Jump to content
Bilforumet.no

bi a op

Bruker
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

About bi a op

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/08/1995

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    res dump, konfilter
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger
  1. Finner ennå arrogansen ja. #14 starter det allerede. Her kan du godt påstå at du enkelt og greit skulle illustrere med bildet hvor feilen lå. Men jeg mistenker deg heller for å være meget stolt over å ha funnet kilden ettersom du i dine andre poster hyar vært så konkret som overhodet mulig slik at selv en fjerde klassing skal kunne forstå. Men i #14 er det en helt annen tone. Post 19# ser vi samme tonen en gang til. Du forsto meget godt hva jeg mente, men istedenfor å forklare at sånn typer posting ikke var i mot reglene på forumet og ikke ble klassifisert som dobbel post så gikk du heller for en sånn små irriterende arrogant post.
  2. En forsterker må gi nok effekt til en høyttaler. Den må gi det høyttaleren er beregnet for, eller mer. Gir den mindre vil du sprenge høyttaleren. En høyttaler har impedans på x ohm. En forsterker gir ut effekt, målt i watt og gjør dette ned til en hvis ohm stabilt. Hvis forsterkeren er stabil ned til 2 ohm og gir 400W, vil den gi rundt 800W på 1 ohm, men vil ikke tåle dette og sikringen vil blåse og du kan skade forsterkeren. Hvis en høyttaler trenger 400W eller mer og er på 4 ohm trenger du en forsterker som gir 400W på 4 ohm. Det vil være billigere å kjøpe en høyttaler med 400W 1ohm og forsterker på 400W i 1 ohm og vil låte det samme. Det er fordi ohm er resistans. Jo høyere ohm på en forsterker, jo vanskeligere er det å gi ut mye effekt. Skal du ha mye effekt på høy ohm så blir det dyrere og dyrere. 400W 1 ohm høyttaler er dyrere enn 400W 4 ohm. 400W 1 ohm forsterker er billigere enn 400W 4 ohm. En forsterker vil alltid kunne forsterke enn høyttaler med masse masse ohm. Det er som sagt når du går under det den er bygd for du får problemer. Spørsmål 4, hvem merke? Det gidder jeg ikke engang svare på, lær deg norsk.
  3. Edit på innlegg #7 og edit på #10, meget vanskelig is it not? i #18 forstår du meget godt hva jeg mente, så dum er du ikke, men du måtte poste på den måten at jeg var nødt til å være helt konkret bare for at du kunne dumme meg ut videre. Klart jeg blir forbanna, Espen når Quattro legger det ut på denne nedlatende måten. Allerede i første post er det jo nesten fyr og flamme allerede, rød tekst og bare kritikk, da blir jeg irritert og svarer selvfølgelig med samme tone. Jeg er glad for korrigeringer, men ikke arroganse. Ingen positiv tilbakemelding på en godt oversatt guide.
  4. For å øke post count så klart. Ser bare spammy ut
  5. Takker for oppklaringen. Endret til m/kg. Hadde satt pris på om du ikke dobbel posta i tråden.
  6. Det skal være identisk. Du fant overhodet ikke ut hvor feilen lå. Du fant kilden.
  7. Da har kalkisen kødda med meg http://www.endmemo.com/sconvert/n_cmn_mm.php Jeg kommer i hvert fall frem til riktig svar. Jeg har gjerne oppgitt feil benevnelse på lenge/N, men tallene jeg har brukt har vært riktige. Prøv mm/N fra starten av, kanskje der er der det ligger.
  8. Ja, svaret ble 1,314 %. Hadde du gjort beregningene fra starten av og ikke ignorert halve posten så hadde du fått riktig svar. Har nå oppgitt benevnelser.
  9. Russebil er i gang og vi ønsker to ekstra par med 6x9 koaksialer e.l. Alle produkter vil vurderes, så post i vei.
  10. Gjør fysiske mål og se om det passer? Hvis det ikke passer så kjøp lavere kasse eller bygg egen kasse.
  11. Bilen din har en Bosch chip som gjør enkelte andre bileiere grønn av misunnelse. Pre-facelift AGU motorer (96-00) kommer med en EM3.8 chip som er ganske greit dum som et brød, men tøff som en murstein. Disse virker IKKE med bluetooth elm OBD2. Post-facelift AUM motorer (sep 00-03) kommer med en ME7.5 som er mye mer sofistikert. Disse chippene derimot vil virke med OBD.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.