Gå til innhold

Chevy350

Bruker
  • Innholdsteller

    1,000
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Chevy350's Achievements

  1. Tenningen er justerbar, men man justerer kun grunninnstillingen (0 grader). I ledningsnettet bak ved fordeleren skal det være en enkelt ledning med en plugg på, tror den er brun med hvit stripe, men husker ikke sikkert. Koble fra denne, og start motoren for justering. Sjekk ellers EGR-ventilen, om den får vakum hele tiden(Returport på solenoid tett), eller er kokset såpass at den henger delvis åpen. Du har jo eliminert de fleste av de vanlige problemene, som temp.giver og tenningsdeler.
  2. Titta på eiker.no, de har på lager.
  3. Har tatt et par oljeskift på invalidebiler med eier/brukeren fortsatt i førersetet. Ikke helt det samme, men snodig følelse gir det uansett. Henta en kopp kaffe til han ene, blid og fornøyd fyr. Dessuten var det kjekt å ha en hjelper i bilen når man skulle sjekke lys :)
  4. Teknisk info finner du f.eks her: http://bbb-carb.com/moog_Coil_Springs.htm
  5. Fordi 7.3n bråker så jævlig fra før? :) Drar du den rundt for hånd skal den jo ha noen arbeidslyder, men når alt er i orden drukner jo de i støy fra 7.3/6.5 motorlyder.
  6. Hehe, det kan jeg være enig i, du har jo meninger om det meste, så det var jo ikke noe nytt. :) For meg hadde det vært gørrkjedelig om alle fullsize 2dr stolpebiler i Norge skulle hatt 500+ cid BB og store bakhjul, så litt mangfold gjør seg godt. Hadde vi bare funnet ut hvordan man skal få folk til å slutte å kjøpe seg folkevogn (Mustang) som første amcar...
  7. Den ble bygget sånn for å provosere, og for å gjøre noe annerledes. Ser ut som vi lykkes på begge felt :) Du synes kanskje bilen med 250cid sekser og 3tr manuell var bedre enn 6.5TD med 4tr automat? Her er ingenting kappet eller ødelagt, og ingen vet hva som skjer med bilen i fremtiden. Fikk overraskende mange positive kommentarer om bilen, så dette er bare gøy! Men... Er bilen til Frank feil likevel da, siden den MÅ ha BB, og ikke en 383 SB som står i nå? :) Planene heller vel mot "ledningsmotor" i den, som for meg er helt rett i en brukscruiser som er så tøff.
  8. Jasså, falt ikke dieselpurka til brodern i smak ;) Novaen, er den koksgrå, og bygget av en enarmet svenske eller noe sånt? Utrolig lekker er den i alle fall!
  9. De går ikke gjennom instrumentet med de gamle el.styrte forgasserne. De hadde en egen tempføler til ECM, og brydde seg ikke med oljetrykket. Let litt rundt i ledningspølsa hvis ikke alt er klippet vekk. Skal være grønn ledning til temp, og beige til oljetrykk.
  10. Parkere bilen i ei bakke, og bruke ei fastnøkkel? :)
  11. Hvis det er en TH350 automat, så er det for mye med 5,5L hvis det er snakk om et vanlig olje og filterskift ja. Ca 4,5L tar den, begynn med 4, og kryp forsiktig oppover. Det er like ille med for mye olje som for lite olje i disse kassene.
  12. Med andre ord det samme som Astroen har originalt. (7,5" / 7,625") Klokka er dessuten som drivverket ellers sideflyttet litt for å få et snev av plass til beina på førerplassen, så det er ikke alt mulig som er bare å montere desverre.
  13. Gjør som Bead sier, så langt jeg vet finnes det ingen traverser med original utsparing til dobbel eksos til disse bilene. Du må enten bygge om din, eller kjøpe noe sånt: http://www.crossmembers.com/g-body.htm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår