-
Posts
182 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
3
Siggi last won the day on May 6
Siggi had the most liked content!
About Siggi
- Birthday 12/05/1990
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil
-
Modell (eks S4)
Partner
-
Årsmodell (eks 1995)
1996
-
Biltype (eks Audi)
Peugeot
-
Motor (eks 1.6)
1,9 D XUD9
-
Yrke eller sivil status
Bilmekaniker - Peugeot Varebil
-
Fylke
Akershus
Contact Methods
-
MSN
sigbjorn_3@msn.com
-
Bosted
Jessheim
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Jessheim
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Siggi's Achievements

Sersjant (3/13)
13
Reputation
-
Siggi reacted to a post in a topic: Installere større turbo?
-
Mathias Flovikholm reacted to a post in a topic: Installere større turbo?
-
Siggi started following peugeot 407 , Installere større turbo? , Deler til saab 9-5 2006 and 7 others
-
Går vel an, det. Så lenge du får den mappet om etterpå Experter med DV6 trenger alle de ekstra hestene de kan få Du får lage en tråd her med bilder og oppdateringer om du ender opp med å gjøre det
-
Ser ut som de har fjernet/sperret siden. Her er delekatalogen for M59 1378986730_DangelM59.pdf
-
Du kan også søke opp på delenummerne hos www.speedparts.se eller www.maptunparts.no så får du opp originale deler fra SAAB, pluss noen billigere alternativer der det er tilgjengelig :) Moms blir trukket fra når du velger frakt til Norge, og så får du regning på Norsk moms etter levering. (Bare vær litt obs på at fraktprisen hos Maptun kan være litt høyere enn speedparts)
-
Ingen matepumpe i tanken på de som har håndpumpe i motorrom. Har du pumpet til du kjenner at det er kommet diesel i håndpumpa og litt til? Noen ganger kan tilbakeslagsventilen på håndpumpa være defekt slik at du bare pumper luft frem og tilbake, da må du i såfall suge ut luften fra en av tilkoblingene på filteret. Men hvis du kjenner motstanden i pumpa, burde det være greit. dyser og høytryksspumpe lufter seg selv når du starter den.
-
Motstanden sitter rett bak og litt til venstre for vifta. du ser den på første bildet. sitter med en skrue og så drar du den til siden og ned. Men det er ofte vifte-relèet som er brent på disse tidlige B9-modellene. Det var en TSB på feilen og man får originalt rep-kit med relè+kontakt. Sjekk dette. Det er rett over dekselet over pedalene. sitter klipset fast rett bak sikringsboks (BSI), hvis du klipser den løs kan du dra ned kontakten(svart?) og relèet(grønt).
-
Ja, det hender at Dangel bruker noen deler fra forstillingen bak.
-
Her har du delekatalogen til Dangel hvis du trenger noe delenummer til senere http://intern.peugeot.se/servicemarknad/Dangel/Dangel_RDKatalog.pdf
-
Som regel er det bremsepumpene bak som begynner å lekke. Beste er bare å kjøpe ett bremsesett og skifte alt inne i trommelen
-
Veldig vanlig feil. Må bytte COM (hele bryterenheten bak rattet)
-
Bertel o Steen, ja. Evt. Annen merkeforhandler hvis det er lettere. Det er en fysisk bryter som kjenner at det er en nøkkel i tenningen. Den kjenner bare at det er noe der.
-
Siggi reacted to a post in a topic: 5008 2011 Braking System Faulty
-
Egentlig er det 10 men pga. Klima har satt Peugeot Norge grensa til 5 år Men fra 2014?-modeller og opp justerte de den opp til 10 år
-
At batteriet tok kvelden etter å ha stått 6 uker på vinteren er nok ikke rart med tanke på alderen. Og etter å ha stått flere mnd. etter det uten strøm på har helt sikkert satt siste spikeren i kista for det batteriet. (Selv om laderen går til steg 6 kan det være helt ferdig. Laderen kjører igjennom sin prosedyre som vanlig) Skift batteriet først, og ta det derfra -Løsne plussklemme -Løsne sikringsholder og dra den rett opp -Napp øvre battericover 45grader opp og fram -Løsne minusklemme (10mm eller klemme) -Skru ut 10mm batterifeste ved batteriets høyre side -Ut med batteri og inn med nytt
-
1. Hvis skivene er så rustne at du får feil på EU-kontroll er de nok forbi stadiet hvor du kan kjøre de rene. Lang kjøring med håndbrems kommer mest sannsynlig bare til å gjøre at du koker bremsevæsken og glaserer klossene dine. 2. Justere tåkelamper er en enkel sak, men må gjøres med et lysjusteringsapparat. De fleste verksted gjør nok dette billig da det tar 10 min.
-
Ikke den kuleste jobben. Den sitter midt bak dashbord. Du må ut med rattstaksel, kne-Airbag, Gasspedal osv. 4-timers jobb på verksted
-
Antipollution faulty er et like vidt begrep som at motorlampe lyser. Det kan være 1000 forskjellige ting. Ingen vits å begynne å synse eller skifte deler i blinde Få lest ut feilkoder på et verksted, så vet du hvor du skal begynne.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.