliggere fra -95 som er 1. gangs registrert i -96. De vil ha spak i gulvet... Når du trykker inn 4x4HI knappen skjer det to ting; Fordelingskassa kopler inn mellomakselen forover og diffen foran kobles sammen med mellomakselen forover. Hvis ikke aktuatoren i fremakselen er oppgradert så er denne veldig mye tregere til å koble inn enn aktuatoren i fordelingskassa. Det er grunnen til at du føler at du havner i et mellomstadie. Forøvrig vet du sikkert at denne bilen ikke har mellomdiff og skal kun kjøres i 4x4 på "glatt" underlag (med mindre du har ettermontert autotrack som kom i -98 da :-) )? Mitt tips er å sjekke kryssa på mellomakselen som går mellom fordelingskassa og fremakselen. Eventuelt autonavene foran hvis du har spak i gulvet. Ellers er jo http://www.offroad.no plassen for info rundt disse bilene, spesielt alle problemene 6.5'en er belemra med...
  8. sannsynligvs dørene til alle søstermodellene utenom chevrolet.
  9. FSD/PMD, IP, fødepumpe. Ligger skkert 100 tråder på nevnte forum.
  10. spør på http://www.offroad.no du.
  11. Er jo ikke så godt for oss å vite hva du ønsker deg...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy