Gå til innhold

Peugeot-406

Bruker
  • Innholdsteller

    411
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oppdal

Peugeot-406's Achievements

  1. Hei, Som topic sier, jeg er på desperat letning etter deler til min 78mod 300D limmo(lang). Det meste er jo vanlig w123 sedan deler, men på midten (dørene f.eks.) så er limmon lenger og delene er annerledes. Søker derfor etter nettbutikker, gjerne utenlandske, som kan ha det meste av deler til disse bilene.. Trenger bla. gulvteppe, dør, vindus, tetnings lister rundt om, noe interiør/dashbord osv osv... Skjønner fort at Motortrade/BOS blir dyyyyyrt ;) Takker for alle svar :D Og om noen vet om noen som har limmodeler/delebiler(også sedan delebil 300D 78ish mod), skrik ut ;) billigst mulig så klart...
  2. UTSTILLINGEN I OPPDAL KULTURHUS 02.06 ER AVLYST GRUNNET FOR MYE USIKKERHET RUNDT STREIKEN I OFFENTLIG SEKTOR. Dette syns vi er veldig beklagelig, men vi satser på å prøve å få til en ustilling her til neste år i stedet! :-) Ønsker alle hjertlig velkommen til innendørs bilutstilling i Oppdal Kulturhus(vis à vis Statoil Oppdal) lørdag 02.06-12.. Premiering i mange kategorier, alle er velkomne med den bilen du har ;) Priser; 100,- inkl. sjåfør for utstillere. 60,- for vanlig inngang. Mvh Tomas v/ Oppdal Gatebil
  3. Oppdal Gatebil arrangerer Innendørs utstilling 2 juni :) Oppdal ligger 12 mil sør for Trondheim ;) Alle er hjertlig velkommen, premiering i mange kategorier.
  4. Selger splitter ny(kjøpt for 1uke siden) pioneer 1din spiller, 7300BT for 1500,-.. Går handelen kjapt sponses frakt ! Dette er en skikkelig spiller med 3 linjeutganger, lowpassfilter på subb og 5bånds equalizer.. I tillegg følger det med bluetooth handsfree på spilleren! Den er også klargjort for multifunksjonsratt, slik at du enkelt kan bruke det orginale multifunksjonsrattet og ikke en ekstra fjernkontroll! Denne spilleren koster 2000,- i butikk(ref. bilradiospesialisten.no) og er kun tatt ut av esken! Grunnen til at den selges er fordi jeg skal ha 2-din istedet.. Spørsmål/bud gjerne på PM :-)
  5. Generellt sett blir Xenon i langlys godkjent på PKK, da det ikke har innvirkning på andre bilister og at det ikke har så mye å si egentlig.. Det er nærlys som har krav til lyktspyling, aut. høydejust. og klarglass..
  6. Raskeste Dieselbilen jeg har kjørt var en Nederlansk regga Wolksvagen Touareg V10 TDI... Hørtes ut som en formel 1 på turtall..! Sykt..
  7. Får jeg bare "låne" denne litt, og skyte inn et veldig kjapt spørsmål? hehe.. Hvorfor legger dere det stoffet/fleecen/pleddet/lakenet utenpå, før dere støper på glassfiberet? Hvorfor ikke bare kline på med glassfibersølet? hehe.. Driver selv og forsterker/støper rundt skruefestene på sideskjørtet mitt nå. På innsiden, der det bare er glassfiber. Ble nesten litt usikker på om jeg skulle hatt et laken i mellom nå, men det hadde jo bare blitt rart igjen, hehe... Så for all del, opplys meg :)
  8. -> Verksted. Sjekk eksosanlegg, falskluft(luftfilter, slanger o.l.) Sjekk at det ikke er lekkasje på eksosmanifold, innsugsmanifold. At plugger sitter fast og ikke har løsnet(skulle kanskje da fjusket en del men). Var litt vanskelig og høre ut ifra et opptak egentlig. -> Verksted.
  9. Hei :) Det skal MYE til for å få registrert en skyline i Norge nå. Hver bil må gjennom hele systemet individuelt, så det er så tungrodd. Uansett, så registreres den på unntaksregelen, og da må den være klin orginal som den kom ut fra fabrikk. styling, felger, interiør, motor er ikke lov å røre ! Har selv en r33 gts-t registrert på hvite skilt, på motorhistorisk grunnlag.. Hva 200 hk mer eller mindre anngår, tar jeg som en stor BS ;) gts-t'n er orginalt med 254hk. Om "kvota" er full eller ikke, har jeg ikke noen formening om, men vet at det har vært registrert en bil for ikke veldig lenge siden(men med måneder av papirmølle, samt visninger, tester osv osv.) så det er som sagt ikke enkelt.. Kjøp deg en med skilter allerede, så slipper du og bli lei deg :) Alltids en til salgs nå og da.. Men du må nok igjen bare betale det selger vil ha eller drite i det :p Hva effektøkning angår, så tviler jeg MYE på at det hjelper med kun eksos og filter.. Har selv 3" effektanlegg fra turbo og et konfilter(la oss si jeg fikk 5-7hk ekstra), i tilleg til en stor hybrid FMIC samt at jeg har justert opp turbotrykket til 0,8bar.. (0,5Bar er org.). Med dette så TROR jeg at jeg har nærmet meg 300Hk. Men er ikke sikker før jeg har dynotestet den, som jeg skal nå til våren når det blir bart på veiene. Så etter jeg har dynotestet, kan jeg skrive her med sikkerhet hva jeg har under panseret av HK med dette oppsettet, så får du en liten pekepinn i hvertfall :) Kan si det slik at den river seg i 2. gir etter turbojusteringa, og har lyst til det samme i 3. gir... ;) Det ville den ikke i 2.gir med org. trykk. :knock:
  10. Betviler veldig på at det er om du har riktig dekk og felg dim. Dekkmønster, JA..! Men aldri i verden at du har feil felger iht. vognkort. Nei, du vil nok ikke få bot, men om de absolutt klager på det, så får du nok bare en innkallelse til BT der det enten skal godkjennes, eller mangellapp og du må sette på orginalt. Men jeg kan nesten garantere deg, at det der blir du ikke stoppet for, det er snakk om så små dimensjoner atte....
  11. Motorhavari? nåvell, jeg betviler at det er såå ille.. Og blå = eldre biler <- det er tull ! Det kommer ann på bilmerket. Peugeot har f.eks blå kj.væske, mens VAG har rød. Normalt sett skal du IKKE blande blå og rød kj.væske, pga. forskjell på innhold i væskene, bruksevne osv. Litt usikker på hvorfor, men det heter seg nå engang det. Er det rød væske org. fyller du rød :)
  12. Roterer du for mye på endeleddet(slik at kula roterer inni foringa på selve leddet) risikerer du å svekke endeleddet så mye at det blir slakke igjen om kort tid.. Det er som regel umbraco- eller torxhull på tuppen av gjengene der mutteren skrues på leddet, nettopp for å holde igjen... Om leddet sitter fra undersiden og opp(slik at "hodet" er under spindelfestet til endeleddet), kan du sette på press, slik at kula presses mot spindelen, og ikke roterer mens du skrur på skruen :) Ellers er jo muttertrekker en koslig ting..
  13. Termostat er vel lite vits i om den ikke er gåen. Den skiftes uansett veldig lett UTEN at det har noe med register og gjøre(da den sitter i termostathuset i kjøleforbindelsen fra radiator til motor og ikke har noe med reg.reim og gjøre). Vannpumpe derimot kan være greit og ta med. Km.stand på bilen da? Vannpumpa drives _som regel_ av reg.reima på de fleste biler. Og skiftes normalt kun der serviceskjema tilsier det, eller ved lekkasje(du ser et oksidert pulveraktig lag utenpå pumpa). Men det kan være greit å ta med, så du slipper å opp med det i etterkant kun for å skifte vannpumpa..!
  14. De fleste store verksted/merkeforhandlere har vel slikt. Der jeg jobbet før(prøven bil) så hadde vi slikt på lager.. Men småfirma har vel ikke sånt slengende.. jeg selv tror jeg har noen bokser med motorflush liggende(for salg) som jeg fikk med i et parti jeg fikk tak i gjennom jobb.. Ikke Forte da, men et annet merke som jeg ikke husker i farta. Var Diesel- og bensinrens, og motorflush mener jeg og huske..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår