Gå til innhold

Nova68

Bruker
  • Innholdsteller

    402
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nova68

  • Bursdag 09/07/1976

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Drag race
  • Modell (eks S4)
    Nova
  • Biltype (eks Audi)
    chevy
  • Årsmodell (eks 1995)
    68
  • Yrke eller sivil status
    Gift
  • Motor (eks 1.6)
    9,8
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.chickenracing.net
  • Bosted
    Bryne

Nova68's Achievements

  1. Skal du kjøre automat husk du trenger min 4000 stall speed på converteren med dette oppsettet. Trenger ikke gå dårlig på tomgang med vass kamm,vanskelig start løser du med start retard på tenninga.
  2. http://www.hotrod.com/howto/45820_big_block_chevy_engine_build/index.html Sjekk denne linken, personligt hadde eg ikke gått over 11:1 i komp. Er det en rein gate motor du ha?? hadde eg trimmet med mer kubikk en ekstrem kompresjon og kam.
  3. Greit med lisens, men for dei som skal teste bilen gjerne bare en dag i året, må bilen besiktes, papir sendes til forbundet, faktura skal betales, personlig lisens skal betales(er ikke den betalt på 2 år må vel den tas på ny?)Dette krever planlegging.Hvorfor skal det være så jæv.... vanskelig og bruke mer engangs lisens på fks klasser seinere en 10 sek. Da kan folk ta valget litt på sparket. Dette med engangs lisenser har vi brukt i valle(over 10sek biler)på flere stevner, vi hadde mer gatebiler en drag race bilen med lisens på stevne. hadde det ikke vert for gate biler hadde Valle stevne vert tynt.Ps vi mikset gate biler med sportman klassen som funket kjempe godt. Og hvorfor skal det være så store problem og få engans lisens på biler med prøve skilt??? teknisk sjekker bremser, hjul bolter og seler+++ og resten må jo bileiger ta ansvar for?? Skal vi klare og rekrutere nye personer inn i miljøet må inngangen bli mye lettere for dei som sitter på gjerdet.
  4. Ja hørte det blei noe tull med drifte banen, men den låg vel utefor rød sone? Var i kontakt med noen i sommer ang street legal/drag race på lista, Vi møtte bare positive menesker om vi bare hadde papir arb iorden. Men vi får ikke godkjent banen(betongen) til dragrace eller 1/4 kjøring da den er for dårlig. Valle Hadde lokale krefter rigget tribune, kjørt ut/inn betong og ordnet vakthold, hadde det vert en enkel sak for Jæren Drag race å ordnet resten. Så kan du bidra til noe her venligt ta kontakt, så kan sette deg i kontakt med rett person. Geir
  5. Hei Kjenner til dette problemet, skjedde med en eg kjenner 2 ganger på 383csb, mener og huske nr 5 slet med(rart på nesten ny motor). Han og byttet til roller oppsett. lykke til på Frøya.
  6. Lista(ved farsund) hadde vert topp, trenger asfalt men fy fae... for et område med tanke på parkering, overnatting, depo og retur og ikke minst tilkomst fra nor og sør:)
  7. Hei Valle ble avlyst pg av flystripen blir brukt som depo for strøm stolper og utstyr som helikopter frakter ut til noe utbygging. Valle er i grunnen en grei plass. Men en stor ulempe da anlegget brukes aktivt av småfly og Betongen (ca 200 til 300m hver side)og tribune må rigges til hvert stevne. Som kjent er det Jæren Dragrace klubb som arrangerer dette stevne og mange pådrivere tar fri 1 uke fra jobb for denne ene helgen(trur mange er utbrent). Hadde vert mye lettere om alt dette kunne stått og vi kunne enkelt kjørt mange stevne pr år.
  8. Har vel sagt mitt syn før om gardemoen, og det er leit og kjefte og smelle på ting som gjøres på dugnad(kan ta motet fra dei fleste) Er forholda opptimale og ingen olje søl,er gardemoen syk rask bane med super feste. Men kvaliteten på banen og depo område er vel milt sagt dårlig. Trur mange som kan velge andre baner i fremtiden kommer til og gjøre det.
  9. Heidu Beste 1/4 tid er 8.69 og beste 1/8 var 5.40 med 1.22 60ft Bilen og motor har mer og gå på, men tørte ikke lade mer gass da 4 linken var helt ut av HELV... feil. Har og satt på ny Fab 9 aksling i vinter og anti rollen ligger klar og det skulle friste igjen:)
  10. Hei Litt info. Novaen er ikke solgt, har vert mye fram og tilbake, men har kommet til at den ikke blir solgt i år. folk var ikke villig til og betale prisen eg forlangte, og da står bilen godt. Har solgt hengeren da eg ble meget lei alt reising og lite kjøring. Novaen har vert noen små turer i sommer(Fyyy faen så gøy)men skal få gjort noen små justeringer i vinter som ståldører, støy isolere gulv, eksos ut bak. Dette vil lage denne bilen mer bruker venlig til gate bruk. Bur feil plass i landet til og statse på dragrace:( og ha gardemoen som hjemme bane suger vilt.
  11. Veltebur i gatebiler kan godkjennes! I kjøretøy registrert før 1971 er det nå gitt tillatelse til at det kan godkjennes montering av veltebur i ordinært registrerte gatebiler. Dette gjelder hel- eller halvbur. Disse reglene er utarbeidet av SFOOR gruppa i Statens vegvesen og AMCAR gir gruppa stor honnør for å ha fått til fornuftige regler rundt dette med veltebur i bil som skal være ordinært registrert. Veltebur kan godkjennes under følgende forutsetning: - Buret må være polstret på utsatte steder. - Det må monteres e-merkede 3-punkts bilbelter. - 4-punkt e-merkede bilbelter godtas også. - Buret må ikke ha stag som hindrer eller hemmer inn og utstigning. - Stag på sidene må eventuelt kunne demonteres ved kjøring på vanlig vei. - Kjøretøy som det er montert veltebur i kan registreres kun for 2 personer. - Bare bur som er FIA godkjent eller bygd etter Norges Bilsport Forbunds krav kan godkjennes for bruk i ordinært registrerte kjøretøy. Endelig:)
  12. Ja er redd for det, til og med kona kom og sa at eg ikke måtte selge bilen:)
  13. Nei kommer ikke til og selge bilen nå, Planer er og sette sammen bilen og bruke den til litt gatekjøring og SL kjøring. Trur neppe er løser lisens.
  14. Snabelen he æg ude på jabnå:) Bilen er ikke for salg lenger:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår