Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

1000ft.. wtf? de kan slutte å ha en murvegg i baneslutt istedet for å kutte på lengden! En quartermile er og forblir en quartermile, det enste håndfaste målepunktet på dragstripa, det som gjelder!

 

 

tror det div bli 1000 i framtiden, ett lite tips er at det kanskje kun vil bli 201 meter drag etterhvert...

 

detta fordi alt etter 201 meter er transport og der de fleste havariene skjer...

 

Lest mye på nitroz i det siste og guttene synes det er helt ok med 201 meter...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

10,5 toms dekk biler går sinnsykt...

 

MEN, sett litt på regelverket til ADRL bl.a , så er det reine prostock/promodbiler med stort sett fritt med motor og annet, så at det går ekstremt fort er jo fordi redskapen er første klasse...

 

ikke no gammel novabrakke , hemtrimma, med orginalhjulhus og 10,5 toms dekk fordi det ikke var plass til mere...

 

Men interessen i Sverige for en eller 2 slike klasser i sverige er stor...kanskje det blir en pro og en street 10,5 tom klasse, med bånngass, istedenfor alle dissa bremseklassene :deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på i dag og ble skikkelig imponert :-)

 

Her er "Team Norway" før start:

 

hallon_long_beach_3.jpg

 

Kommer vel kanskje noen actionbilder etterhvert, men det var så mye røyk at det var ekstremt vansklig å få til noe bra.

 

Edit: Se egen tråd http://www.bilforumet.no/drifting/212437-fredric-aasb-does-america.html

 

Mon tro hva man skal gjøre i morgen?; Se Fredric "Ha||on" i driftingfinalen i morgen, eller se finalene i NHRA på Pomona; *Humm*

 

Blir vel dragracing vel :-D

redbulldriftkc6.jpg ser ut som det er bra drifting ..rimelig close her ...tøff bil.. må jo se på fredric heller da ;)

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spes. dette med ADRL. De trenger ikke skifte gir selv sånn som pro mod må. innboard fra f.eks Billy Harper sin viper så skjer dette automatisk.Programmerer på turtall.

1/8 mile bilene er litt annerledes enn 1/4 mile gjennom bla kortere hjulbas ( ofte 110") og er vel prøvd å bygd noe lettere.

 

samtidig ser det jo ut som om Extreeme pro stock blir en del av ADRL til neste år. Moro det da.

FLott synes nå jeg da at Andy Jensen Lykkes så bra med sin turbo kombinasjon. Egentlig så har vel det erkekonservative dragracemiljøet godt av en slik smekk på fingrene:)

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spes. dette med ADRL. De trenger ikke skifte gir selv sånn som pro mod må. innboard fra f.eks Billy Harper sin viper så skjer dette automatisk.Programmerer på turtall.

 

[..]

 

FLott synes nå jeg da at Andy Jensen Lykkes så bra med sin turbo kombinasjon. Egentlig så har vel det erkekonservative dragracemiljøet godt av en slik smekk på fingrene:)

 

Virker som om det er begynner å bli en del turbobiler som går både jevnt og fort - har hørt masse kommentarer som "It sounds like a fucking japanese car, cut that crap and buy a real engine" fra folk på tribunene når turbogutta står i stage og bygger trykk :-)

 

Når det gjelder dette med automatikk og programmering så er jeg mer skeptisk. Har sittet og sett XYZ drag med SuperComp-biler nå i helga, og alle går hardt ut til drøyt 60-fot, så er det automatisk throttlestop av ulik varighet også fullgass resten.

 

Fantastisk kjedelig å se på, selv om det sikkert morsomt å programmere. Det virker som alle bilene greit går 7-sekundere, men siden index er 8.90 så .... (kjører du 8.91 er du en taper, "alle" kjører 8.90x ;)

 

Index-klasser er greit, men jeg synes det er langt mer stas uten all mulig elektronikk som gjør jobben.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja hva kan en regne med fra usa enn konservativ tenkning, men men er nå hver sin smak da. Så supercomp på Las Vegas Speedvay helga etter NHRA stevnet og satt i en hel time å så på throttle stop biler før vi gikk å tok mat. Når vi kom tilbake holdt de jammen på enda!!!

 

Vi kjører nok et år til med spakskifting. Det er dette piloten vil i allefall

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhys Millen v Stephan Verdier

 

Bill Sherman v Vaughn Gittin

 

Darren McNamara v Tanner Foust

 

Carl Ruiterman v Mike Whiddet

 

Samuel Hubinette v Djan Tengku

 

Chris Forsberg v Robbie Nishida

 

Daijiro Yoshihara v Leighton Fine

 

Frederic Aasbo v Katsuhiro Ueo

 

da ewr fredrik blant topp 16..så dette er morro :=

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har fått det med dere;

 

Urs slo ut både J. R. Todd (Urs: 3.887 / 316.67)

urs_vs_todd_pomona.jpg

 

... og Brandon Bernstein (Urs: 3.926 / 309.84)

urs_vs_bernstein_pomona.jpg

 

... før Rod Fuller (Rod: 3.851 / 312.64, Urs: 3.991 / 282.36) ble for sterk i semifinalen i Top Fuel i dag!

urs_vs_fuller_pomona.jpg

 

Urs var såpass mye raskere i starten at det kun var 81 tusendeler som skillte dem oppe ved mål (om jeg ikke har regnet feil).

 

Skulle tro dette var en relativt bra søknad til eventuelle sponsorer :-)

 

Tidlig mørkt her borte, her vinner Cruz Pedregon over Ron Capps i Fuel FC-finalen.

pedregon_vs_capps_pomona.jpg

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Spennende og med Fredrik Åsbø i drifting og da , selv om det ikke er en sport jeg i allefall ikke følger så nøye.

Får ønsk lykke til

20.jpg[/

 

han gikk videre til 16 delsfinalen..da han røyk ut mot ueo ( som vant D1 i japan 2002 ) så står respekt av det med nesten orginal supra..lite som er gjort med den bilen.. så er norsk drifte historie dette :) så han kjørte så bra at det ble rerun mot ueo..så slått ut..så kjenpe stolt av Fredric og teamet hans..

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,5 toms dekk biler går sinnsykt...

 

MEN, sett litt på regelverket til ADRL bl.a , så er det reine prostock/promodbiler med stort sett fritt med motor og annet, så at det går ekstremt fort er jo fordi redskapen er første klasse...

 

ikke no gammel novabrakke , hemtrimma, med orginalhjulhus og 10,5 toms dekk fordi det ikke var plass til mere...

 

Men interessen i Sverige for en eller 2 slike klasser i sverige er stor...kanskje det blir en pro og en street 10,5 tom klasse, med bånngass, istedenfor alle dissa bremseklassene :deng

 

Ja det var godt ettablerte team med mye$$$$$$

 

Men drag radial klassen imponerte mest, med standar hjul hus ikke 4 link(modifisert orginalt) bil på 1500+ kg lydemper på eksos, ikke steile bøyler og lave 7 sekunder med 300kmt+ var rått.

 

Snuser litt på street 10,5 klassen da eg ikke gidde og kjøre ET neste år og gatebil på gardemoen var tragiskt.

Men i fjor var det for få biler i den klassen street 10,5 på Gardemoen, da falt den inn under pro street klassen(rør chassi biler med store dekk)

 

Er og enig med 201 meter er nok, det er tanke på klargjøring og prepping av bane og kostnader/dugnad.

Vi trenger ikke mer på vestlande da inntressen ikke er stor nok for en 402 meter.

 

Men er og for at alle biler skulle hatt bleie på motor og event på gear(eller trau) sparer mye sanering, i Orland var dette påbudt og var ikke olje sanering hele helga.

Kommer påbud på gardemoen neste år, biler raskere en 11 sec må ha bleie eller samle trau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår