Gå til innhold

Bead-lock

Bruker
  • Innholdsteller

    7,039
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bead-lock

  • Bursdag 05/04/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil,Familie og Gård
  • Modell (eks S4)
    Camaro, RS/SS Pro St
  • Biltype (eks Audi)
    Chevrolet
  • Årsmodell (eks 1995)
    1968
  • Yrke eller sivil status
    Selvstendig og bilombygger!
  • Motor (eks 1.6)
    10078 ccm
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Godkjent med 31X18,5X15 bakdekk, 4-link, full bur til ET 7,50 på 402m,
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • MSN
    torstein@bigblock.no
  • Website URL
    http://www.racekustomservice.no
  • Bosted
    Midt Mellom Oslo og Kristiansand.

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bead-lock's Achievements

  1. Ikke ett eneste datablad i verden viser om ett produkt er bra eller ikke... :deng ENESTE som funker på innvendig utilgjengelige plasser er olje produkter... epoxy har INGEN rusthindrende effekter, det er kun ett sølemiddel som noenvelger å legge på en overflate som skal tettes mot vær og vind og luft.. Brunox, sort flaske med orange etikett er samme møkka, det skal legge seg som en hinne utenpå rusta... Gjør så godt reint du kan på de plassen du vil behandle, ha på 2k syregrunning, la det tørke til det er helt tørtt, ha på 2k lakk, og så olje på alle mulig plasser etterpå... Oljen er det eneste som holder vann borte... en helt ny bil, bruker man ofte voksbaserte produkter...
  2. Det koster å bygge bil skikkelig... HagmansDRITTEN skal man holde seg langt unna... Eneste som man SKAL HA på blankt stål eller aluminium er 2k Syregrunning/reaksjonsprimer... Ett bra tips der er å ringe NorAutolakk i Larvik... Hvorfor ikke Epoxy på bart metall??? Man kan sammenligne det med en brødskive og en seig brunostskive... det henger en stund... Syregrunningen er som smør på brødskiva... umulig å få vekk om man har klint det på... :bump
  3. Så lenge du ikke har hatt på skikkelig 2k lakk vil det danne seg rust der... :bump
  4. her er det full forvirring ja... Ford 9 " er en ford bakaksel med 9 tommers diameter på Kronhjulet... Ford har også en vanlig aksel som heter 8 " og den har da 8 toms kronhjul... Dragrace kasler har i dag 9,5 og 10, 5 tommers kronhjul... store solide saker altså... Chevrolet her det man kaller 10 bolt, 12 bolt og 14 bolt... Det er antallet bolter på lokket bak på bakakselen... telle der og man vet LITT i alle fall... finner man 10 bolter blir så forvirringen total, For der har man en svak med 8,2 tommers kronhjul og litt sterkere med 8,5 toms kronhjul... 12 bolten husker jeg ikke dimmen på men det er jo den sterkeste til vanlige person og ligth trucks og vans... 14 bolteren finner man på Heavy duty biler, crew cabs og slikt...og 4x4 biler... Mopar har en dritt aksel med 8,1/4 toms kronhjul, en litt bedre som herter 8,3/4 tom (diameter på kronhjul...) og den største på vanlige biler, dana 60... har ett markert baklokk på akselen... Dana serien får man jo i masser størrelser som begynner på dana 20 og ender på 70 eller 80.. her har du litt fort og gale info, så les deg opp på Google nå...;)
  5. Det har nå blitt en 200 innleggs tråd på Faceboksiden Norsk dragrace historie.. Hver vennlig å si din menig om dine opplevelser på Gardermoen banen... Hva skal gjøres for at DU skal begynne å kjøre dragrace? Hva skal til for at DU skal trives som publikummer? Hva mener DU om de bilene som kjører der, ville du hatt mere av noe annet? Hva mener du om arrangøren NDRG? bra hjemmeside, bra på live oppdateringer+++ ? http://www.facebook.com/groups/108462035986207/
  6. Nei, det blir en Toyota motor med eksosbrems tror jeg, holder til i Tønsberg området :)
  7. Ett av sommerens prosjekter... retting og rollpanbygging på en 68 C-10 pick-up Fullstendig tråd kan sees her: http://www.kimorjan.net/torstein/diskusjonsforum/viewtopic.php?f=31&t=1496&sid=2875e3da10d368bae1a74dc55036221b
  8. Tanken er nå at RÅSA, ERA med Vegan og Luzifer med blå 86 camaron + Steinar med en Starlett skal til Orsa og kjøre på Speed Weekend i mars 2012... http://www.landracing.se ERA kjørte jo 212km/t i snitt hastighet på isen på 1000km flygende måling ifjor... Akkurat samme viset som man kjører på saltet på Bonneville i USA...:deng
  9. Man setter ikke Vortec topper på en 400sb, man handler de med størst mulig høl i toppene..... Å de med største innsugskanalene, er jo som sugerør i forhold til hva en 396/402 cbb motor har av topper...
  10. Topper går om hverandre ja, iallefall på sånne gamle... 265-400 cid... problemene begynner med før etter 86 og hel/delt veivtetting, og detta vortec greiene, det er HELT ulikt... :)
  11. det så ikke bra ut på volvo Hans... humre
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår