Gå til innhold
Bilforumet.no

Siggi

Bruker
  • Innholdsteller

    173
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Siggi vant dagen sist August 10 2017

Siggi hadde mest likt innhold!

Om Siggi

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 12/05/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Partner
  • Biltype (eks Audi)
    Peugeot
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker - Peugeot Varebil
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 D XUD9
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • MSN
    sigbjorn_3@msn.com
  • Bosted
    Jessheim

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Jessheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Siggi

    206 CC Immobilizer

    Bertel o Steen, ja. Evt. Annen merkeforhandler hvis det er lettere. Det er en fysisk bryter som kjenner at det er en nøkkel i tenningen. Den kjenner bare at det er noe der.
  2. Siggi

    Registerreimskifte

    Egentlig er det 10 men pga. Klima har satt Peugeot Norge grensa til 5 år Men fra 2014?-modeller og opp justerte de den opp til 10 år
  3. Siggi

    5008 2011 Braking System Faulty

    At batteriet tok kvelden etter å ha stått 6 uker på vinteren er nok ikke rart med tanke på alderen. Og etter å ha stått flere mnd. etter det uten strøm på har helt sikkert satt siste spikeren i kista for det batteriet. (Selv om laderen går til steg 6 kan det være helt ferdig. Laderen kjører igjennom sin prosedyre som vanlig) Skift batteriet først, og ta det derfra -Løsne plussklemme -Løsne sikringsholder og dra den rett opp -Napp øvre battericover 45grader opp og fram -Løsne minusklemme (10mm eller klemme) -Skru ut 10mm batterifeste ved batteriets høyre side -Ut med batteri og inn med nytt
  4. Siggi

    EU-kontroll

    1. Hvis skivene er så rustne at du får feil på EU-kontroll er de nok forbi stadiet hvor du kan kjøre de rene. Lang kjøring med håndbrems kommer mest sannsynlig bare til å gjøre at du koker bremsevæsken og glaserer klossene dine. 2. Justere tåkelamper er en enkel sak, men må gjøres med et lysjusteringsapparat. De fleste verksted gjør nok dette billig da det tar 10 min.
  5. Siggi

    peugeot 407

    Ikke den kuleste jobben. Den sitter midt bak dashbord. Du må ut med rattstaksel, kne-Airbag, Gasspedal osv. 4-timers jobb på verksted
  6. Siggi

    Antipollution fault

    Antipollution faulty er et like vidt begrep som at motorlampe lyser. Det kan være 1000 forskjellige ting. Ingen vits å begynne å synse eller skifte deler i blinde Få lest ut feilkoder på et verksted, så vet du hvor du skal begynne.
  7. Siggi

    Teknisk feil

    Høres veldig ut som defekt dynamo. Sett den på et merkeverksted som kan å feilsøke
  8. Siggi

    Registerreimskifte

    160 000KM / 5år
  9. Siggi

    Skifte regreim og vannpumpe

    3-4 timer på verksted spørs jo litt hva slags motor og hvor god plass det er
  10. Siggi

    206 CC Immobilizer

    Høres ut som nøkkelen er enten defekt, eller "glemt" av bilen. Bestill en ny reservenøkkel fra BOS, og få de til å kode den inn. (og den gamle hvis den virker fremdeles) Piping for påminning av nøkkel piper uavhengig av programmering på nøkkel
  11. Har ikke hørt om akkurat dette problemet før, men jeg ville kanskje sjekket ut motorstyreenheten og ledningene/kontakter der. Den sitter innenfor innerskjermen rett foran høyre forhjul, så den er utsatt ift. både skader og salt
  12. Har sendt deg koblingsskjema på PM, men ser nå at jeg kan legge det her også :P
  13. Siggi

    Servopumpe

    Tror det skal være likt. Det er noen DAM-nr. forskjeller, men hvis det er samme årsmodell er det mest sannsynlig likt
  14. Siggi

    Saab 9,5

    Godt tips: Ikke kjøp 3,0 tid Den har problemer med dårlige sylinderforinger og dårlig smøring og noe sånt, De må vist være tatt vare på på en veldig riktig måte for å holde lenge. Meld deg inn i SAAB turbo club of Norway på facebook, der er det mange som sitter på god kunnskap om de bilene der
  15. Siggi

    ECO: Kan deaktiveringen lagres?

    Men tanke på kun avgass, så er det bedre med start/stopp. Men med tanke på slitasje på bilen, så er det best å skru den av, ja. Den spiser jo bl.a. dynamoreim mye raskere enn en vanlig motor, da dynamoen brukes som starter til s/s funksjonen Men sånn blir det når avgasskrav blir strengere og strengere... da må de legge inn funksjoner som ikke nødvendigvis bilen har godt av. Som f.eks. EGR
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.