Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kunne gjerne stilt opp og hjulpet om jeg hadde fått sett en del kjøring som betaling :) For slik det er nå gidder jeg ikke å dra dit fordi d er så utrolig dyrt.

 

Fin jobb om du ikke ønsker å prostituere deg fullstendig er å være vakt.

Da kan du bestemme dager og "litt av" klokkesletta selv, og du befinner deg stort sett midt i smørøyet!

Får du oppgave litt utenfor smørøyet så er opplegget gode avløsningsrutiner, (prøver vi på ihvertfall...)

Send meg PM eller mail så fører jeg deg inn på lista til de som styrer den saken! froha@c2i.net

 

Ellers trenger vi alltids folk til forefallende arbeid, både før og etter! Møter du opp dagen før eller tidlig ettermiddag før et løp, og spør etter meg, så skal vi nok finne på noe så du får kost deg resten av helga:m'm:

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kaster med, som Frode, inn i diskusjonen da jeg ser navnet mitt blir nevnt. Har nå lest hele tråden, men husker ikke alt det bør svares på, så tar det husker i farta!

 

Jeg er iallefall ikke enig i at denne diskusjonen ikke burde gå på NDRG siden. La den gjerne gå begge steder!!!

NDRG drifter jo ikke bare dragracing for bil. Motorsykkelfolket har også sine krav og meninger. De ønsker også Street Legal f.eks. og kjemper for tiden for å kunne kjøre 402 meter. I 2008 fikk de bare kjøre 201 på Gardermoen...

Det var nå en ting

 

MEDLEMSKAP

 

NDRG er et idrettslag, men igjennom Motorsykkelforbundet. Norges Bilsportsforbund er ikke medlem av Idrettsforbundet, men NDRG er altså der fordi vi er medlem av Norges Motorsykkelforbund.

Ikke enkelt å følge med i hirakiet...

 

Det stemmer at NBF skal ha 10% av publikumsinntektene. Motorsykkelforbundet skal ikke ha noe! I tillegg koster det å arrangere NM-runde. I 2008 3500,- pr.stevnet (MC er en engangsavgift uavhenging av antall løp, mener denne er rundt 2000 pr. sesong).

Litt surt for dragracesporten og to år på rad ikke ha resultatene for å bruke i markedsføring siste stevnet. I år kom de endelig på plass sent i høst 14 dager før prisutdelingen!!!

Startavgiften skal også dekke 130,- i forsikring pr. fører pr. løp.

Engangslisenser koster det forbundet har bestemt, og alle pengene returneres til forbundet.

 

Vi har medlemskap igjennom Amcar for bilførere. Da koster det 30,- i tillegg for et NDRG medlemskap.

Dette er gjort for å få ned kostnadene til dragracere bil. Du kan nemlig ikke kjøre dragrace uten å være medlem av en NBF tilsluttet klubb, og det er ikke NDRG, men Amcar er..

 

Må nevne MC igjen. Der kan du kjøre kun med medlemskap i NDRG. 250 pr. år senior, og kun 50 for en junior!

Min mening er vel at dragracefolket bil har en jobb å gjøre opp mot forbundet sitt. Lykke til!!!!!

 

Vi har mange direktemedlemmer i NDRG. Alle disse er klar over at kun hjemmesiden til NDRG gir informasjon til medlemmene.

 

FREMTIDEN I NDRG

 

Deltagelsen på Gardermoen bare øker år for år. På Sunoco Drag Challenge måtte vi for første gang si nei til flere team pga plassen. Samarbeidet med TSDS er suverent. Norge kjører litt sin egen stil her. Husk at NM reglementet går foran TSDS reglementet. Vi kjører S og TS som øvrige år, tross TSDS sine nye regler. Norge har vært med i denne diskusjonen hele veien!

Internasjonalt ellers har vi en god dialog.

 

Jeg tror også vi må huske på at "store team" i Norge, kun har Gardermoen å kjøre på. Jeg føler iallefall vi har et ansvar ovenfor disse. Både på bil og bike.

 

Det er absolutt ingen førere uansett som betaler for noen andre. En startavgift på 1600 kroner dekker ikke kostnaden ved å la en fører stille til start.

Jeg oppfordrer igjen til å møte på årsmøte i NDRG og se igjennom tallene.

Det må være publikum tilstedet for å få dette til å gå rundt. Det har vi, men kun på Drag Challenge. Hvorfor? Da kjøres Top Fuel og andre store klasser, og de trekker publikum nok til å betale for gildet (om det ikke regner).

 

Det er ingen uvilje mot å kjøre Street legal på Gardermoen. Men, ser man tallene de siste år, har de bare gått nedover.

Dette må vi prøve å snu. NDRG har iallefall søkt om NM Street Legal i 2009 4 juli!! Håpet er å trekke publikum før cruising i Lillestrøm.

 

Det er som flere skriver, vanskelig og ordlegge seg på nettet. Jeg håper iallefall jeg ikke støter noen med mine innlegg, men håper at vi får en god dialog.

Jeg savner konkrete tiltak og forslag til hva som bør gjøres!

 

Imidlertid synes jeg NDRG også får mye skryt. Vi hadde blant annet med Dojjan (førerrepresentant i TD-foreningen) som funksjonær under Sunoco Drag Challenge i år. Vi hadde også Meca og Sundsvall på besøk, samt UEM-delegasjoner fra både England, Sverige og Belgia. Alle var stålende fornøyde med alt, uten om regnværet!

 

Må også nevne at crew til Erbacher var meget imponert over kvaliteten på banen, og ville satt bilen opp til et 4.50 drag på første forsøk, om Erbacher skulle kjøre!

 

Litt NDRG-skryt på slutten, men det må da være lov det også :-)

 

Bare legge til at det er like åpent for direkte medlemskap fra bilsiden!

Dette om du har ditt amcarmedlemskap gjennom annen klubb, om du har dine lisenser gjennom annen klubb, eller om du rett og slett ikke har bruk for lisenser eller ikke ønsker å ha noe med Amcar å gjøre i det hele tatt...:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn! hvordan er det med bruksrett på banen i framtida. Finnes det noen langvarig kontrakt på leie?

 

NDRG leier området av Gardermoen Raceway, og Gardermoen Raceway har gode langsiktige avtaler med grunneier, så her er ingen fare!

 

Men selvfølgelig, en eventuell ny 3dje rullebane vil muligens ødelegge både området vårt og NMK sin motorpark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MED??

 

Hadde hyggelige samtaler med en av de gode kjente på G.moen systemet og han hadde i sommer ENDEL neg å oppgulp å komme med...

 

Han momlet om noe Årsmøte/generalforsamling/valg, som kunne VELTES og kuppes om vi bare var mange nok , eller noe slikt...

 

Skal se om ikke jeg kan få tatt en til Tlf den herren imorgen...

 

:D

 

Svaret er slettet, skyldtes missforståelse.:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser denne "diskusjonen" så får dere mye (fortjent) skryt! :-)

 

Sånn apropos TF; vil det fortsatt bli kjørt 1/4 mile i Europa mon tro?

 

Lin svarte utfyllende på dette!

 

De kjørte 1000ft på Mantorp også, og hadde et par kompiser på tribunen som ikke merka en dritt utenom "merkelige" raske tider...

Veit ikke om dem var helt edrue men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se på antall poster, er jo det som avgjør størrelsen;)

Det er rart at ikke moderatorene har stoppa den tråden, den er jo en chate tråd,

 

 

 

 

Efnet er jo for homser generelt da

 

 

 

 

Joina sjæl.

 

Efnet er jo for homser generelt da

Joda Stakk bare hu innom for å informere:P

__________________

 

 

Yesyes, er meldt regn i dag og i morgen, og opplett fredag + 7 grader.. Så da får jeg kjørt litt før vinterhjulene kommer

_

 

Yesyes, er meldt regn i dag og i morgen, og opplett fredag + 7 grader.. Så da får jeg kjørt litt før vinterhjulene kommer

 

 

Har jo ikke quattro uansett, så kan være glad det er sommeren.

 

Sjekk signaturen min

hihi

 

 

faens så mett jeg

__________________

 

 

Bare måtte

 

faens så mett jeg

Spist nå a?

__________________

 

 

Har spist no potetgreier å karbonade hehe

__________________

 

 

Hehe Må vel på butikken og kjøpe meg no jeg og...

__________________

 

 

Å faen har ikke sett vi har flisa forbi beadlock jeg.. Thihi grattis

__________________

 

Hehe Velkommen etter

__________________

.

Dam vart sulten nå ass

__________________

 

Skal vi dra på butikken?

 

vurderer d ja

Må bruke litt av skattepengene deres

 

Skjønner jeg godt

 

skal vi dra da?

 

men marius, skulle jo ha bestillt led lys til inni bilen

 

 

Vi gjør det

 

men marius, skulle jo ha bestillt led lys til inni bilen

Ta det over maten?

 

ja ok

 

Blir d til lunsj på deg da?

 

Frokost

 

 

hehe ja men hva da? skal vi dra nå eller?

 

Vet ikke enda Vi kjører nå

 

OVS. disse innleggene er med 1 minutts mellomrom, biltråd??? Chatte side/tråd er vel riktig å kalle tråden deres gutter.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en fra Oslokanten på Big meet i sommer...

 

Han har bein i både rundt rundt og rett fram, så saken vi generelt diskuterte var NBF sin rolle og oppførsel til nytenking, forrandriner til det bedre og "modernisere" klasser/regler og paragrafer slik at de er best mulig for de som har bil som hobby og liker å leke, framfor at alt skal være sigar, konjak , store laubærkranser og fint og fjongt...

 

De få som klarer å karre seg til rally, Stcc,formelracing, eller har kr til å leke i FIA EM i dragracing, ja all ære til de, men kom ikke å prakk på oss "Solberg virus" fordi vi skal framstå som noe vi ikke er...

 

Vi liker det vi holder på med, jobber ræva av oss for å få endene til å møtes, å kan vi få nettopris eller bra rabatt på det vi vil kjøpe og trenger, så er vi jo glad for det...

 

At noen gir spons til andre er egentlig merkelig...

 

Har hatt mine runder med å være snill... eneste man får igjen for det man har gjort gratis er Surmulig og til tider uvennskap...

 

Så tror det vil være viktig å motarbeide "solbergviruset i systemet og gjøre det best og billigst mulig for alle parter...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se på antall poster, er jo det som avgjør størrelsen;)

 

DEN diskusjonen slipper vi her...

 

Som Cabben sier...var ikke mye matnyttig der på den tråden...:deng

 

Men fortsett på Chattingen deres, så skal vi diskutere ting som er litt mere spennede og lærerikt...

 

Kanskje på tide dere tar en tur i garagen å trimmer bilene deres og kommer på gardemoen i mai??

 

Men det orker dere vel ikke...:D:D:D

 

:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN diskusjonen slipper vi her...

 

Som Cabben sier...var ikke mye matnyttig der på den tråden...:deng

 

Men fortsett på Chattingen deres, så skal vi diskutere ting som er litt mere spennede og lærerikt...

 

Kanskje på tide dere tar en tur i garagen å trimmer bilene deres og kommer på gardemoen i mai??

 

Men det orker dere vel ikke...:D:D:D

 

:deng

 

Ikke mye trim å hente ut av min 1,6 liter hvertfall:D Men all respekt for tråden din, det har jeg! er imponert:)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at ikke moderatorene har stoppa den tråden, den er jo en chate tråd,

Efnet er jo for homser generelt da

Joina sjæl.

Efnet er jo for homser generelt da

Joda Stakk bare hu innom for å informere:P__________________

Yesyes, er meldt regn i dag og i morgen, og opplett fredag + 7 grader.. Så da får jeg kjørt litt før vinterhjulene kommer

_Yesyes, er meldt regn i dag og i morgen, og opplett fredag + 7 grader.. Så da får jeg kjørt litt før vinterhjulene kommer

Har jo ikke quattro uansett, så kan være glad det er sommeren.

Sjekk signaturen min

hihifaens så mett jeg

Bare måtte

faens så mett jeg

Spist nå a

__________________

Har spist no potetgreier å karbonade hehe

__________________

Hehe Må vel på butikken og kjøpe meg no jeg og...

__________________

 

Å faen har ikke sett vi har flisa forbi beadlock jeg.. Thihi grattis

__________________

Hehe Velkommen etter

__________________

Dam vart sulten nå ass

__________________

Skal vi dra på butikken?

vurderer d ja

Må bruke litt av skattepengene deres

Skjønner jeg godt

skal vi dra da?

men marius, skulle jo ha bestillt led lys til inni bilen

Vi gjør det

men marius, skulle jo ha bestillt led lys til inni bilen

Ta det over maten?

ja ok

Blir d til lunsj på deg da?

Frokost

hehe ja men hva da? skal vi dra nå eller?

Vet ikke enda Vi kjører nå

 

 

OVS. disse innleggene er med 1 minutts mellomrom, biltråd??? Chatte side/tråd er vel riktig å kalle tråden deres gutter.

 

 

:D:D

 

Trodde det hadde rablet HELT for deg cabben...

Men gikk opp ett lys her til slutt:D:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår