Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det er mørkt ute blender det jævelig. Men jeg bruker de kun i kombinasjon med parklys når det er lyst ute, så ser ikke helt problemet.

 

Det blender da like mye på dagen. Dog, det oppleves svakere da det er lyse omgivelser, men det er fortsatt ubehag for imøtekommende tipper jeg.

Men. Nå er ikke jeg rette personen til og si noe på det heller :)

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk møtt nyere audier med orginale xenon etter veien som har blenda meg! jeg kjører med 100w h7 pører i nærlyset og ser nesten ikke noe da jeg møter noen med xenon (spesielt suv'er!) så spørsmålet mitt er da, hvis ettermontert xenon er riktig justert og ikke blender (har møtt noen biler med ettermonter xenon som ikke blender) hvordan kan det være ulovlig? iforhold til en direktør jævel med en million suv som blender alt den møter?

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk møtt nyere audier med orginale xenon etter veien som har blenda meg! jeg kjører med 100w h7 pører i nærlyset og ser nesten ikke noe da jeg møter noen med xenon (spesielt suv'er!) så spørsmålet mitt er da, hvis ettermontert xenon er riktig justert og ikke blender (har møtt noen biler med ettermonter xenon som ikke blender) hvordan kan det være ulovlig? iforhold til en direktør jævel med en million suv som blender alt den møter?

 

 

Husk at det er staten du snakker om da, alt er vanskelig ;)

En direktør i million-SUV får lysene juster og evt. automatisk høydejustering reparert på neste service. Bilen blendet ikke da den rullet fra fabrikken, ellers hadde den ikke bestått typegodkjenning.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er mørkt ute blender det jævelig. Men jeg bruker de kun i kombinasjon med parklys når det er lyst ute, så ser ikke helt problemet.

 

Kunne du ikke heller ha satt på orginale tåkelys a? Legge arbeid i å montere noe som ser så jalla ut..Mangler jo alt av plastikk i fangern.. Og ikke har noen annen misjon enn å liksom se kult ut. Det eneste det gjør er å se harry ut og blende møtende trafikk til de grader. Var jo et strølys der som ikke ligna grisen..

 

Møter ofte en 3'er Golf med de gamle lampene sånn som du har. Den har 6000K kit.. Strølys utav ville... Nå er det lyst om morran, så jeg bryr meg ikke. Men om kvelden eller slikt så møter den mine 4 fjærnlys.. 2x35w i hovedlysa og 55w 6000k i tusenmetra på taket..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler alt av plast? Dissa sprederene har samma dekslet som orginale.

Orginale spredere er svindyre, derfor blei det dissa til 300kr på Ebay.

 

H4 xenon i de holvedlampene jeg har funker ikke.. Lyser møkk dårlig, men sprer villt som du sier. Jeg hadde mine montert i 2 dager før det blei demontert. Så nesten ikke forskjell fra xenon -> halogen

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler alt av plast? Dissa sprederene har samma dekslet som orginale.

Orginale spredere er svindyre, derfor blei det dissa til 300kr på Ebay.

 

H4 xenon i de holvedlampene jeg har funker ikke.. Lyser møkk dårlig, men sprer villt som du sier. Jeg hadde mine montert i 2 dager før det blei demontert. Så nesten ikke forskjell fra xenon -> halogen

 

Mangler hvertfall midterste plasten. Rundt sprederne ser man ikke siden det lyser så veldig :p

 

Kappet hull i orginalplasten da?

 

Orginale spredere er ikke dyrt. Spørs bare hvor du handler..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dem som kommer i møte.. og de bilan som man har i speilet med ETTER-monter xenonlys uten AUTOMATISK høydejustering. Jeg stopper bilen bak viss mulig å går ut av bilen tar lykta mi å knuser de lyktene uten å nøle. Dem er U-LOVELIG og trafikkfarlig. dem som har sonne lykter, ska dem annmelde deg for å ha knust de lyktene? trur ikke det. dem for bot og må forevises til trafikkstasjon med orginale lykter før dem kan kjøre vidre med bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dem som kommer i møte.. og de bilan som man har i speilet med ETTER-monter xenonlys uten AUTOMATISK høydejustering. Jeg stopper bilen bak viss mulig å går ut av bilen tar lykta mi å knuser de lyktene uten å nøle. Dem er U-LOVELIG og trafikkfarlig. dem som har sonne lykter, ska dem annmelde deg for å ha knust de lyktene? trur ikke det. dem for bot og må forevises til trafikkstasjon med orginale lykter før dem kan kjøre vidre med bilen!

 

Ja, gjør nå for guds skyld det, så skal du se hvor mange lykter du får knust før du får skikkelig juling... :)

 

TL : Hvor kjøpte du de spreder'a? En kompis har 3'er og orginale spredere, men ser jo ikke så bra ut når de sitter rett under hovedlykta og så jævli langt inn :P Så mye bedre ut når de sitter nederst og langt ut på fanger'n..

-86 BMW e28. 518i. Vinterbil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dem som kommer i møte.. og de bilan som man har i speilet med ETTER-monter xenonlys uten AUTOMATISK høydejustering. Jeg stopper bilen bak viss mulig å går ut av bilen tar lykta mi å knuser de lyktene uten å nøle. Dem er U-LOVELIG og trafikkfarlig. dem som har sonne lykter, ska dem annmelde deg for å ha knust de lyktene? trur ikke det. dem for bot og må forevises til trafikkstasjon med orginale lykter før dem kan kjøre vidre med bilen!

 

Støttes :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dem som kommer i møte.. og de bilan som man har i speilet med ETTER-monter xenonlys uten AUTOMATISK høydejustering. Jeg stopper bilen bak viss mulig å går ut av bilen tar lykta mi å knuser de lyktene uten å nøle. Dem er U-LOVELIG og trafikkfarlig. dem som har sonne lykter, ska dem annmelde deg for å ha knust de lyktene? trur ikke det. dem for bot og må forevises til trafikkstasjon med orginale lykter før dem kan kjøre vidre med bilen!

 

Hadde jeg bodd i alta skulle jeg montert 55w xenon i alle lysa på de 3 bilene mine, og montert på 2 1000metere til på mondeon med xenon, i alt 4 1000'inger og samme på audien, på Pick-up'en vet jeg ikke hvor mange jeg får plass til, 8-12 stk tenker jeg, og deretter sørga for å møte deg, lurer på hvor mange lys du hadde rekt å knuse gitt! :Devil:

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår