Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Street challenge i høst var skikkelig nedtur for gatebilfolket, er ikke tvil om annet!

At de få som skulle kjøre fredag og lørdag ble skyvd ut i dimman av løpsleder, er veldig beklagelig noe de fleste i NDRG systemet erkjenner!

Men arrangementet slik det var tiltenkt skulle være etter kl. 13 på søndag og var i samarbeid med Brumundal slik at de som kjørte Brumundal startet gratis.

At vi ikke fikk starta før ca. 14.30 skyldtes tidligere uhell og det faktum at NM rundene måtte kjøres ferdig!

Men summa summarum så er da vel ikke 1,5 times forskinkelse en tragedie i seg selv?

Tragediene var vel egentlig at legalracinga ble forfulgt av uhell og lange sanneringer!

 

Sammenhengen i at legalracinga har blitt mindre populær enn det den var ser vi kanskje også her... .

- havariene skjedde vell stort sett pga enten festet i starten eller etter de 201 metrene som mange av dissa bila er satt opp til.

 

Så kjør 201 meter da vel...:D

 

Det går fortere å kjøre klassen og mindre risk for ras...

 

Men hvem "ser ned på" SL, Gatebil racingen, styret, øpsøedelsen eller forbundet??

 

 

 

 

Hvordan tiltrekke gatebilfolket utover hva som er prøvd har jeg ingen ideer om!

Gatebil i seg selv er pop fordi det hele tiden har foregått i gråsoner mellom show og sport, men uansett hva som skjer på Gardermoen er det lite trolig at det tillates noe som helst som ikke er i henhiold til forbundene.

Kanskje den største bakdelen med å være ett iddrettslag og ikke en kommersiell arrangør.

 

Hvorfor er forbundet så negativ til at det slippes litt opp på kravene, slik at de får folk intressert å kanskje begynner med litt mere "seriøs" form for drag kjøring...

Å hvofor føler vi at de i Sverige og Danmark takler dette mye bedre enn i norge/ på Gardemoen??

 

 

Hvordan få publikum er vel heller ikke bare arrangøren sitt problem!

Selv om deltagerne gjør så godt de kan så er det nok bare ikke underholdning god nok!

Nærheten til Oslo, masse andre ting som skjer, for lange sanneringspauser og at det er løp 4-5 ganger i året er nok hovedgrunnen til at det kun er de ivrigste som sitter på tribanen.

-Men hvordan gjøre noe med dette aner ihvertfall ikke jeg!

Nå blir det påbud på bleier, så vi håper det blir mindre med pauser nå, men om det vil revolusjonere populariteten tviler jeg på!

 

Dere skal ikke bare ha de ivrigste... dere må kunne klare å lure de som er med ogg ivrige til å reise inn selv, fordi de fikk en bra opplevelse...eller?

Publikum gir inntekter, publikum kjøper ALL mat de finner der inne OM det finnes, ikke bare ihjelkokte pølser og 60 grams tørr burger til 50 kr stkk.... Satt litt på spissen nå...:D Du vet hva en får på mantorp....

 

Så tror jeg ikke folk bryr seg om hvor langt de kjører, bare de kan få noe igjen liksom...

 

En ting vi setter enormt pris på når vi skal være "tilskuere" er at vi kan komme og gå som vi vil i depoet, kjenner jo endel og vi ha del i det sosiale vet du...

Vi liker å kunne campe i / på området, slik at en er endel av systemet, ikke bare til brydderi liksom...bruk haugene rundt til slikt :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Slutter av her med min egen lille betrakning om å få tinga bedre!

Det må på en eller annen måte fremskaffes kapital som kan lønne en person, eller engasjere et firma som får til oppgave å skaffe spons og avtaler direkte til arrangør!

På en sånn måte kan forskjellig underholdning i pausene kjøpes inn, utgiftene reduseres, fasiliteter utbedres, og til slutt men ikke minst redusere utgiftene til hver enkelt deltager!

Inntill noe slikt kan skje må jeg dessverre innrømme jeg tror vi fortsetter i samme "vonde sirkel"...

 

Mulig noen mener det er arrogant holdning fra et NDRG styremedlem, men problemstillingen slik jeg beskriver den må hele miljøet ta tak i...

- NDRG som klubb får ikke gjort en dritt mere uten kapital.

- Og surmulende gratispassasjerer har vi ikke bruk for...

 

 

 

Ellers så håper jeg "tonen" i den tråden her blir litt bedre, så kan det kanskje hende at innholdet herfra blir tatt videre inn i styret som konstruktiv kritikk!

Håper forøvrig at noen av dere er såpass seriøse at dere mailer til meg eller Lin webmaster, gjennomtenkt kritikk og forslag skal jeg love dere skal bli tatt opp seriøst!

Forslag til nye drivsjeler taes imot med glede, og jeg håper da inderlig at dere som "mener" noe kan løsrive dere fra sofaen og komme til årsmøte NDRG utpå vinteren engang!:race

 

Hilsen

 

Frode Hansen

Sjef Gardermoen Raceway

Nestsjef NDRG

 

Takker igjen Herren for at du/dere tok dere tid til å svare! :thumb

 

Tonen her pleier å være meget bra den, men som sagt... det smeller i dørene når vi skal vekke folket...

 

Noe vi HELT KLART har fått til nå...:thumb

 

Takker også Nov68 for at han lettet på trykket, slik at jeg kunne vifte med døra...

 

Håper styret i NDRG tar en intern diskusjon om sin framtid når det gjelder informasjon og hvordan den binges til folket..

 

Da det er det vi mangler... Innformasjon!!!! :deng

 

Vi kan ikke sitte 10-20-100 mil fra Nittedal å vite hvordan Ett styre tenker, hvordan økonomien er, hva som jobbes med, hvorfor man kjemper imot Bilsportforbundet, eller generelt om det burde vært dugnad på Gardemoen...

 

Forumet på NDRG siden, ja legg det døtt...skal dere ha mulighet til kontakt med miljøet, så må dere inn her på Bilforumet eller Amcarforumet eller begge deler...Ikke sant??

 

Mvh Torstein....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern da Bead, har du ikke gått i verkstedet enda?

Må ta en turn i kveld jeg også, pga at chevrolet laget 6,5td ( hadde vel mest lyst til å lire av meg ei lekse om dieselmotorer osv men av hensyn til de som liker dette skal jeg la være:)

 

Erfaringa er at det frivillige dugnadsarbeidet innen lag og foreninger ikke er det enkleste å få til. Folk gjør ikke noe gratis lenger!

samtidig er det jo dette med bilsportforbudet og at alt som er innom offentlig forvaltning på død og liv enten skal reguleres enten via avgifter eller forbud.

Men dette er den norske måten å gjøre ting på!!! desverre

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta en turn i kveld jeg også, pga at chevrolet laget 6,5td ( hadde vel mest lyst til å lire av meg ei lekse om dieselmotorer osv men av hensyn til de som liker dette skal jeg la være:)

 

Det er vel en av grunnene til at jeg har FORD van og lette lenge etter en Suburban med smallblock og LPG :D

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i Amcar i dag, Norgesmesterskap i street legal ble kjørt på Hell Raceway.

 

Dette burde bør jo kjøres på Gardemoen i framtiden?? fått samlett hele Street legal Norge:)

 

grunnen for dette var at vi i Hell Cruisers ble spurt om vi ville være arrangere et slikt mesterskap.

men kan være enig med deg at Gardermoen er den naturlige arrenaen

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår