Jump to content

Porschen

Bruker
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

About Porschen

  • Birthday 05/22/1992

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A3 8L
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    div riper i lakken ;)
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

Porschen's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

10

Reputation

  1. Kjøpte ny dynamo i dag på OBD.no og satt i, tok i underkant av 40 min og skifte hele greia og sette på ny reim.. Viste seg at den var veldig vanlig :P Byttet den ut med en fra en Seat Leon 2004 modell som hadde rullet i underkant av 100k. Triconor skulle ha 2990,. for en overhalt en. Høggern skulle ha 800 for min.
  2. Brukt helst, ny koster jo alt fra 1400,- og oppover.
  3. Børstene er er defekt mest sannsynlig og bilen har snart gått 260 tusen så er like greit og bytte hele greia. Min har delenummer 028 903 028 D Helt lik som Volkswagen VW MK4 2 0 Jetta Bosch Alternator 90A 0289030828D 028 903 028 D | eBay denne
  4. Har en 90A, men det burde ikke være noe problem og oppgradere til 120A etter hva jeg har forstått? Prøvd desperat i dag og få tak i en hos høgger, men viste seg at de hadde forskjellige støpsler til kablene osv. Det virker som du har over gjennomsnittet peiling (mildt sagt) Quattro73, vet du om andre biltyper som har brukt den samme Bosch dynamoen som A3 8l AKL? Golf fks?
  5. Heisann! Har noen en dynamo til A3 1.6 liggende? Helst en som har gått under 200 tusen
  6. Porschen

    e30 automat?

    Sladding og alt det går fint med automat og :P Automat er faktisk veldig digg og kjøre med når du blir vant til det, men er jo selfølgelig ikke like morsomt da, blir fort litt "for enkelt" og kjøre noen ganger synes jeg :P
  7. Vet ikke om du har allerede har gjort jobben, men skiftet hele interiøret i A3en min i dag, så mens jeg har det klart i minnet så gjør du sånn her: 1. Skru ut skrue foran og bak på dørpanelet (helt øverst ved vinduet) 2. Skru ut skruen ved armstøtta 3. dra ut plastikkstykket der skrua du skrudde ut på nr. 2 er (man skjønner ikke med en gang at det er et separat stykke, men ser du nøye etter er det bare og dra i og jokke det ut. 4. bak stykket er det to skruer du skrur ut, deretter løfter du hele brettet oppover og utover.
  8. Takk for et flott svar Quattro73! Leste litt rundt på nettet om symtomer på sliten pumpe. og et av de er "hakking" av gassen i lav hastighet. Ikke noe problematisk, men litt småirriterende. Da ordner nok pumpebytte dette også regner jeg med. XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Bensinpumpe A3 (8L) Leon (1M) Toledo (1M) Octavia (1U) Golf IV, Bora (1J) New Beetle (9C,1C,1Y) Ser denne riktig ut til min 1.6 liter?
  9. Ville anbefalt deg og sjekke litt rundt om du finner noe S3 styling. Fram og bakfanger (trenger litt modding for og passe på A3) baklukespoiler og noen fete felger + skinninteriør så er mye gjort!
  10. Takk for svar! Tror jeg skal leve med det, og heller skifte pumpa når den ryker. Hørt noe om at det er en inspeksjonsluke i bagasjerommet der man kan skifte pumpa så man slipper og demontere hele tanken? Har vel heller ingen påvirkning på motoren at pumpa er slitt når den får bensin? Tenker på tap av effekt pga. dårlig bensintrykk osv?
  11. Noen som vet om Bose anlegget er noe tess i forhold til fks. pioneer høytalere til en 500-600? Nettopp handla nytt interiør og lurer på om jeg skal skifte ut de medfølgende Bose-høytalerne i baksetet når jeg først er i gang, eller om disse er greie nok?
  12. Hei, har en 98´ A3 1.6 som lager en durelyd hver gang jeg vrir om tenninga (ikke nødvendigvis starter opp bilen) som kommer fra under bagasjerommet. Er småsikker på at dette er drivstoffpumpa hvis den sitter i bensintanken. Men skal den virkelig bråke så mye? ganske høy lyd som varer 10-15 sek. Er dette et tegn på slitt drivstoffpumpe? hva annet kan det evt. være? Bilen starter heller ikke med en gang en gang i blandt. Må pumpe litt på gassen for at den skal tenne. Dette tyder jo også på at pumpa er slitt eller er jeg på villspor nå?
  13. Er bare de skruene pluss en ved armstøtta hvis man kan kalle det for det om jeg husker riktig. Deretter må du vippe hele panelet ut og oppover, Men hvorfor skal du legge nye kabler?
  14. Hvillken årsmodell tenker du deg da? for 60 lapper får du vel en relativt nyere bil en til 20. Jeg kjøpte min A3 98´ for 20.000 og etter hva jeg vet er det rust helt nederst på dørene, samt rust på sidene av skiltholderen på bakluka som er store gjenngangere her. Kommer egentlig ikke på noe mer som er standard issues på denne årsmodellen ihvertfall.
  15. Hehe, de to første problemene har jeg også med min a3 1998 modell. Så på gasspedalen i går, og det er gasswiren som er slakk. Er ganske irriterende når du kjører i og med at de "henger igjen" når jeg slipper gassen og du får et lite rykk når den trekker seg tilbake hvis du skjønner. Ser ut til at det går og stramme wiren i feste sitt på selve gasspedalen. Noen som vet åssen man kan gjøre dette?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.