Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Siden dette drar på i det kjedsommelige og ettersom ingen bygger denne motor'n heller så tenkte jeg å legge ut litt infom om pickup motorn min som je må overhale likevel.

-Bloka er standard 2 bolta ifra en eller annen gang mellom 68 og 86

den må borres og kanskje byttes kamlager i

Har allerede sendt den ut til Fannrem Motorverksted som tar seg av

dette.

-siden veiva også må slipes så tenkte jeg å koste på meg et stroker

sett.Er ikke så stor prisforskjell ettersom jeg likevel må bytte ut det meste invendig

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk deta på PM....

 

Noen som har en ide??

 

Hei. Jeg funderer litt på å prøve på en v8 i en 240 herjebil jeg har. Tenker da på å i tilfelle godkjenne hos BT.

 

Problemet da er at jeg må under 220hk og 280nm. 220hk er jo null problemer med hvilken som helst sliten 305, men finnes det noen som har under 280nm originalt?

 

Tips til motor under 280nm?

 

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som inspirasjon til 305 cid motor byggerene....:scooter:

 

200810062156251.jpg

 

 

 

Är / Passar: Chevrolet | Modell: 304" | Årsmodell: 2008

 

NY SERVAD ( GÅTT 4 REPOR ) , HOOGAN INNSUG, 55 MM 4/7 SWAP BULLET CAM, 13* RON`S TOPPAR, NYA BME/REBCO KOLVAR, BRYANT VEV, MGP RÅDER. MSD FRONT DRIVE MM. MOTOREN HAR GÅTT I EN D/ECONO DRAGSTER I USA, 753 HK FØR OPPDATERING MED NY 55 MM KAM, FORGASSER, OPPGRADERING AV TOPPER MM.

SELGES EVT. BYTTES I GATEBIL / VETERAN.

 

RING FOR MERA INFO.

Pris: 99000

 

Annonsen finnes på nitroz....:win

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som inspirasjon til 305 cid motor byggerene....:scooter:

 

200810062156251.jpg

 

 

 

Är / Passar: Chevrolet | Modell: 304" | Årsmodell: 2008

 

NY SERVAD ( GÅTT 4 REPOR ) , HOOGAN INNSUG, 55 MM 4/7 SWAP BULLET CAM, 13* RON`S TOPPAR, NYA BME/REBCO KOLVAR, BRYANT VEV, MGP RÅDER. MSD FRONT DRIVE MM. MOTOREN HAR GÅTT I EN D/ECONO DRAGSTER I USA, 753 HK FØR OPPDATERING MED NY 55 MM KAM, FORGASSER, OPPGRADERING AV TOPPER MM.

SELGES EVT. BYTTES I GATEBIL / VETERAN.

 

RING FOR MERA INFO.

Pris: 99000

 

Annonsen finnes på nitroz....:win

 

Hvorfor er fordeleren i feil side, dette er sånt fo... oppsett. æsj.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk deta på PM....

 

Noen som har en ide??

 

 

 

Blir Rover, mest sannsynlig, vil jeg tro? Mulig den daueste 307`en kommer under 280 og? Jeg sku hatt en som er under 300... Med mindre jeg driter i hele Norge og flytter til Sverige, der de har en litt annen innstilling til ombygging :rockets

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om susehuene på BT godtar en effekt måling på en trimmet motor, burde de også godta ett bremsepapir på en slapp motor...:deng

 

Men får vel ikke lengre godkjent SB i Volvo ??

De gjør ikke det,hvis de; sitat:"hvis vi etter grundig gjennomgang "synes" effekten er over hva bilen tåler." Sitat slutt. Trynefaktoren teller altså mest...ikke anerkjent fysikk, godkjente kalkulasjoner eller sunn fornuft. :deng

 

Man skal kunne godkjenne det hvis man har de TÜV-godkjente motorfestene og bremser tilsvarende en 240 Turbo's godkjente makseffekt..dvs. hva Volvo selv sier er ok i den.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om susehuene på BT godtar en effekt måling på en trimmet motor, burde de også godta ett bremsepapir på en slapp motor...:deng

 

Men får vel ikke lengre godkjent SB i Volvo ??

 

Alternativ motor er vel det som står i papirene, ler mer her. På hverken 100-, 200-, 700-, 900-serien står det noe om at V8 ikke er godkjent alternativ i volvo sitt dokument for godkjente produktendringer.

 

Om det er en R4, V4, R5, R6, V6, R8, V8, V10, V12 burde være irrelevant sålenge man har papirer på at motoren som er innstallert i bil er innenfor godkjent effekt og ikke overskrider forakselvekt.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ motor er vel det som står i papirene, ler mer her. På hverken 100-, 200-, 700-, 900-serien står det noe om at V8 ikke er godkjent alternativ i volvo sitt dokument for godkjente produktendringer.

 

Om det er en R4, V4, R5, R6, V6, R8, V8, V10, V12 burde være irrelevant sålenge man har papirer på at motoren som er innstallert i bil er innenfor godkjent effekt og ikke overskrider forakselvekt.

 

ER det ikke bare å putte i en Volvo motor da...........

IMG_0074.jpg

IMG_0082.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Rover, mest sannsynlig, vil jeg tro? Mulig den daueste 307`en kommer under 280 og? Jeg sku hatt en som er under 300...

 

Tja, 28kpm som er maks for Volvo 240'n er jo 274,5Nm, eneste SBC jeg har sett under det er den gromme 262cid fra 1975/76 som Aeomholten har vært så heldig og hatt. 110hp og 200lb.ft. (271Nm) er jo brutale greier som alle skjønner :) En 307cid levert i 1973 hadde 115hp og 205lb.ft (278Nm), kunne kanskje godkjennes den og?

 

Fordelen med Rovern er jo lav vekt, men det er jo en pysete liten motor hvor trimdelene er dyrere. Dessuten har vel ikke bilene som blir godkjent med 262 eller 307 (og andre stusselige greier) den motoren særlig lenge etter de er vist?

 

Jeg fant ikke noe nå, men 267cid (79-82?)kan kanskje også gå under momentgrensa i Volvo 240.

EDIT: 120hp og 215lb.ft. (291.5Nm) fant jeg. Litt mye for Volvo, men greit i andre ting?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår