Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har en tanke, ha gatebil løp!!!!

 

Trenger ikke være registrert bil, men skal ha følgene:

 

Skal være en bil(ikke rørchassie eller dragster osv)

Orginal front ramme

Minste vekt på bilen, ca 1400kg??

gjerne begrense på dekk størelser eventuelt 2 klasser. 10,5W og 1 klasse fri dekk valg.

fungerende lys på bilen.

eksos med lyd demper

 

Og hva med bilen må kunne fungere uten varmgang sei ca 15 min

 

Og ikke minst, billigere påmelding og lisenser.

 

Gjerne og klasse for reggabiler som ikke er radikalt ommbygget

 

joda... men det får bli en klasse til...

 

:D

 

ALT fritt...men ikke kompressor og metano....

MEN alikevel "gatebil" Dørskramler med lys og fungerende så en kan cruise en 20 min tur...er sykt å se alle bilene putre rundt...husker vi Street finals videoene fra USA...orlando...JAAAAAAAAAAAAA :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... men det får bli en klasse til...

 

:D

 

ALT fritt...men ikke kompressor og metano....

MEN alikevel "gatebil" Dørskramler med lys og fungerende så en kan cruise en 20 min tur...er sykt å se alle bilene putre rundt...husker vi Street finals videoene fra USA...orlando...JAAAAAAAAAAAAA :D

 

Hmmm... Det var da noen presse og mettis biler som cruisa det de måtte for å kunne kjøre race etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gamle bilen til Petri Nagy.

 

Om du leser litt lengre ned på annonsen ser du hvem som har lagt den ut...

Kanskje Bowtietwister vet mer?

 

tja nytt for meg at den er til salgs, men kna vel være bare for å teste markedet. Helge Bugge som eier den. Kjent for Nova68 formoder jeg.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... men det får bli en klasse til...

 

:D

 

ALT fritt...men ikke kompressor og metano....

MEN alikevel "gatebil" Dørskramler med lys og fungerende så en kan cruise en 20 min tur...er sykt å se alle bilene putre rundt...husker vi Street finals videoene fra USA...orlando...JAAAAAAAAAAAAA :D

 

En ting er sikkert, skal dragracing ekspandere nytter det ikke og satse på ET kjøring og dyre lisenser og kurs av NBF for kjøre en 10 sec bil.

 

Det må legges tilrette for gatebil folka(det er der alt startes)og NBF(mafia) må ta sugerøret ut av deltagarane og stevnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, skal dragracing ekspandere nytter det ikke og satse på ET kjøring og dyre lisenser og kurs av NBF for kjøre en 10 sec bil.

 

Det må legges tilrette for gatebil folka(det er der alt startes)og NBF(mafia) må ta sugerøret ut av deltagarane og stevnene.

 

Du... jeg blir bare GLAD når jeg leser slikt...:D

 

Er detta noe dere som har vært på Gardemoen snakker om??

 

Trodde det var bare jeg som brukte STORE bokstaver og skjelte og smelte på alt fra NDRG til Lisenser og Bilsportforbundets lille mafia og oppførsel...:deng

 

Kan hende vi kan få til en diskusjon nå...

 

Har vist vært medlem av NDRG i mange år jeg da, da jeg plutselig kom på at jeg alltid hadde betalt litt mere enn de kronene AMCAR har som sin medlemsavgift...fikk bekreftet etter en tlf, at jeg var medlem av NDRG... Det ble det brått slutt på vet jeg:deng

 

Det som er merkelig da er jo at en ALDRI har fått noe som helst info fra den klubben.....

 

Men det er vel der noe av skoen klemmer også...

 

Noen derfra blir ALLTID sure å mener og tycker folk bare kan holde kjeft, fordi så mange legger ned så mye fritid...

 

jaha...er en dum nok til å påta seg ansvar, så gjør jobben da:deng ikke bli sur om folk synes det er dumt og burde vært løst på en annen måte...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva skal disse selvoppovfrende menneskene på G.moen gjøre for at "gatebilfolket" skal storme inn porten??

 

De har jo forsøkt å kjøre mer eller mindre "reine gatebilstevner", men da har det kommet alt for få biler, så nå har det i stedet blitt "NM-klassene + det det ellers blir tid til" som Nova68 sier.

 

I hvert fall det første året, kanskje de to første som Krabberød stod på med Right On-stevnene nå på 2000-tallet så var det ganske bra med biler, hvorfor de forsvant sakte, men sikkert er jeg usikker på.

 

Kanskje synes folk det ble dyrt? (jeg tror dog det fort koster like mye for en dag på rundbane, men da får man nok som regel kjørt ganske mye mer).

 

Kanskje synes folk at det ble for lite seriøst? (om vi har flaks så slenger vi sammen noen biler og kjører noe elimineringsgreier på søndagen)

 

Kanskje synes folk at Gatebil er mye kulere? (flere av de som dukket opp på Gardermoen før, men ikke særlig nå lenger, er jo på Gatebil (på Rudskogen i hvert fall))

 

Kanskje synes folk at det var slitsomt med laaaange saneringer flere ganger hvert eneste stevne? (publikum ble i hvert fall lei)

 

 

Jeg har vært innom stort sett alle arrangement som har vært i NDRG-regi som tilskuer de siste fem årene, og jeg synes dessverre jeg har sett en tendens til at alt har blitt "dårligere". Jeg vet ikke hvordan dette er for de som deltar, men stadig færre deltakere sier jo noe.

 

Personlig så føler jeg at slutten på EM-rundene for bil på en måten ble litt "spikern i kista"; jeg håper ikke det er tilfelle, jeg vet at det er *mange* som legger ned utrolig mye arbeid for å få alt til å fungere på Gardermoen, og det ville være veldig synd om pila ikke snart snur "oppover igjen". Personlig synes jeg egentlig at et (godt) Street Legal-stevne har blitt langt morsommere å se på enn alle løpene som var på Gardermoen nå sist sommer.

 

Etter å ha sett hvordan ting fungerer andre steder; man trenger ikke å se lenger enn til Veidec på Mantorp, så er det jo veldig trist at det ikke skal kunne fungere like bra i Norge.

 

Kanskje flere kunne kjøre Street Legal av de som tidligere dukket opp på Gardermoen? Noen, som f.eks Nova68, har neppe biler som egner seg for det uten å slite ut bremsene, men jeg tror mange kunne ha det gøy der.

 

... ble langt dette her, men kort oppsummert tror jeg at det blir "finn rett pris, lag action, unngå dødtid" :-)

 

EDIT: Glemte et poeng; planglegging sammen med de andre. I år krasjet det ene stevnet med Street Legal i Brumunddal (som har blitt veldig stor!) og flere år tidligere har det krasjet med Gatebil. Det er vel ikke *så* mange arrangement at det ikke er mulig å få til litt koordinering?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D rabocen sier noe av det samme ja...

 

Jada... er IKKE de som virkelig legger ned mye energi vi vil riste litt her, men heller systemet og tankegangen til endel som burde ristes litt...

 

Lagt ut litt linker nå, så kanskje vi får litt fart her nå...

 

Bowtietwister... hva mener dere om detta, tross alt lastet inn noen store Dollar i prosjektet og vil vel ha best mulig lekeforhod dere også?? :deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å mener du her??

 

At du trenger lisens kurs/vogn lisens osv for og kjøre 10 sekunder bil, og at det må holdes av lederen av drag race avd i Norsk bilsport Forbund. tok lisensen for ca 6 år siden, Denne mannen kom fra Oslo for og holde kurs og prisen var der etter.

Lærte ikke noe nytt på kurset som eg ikke kunne fra før etter flere år som street legal fører.

 

Burde holde med engangslisens eller et enklere kurs som en lokal representat kunne holt.

 

Vi kjørte legal racing på valle 1 år, 402m ned til 10 sek. første gangs førere løste engangs lisens til noen hundre lapper og kjørte hele helga, dette er det slutt på nå.

 

Bilsport forbundet har vel satt stopper for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje flere kunne kjøre Street Legal av de som tidligere dukket opp på Gardermoen? Noen, som f.eks Nova68, har neppe biler som egner seg for det uten å slite ut bremsene, men jeg tror mange kunne ha det gøy der.

 

... ble langt dette her, men kort oppsummert tror jeg at det blir "finn rett pris, lag action, unngå dødtid" :-)

 

EDIT: Glemte et poeng; planglegging sammen med de andre. I år krasjet det ene stevnet med Street Legal i Brumunddal (som har blitt veldig stor!) og flere år tidligere har det krasjet med Gatebil. Det er vel ikke *så* mange arrangement at det ikke er mulig å få til litt koordinering?

 

Er vel ikke bare herr NOVA som sliter med bremsene om en skulle kjøre SL med 7,70 index...

 

Det med Brummundal og sånn kom det jo litt kommentarer og tanker rundt...Bl.a at det nesten ikke er mustanger på G.moen stevner, men myldrer av de på SL stevner, stemmer det?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du trenger lisens kurs/vogn lisens osv for og kjøre 10 sekunder bil, og at det må holdes av lederen av drag race avd i Norsk bilsport Forbund. tok lisensen for ca 6 år siden, Denne mannen kom fra Oslo for og holde kurs og prisen var der etter.

Lærte ikke noe nytt på kurset som eg ikke kunne fra før etter flere år som street legal fører.

 

Burde holde med engangslisens eller et enklere kurs som en lokal representat kunne holt.

 

Vi kjørte legal racing på valle 1 år, 402m ned til 10 sek. første gangs førere løste engangs lisens til noen hundre lapper og kjørte hele helga, dette er det slutt på nå.

 

Bilsport forbundet har vel satt stopper for det.

 

ok... joda forstår den...

Er jo derfor det blir litt koko, for en kan "teste" med en superrask bil med engangslisenser, men skal en kjøre "seriøst", ja da må samme gubben ha kurs og lisens og lisens på bilen...

 

Joda...de siser bare at: dere får jo betale , dere skal jo leke..

åsså må dere ha like klær,pent transportmiddel, oppføre dere som engelske snobber og tenke på at dere utøver en respektert SPORT...:deng

 

Kaller det vel hobbyen jeg da...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår