Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter jeg monterte xenon i bilen min så opplever jeg det at det er så vidt indikasjonpæra til fjernlys knapt orker å lyse.. Noe jeg kan ha gjort feil her?

Settet jeg handlet var plug'n'play.

 

Vanlig problem det der, husker ikke hvordan man fikset det. Men det kan hende det har med skjerming av kabler å gjøre. Det skal dog etter min hukommelse ikke gi noen problem med lysene :)

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt på det problemet og det jeg kom fram til var at de som hadde hadd dette problemet hadde koblet på en motstand på kretsen. Mange hadde også løst problemet med å bruke digital ballast med innebygd motstand.

 

Grunnen til at det lyser er noe med pæresjekk å gjøre, eks på motstand.

 

Men som jeg sa så er ikke dette et problem for lysene sin funksjon så du kan også bare ignorere det hvis du ikke orker å fikse det.

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dem som kommer i møte.. og de bilan som man har i speilet med ETTER-monter xenonlys uten AUTOMATISK høydejustering. Jeg stopper bilen bak viss mulig å går ut av bilen tar lykta mi å knuser de lyktene uten å nøle. Dem er U-LOVELIG og trafikkfarlig. dem som har sonne lykter, ska dem annmelde deg for å ha knust de lyktene? trur ikke det. dem for bot og må forevises til trafikkstasjon med orginale lykter før dem kan kjøre vidre med bilen!

 

Dette blir for dumt, stopper du meg og knuser lysene mine blir det tur til hammerfest på deg, og en anmeldelse i posten for å true en offentlig tjenestemann...:nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon på langlys er lovlig uansett, så der er det bare å bygge om.

 

har nettop montert xenon i fjernlysa (ikke i nærlysa) og du mener det glir glatt gjennom pkk'n??? med eller uten lyktespylere? d hadde isåfall vært kjekt!

blei forresten frelst etter første prøvetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettop montert xenon i fjernlysa (ikke i nærlysa) og du mener det glir glatt gjennom pkk'n??? med eller uten lyktespylere? d hadde isåfall vært kjekt!

blei forresten frelst etter første prøvetur :)

 

Slik jeg har forstått det så må lykten være godkjent for xenon. Hvis du ser på lykten din vil du se masse tall og bokstaver, dette er koder som sier blant annet hvilken pæretype lykten skal bruke. i ditt tilfelle vil det stå HBV(eller lignende, husker ikke helt va kodene er) det betyr halogen nær og fjærn. For at lykten skal være godkjent med xenon må koden for xenon være på lykten.

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår