Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kaster med, som Frode, inn i diskusjonen da jeg ser navnet mitt blir nevnt. Har nå lest hele tråden, men husker ikke alt det bør svares på, så tar det husker i farta!

 

Jeg er iallefall ikke enig i at denne diskusjonen ikke burde gå på NDRG siden. La den gjerne gå begge steder!!!

NDRG drifter jo ikke bare dragracing for bil. Motorsykkelfolket har også sine krav og meninger. De ønsker også Street Legal f.eks. og kjemper for tiden for å kunne kjøre 402 meter. I 2008 fikk de bare kjøre 201 på Gardermoen...

Det var nå en ting

 

MEDLEMSKAP

 

NDRG er et idrettslag, men igjennom Motorsykkelforbundet. Norges Bilsportsforbund er ikke medlem av Idrettsforbundet, men NDRG er altså der fordi vi er medlem av Norges Motorsykkelforbund.

Ikke enkelt å følge med i hirakiet...

 

Det stemmer at NBF skal ha 10% av publikumsinntektene. Motorsykkelforbundet skal ikke ha noe! I tillegg koster det å arrangere NM-runde. I 2008 3500,- pr.stevnet (MC er en engangsavgift uavhenging av antall løp, mener denne er rundt 2000 pr. sesong).

Litt surt for dragracesporten og to år på rad ikke ha resultatene for å bruke i markedsføring siste stevnet. I år kom de endelig på plass sent i høst 14 dager før prisutdelingen!!!

Startavgiften skal også dekke 130,- i forsikring pr. fører pr. løp.

Engangslisenser koster det forbundet har bestemt, og alle pengene returneres til forbundet.

 

Vi har medlemskap igjennom Amcar for bilførere. Da koster det 30,- i tillegg for et NDRG medlemskap.

Dette er gjort for å få ned kostnadene til dragracere bil. Du kan nemlig ikke kjøre dragrace uten å være medlem av en NBF tilsluttet klubb, og det er ikke NDRG, men Amcar er..

 

Må nevne MC igjen. Der kan du kjøre kun med medlemskap i NDRG. 250 pr. år senior, og kun 50 for en junior!

Min mening er vel at dragracefolket bil har en jobb å gjøre opp mot forbundet sitt. Lykke til!!!!!

 

Vi har mange direktemedlemmer i NDRG. Alle disse er klar over at kun hjemmesiden til NDRG gir informasjon til medlemmene.

 

FREMTIDEN I NDRG

 

Deltagelsen på Gardermoen bare øker år for år. På Sunoco Drag Challenge måtte vi for første gang si nei til flere team pga plassen. Samarbeidet med TSDS er suverent. Norge kjører litt sin egen stil her. Husk at NM reglementet går foran TSDS reglementet. Vi kjører S og TS som øvrige år, tross TSDS sine nye regler. Norge har vært med i denne diskusjonen hele veien!

Internasjonalt ellers har vi en god dialog.

 

Jeg tror også vi må huske på at "store team" i Norge, kun har Gardermoen å kjøre på. Jeg føler iallefall vi har et ansvar ovenfor disse. Både på bil og bike.

 

Det er absolutt ingen førere uansett som betaler for noen andre. En startavgift på 1600 kroner dekker ikke kostnaden ved å la en fører stille til start.

Jeg oppfordrer igjen til å møte på årsmøte i NDRG og se igjennom tallene.

Det må være publikum tilstedet for å få dette til å gå rundt. Det har vi, men kun på Drag Challenge. Hvorfor? Da kjøres Top Fuel og andre store klasser, og de trekker publikum nok til å betale for gildet (om det ikke regner).

 

Det er ingen uvilje mot å kjøre Street legal på Gardermoen. Men, ser man tallene de siste år, har de bare gått nedover.

Dette må vi prøve å snu. NDRG har iallefall søkt om NM Street Legal i 2009 4 juli!! Håpet er å trekke publikum før cruising i Lillestrøm.

 

Det er som flere skriver, vanskelig og ordlegge seg på nettet. Jeg håper iallefall jeg ikke støter noen med mine innlegg, men håper at vi får en god dialog.

Jeg savner konkrete tiltak og forslag til hva som bør gjøres!

 

Imidlertid synes jeg NDRG også får mye skryt. Vi hadde blant annet med Dojjan (førerrepresentant i TD-foreningen) som funksjonær under Sunoco Drag Challenge i år. Vi hadde også Meca og Sundsvall på besøk, samt UEM-delegasjoner fra både England, Sverige og Belgia. Alle var stålende fornøyde med alt, uten om regnværet!

 

Må også nevne at crew til Erbacher var meget imponert over kvaliteten på banen, og ville satt bilen opp til et 4.50 drag på første forsøk, om Erbacher skulle kjøre!

 

Litt NDRG-skryt på slutten, men det må da være lov det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det svaret lin...

 

Om diskusjonen skal gå her , der eller på NDRG forumet...

Tja... var vel 12-1500 visninger av denne tråden igår...

skal jo aldri si aldri, men tror NDRG siden sliter med å se de samme tallene.. :D

 

Detta med Motorsykkelforbundet , den var ny...

 

MEN sist jeg tok lisensen på MC, så skulle det systemet ha 1600 kr i Lisens på MC, så da ble det til å banne litt høyt...

Kan jo ikke være mulig at en skal ha 1600 kr for å stemple ett papir...??? :deng

 

Hadde jo nå vært håp om at endel andre aktive kjører ville skrive litt...om sine tanker...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN ....

 

Bilsportforbundet...oppfører de seg som GUD i dette systemet??

 

bestemmer de at det "koster" si og så å lage ett NM eller noe annet?

 

utrolige summer for å arrangere EM?

 

Kan man ikke bare gå utenom det systemet og gjøre som en vil...

Er jo kun NDRG som arrangere store ting på G.moen alikevel...

 

??

 

:deng

 

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Lin

 

 

NBF tar jo det hvite i øye!!!! rart dei tar 130,-i forsikring da vi allrede har dyr vognlisens og fører lisens, hadde dei bare brukt litt vett. Vi ønsker jo og kjøre under organiserte forhold, men NBF legger ikke opp til dette!!! Rart?

Og hva er poenget med medlemskap i klubb for delta på stevne?

 

 

Dere har kjempe bane ingen tvil om det,når den er tørr under dekke:)

 

Men skal Sporstmann betale like mye startavgift som top sportsmann eller andre raske klasser? da disse ikke krever top fuel feste/prepping(rekner med at track bite er mye av kostnaden på et stevne? da det legges ut på 402 meter) som eg har skrevet tidligere mener eg dei som krever liten plass skulle betalt mindre en dei som kommer med semi og stort telt( som gjerne får asfalt dekke og ikke grus)

 

 

Kjempe bra at dere søker om NM i street legal, kanskje følge opp med legal racing samme helg?? det hadde vert kjekt for vi som har lang reis(55 mil en vei)

 

Stå på videre

Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHRA og FIA legger føringer om det blir 402 meter på Top Fuel/Nitro Funny Car. For tiden kjøres kun 1000 fot. NDRG fikk også et brev fra NBF før Sunoco Drag Challenge. Kun lov med 1000 fot på Gardermoen. I mellomtiden har det igjen vært kjørt 402 meter, så hvem vet??

 

Pomona kjørte jo 1000 fot siste stevnet. Har en kompis i California som mente dette ble fremtiden i USA heretter. Da følger nok FIA samme opplegg, og vi får 1000 fot her hjemme også.

FIA styrer jo NBF :-)

 

Ble litt feil dette med forsikring. Vi betaler dette til IF igjennom NBF. Da kjører alle trygt på stevnet, så greit nok...tror jeg. NDRG og andre arrangører må iallefall fylle ut antall startende bil, og betale inn 130 pr. fører (litt mindre for junior).

 

Aldri i verden om vi klarer 12-15000 visninger på NDRG forumet, men det er jo viktig å få med seg alle. Er de her, så er vi jo godt i gang. Det vi veit, er jo at alle som har kjørt på Gardermoen siste år, har vært innom NDRG siden :-)

 

Man kan jo kjøre show på Gardermoen. Men, EM bil/bike kan ikke kjøres uten "de store herrer". Her finnes foreninger og promotorer. FIA-avgifter, UEM avgifter og regler all mass. Alt kan leses i FIA/UEM reglementet som skal være et offentlig dokument.

For å lage et scandinavisk tilbud, må vi også følge regler i f.eks TSDS. Dog har vi mange Norske vrier....

 

Ser man summene her, er det kult at Pro Stock kjørte for egen regning på Gardermoen i -08. De skaffet selv prispenger igjennom spons. Et meget godt samarbeidet forresten!!!

Prispengepotten er ganske stor, men for hver enkelt fører tjener de nær sagt ingenting ved å delta i EM. Det er en skam, og er faktisk verre synes jeg enn at en arrangør ikke tjener penger.

 

Når det gjelder asfalt, så må noen klasser ha dette.

Preppa bane må også alle ha, mer eller mindre. Banen er en dragracebane og da må prepping til uansett.

Sportsman trenger kanskje ikke så mye som Top S. Men, begge deltar i samme NM gruppa, og vi kan aldri kjøre den ene og ikke den andre.

 

Bemanningen er også den samme. Brann, ambulanse, tidtaking osv.osv.

Men, den dagen publikum strømmer på, er startavgiften den første som skal ned. Tro du meg! Om hver fører tar med 10 betalende, da er vi godt i gang da!!

 

Vi har aldri satt noen restriksjoner på plass på Gardermoen. Kun asfalten. Naturlig nok får de råeste klassene denne til rådighet så langt det går. FIA og UEM har krav om asfaltplass....

 

I fremtiden kan det bli en forandring på dette. Det er jo synd og si nei til team fordi en juniordragster kommer i en svær buss med henger bak he he. Men, det har foreløpig ikke vært kikket på depotbestillingen hos oss som gjøres ved påmelding.

Vi har også store planler om utvidelse av depot. Asfalt er et høyt ønske, og kanskje kommer julenissen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Lin

 

Som du forstår brenner eg for gatebiler og street legal, og rekrutere gateracere til dragrace baner/ordnet forhold

 

Ikke rart at det ble mindre gatebiler på NDGR sine stevner, ble rett og slett for lite kjøring for gatebiler. Føste gang eg kjørte på rigth on, trur det var i ca 2004/2005 hadde eg 15-20 drag den helga:). Når dere begynte og innvitere inn dragracebiler/dragstere og stevne vippet mer og mer over til NM stevne for dragrace.

 

Gatebiler ble gjesteklasse og NM runde ble pri 1, har eksempel på folk som kjørte 100mil tur retur og fikk kjørt 2 drag, fordi for NM biler måtte ha sine runder.

 

 

MEN NBF må vakne og gjøre det lettere/billigere for dei som kjører gjerne bare 1 dragrace løp i året og resten street legal, og slutte med og sulte på arangører av dragrace og street legal.

 

Nå har vi en unik sjangse til og bli hørt/sett. hva om vi alle som leser dette sender 10stk mail til NBF med et felles skriv om hva vi mener????????????

 

Noen som er med??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MED??

 

Hadde hyggelige samtaler med en av de gode kjente på G.moen systemet og han hadde i sommer ENDEL neg å oppgulp å komme med...

 

Han momlet om noe Årsmøte/generalforsamling/valg, som kunne VELTES og kuppes om vi bare var mange nok , eller noe slikt...

 

Skal se om ikke jeg kan få tatt en til Tlf den herren imorgen...

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBM... sin side...

 

http://bilsport.no/grener/dragrace/

 

xxxxxxxxxxx

 

Detta her er også noe svineri...

 

xxxxxxxxxxxx

 

Reklamelisens

Ønskes reklame på kjøretøyet må dette angis i søknad skjema. Reklameretten angis som en påtegning på vognlisensen.

Reklamen er en engangsavgift på bilen helt til det byttes eier. Ny eier må da kjøpe ny reklamerett.

For juniorer gjelder ikke reklameavgiften.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet mail.... Så nå får vi se om noen gidder svare....

 

Hei...

 

Vil bare tipse om at det foregår en diskusjon...

 

http://www.bilforumet.no/amcar/94151-holder-bead-lock-p-prosjekter-holder-venner-kjente-p-602.html

 

Den diskusjonen vedrører også NBF og Dragracing utvalget...

 

Gardemoen Dragway , NDRG, Amcar , Aktive kjører og SL kjørere og Streetracers...

 

Nordmenn som Svensker...

 

Så oppfordringen er at noen fra NBF deltar i diskusjonen, så verden kan bli informert om tingenes tilstand...

 

Mvh Torstein...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår