Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

Bi-Xenon skulle nesten vært påbudt på nye biler, man ser dramatisk mye bedre.

 

Enig.

Alle som skal kjøpe seg ny bil, burde ihvertfall ha blitt tvunget av bilselgeren til å prøve den nye Opel Insignia med xenonlys i en uke.

Etter at fattern kjøpte seg en '05 Mercedes 200 K Touring med xenon på nærlys ihvertfall, og etterhvert min bror investerte i nevnte Opel, blir jeg igrunn bare mer og mer frustrert hver gang jeg ser en ny bil uten xenonlys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men så har Insignia (med AFL-pakken) de beste lysene du kan få kjøpt for penger. Opel har investert STORE summer i lysene på Insignia og videreført dette på nye Astra. Resultatet er fantastisk bra lys som regulerer seg automatisk etter forholdene med alt fra ekstremt utsvingede lys for å se "rundt" hjørner i trange sentrumsgater til å øke wattstyrken på høyre lykt på langkjøring så man ser lengre fram uten å blende de du møter. Systemet blender også ned automatisk når du møter noen, og har en rekke flere modus i tillegg.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har Insignia (med AFL-pakken) de beste lysene du kan få kjøpt for penger. Opel har investert STORE summer i lysene på Insignia og videreført dette på nye Astra. Resultatet er fantastisk bra lys som regulerer seg automatisk etter forholdene med alt fra ekstremt utsvingede lys for å se "rundt" hjørner i trange sentrumsgater til å øke wattstyrken på høyre lykt på langkjøring så man ser lengre fram uten å blende de du møter. Systemet blender også ned automatisk når du møter noen, og har en rekke flere modus i tillegg.

 

makan til hitek.

vet du om dette systemet er patentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 55w 6000k i orginallampene i grillen på Golfen. Lyser helt hinsides sterkt pga lyktene er så små. Må blende ned flere kilometer før, om det kommer en bil imøte på lang strekke, de begynner å blinke med fjernlysa :D

 

Men oppvarmingstiden er ikke så gærlig, tar 4sec (om du har rele, noe du MÅ ha om du ikke vil at lysa skal blinke) første gangen du skrur de på, deretter tar det 1-2sec.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55W hadde vel faktisk vært en fordel. 35W på min bil er ikke nok til å smelte snø/is fra lyktene. Litt mer varme skader ingenting og er nok fortsatt langt fra 55W Halogen.

 

Akkurat det hadde jeg ikke tenkt på, men sant som du sier, kan se for meg at det kan være et problem med "lav" wattstyrke:)

 

Jeg har 55w 6000k i orginallampene i grillen på Golfen. Lyser helt hinsides sterkt pga lyktene er så små. Må blende ned flere kilometer før, om det kommer en bil imøte på lang strekke, de begynner å blinke med fjernlysa :D

 

Men oppvarmingstiden er ikke så gærlig, tar 4sec (om du har rele, noe du MÅ ha om du ikke vil at lysa skal blinke) første gangen du skrur de på, deretter tar det 1-2sec.

 

Har relè på alle lysene ja, blir fort dyrt å skifte lysbryter å tenningslåskontakt årlig:|

Men da er det ikke så mye mer å spekulere i, da blir det 55w:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3Britax lykter med ettermontert 55w 6000k, de bruker sikkert 5-6sek før de lyser optimalt første gangen jeg slår de på. Men de lyser derimot mer enn nok til å se LANGT etter 2sek. Etter at de har blitt varmet opp lyser de nesten litt for mye.. Man føler at man blir litt sveiseblind imot snøen eller om det står masse skilt langs veien.

 

Men de lyser opp 2kilometer med vei nok til at man kan se hele lyskjegla i enden av strekka, så det er mer enn nok lys ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rele på xenonlysa?

Kobla dritten rett på jeg.

Ser ikke noe til den blinkinga som folk prater om

Har 55w.

 

Blir bare flere ledninger og dritt når man har rele.

Golf3 det var snakk om her da. Er rævdårlig med strøm ut til pærene på de, så smeller du på xenonkit uten relè tenner det ikke ordentlig.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår