Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. Syns dette er umåtelig artig jeg! :lol:

Elsker å diskutere med påståelige teoretikere! Og ja, det stemmer det du sier om brennpunkt og strølys. Jeg nekter ikke på det.. :) Men dette gjelder enkelte bilmodeller mer enn andre, og hvis man kjører rundt og blender folk i svime så vil man garantert få hint om dette iløpet av første tur. Et hint som tilsier at man bør kjøre hjem og demontere xenonlysene tvert.

Jeg sier bare at det burde være lov å bruke huet uten å få det hogd av! Får man bedre lys på bilen UTEN at det sjenerer andre så mener jeg at det bare gjør bilen tryggere i trafikken!

 

Det burde heller vært enklere og ikke minst billigere å fått lovlige linselykter ettermontert lovlig, men det er lagt opp til at det skal være komplett umulig! Sånt irriterer meg! Da går jeg

i protestmodus! :knock:

 

Og protestmoduset ditt går utover oss andre... også kalt egoisme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og protestmoduset ditt går utover oss andre... også kalt egoisme.....

 

Skal lyse opp hverdagen din neste gang jeg ser deg jeg..

Var totalt i mot ettermontering av xenon før selv, men det var helt til jeg skaffa et kit selv.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er på vei til avsporing her, så har jeg et spørsmål selv:

 

Er det noen som har montert bixenon på MB 124 her? Jeg har dårlig lys pga slitte/brune reflektorer. Hvordan ville det da blitt med xenon? Mye strølys? Bedre enn nå? Eller bør jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe nye (og dyre) lykter?

 

Og jeg kjenner til regelverket, så jeg vet at dette er ulovlig...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er på vei til avsporing her, så har jeg et spørsmål selv:

 

Er det noen som har montert bixenon på MB 124 her? Jeg har dårlig lys pga slitte/brune reflektorer. Hvordan ville det da blitt med xenon? Mye strølys? Bedre enn nå? Eller bør jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe nye (og dyre) lykter?

 

Og jeg kjenner til regelverket, så jeg vet at dette er ulovlig...

 

Hopp 1 side tilbake..

 

Eller, har du slitt og brune reflektorer bør du vel aller helst bytte disse før du monterer xenon uansett.. Tviler på at du får noe særlig resultat med dårlige reflektorer, men på min 124 med gode reflektorer er det meget godt lys med xenon iallfall.

Merk at du bør justere lyset endel ned med xenon, ellers blir du garantert å irritere andre. Men du ser uansett veien bedre med litt lavere xenonlys enn med litt høyere halogenlys. ;)

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er på vei til avsporing her, så har jeg et spørsmål selv:

 

Er det noen som har montert bixenon på MB 124 her? Jeg har dårlig lys pga slitte/brune reflektorer. Hvordan ville det da blitt med xenon? Mye strølys? Bedre enn nå? Eller bør jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe nye (og dyre) lykter?

 

Og jeg kjenner til regelverket, så jeg vet at dette er ulovlig...

Har ikke montert på W124 før, men har montert på orginale H4 lykter på G3. Sleit med samma som deg, slitte glass.

Jeg vart veldig skuffa egentlig, lyser litt bedre enn Halogen selvsagt, men ikke såpass at jeg hadde giddi å risikert 2000kr i bot. En kamerat med Volvo 940 derrimot har helt blanke glass og 6000k 35w H4 xenon, det lyser jævelig bra.

 

Gå for nye lykter, evt glass du. Så kan du vurdere xenon etterpå.

500kr ferdig levert på døra fra vvme.com

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er på vei til avsporing her, så har jeg et spørsmål selv:

 

Er det noen som har montert bixenon på MB 124 her? Jeg har dårlig lys pga slitte/brune reflektorer. Hvordan ville det da blitt med xenon? Mye strølys? Bedre enn nå? Eller bør jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe nye (og dyre) lykter?

 

Og jeg kjenner til regelverket, så jeg vet at dette er ulovlig...

 

Du..jeg kjenner en gærning på Hedemark som driver med mye rart.

Fikk to "nye" lykter til "min" gamle 124 som møtte enn diger buss på fetveien i høst for 800,-

De lyktene ligger sånn ca.inne ved torpedoveggen nå, så dem er lite salgbare..

 

Årsmodell på bilen din?

Så mulig jeg skaffer superbillige/rimeligere lykter til deg.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du..jeg kjenner en gærning på Hedemark som driver med mye rart.

Fikk to "nye" lykter til "min" gamle 124 som møtte enn diger buss på fetveien i høst for 800,-

De lyktene ligger sånn ca.inne ved torpedoveggen nå, så dem er lite salgbare..

 

Årsmodell på bilen din?

Så mulig jeg skaffer superbillige/rimeligere lykter til deg.

 

Genialt, jeg har en 91-modell. Du trenger ikke å stresse altså, haster ikke akkurat :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, jeg har en 91-modell. Du trenger ikke å stresse altså, haster ikke akkurat :)

 

Skal ringen å høre når jeg finner igjen den andre telefonon min.

Blei prakka på en jævla PDA-telefon av et firma, som jeg ikke skjønner bæra av.

 

Så har jeg vært på tur og min gode gamle SonyEricson som jeg var så glad i, har gått i dekning og gjemmer seg.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en 2005 volvo v50 og et h7 35w xenon kit liggende. Vurderer å montere dette i nærlysa på bilen. Ang. feilmelding og nærlys: Testet om det er feilmelding på nærlysa ved å ta bort en av nærlyspærene. Jeg fikk feilmelding, men er resultatet det samme med xenon montert? I såfall hvordan unngå det?

 

PS. prøvde å åpne linken til artikkelen på side 1, men det funket ikke..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt 50/50 om du får feilmelding på lysene ved ettermontering av Xenon. Jeg fikk det ikke men andre har fått. Årsaken er at xenon-kit trekker mindre strøm enn ordinære halogen-pærer og dermed måler bilen for lav motstand og tror pærene er ødelagte. Løsningen er å koble inn en motstand slik at resistansen øker og bilen ikke merker at noe er annerledes. Slike får du kjøpt overalt, Ebay er nok billigst.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår