Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen som kan tenke seg sånn ca hva detta er..? En V8 jeg fannt i skauen, jeg, neger`n og Py var ute å gikk i skauen i kveld for å finne den igjen ;) Skummelt med en neger med LED lykt som ikke funker helt når månen står høyt..

 

DSC01647.jpg?t=1226520091

 

eh..er det både stempel og ventiler jeg ser det? Ford "flathead" ??

 

Lyst å fortelle meg hvor denne ligger? Jeg er på nøtterøy om dagen og har god til på dagen til å gå tur i skogen....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Siden det sansynligvis er flere fra Drag miljøet innom denna tråden, enn det det er der detta gjelder, så kanskje informasjonen kommer til de det gjelder, også får vi kanskje en diskusjon ut av det også:thumb...

 

Noen som har vært inne på forumet til NDRG i det siste??

 

Det er overtatt av div SPAM postere...

 

Å hvilken aktivitet det er på medlemmer og andre der, NOT..:deng

 

Frågan er...

 

Er det noe rart at det går som det gjør og blir som det blir, når klubben som driver norges eneste EM Stripe egentlig ikke holder en fornuftig standard og klarer og samle "alle" med interesse for hobbyen, vil ikke engang bruke ordet "sport"...

Er det feil av endel av oss å mene at det bør skje noe NYTT OG SPENNENDE snart??

 

Kanskje en ide å legge ned det forumet og heller be om å få en egen del her på BF eller på Amcarforumet...?

 

For det første er det for dyrt og med dragracing i Norge. Ønsker du og delta på løp skal NBF ha ca 2000,- kr i lisenser pr år, så koster det 1600,-+ 600,-strøm og delta pr løp(gardemoen). og det er samme pris om du kjører 14 sek eller 7,5 sek og om du har stor lastebil med 100m2 telt eller dagsbesøkende med vanlig biltralle. ikke rart at det kommer lite nye team til Norske baner.

Huske for noen årsiden når det var rene gatebil stevner på gardemoen, da betalte du 3-400,- ink lisens for og kjøre heile helga(10 sek og seinere) var 50-60 biler + fulle tribuner.

 

Nå satses det på ET kjøring, noe eg finner lite motiverene og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det for dyrt og med dragracing i Norge. Ønsker du og delta på løp skal NBF ha ca 2000,- kr i lisenser pr år, så koster det 1600,-+ 600,-strøm og delta pr løp(gardemoen). og det er samme pris om du kjører 14 sek eller 7,5 sek og om du har stor lastebil med 100m2 telt eller dagsbesøkende med vanlig biltralle. ikke rart at det kommer lite nye team til Norske baner.

Huske for noen årsiden når det var rene gatebil stevner på gardemoen, da betalte du 3-400,- ink lisens for og kjøre heile helga(10 sek og seinere) var 50-60 biler + fulle tribuner.

 

Nå satses det på ET kjøring, noe eg finner lite motiverene og kjøre.

 

takker, du mener slik jeg mener...

 

Det vi driver med, (de fleste av oss) vil jeg kalle HOBBY...

 

Endel mennesker her har blitt bite litt for mye av "Solberg viruset...)

 

Altså, befiner du deg på Gardemoen, eller andre stevner...

Så ER en en ihuga UTØVER av SPORTEN, å dermed SKAL en ha rett klær, bil,oppførsel og ikke minst GODTA at detta flotte Bilsportforbundet bare SKAL HA sine kr...

 

fleste parten av oss vil jo bare leke, kjøre kose oss i sosiale sammenkomster, åønsker at det skal koste minst mulig...

 

Sånn det er nå koster det jo en månedslønn bare med transport til/fra startavgifter og annet en bør ha en sik helg...

 

Å hva kan en vinne??

 

kanskje en 1000lapp om en vinner...å da er det 25 biler i klassen som hver har betalt 1000-2000kr HVER...

 

å mener mr Bowtietvister da??:deng

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det for dyrt og med dragracing i Norge. Ønsker du og delta på løp skal NBF ha ca 2000,- kr i lisenser pr år, så koster det 1600,-+ 600,-strøm og delta pr løp(gardemoen). og det er samme pris om du kjører 14 sek eller 7,5 sek og om du har stor lastebil med 100m2 telt eller dagsbesøkende med vanlig biltralle. ikke rart at det kommer lite nye team til Norske baner.

Huske for noen årsiden når det var rene gatebil stevner på gardemoen, da betalte du 3-400,- ink lisens for og kjøre heile helga(10 sek og seinere) var 50-60 biler + fulle tribuner.

 

Nå satses det på ET kjøring, noe eg finner lite motiverene og kjøre.

 

 

Det er nok en grunn til at det nesten ikke er noen som gidder og kjøre med gatebiler i norge.. er alt for dyrt og for lite tilrettelagt for vanlige folk til og få kjøre.. er vel en gang i året det er mulig og kjøre 402m her i norge og da er det ikke noen drag for gatebiler, men mulighet til og kjøre hvis alle dragbilene får kjørt seg ferdig.. ( når jeg var der i år så fikk vi lov til og kjøre et drag etter at alle de andre drag bilene var ferdige å kjøre og det hadde blitt for mye dugg på banen til at drag biler kunne kjøre..

er lite motiverende og kjøre 40 mil og bruke noen 1000kr i bensin, påmelding osv for og kjøre i 10-11 sec...

 

Er ganske sikker på at hvis det blir arrasjert på riktig måte så hadde det kommet mer en nok folk med vanlige biler og kjørt..

 

( og det og kjøre 201 m er som en kar på gatebil forumet sa: er som og pule med klærna på..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en grunn til at det nesten ikke er noen som gidder og kjøre med gatebiler i norge.. er alt for dyrt og for lite tilrettelagt for vanlige folk til og få kjøre.. er vel en gang i året det er mulig og kjøre 402m her i norge og da er det ikke noen drag for gatebiler, men mulighet til og kjøre hvis alle dragbilene får kjørt seg ferdig.. ( når jeg var der i år så fikk vi lov til og kjøre et drag etter at alle de andre drag bilene var ferdige å kjøre og det hadde blitt for mye dugg på banen til at drag biler kunne kjøre..

er lite motiverende og kjøre 40 mil og bruke noen 1000kr i bensin, påmelding osv for og kjøre i 10-11 sec...

 

Er ganske sikker på at hvis det blir arrasjert på riktig måte så hadde det kommet mer en nok folk med vanlige biler og kjørt..

 

( og det og kjøre 201 m er som en kar på gatebil forumet sa: er som og pule med klærna på..)

 

Hei

 

Enig det som var for gatebiler på street Finals på gardemoen i aug var tragiskt, dei må starte og kalle det drag finals og litt gatebil vis vi gidder:(

 

må sei meg litt uenig ang 201 meter, aksen på bilen skjer på 201 meteren (om du ikke har mer en 1500hk). resten er transport ettappe for og få litt høgere toppfart. Kostnads messig er det smartere og kjøre 201 meter tanke på kostnader tracbite(som er dyrt) prepping av bane, sanering ved uhell, regn på banen tørke tid, dugnad osv.

 

Har selv vurdert danmark, men dyrt og ta bilen på tralle. og suger vilt om bilen skulle streike i Danmark uten tralle:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Enig det som var for gatebiler på street Finals på gardemoen i aug var tragiskt, dei må starte og kalle det drag finals og litt gatebil vis vi gidder:(

 

må sei meg litt uenig ang 201 meter, aksen på bilen skjer på 201 meteren (om du ikke har mer en 1500hk). resten er transport ettappe for og få litt høgere toppfart. Kostnads messig er det smartere og kjøre 201 meter tanke på kostnader tracbite(som er dyrt) prepping av bane, sanering ved uhell, regn på banen tørke tid, dugnad osv.

 

Har selv vurdert danmark, men dyrt og ta bilen på tralle. og suger vilt om bilen skulle streike i Danmark uten tralle:(

 

 

Tja, 201 m kan nok være morsomt for dere med stor v8 og automat kasse.. men er ikke så greit for japsebiler med stor turbo og manuell kasse. selv har jeg ikke fullt drag i brakka før 3 gir.. og da er det ikek mye igjen av 201metern..

( og de har vel ikke trackbite lenger en 201m? er det isåfall noen vits? er vel ikek mange bilene som spinner i 170+km\t med ok dekk?)

 

koster vel noen kr og ta med henger til danmark, men du behøver jo ikek ha med hengeren? den kan du la stå i larvik og hvis bilen stopper så kan du bare taue bilen de 2 mila det er fra banen til båten og så sette den på henger når du kommer til larvik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 201 m kan nok være morsomt for dere med stor v8 og automat kasse.. men er ikke så greit for japsebiler med stor turbo og manuell kasse. selv har jeg ikke fullt drag i brakka før 3 gir.. og da er det ikek mye igjen av 201metern..

( og de har vel ikke trackbite lenger en 201m? er det isåfall noen vits? er vel ikek mange bilene som spinner i 170+km\t med ok dekk?)

 

koster vel noen kr og ta med henger til danmark, men du behøver jo ikek ha med hengeren? den kan du la stå i larvik og hvis bilen stopper så kan du bare taue bilen de 2 mila det er fra banen til båten og så sette den på henger når du kommer til larvik..

 

Hei du har et poeng der med manuell kasse på 201m, på dragracing stevne på gardemoen prepper dei 402m(er ikke nødvendigt på reine gatebil stevner som eg ønsker kunne blitt arangskjert igjen). klart det er gøy og kjøre 402 meter men hadde klart meg lenge med 201m.

 

Ja vart kristiansand for meg, men kan ønsker ikke og taue bilen pg automaten, men lar seg sikker ordne med låne tralle skulle det åke til helvete:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleeper...

 

om du ikke får 3 gir fort nok, så er det vel bare å ytte til en høyere tallverdi på utvekslingen?

 

De som baserer seg på 201 meter, pleier å gire om for å få det rett...

 

 

hehe.. koster litt for mye og gire om en 4wd bil til at jeg gidder det.. giringa er egentlig perfekt til ddet jeg bruker bilen til.. kunne kansje hatt litt lenger 1 og 2 gir men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. koster litt for mye og gire om en 4wd bil til at jeg gidder det.. giringa er egentlig perfekt til ddet jeg bruker bilen til.. kunne kansje hatt litt lenger 1 og 2 gir men...

 

:D

 

Regna med noe slikt svar...hihi

 

Men hva skal disse selvoppovfrende menneskene på G.moen gjøre for at "gatebilfolket" skal storme inn porten??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tanke, ha gatebil løp!!!!

 

Trenger ikke være registrert bil, men skal ha følgene:

 

Skal være en bil(ikke rørchassie eller dragster osv)

Orginal front ramme

Minste vekt på bilen, ca 1400kg??

gjerne begrense på dekk størelser eventuelt 2 klasser. 10,5W og 1 klasse fri dekk valg.

fungerende lys på bilen.

eksos med lyd demper

 

Og hva med bilen må kunne fungere uten varmgang sei ca 15 min

 

Og ikke minst, billigere påmelding og lisenser.

 

Gjerne og klasse for reggabiler som ikke er radikalt ommbygget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh..er det både stempel og ventiler jeg ser det? Ford "flathead" ??

 

Lyst å fortelle meg hvor denne ligger? Jeg er på nøtterøy om dagen og har god til på dagen til å gå tur i skogen....

 

Heheh, den ligger i essoskauen ;) hihi, se om du finner den ;)

:ratatatat

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår