Jump to content

thklinge

Bruker
  • Posts

    2066
  • Joined

  • Last visited

About thklinge

  • Birthday 09/19/1980

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    911 (996)
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Biltype (eks Audi)
    Porsche
  • Motor (eks 1.6)
    3,4l boxer
  • Yrke eller sivil status
    Daglig Leder
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • MSN
    thklinge@online.no
  • Website URL
    http://www.darklight.no/bilbasen/images
  • Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

thklinge's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Reputation

  1. Bare hyggelig, og viktigst: Bli medlem! Til forside - Porsche Club Norge
  2. Lykke til med å få 17" felger presset over bremsene på en 997 ;) Porsche anbefaler følgende dimensjoner for 997 4S (sakset fra PDFen fra Porsche AG): 18 toms hjul: Foran: 235/40-18 på 8 tommer bred felg. Bak: 295/35-18 på 11 tommer bred felg. 19 toms hjul: Foran: 235/35-19 på 8 tommer bred felg. Bak: 295/30-19 på 11 tommer bred felg. De anbefaler som vanlig N-merkede dekk, så dermed Pirelli Winter 240 Sottozero serie 2 eller Nokian WR. Problemet er at begge to er høyhastighetsdekk som egner seg fint for en regnvåt autobahn, men på ordentlig norsk vintervei så er de ubrukelige. Siden TS bor i Oslo antar jeg at det er ønskelig med piggfrie dekk, det finnes endel å velge i som er gode, selv kjører jeg Nokian Hakkapeliitta R på min 996 i Tromsø og det fungerer utmerket. Så kommer hovedproblemet: Nordiske vinterdekk lages ikke i ekstrembredder, ingen lager dekk bredere enn 245/255. Såpass "smale" vinterdekk går naturligvis ikke på en bakfelg som er 11 tommer bred. Løsningen jeg valgte var å gå ned til 9 toms bredde og endret innpress slik at felgen ligger pent ute i hjulbuen. Om Porsche leverer felger som er såpass smale men med innpress eller spacere som tillater montering på en turbo-bred bil (som C4S er) kjenner jeg ikke til, jeg har ikke undersøkt saken siden jeg selv har en smal 911. Anbefaler en telefon til Porsche Center Son eller Oslo, de har masse god erfaring å bidra med.
  3. Jepp, sidene er flyttet til en annen server og noe gikk galt i flyttingen. Har ikke hatt tid til å se på koden enda, beklager det!
  4. Har en '95 Legacy jeg bruker som trekkvogn og den fungerer tilsynelatende normalt, men "check engine" tenner når motoren blir varm, etter ca 10 minutter kjøring. Ingenting annet endrer seg, og jeg tror den yter som den skal? Det er litt vanskelig å vite siden dagligbilen er en 911 med 300hk. Motoren er en 2,0 bensin. Kunne lest ut feilkoder, men er så uheldig å ha en '95 modell uten OBD-II. Forsøkte blinkende-lampe-trikset og mener feilkoden som blinket ut var 13. Det skulle bety kamakselsensoren, men om jeg plugger ut sensoren dør bilen tvert så jeg tviler på at det er der feilen ligger. Noen som har vært borti dette før og har noen tips?
  5. Meg bekjent har de ikke endra på siste utgave, dermed er det samme som står i basen: 6x139,7.
  6. thklinge

    Milla's Bertone

    Det er halv pris, ikke verst.
  7. thklinge

    Milla's Bertone

    At bilen dør når du clutcher inn til kryss er en klassiker ifbm. feil på styreenheten og noe jeg opplevde på min. Dessverre er den kostbar å bytte.
  8. Bare en ting å si: BOOM!
  9. Pics or it didn't happen ;)
  10. thklinge

    Xenon kit

    Ikke gjør det i originallykter, du kommer til å terrorisere alle andre på veiene.
  11. Hadde en lignende feil, da var det styreenheten til motoren som ikke lenger satte pris på vibrasjoner.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy