Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Torqueflite.

 

 

- Shortblokk 305 i bra stand med flattopp stempler

 

- Pakningssett til overnevnte

 

- Vortec topper (med små kammer) Evt et sett brukte alu topper, siden man kunne hatt ca 1 poeng høyere komp med alu topper)

 

- Comp cams XE 268 kam (sett)

 

- Studs til vippe armer

 

- Comp "beheeve" ventilfjerer

 

- Edelbrock Performer RPM Airgap til Vortec topper

 

- 650 Gasser brukt og dysesett til denne

 

- 1-2" Forgasser spacer (ebay)

 

- Nytt fordeler lokk/plugger/ledninger

 

- Luftfilter/oljefilter

 

- Hjemmelaget skvalpetrau

 

- Brukte headers

 

 

Og skulle man være så heldig å komme under budsjett, ville jeg gjerne spandert på motoren et sett med ARP rådebolter og et sett chromemoly støtstenger.

 

Hva glemte jeg tro??

 

Er jo oppskriften som Caben har nesten detta...

 

Men kompen vil du jo finne om du sier flate stempel og ca 64 cc kammer...

 

bare å bygge detta...:jackinbox:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og for os som ikke handler på bingo, hva koster det å få skiten hit på døra??

Kan ikke være gratis å få sendt 25kg jern i posten...

 

En 20.4 kg's Garrett-snurre (modell stor) kosta borti 1200 kr for et år siden eller så.. dog neppe billigste sending..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for os som ikke handler på bingo, hva koster det å få skiten hit på døra??

Kan ikke være gratis å få sendt 25kg jern i posten...

 

Båtfrakt hos jetcarrier er ikke dyrt, priser er på sia dems. Dessuten blir det vel en 40-50kg hvis man skal ha to jerntopper.

 

Hotrod her betalte vel 1500 i frakt for sin kopmlette 350 på en pall med jetcarrier båt for lenge siden om ikke jeg husker feil.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

straks 3-4000 da for å få noe hjem uten å vite hva man kjøper...

 

Sikkert fint for de som liker spenningen...:deng

 

Nå var du vel litt kjapp. Hvis en pall med en komplet motor for noen år siden har kosta 1500 så kan ikke to topper koste 1,5 ganger det...

 

50kg med volum på 1x1x1meter koster med jetcarier båtfrakt 2295kr ifølge kalkulatoren dems:

 

http://www.jetcarrier.com/info/getShippingQuote.asp

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var du vel litt kjapp. Hvis en pall med en komplet motor for noen år siden har kosta 1500 så kan ikke to topper koste 1,5 ganger det...

 

50kg med volum på 1x1x1meter koster med jetcarier båtfrakt 2295kr ifølge kalkulatoren dems:

 

http://www.jetcarrier.com/info/getShippingQuote.asp

 

Hvis man velger for eksempel de 906 støpningene til 310$ så blir jo det drøye 2100,- med gjeldende kurs, og så legger man til frakta så blir det jo fort 3-4lapper for å få skiten på døra..

 

Var vel sånn Beaden tenkte? Korriger meg hvis jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man velger for eksempel de 906 støpningene til 310$ så blir jo det drøye 2100,- med gjeldende kurs, og så legger man til frakta så blir det jo fort 3-4lapper for å få skiten på døra..

 

Var vel sånn Beaden tenkte? Korriger meg hvis jeg tar feil..

 

jada... var slik jeg tenkte...:thumb

 

Bare omholten som var litt vrang...:m'm:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden det her var snakk om ebay, så er det jo slett ikke sikkert man får varen for $310 engang.. Det vil jo bli budrunder i tillegg, mest trolig.. Men 'kjøp nå' prisen er $345 og da lander man på 2400,-. Så kommer det vel toll og MVA i tillegg til frakta også?!

 

Ikke toll på bildeler, men moms på kjøpesum + fraktsum internt i USA hvis man bruker jetcarrier. Jetcarriers frakt som oppgis i kalkulatoren er med moms såvidt jeg vet.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære umek. Du gjør her allerede i utgangspunktet en kardinaltabbe ved å bestemme deg for en spesifikk kamaksel før hverken kompresjonsforhold, induksjonsgjennomstrømning, eller turtallsområde er etablert. Allerede før delelista er ferdig gikk alt i dass. Det er ikke så lett at det er bare å løselig kopiere noe en har lest i et blad, legge til litt etter eget ønske, ofte basert på at "den kammen funka dritfett i børsa til Sverre", og få et godt resultat. Kamakselen er det siste du skal bestemme deg for.

 

Komprosjons forholdet bestenne jeg selv, da jeg kan frese ned toppene selv og innsug til å passe sammen med de nedfreste toppene.

 

Turtalls registeret er alerede bestemmt med kam valget da det er her jeg vil hente ut effekt i forhold til volum, komprosjon ovs i denne budsjett komboen.

 

Synns du bør komme med tips og anbefalinger, i stedet for å svartmale alt som blir skrevet uten å vite mer om personene som skriver og deres bakgrunn og erfaringer.

 

Muligens jeg har glemmt noen komma eller punktum, men du opplyser meg vel om det og :)

 

Ha en forsatt god helg :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min oppgave å komme med tips og anbefalinger da mitt utgangspunkt er at hele prosjektet er bortkastet. Sånn sett står vi på hver vår side.

Hvem som skriver interesserer meg lite, det er hva som skrives som betyr noe. Si heller hva jeg har fortalt deg som er feil.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen jeg ville bruke er denne og den har .50 i løft.

Small Block Chevy 262-400 Xtreme Energy XE268H Hydraulic Flat Tappet Cam & Lifters

RPM Operating Range: 1600-5800

 

Advertised Duration: 268/280

 

@ .050": 224/230

 

Valve Lift: .477/.480

 

med bra topper,innsug og eksos,bør det vel gå å nå 350hk med den kammen! og med det sylindervolumet er det ikke behov for verstingtopper... problemet med 305 er borr vs slag.. det er for mye slag og for lite bor for å få en holdbar trimma motor. for siden du ikke kan ha så store ventiler i et så lite bor, må du kompensere med løft for å kunne nå 6000rpm og ennå ha mulighet til å plukke ut krefter, og løft dreper ventilstyringa! men 350 hk og 0.500 i løft bør holde i mange år det :drive2

 

noen som har flow-nummer på std 305-topper?

 

den argeste 305(innsprut)som leveres i marine-utgave yter 270gamp. da går den på tomgang osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår