Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

På en regndag når det er mørkt så blir du faktisk blendet av det meste av originale lykter, både linser og reflektor, med og uten xenon. Det eneste automatisk lyktejustering gjør er å stille ned lyktene når bilen er lastet ikke sant? (rett meg om jeg tar feil)

 

Har du linselykter med uorginal xenon som er rett stilt og bilen din ikke er lastet så blender det ikke, ikke sant?

 

 

Ikke nødvendigvis hvor mye en bil er lastet, men hvor mye den blir komprimert i "ræva" :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du linselykter med uorginal xenon i som er rett innstilt, og blir kontrollert/etterstilt om du laster tungt så trenger du ikke høydejustering, Lyktespylere er også no drit, bedre å vaske de på statoil, og det bør alle gjøre en gang iblant uansett...

 

Bare teke deg litt om hvordan det er for biler som kommer imot, Bakketopper og fartshumper er ikke akkurat noe skjeldent syn i norge, og "automatisk lyktejustering" hjelpe ikke der.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du linselykter med uorginal xenon i som er rett innstilt, og blir kontrollert/etterstilt om du laster tungt så trenger du ikke høydejustering, Lyktespylere er også no drit, bedre å vaske de på statoil, og det bør alle gjøre en gang iblant uansett...

 

Bare teke deg litt om hvordan det er for biler som kommer imot, Bakketopper og fartshumper er ikke akkurat noe skjeldent syn i norge, og "automatisk lyktejustering" hjelpe ikke der.

 

Det er akkurat det jeg prøver å få fram!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du linselykter med uorginal xenon i som er rett innstilt, og blir kontrollert/etterstilt om du laster tungt så trenger du ikke høydejustering, Lyktespylere er også no drit, bedre å vaske de på statoil, og det bør alle gjøre en gang iblant uansett...

 

Bare teke deg litt om hvordan det er for biler som kommer imot, Bakketopper og fartshumper er ikke akkurat noe skjeldent syn i norge, og "automatisk lyktejustering" hjelpe ikke der.

 

Et automatisk lyktejusteringssystem juster lyshøyden i forhold til last og underlag.

Derfor har det stor innvirkning på lysvinkel og spredning, sammenlignet med biler uten slike systemer.

 

Lyktespylere er heller ikke noe dritt som du så "elegant" fremlegger det.

Urenheter på lykteglassene ødelegger lyktens lysbilde og skaper refleksjoner.

 

Og hvor har folk det fra at linselykter er ensbetydende med at xenon kan monteres uten komplikasjoner?

Sett av tid til å lese denne..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginalt eller ikke xenon blender som fy greit at en ikke skal se inn i lyktene men når hele bilen blir opplyst,trur di fleste justerer feil på lyktene sine.har en xenon så er det nydelig å kjøre med,men ikke for møtende eller di du har forran deg.det værste er nye biler faktisk.ferdig snakka

 

 

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginalt eller ikke xenon blender som fy greit at en ikke skal se inn i lyktene men når hele bilen blir opplyst,trur di fleste justerer feil på lyktene sine.har en xenon så er det nydelig å kjøre med,men ikke for møtende eller di du har forran deg.det værste er nye biler faktisk.ferdig snakka

 

 

mvh kim

 

Hadde det gått ann å forstå noe av det du skrev så kunne vi vel blitt enige...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oser av misunnelse? jeg har noen lykter til passaten med xenon pærer i, men kjører med halogen for å vere grei med andre, og om jeg har behov for ekstra lys ett sted jeg ikke står i fare for å blende noen er det bare å skru på fjernlys...

samme blir gjort når jeg møter sosekopper med blendende lys: blender tilbake:)

 

Og ja, jeg kjører med xenon-look, om du vil kalle det det, får hvertfall ganske hvitt lys som står til DRL og Led-parklys...

 

Og Jesper, skjekk at de er riktig justerte, og se hvor lyset treffer andre biler når du kjører over fartshumper og bakketopper, ikke sikkert det er et stort problem der du bor, men her er det ca 15 fartshumper per km...

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blender når en kjører er strølys og det kommer aldri fra xenon i linse lykter.

Men derimot gamle halogen lykter med eller uten xenon har strølys.

 

At du blir blenda når møtende bil kommer over en fartsdump blir et alt for dårlig argument da dette er snakk om en veldig kort periode.

På dette tidspunktet blender også halogen.

Ja, jeg skjønner at det kan være irriterende men ser ikke grunnen til å bli så forbanna på noe som faktisk er lovlig. (I noen tilfeller riktignok)

 

Lyktene mine er riktig stilt, jeg kjører aldri med tåke + nær, blender alltid ned fjernlysene når jeg skal.

 

Og til slutt, hvis du skulle frem til at jeg er en sossekopp, tar du grundig feil.

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, fartshumper er en veldig kort periode, med de er stort sett plassert på steder det er veldig viktig å kunne se godt.

Er ikke forbanna jeg, sier det jeg mener er fakta og at du kjører med lovlige riktig innstilte lys er flott, jeg bare sier at det ikke er problemfritt bare av den grunn at det er lovlig.

Og ja, halogen blender også til en viss grad ved fartshumper, med du klarer vel å forstå at et så mye dårligere lys blender mye mindre.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår