Gå til innhold

gotthard

Bruker
  • Innholdsteller

    406
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

gotthard vant dagen sist Desember 11 2023

gotthard hadde mest likt innhold!

Om gotthard

  • Bursdag 10/07/1969

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    årnes

Contact Methods

  • Bosted
    2150 årnes

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

gotthard's Achievements

  1. Allerede sett den på youtube men finner ikke det rele, skrudd av baterikasse, alle deler til luftfilterboksen og frontfanger uten å finne noe. Slik jeg forstår det så sitter det nå inni den store vifta istede, ble vistnok gjort om i 2005 en gang. Så bestillte ny vifte i håp om at det er grunnen. Nye som har skjedd er at jeg fikk fjernet feilkodene på sensorene og da sluttet viftene å gå igjen, så nå er jeg tilbake på at de ikke virker åkkesom, håper den nye løser problemet 😉
  2. Golf 2005 1,6 bensin. Vifta til radiatoren virket ikke når jeg kjøpte bilen, begge to var døde så jeg prøvde ta av kon takten til temp føleren som sitter på nedre slangen, med tenning på da så startet begge viftene for fullt, satt kontakten i igjen og de stoppet etter 20 sekunder. Tokk av den øvre temp føleren ca ved batteriet og igjen startet viftene med tenningen på. Nå går begge for fullt med tenning på eller med motoren på, noe de ikke skal. Tenker at jeg neppe er første som opplever dette og noen har vel funnet en løsning på det, så om du er en av de så blir jeg veldig glad for tips da jeg er mer en som trives med bolter, sveising, lakkering og lignende men ikke flink med elektronik.
  3. Håper noen kan svare meg på dette. Radiatorviften virker ikke men om jeg tar av kontakten til temp sensoren som sitter på nedre radiator slangen starter begge viftene. Betyr det at sensoren må byttes?
  4. Har en Golf 5 som jeg har byttet kanaler og tatt litt lakkrust på så tenker lakkere sidene og bakluka på den, ser det selges lakkpakker rundt om som da skal inneholde alt hva jeg trenger men siden jeg er helt fersk på dette med lakkering lurer jeg på om det er en fallgruve med disse pakkene, og hvor mye lakk trengs for å ta sidene og bakluke på en vanlig golf? Er eksempelvis en slik pakke ok? https://www.jltrading.no/product/65543809/lakkpakke-1l-akrylbase-med-klarlakk
  5. Skal lakkere sidene på en bil når det blir varmere ute, har en kompressor og sprøyte men kompressoren er nok litt liten for jobben (50L) så tenkte kanskje se om det fantes alternativer til å kjøpe større kompressor, ser noen sier de har elektrisk lakksprøyte til billakk men usikker på hvordan de er. Ikke ute etter show standard på arbeidet men greit om det ser litt ok ut.
  6. Golf 1.6L må bytte rør delen med fleks på, den som er skrud i manifolden, problemet er at ene bolten knakk, har prøvd sveise på mutere ( 5-6 stk) men bolten knekker videre om ikke sveisen slipper først. Det er 6 bolter som holder delen opp i mot manifolden dette er en av de yterste. Vil det da holde å smøre inn meg eksos pasta rundt hele flata og skru til de 5 siste? bruke noe slikt? https://www.bildelhandel.no/products/eksos-pasta-holts-150g For å komme til med borr så må traversen bort, har lite lyst til det, kan og ta av manifolden for å komme bedre til men da må og innsuget av og sjelden for man vel ut en manifold uten å knekke enda en bolt eller tre
  7. Har jo da kjøpt en Golf5 som et lite vinter prosjekt, ga bare 3000 for den, alle serviser fulgt opp til 140K, nå står den på 163K, feilet på eu pga rust i kanaler, drivknute, eksos lekkasje og elektrisk problemer. så det som har skjedd hittil er. Byttet drivknute. Handlet inn kanaler. Fikset alle knekte/brudd i dør ledninger. Målt kompresjon ( ca 14 på alle 4 ) Demontert dynamo( venter på deler) Byttet viskermotor med armer men det gjenstår endel arbeid, sveise kanaler, bytte V- skjerm, regreim m vannpumpe, skiver og klosser bak, skru av eksos fra manifold, rense alt inni ( utrolig møkkete inni), pusse lakkrust, lakkere sidene, service med alle filtrere og vesker og sikkert masse jeg ikke har oppdaget enda. Vet at disse ikke er hvert så mye i kroner men siden det er mye terapi i å skru å fikse bil så er verdien stor, hadde hvert større hadde jeg hatt oppvarmet garasje men det har sin sjarm å skru i 7 minus og faktisk 😉
  8. Boksen på bildet er CPu`n, motorstyreenhet 🙂 Nr: 06a 906 033 ca
  9. ja det var der den satt, men all gummi var morken og greier så kjøpte nytt, var på salg til 350kr så...
  10. Nei , tenkte den kanskje kunne ha noe med de problemene jeg har med det elektriske i dørene, men finner vel ut av det, se om jeg finner et delenr på den et sted eller hvor ledningene leder. Testet viskermotor og armer i går, motoren låt ikke pent og gikk å hakket litt, armene gikk forholdsvis greit men noe treghet var det så motoren har nok slitt litt i de siste årene. bestille ny motor og armer på Eurodel. Fikk bestilt meg kanaler i dag og så nå er romjula reddet 🙂
  11. Hva er denne boksen til? Ser ut som den kan tenkes å ikke skulle få så mye vann på seg så muligheten for lekakje er vel stor der?
  12. Vet ikke om de starter av seg selv, det var det tidligere eier sa, de startet en gang jeg skrudde på tenningen men da var panseret oppe så tenkte at de gikk i servise stilling siden de da stoppet på topp ( men måtte tas manuelt tilbake).. ve4l, skal skru de av etterpå eller til uka å se på armene om de er trege.
  13. Da ble det bestillt olje, alle filtere, regreim sett, skiver og div fra eurodel, så får jeg ta tak i det med vindusviskerene mens jeg venter på deler. Må bestille meg 2 stk kanaler og. Ser de vindusviskerene kan bli utfordrende å feilsøke, alt fra ledningsbrudd, vann i motor, tørre ledd til hendel og cpu...
  14. Handla en golf i dag, litt på impuls, en venninde lurte på om jeg kunne hjelpe henne å taue bilen til huggeri til uka så jeg kjøpte heller bilen av henne, 2004, 165000km. 1,6l 102hk. bensin. Hun hadde fått nei på eukontrollen pga rust i kanaler, eksoslekasje, rust på skiver bak og mest sannsynlig trengte ny toppakning. Sveise kan jeg så det er ikke problem. Skiver bak er byttet fort, eksos kan fikses men så var det toppakningen da, tokk av innsug og målte komp, ligger mellom 13,3 og 14,2 så da regner jeg med toppakningen er ok, ( vet hun har brukt bilen lite siden i sommer så kondens tenker jeg) så til spørmålene da 🙂 1.Har ikke kjørt så langt med den men den virker ikke som blir ordentlig varm, tok ut termostaten og den er lukket som den skal, Er det kjent feil med tempføler ellere noe på disse? Viseren inni bilen går bare til første store streken, 60 grader ca da. 2.Viskerene lever sit eget liv, kan plutselig skru seg på, stoppe midt på ruta, ikke starte osv, motor? kontakt? vanlig feil? 3.Opplever at vindusheisene virker litt som de selv vil, vanlig med ledningsbrudd i overgang bil/dør på disse? 4.5-30 eller 5-40 olje? 5.Hvor ofte burde man bytte regreim og multirem på disse? 6.Mangler radio/spiller i bilen er det grunn til at cruise kontrolen ikke virker? 7.Er dette ok biler på forbruk?
  15. Kammerat ringte nå og var litt desperat der han lå ute i 15 minus å skulle skru bil fortest mulig for å komme på jobb i mårra. Drivaksel venstre røk tvers av, han klarer ikke få den delen som sitter inn til kassa ut, er det noen spesielle triks for å få den ut?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår