Jump to content
Bilforumet.no

Hot Rod

Bruker
  • Content Count

    2641
  • Joined

  • Last visited

About Hot Rod

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/25/1967

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilbygging
  • Modell (eks S4)
    Roadster
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1934
  • Yrke eller sivil status
    Selger
  • Motor (eks 1.6)
    5,7L
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    5,7L Chevrolet V8, 6 trinns manuell gearkasse, uavhengig Jaguar bakaksel, uavhengig forstilling, skiver rundt om ++++
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Søgne

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hot Rod

    Vortec

    Det kommer vel an på flere ting, som gjør et generelt svar helt umulig: -Stempel til ventil klaring, som du må måle på din motor. -Hvor høy komp du har fra før. -Flat topp eller "dished" stempeltopp, som gjerne henger sammen med komp Anbefaler deg å kikke litt i denne tråden, som er internetts ulitimate infomasjons kilde for Chevy 350 small block Vortec topper: Mye å lese seg gjennom, men veldig lærerikt. Står helt sikkert noe om plansliping der også. http://nastyz28.com/threads/vortec-cylinder-heads-the-definitive-guide.56505/
  2. Har bestilt Cab ramme fra Speedway Motors, men de har rotet litt, så det drar litt ut i tid. I mellomtiden begynte det å klø litt i fingrene, så jeg ville prøve å lage en koffert til å ha bak på bilen. Brukte 15mm finèr i bunnen, 9mm på vegger og 6mm på de bøyde områdene (oppå lokket og den smale kanten nede som blir liggende inntil bakre kant på karosseriet). Delene ble skrudd sammen med tre-skruer og i tillegg limt med Tec7. Denne kassa må jo tåle mye mer vibrasjoner er enn et møbel. Etterpå lakket jeg den utenpå og inni. 3 strøk med noe gulvlakk jeg hadde stående, slik at den tåler mer fuktighet. Lakken ble mattpusset før jeg limte på bycast leather utenpå. Brukte kraftig kontaktlim på boks, 3M "90". Reimene er maskinpregede westernbelter som kjøpes i rålengder på Ebay for 17 USD pr stk. Det andre "stasjet" er også Ebay ting. Sømmene ble sydd med en Singer skomakermaskin fra 1918 som jeg arvet etter min bestefar. Han kjøpte den brukt på 1930 tallet.
  3. Takker. Ja, det var skikkelig ekkelt...!
  4. Da var skiltene på plass gitt! :mrgreen: Vil samtidig benytte muligheten til å TAKKE MASSE alle som har bidratt med hjelp, motivasjon og andre innspill under byggingen. Jeg hadde ikke greid dette uten hjelp. =D> 2002: 2013:
  5. Visningen hos biltilsynet gikk forsåvidt greit. De fant noe småtteri som jeg har rettet på, men de krever i tillegg effekt test, og at dette utføres av et autorisert verksted. Alle disse har ferie nå. Har skaffet dokumentasjon på at motoren originalt har 180 hk, og selv om jeg har et åpnere eksosanlegg, ingen katalysator, styreservo-pumpe eller AC pumpe, har jeg også byttet ut TBI injection systemet med forgasser, som vanligvis vil senke effekten noe. Men dette er ikke nok. De insisterer på en effekt test, og jeg tror det er like godt å føye de heller enn å begynne å krangle. Om et par uker er verkstedene åpne igjen, og Larsen Bil AS i Tvedestrand kan måle effekt, og hadde ingen lang ventetid på dette. Trafikkstasjonen henviser meg til Autoteknikk i Kristiansand, men disse er midt i en flytteprosess, og har visstnok også solgt sin effekt tester på grunn av lite inntjening på den. Men det holder hardt å ikke klaske på et par gamle prøveskilt og stikke ut en tur i finværet.... :twisted:
  6. Har ikke blitt noe mer kjøring ennå... Farge-matchet stolene. Kjøpte de for flere år siden. De er fra en Fiat Coupe 1999 mod. Vasket de umiddelbart og lagret de deretter inne i varmen lenge for å være helt sikker på at de tørket opp: Etter 3 strøk med brun så de slik ut: Skinnmalingen dekker dårlig, og strøkene vises svært godt. Skulle jeg gjort det samme igjen, hadde jeg brukt malesprøyten med en gang. Etter 3 strøk prøvde jeg å blande sort og brun til passende mørkebrun farge, men det var lettere sagt enn gjort. Fargen ble altfor grå. Brukte jeg for lite brunt, ble det sort. og brukte jeg bare bittelitt mere brun, ble det gråsort, økte jeg videre på med brun, ble det sort igjen. Fargene jeg brukte heter Ohmann Leather Prestige Renovator, og selges via Einar Søhol AS. Lappen foran setet var for fargematchingen. De sorte plast dekslene fikk seg en omgang plasic-primer og sølv metallic. De ble heldigvis ikke fullt så skrikende som bildet antyder... Utstyret jeg brukte: Fra venste mot høyre: Salmiakkvann, skylte grundig, men brukte ikke mer vann enn høyst nødvendig. Tørket over natta. Varmt vært var en stor fordel. Deretter Silicon-fjerner. Den tar ikke like hardt som Aceton, som bør unngås. Pusset så over forsiktig med 180 papir for å fjerne små ujevnheter i læret, og øke heftet. Renovator-fargene ytters til høyre. Ferdig montert: Nå skal de få stå noen dager før jeg smører de.
  7. Det er jo moro....Men sitter jo på nåler og lytter etter ulyder hele tiden! Det blir ikke annet enn grunning nå første sesongen i hvert fall.
  8. Da er bilen grunnet. Første prøvetur i et lørdags-stille industriområde i nærheten. Bunndraget er brutalt.
  9. Dette er bilen som ble godkjent etter 4 timer på trafikkstasjonen:
  10. Håper det. De brukte 4 timer på bilen til en bekjent av meg, men den gikk gjennom tilslutt.
  11. Takker for hyggelig tilbakemelding. Gruer meg til visningen på Trafikkstasjonen har hørt så mye rart, men man får vel bare hoppe i det også.
  12. Vel...Bilen er kjørbar. Men jeg har ikke vært på tur med den ennå, fordi det har vært vinter. Regner med å måtte justere bremsene noe, kanskje forstillingen hvis den trekker til ene siden. Forgasseren er altfor rikt justert. Ellers skal det meste være på stell, men det dukker gjerne opp litt "bugs" under de første prøveturene, vil jeg tro... Har en mistanke om at den termostatstyrte kjølevifta slår seg på altfor tidlig, men styre enheten er justerbar, så det skal ikke det være noen sak å fikse. Har nå begynt på finish arbeidet. Jevnet sprekker gliper på panser, bakluke og venstre sidedør. Ble bedre enn før, men ikke perfekt. Har også begynt med sparklingen. Dette er helt nytt arbeidsområde for meg. En nabo som driver litt som biloppretter på hobbybasis stikker innom meg innimellom for å se om jeg gjør det riktig. Sparkling langs sveisen på louverse'ene: Bakluken. Særlig de rundede hjørnene var dårlige. Bakkant av panser ble mye bedre. Fremkant av venstre sidedør "klemte" nederst. Å lage sprekken større er mye mer jobb enn å lage den mindre. OG DETTE F"#¤%& BILDET ER UMULIG Å FÅ SNUDD!!!!!!!!!!!!! Skjønner at dette med finish arbeid i realiteten kan fortsette i det uendelige. Det blir aldri perfekt. Ihvertfall ikke for en amatør som meg. Kommer til å godta visse feil, slik at jeg får bilen på veien. Prinsippet må være at det skal være moro, uten at bilen ser altfor dårlig ut. Setefester. I bakkant har jeg bare borret hull i gulvet og forsterket på undersiden med fastsveist mutter på et 7 x 7cm x 3mm tykt stålstykke. Lagde en ordentlig støtte for panserpinnen. Siden panseret kan åpnes fra begge sider, og jeg bruker samme pinne må støtten funke like godt mot begge sider. Det gjør denne.
  13. Er vel ikke allverdens å lage en post om, men jeg har laget et deksel foren den stygge lednings klasen under dashboardet på passasjer siden. Litt krerativ bøying av en aluplate. Teste passform. Sprayet sort matt. Montering av spylervæske "tank". Er jeg på tur og blir overrasket av regn må passasjeren finne seg i litt nedsatt beinplass, men det er fortsatt akseptabelt for normalt lange folk. Festereima er lang nok at at man også kan stroppe fast en standard 4L kanne der. Spylerpumpen er selvsagt av sugetype som kan henge høyere enn tanken, og er festet oppe ved varmeapparatet til høyre i bildet. Har i tillegg vært av med bunnpanna for å tette oljelekkasje i forkant av panna. Ble tipset om at biltilsynet ikke likte lekkasjer av denne typen når man skal vise bilen. Like greit å ha det på stell, så får de ihvertfall en ting mindre å utsette på den.
  14. Fint at de svarte til forventningene. De stammer fra mine år som Yamha 1200 V-Max eier på nittitallet. Kjøpte sykkelen i '92, men ble på et tidspunkt ferdig med hele MC greia. Moro sålenge det varte, men har ikke savnet det etter at jeg solgte den i 2001. Disse lysene stod på sykkelen et par sesonger før de ble byttet ut i et sett i børstet alu. Jeg kan garantere at lysene holder seg greit på plass også i hastigheter over 180 km/t...;) Husker ikke helt, men vil tro jeg kjøpte lysene på en MC tilbehørs-sjappe i Oslo området et sted. Det var lenge før jeg begynte å handle på nettet ihvertfall. På Ebay i England er det ganske mye lignende lys tilsalgs, men om de er helt identiske, vet jeg ikke.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.