Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er i hvertfall jævelig glad jeg har xenon i grillen (fjernlys)

Orginalt på min bil har jeg kun 2 H4 pærer, og når det er som mørkest om natta og veibanen er våt ser jeg IKKENO.

 

Men han som kjøpte bilen ny var smart nok til å krysse av for "stylinggrill" med 2 H3 lykter. Med ettermontert xenon i de er det som å kjøre midt på lyse dagen. :)

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han som kjøpte bilen ny var smart nok til å krysse av for "stylinggrill" med 2 H3 lykter. Med ettermontert xenon i de er det som å kjøre midt på lyse dagen. :)

 

Det hjelper betraktelig å lage nytt ledningsnett til lysene med relè og strøm rett fra batteriet:)

Har du lagt ballastene i motorrommet eller bak de ekstra fjernlysene?

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for böst ledningsnett eller xenon til min kommende "vintergrill"..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper betraktelig å lage nytt ledningsnett til lysene med relè og strøm rett fra batteriet:)

Har du lagt ballastene i motorrommet eller bak de ekstra fjernlysene?

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for böst ledningsnett eller xenon til min kommende "vintergrill"..

Ja, må nok prøve å legge opp nytt ledningsnett.

Har ballastene i motorrommet. Høyre ballasten er det akkurat plass til på høyre side av radiatoren, der kjøleslangen går inn. Venstre ballasten skrur du fast i batterikassa.

Om du går for xenon (anbefales på det sterkeste) bør du kjøpe relekit til det også (tricky å lage det selv). Mine bare blinka uten.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Møter mange som blender hver dag, men jeg bare gidder ikke bry meg:) Man skal jo ikke stirre inn i lyktene for å prøve å bli blendet eller for å finne ut hvor mange Kelvin den møtende bilen har.. :P

 

For å svare på spørsmålet ditt, ja jeg skrur til nærlys så snart jeg ser tåkelysene skinne i asfalten..:)

 

Har leenge vurdert disse LED-pærene, men har bare ikke giddet å gå til innkjøp av dette siden andre tydeligvis ikke blir påvirket av xenonlysene mine..:)

 

Din løk! Så da kan altså eg kjøre med fjernlys på hele tiden? Kansje slenge på noe ekstra lys også? Kjøre med full belysning døgnet rundt. Man skal ikke stirre på lysene uansett! Man skal se vekk :D

^^Ironi altså ;)

 

Har ikke noe imot vanlig SKIKKELIG xenon men når folk begynner å hive altslags inn i jalla lykter og lykter laget kun for halogen så er det virkelig en pære som har slukket hos den eieren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din løk! Så da kan altså eg kjøre med fjernlys på hele tiden? Kansje slenge på noe ekstra lys også? Kjøre med full belysning døgnet rundt. Man skal ikke stirre på lysene uansett! Man skal se vekk :D

^^Ironi altså ;)

 

Har ikke noe imot vanlig SKIKKELIG xenon men når folk begynner å hive altslags inn i jalla lykter og lykter laget kun for halogen så er det virkelig en pære som har slukket hos den eieren ;)

 

Løk??:wonder: ..Søtt!:blunk:

 

Er egentlig litt teit å svare på det her, men selvfølgelig mener ikke jeg at du har noen rett til å blende møtende kjøretøy med langlys.(?) Men selvfølgelig, DU er fri til å gjøre det om du vil - og selvsagt ta konsekvensene av det, men jeg har ikke myndighet til å si noe på det uansett..

 

Jeg er like mye imot blendende lys som det alle andre er, men du er vel enig i at det ikke er særlig smart å stirre inn i lyktene til møtende kjøretøy hvis vedkommende har lys på som blender?

Alle har vel møtt biler som har glemt å blende ned til nærlys, å i slike tilfeller er det vel lurt å se ned på veien ut mot veikanten slik at man ikke blir blendet? Det er i allefall det jeg gjør og anbefaler andre å gjøre det samme, det nytter ikke å irritere seg over dette problemet, la heller politi og biltilsyn gjøre jobben sin med å fjerne disse bilene.

De er de eneste som har myndighet til å gjøre noe med det.

 

Vil forresten opplyse om at jeg i dag formiddag kjørte gjennom en kontroll med kombinasjonen parklys/spredere ved Bergseng i Harstad uten å bli stoppet - som alle andre gangene. Dette pga lyktene mine ikke blender.

 

Dessuten er ikke prisen avgjørende for hvor mye/lite pærene blender, det er kun styrken på pærene, design på lyktene og justering som er avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Montert Bixenon :D

 

Nrlys2.jpg

Nærlys 4300k.

 

Nrfjern.jpg

Fjernlys 6000k og 4300k. (så jævelig gult ut, men det er pga parklyspærene)

 

Nrlys.jpg

Nærlys 4300k.

 

Fjernlys.jpg

Fjernlys 6000k og 4300k.

Endret av TL3518

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert et 55v 6000K xenonkit jeg også nå =)

 

 

 

 

 

 

 

 

Men kun i fjærnlys...

Vi liker vel ikke blending, gjør vi vel?

 

Kombinert med 2 svære x-tralys med 100w-pærer ble det jo faan så bra lys.

Problemet er at det blir stappmørkt når man blender ned da.

 

Syntes nærlyset mitt var bedre enn fjærnlyset på en bmw jeg hadde en gang...nå ser jeg hvor crappy lys det var på den bilen.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde xenon nærlys og halogen fjernlys (slik det er på mange biler fra tidlig på 2000-tallet), og det var jo nesten ingen forskjell. Men med xenon fjernlys i tillegg ble det en sinnsyk forskjell. Bi-Xenon skulle nesten vært påbudt på nye biler, man ser dramatisk mye bedre.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår