Gå til innhold

MagnusK89

Bruker
  • Innholdsteller

    234
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MagnusK89

  • Bursdag 06/08/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi

Contact Methods

  • Bosted
    Meløy

Profile Information

  • Gender
    Male

Nylige profilbesøk

723 profilvisninger

MagnusK89's Achievements

  1. Samme problemet sporadisk, og har identifisert lekkasje 10-30 cm fra venstre hjørne oppe på frontruten... Vannet rant delvis ut i taktrekket ( ikke synlig fra undersiden, men dæven så synlig når jeg tok trekket ned ) og delvis innvendig i a-stolpedekselet, forbi sikringsboksen og ned i gulvmatten. Brukte våtromssilikon imellom pakningen og karrosseriet utvendig, fra midten av a-stolpene og opp langs hele taket og det så ut til å ha hjulpet litt iallefall...
  2. Har tenkt tanken opptil flere ganger, men vil dette være tilstrekkelig? Det er lenge siden jeg brukte Tec7 til noe som helst, så har mistet ethvert mentalt referansepunkt til holdekraften. Alu-firkantprofilene er type Bauhaus og ca. 2x2cm mer eller mindre.
  3. Originale H4-lykter med separat blinklys havna kjapt i garasjen til fordel for et alternativ fra partsandretards.no... Etter bildet ble tatt har jeg også kjøpt "diadem-pærer" eller chrome blinklyspærer, en klar forbedring bokstavelig talt :)
  4. Hmnnei har tenkt tanken ang Mr. Rust.... Og ikke skal jeg begi meg ut på noen eventyr med å prøve å få ned bensintanken heller, hadde tenkt å bruke bilen i år.. Cluet er at jeg vil ha fast endel firkantrør av aluminium for å heve bagasjeromsgulvet mtp gjemming av forsterker jmf bilstereo, men bilmekking og dets like er ikke mitt felt - ei heller et felt av interesse. Derav hadde jeg tenkt enklest mulig løsning... ;)
  5. Anbefaler å kjøpe spraylim og noe stoff av et eller annet slag - filt, skai, skinn - er lett på slike overflater å få pent... :)
  6. Morsomt å se respons her :) alarm92, du har et aktivt gjeng med lastebil- og anleggsmaskinbyggere rett i nabolaget pr. definisjon... :) Har hatt den røde TGX'en med til Tromsø ihvertfall etpar ganger, nå sist til Tromsøhallen på et arrangement vi hadde siste helga i april :) Volvoen ja... Falck er en ønskedrøm, blir når jeg får orken over meg igjen engang frem i tid :) Pr. nå ser den slik ut: ...akkurat nå har energien gått mer i retning av 1:10 skala crawling, da det er litt ensomt å holde på med lastebilene nesten alene da disse egner seg bedre i sosialt lag på messer osv :) Så i den sammeheng er denne figuren mye brukt:
  7. Har et enkelt men dog viktig spørsmål å stille - går det an å skru igjennom dørken i bagasjerommet på en '98 A4 Avant ( ikke quattro )? Evt noen som har et clue om hvor lange skruer det i så fall er mulig å anvende? Fant ut at det er best å spørre, regner med at bensintanken er godt nok festet fra før av..... ;)
  8. Kan ihvertfall trøste deg med at vi er flere som har dette problemet innimellom - en svært sjelden gang må jeg trykke pedalen helt i dørken for å kunne stoppe fra selv 10 km/t på et normalt vis. Men det er somsagt kun en sjelden gang, og problemet vedvarer ikke. Jeg fikk byttet bremser foran på et Mekonomen verksted i fjor, så skal forhåpentligvis ikke stå på delene heller... :)
  9. Fremdeles morsomt å lese i tråden her :) Jeg ser utallige plasser at fasiten på gjengangerspørsmålene er skrevet bare på de siste 4 sidene, så det må da virkelig gå an å lese seg opp litt hvis man lurer :) Det er en svært enkel fasit også, de som kjøper et ettermonteringssett med xenon risikerer å bli bøtelagt for montering av sådan på kjøretøy - dermed basta, ingen diskusjon trengs, dette er det som kalles kalde fakta. Tåkelys, grøftelys, kurvelys... Her er det mange som trenger en dose Plumbo ( og da tenker jeg ikke på bandet, de er jo opptatt med mokkamenn osv... ) imellom ørene - disse s k a l i k k e b r u k e s sammen med nærlys, langlys eller gatelys. Men ja mange biler er fra begynnelsen av 2000-tallet levert med automatiske kurvelys, dette er et godkjent system jmf norsk regelverk og har ingenting med annen bruk av disse lyktene å gjøre. Done deal. Hvis man derimot går til en forhandler og får tak i godkjente xenonlykter og det høydejusteringssettet som originalt ble levert med biltypen og får dette montert hos verksted til den nette sum av noenogflerfoldigetusen penger, vil man kunne få dette godkjent jmf Statens Vegvesen - med forbehold om at xenon med høydejustering og lyktespyling kunne hukes av for på ekstrautstyrslisten når bilen ble kjøpt. Det som derimot later til å sees igjennom fingrene på av kontrollerende myndigheter i visse tilfeller er ettermontering av xenon i rene langlys - hvis de bruker skjønn når de sjekker skjønner de også at disse uansett skal slås av når man kan blende annen trafikk. MEN --> Det finnes ikke lovlig. Det man også kan gjøre er å kjøpe ekstralys ( "tusenmetringer" ) som fra sin produsent er utstyrt med xenon for så å koble disse sammen med langlysene, disse trenger ikke hverken høydejustering eller lyktespyling. MEN --> Vi som har holdt på med slikt en stund vet også at ettermontering i LINSELYKTER - ORIGINALE ELLER ETTERMARKEDSLYKTER, vil for det første se ut som tilnærmet originalt og således ikke tiltrekke seg oppmerksomhet så lenge man har skamvett til å holde seg mellom 4300 og 6000 kelvin fargetemperatur, og hvis man er i stand til å skjønne at en lykt kan justeres så justerer man den enkelt selv til et akseptabelt nivå og således vil denne konfigurasjonen normalt sett blende mindre under normale forhold enn det den oprinnelige reflektorlykten med halogen gjorde. Tommelfingerregel er at ti meter foran bilen skal du når du har dine øyne i samme høyde som lyktene ikke bli blendet - gå ut i fra der og kontroller etter veien at man har justert riktig. Ha en fortsatt hyggelig kveld - hilsen et xenontroll av en lysentusiast :)
  10. Det gleder meg stort å kunne konstatere at til tross for at det begynner å bli årsvis siden sist jeg var aktiv her inne, så holder selveste Reodor F med venner koken enda på dette nokså omfattende prosjektet! :) Jeg husker svært godt at disse tidligere sidene har gitt meg mange timer morsom lesning og jeg må si jeg gleder meg til å begynne å følge med på nytt igjen! Og så kan jeg ikke dy meg etter å ha registrert en diskusjon tidligere her, nå når jeg i "nesten-voksen" alder har havnet på skolebenken igjen vedrørerende elektrisitetens uransakelige veier - det som på folkemunne ofte er kalt dynamo er strengt tatt for lengst byttet ut med vekselstrømsgenerator med likeretter, selv om disse komponenters egenskaper og virkemåter ligger over mitt kunnskapsnivå foreløpig :) Lykke til med videre bygging Reodor F! :)
  11. Jeg vil rett og slett anbefale en computerlader - det gjør hverdagen så utrolig mye enklere når det kommer til lading av alt ifra bil/mc-batteri, NiCd, NiMh og opp til den beste allroundbatteritypen som finnes til rc: LiPo-batterier... Disse skal i motsetning til de andre typene batterier bestandig lades med samme ampere som batteriet er på, slik at det aldri tar mer enn én time å lade. Eksempel: Jeg brukte 17 timer på å lade opp et 2000mAh-batteri på 5 NiMh-celler ved en ladestrøm på 0,1A, batteriet kom opp til nesten 2800mAh på grunn av lav ladespenning. Drivbatteriet til en av lastebilene mine er et to-cellers LiPo-batteri på 5000mAh, dette skal ha ladespenning på minimum 5A, altså maks én time uansett....
  12. Tro meg, morro er det absolutt! Det er enda morsommere hvis man bor innenfor kjøreavstand til de forskjellige klubblokalene, 4 i Norge der de som vil være nært deg er enten Holmestrand eller Jessheim. :) Hengere ja... Du verden du verden, dette kan bli en lang post...! :D Det som er først og fremst viktig å tenke på når det gjelder denne hobbyen er at det finnes like mange fasiter på gjennomføringer av bygg som der finnes folk som bygger - ingenting er "feil", men vi etterstreber jo såklart å forholde oss innenfor det som ser skalariktig ut :) Alle disse byggesettene fra Tamiya er levert som trekkvogner enten med 2 eller 1 drivende aksling, unntatt én Mercedes av eldre årgang som er levert som skapbil, så av den grunn har Tamiya selv levert et meget godt utvalg av semihengere! Utvalget av både biler og originalhengere kan beskues lettest her: http://www.stellamodels.com.hk/index.php?cPath=76_78 Grunnen til at jeg linker til en Hong Kong-basert nettbutikk er at først og fremst har den hele Tamiyas sortiment, og for det andre gode priser, og for det tredje er den definitivt til å stole på. Det er dog fullt mulig å handle innenfor grensene, men da selvfølgelig er det er redusert utvalg. Her er to norske nettbutikker drevet av ildsjeler innenfor hobbyen: Lars-Inge og Martin: http://modellteknikk.mamutweb.com/Shop/List/Nyheter/1/1 Frode: http://www.rcteknikk.no/ Disse har hvert sitt utvalg rangert fra øverst til nederst basert på bredde! I tillegg har Lars-Inge også forhandlerstatus for en tysk lastebilmodellprodusent kalt ScaleART - skalalastebilenes Rolls Royce. En annen nettbutikk jeg og mange med meg har lagt igjen litt profitt hos er hos han vi kaller for "Dansken", Bjarne, som da altså er fra Danmark og drifter denne nettbutikken på hobbybasis: http://www.rcmodeltruck.dk/butik/ Utover dette vil jeg anbefale å titte innom forumet "vårt" som ganske enkelt heter Norges RC Lastebilforum: http://rclastebil.no/forum/ Her har blant annet jeg selv laget nybegynnerguider for å avhjelpe de vanligste spørsmålene, den biten finnes her: http://rclastebil.no/forum/forumdisplay.php?f=9 Er det noen flere spørsmål, så svarer jeg velvillig! :)
  13. Denne blålappen er nok ikke sakens kjerne i dette tilfellet - gjennom Forsvarets voksenopplæring ( "fokus" ) får man støtte opp til 80% av det sivil lastebillapp koster ute i det fri... Men er jo litt imponert over at det i dette tilfellet også er snakk om CE-biten og ikke bare C :) Cluet er som TS skriver at hvis man kan dokumentere jobbmulighet etter endt førstegangstjeneste hvis man har lastebillappen, så får man denne dekningen :)
  14. Har et annet "morsomt" temperaturrelatert problem på min '98 1,8i, måleren inni bilen viser kun temp av og til... Alt ellers virker normalt, bortsett fra at den feite slangen som kommer ut nederst på venstresiden av radiatoren lenge var kald - har sant å si glemt å sjekke denne på en stund... Forskjellig man skal nå plages med. :)
  15. Hehe, her ser jeg at jeg har glemt aa oppdatere!! Det har skjedd mye med bilen siden i juni/juli i fjor, det skal vaere sikkert... Siden forrige bildet har bilen blitt oppgradert fra en MAN TGX XLX-utgave til XXL-utgaven, dette tror jeg ikke er gjort paa veldig mange andre slike i landet. Har ikke sett det til naa ihvertfall. Bilen har ogsaa mistet den store 3-trinnsgirkassen til fordel for en planeaer girkasse ( ett gir ), og en hel masse lys har kommet til - og etter dette igjen holder naa bilen paa aa faa en skikkelig ombygging med innkorting og forbedring av svingradius og mer lys... Nei, her er bilder! :D Rett etter siste oppdatering ble jo bilen lakket ogsaa, amatør med boks blir ikke bra - men det ser da vitterlig greit ut etter mine begrensede kunnskaper :) Den blaa er bilen til en kompis av meg, en Globeliner, slik den saa ut da han kjøpte den. Den er ikke saa stor i forhold til min TGX XXL med sine nesten 30 cm fra bakken og opp til bakkanten av hytta... Det vises at det brukes - denne er ikke til pynt!! :D Litt uhell har der ogsaa vaert innimellom - men jeg har bildene som beviser at Globeliner-sjaaføren er verst...! ;) Her hadde ogs� kompisen min shinet opp Globelinern ifra slik den var n�r han kj�pte den Jeg ser jeg har stadig laant Globeliner-eieren sin tankhenger, da jeg syns denne er meget flott :) Og han har l�nt min til stadighet ogs�... :) Men her er da min bil med min henger paa! Men bilparken min har ogsaa utvidet seg siden sist... "Snow white" har hanket seg paa, her avbildet med Globelinern til kompisen min. Og atter en gang har jeg laant tankvogna!! :D Men der er flere - denne er et paagaaende langtidsprosjekt... Her er ogsaa litt bilder fra den paagaaende ombyggingen av TGXen... :D Tilleggsutstyr maa man ha... ;) DET var alt jeg hadde til naa... Snart et helt aar oppsummert paa en post - jeg oppdaget plutselig at jeg hadde flerfoldige sider aa hente bilder av... ;) Hvis spørsmaal saa svarer jeg mer enn gjerne, og skal prøve aa unngaa aa la det gaa 8 mnd'er til det skjer... :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår