Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du aldri gjort noe som er i strid mot loven vi har i Norge?

Kjørt for fort? Ikke blinket? Sladdet om vinteren etc? Garantert

Og kom ikke her å tro at du er perfekt, gjør alt rett og har ikke feil eller negative sider og alle andre kan ingenting og er tilbakestående.

 

Den du siterte til 16vTurbo:

Jamen da blender de heldigvis ingen langs veien sia lysa lyser rett opp :) de trenger vel lys til teleskopet? :P

Men siden du er så perfekt som du er skjønner du vel ikke at dette er ironi?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri gjort noe som er i strid mot loven vi har i Norge?

Kjørt for fort? Ikke blinket? Sladdet om vinteren etc? Garantert

Og kom ikke her å tro at du er perfekt, gjør alt rett og har ikke feil eller negative sider og alle andre kan ingenting og er tilbakestående.

 

Den du siterte til 16vTurbo:

Jamen da blender de heldigvis ingen langs veien sia lysa lyser rett opp :) de trenger vel lys til teleskopet? :P

Men siden du er så perfekt som du er skjønner du vel ikke at dette er ironi?

 

Er nok ikke perfekt og beklager så mye hvis jeg gir inntrykk av det. Når jeg har lest endel av innleggene her så er det jo det samme som går igjen når det gjelder lysbruk. Vil dette si at de fleste innleggene på denne tråden er ironi?

 

Mitt inntrykk av denne tråden er at man gjør som man vil når det gjelder lysbruk,man tenker ikke på andre trafikkanter,kun seg selv. Derfor reagerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke perfekt og beklager så mye hvis jeg gir inntrykk av det. Når jeg har lest endel av innleggene her så er det jo det samme som går igjen når det gjelder lysbruk. Vil dette si at de fleste innleggene på denne tråden er ironi?

 

Mitt inntrykk av denne tråden er at man gjør som man vil når det gjelder lysbruk,man tenker ikke på andre trafikkanter,kun seg selv. Derfor reagerer jeg.

 

Nei, det vil nok ikke si at alt er ironi, men noen innlegg er det.

Men når det kommer til det at mange kun tenker på seg selv mtp. lysbruk så skrev jeg et mellomstort innlegg på side 53 hvordan jeg oppfatter temaet og min mening rundt det.

Alle skal få ytre sine meninger, men når det kommer til Xenon i reflektor angry2

Og enda værre Nær og tåkelys sammtidig på en mørk våt vei :adolf:

 

Jeg forstår agresjonen din når det kommer til idiotisk lysbruk, men xenon i fjern, eller nærlys med linse/projektor ser jeg ikke problemet med, da automatisk høydejustering ikke er aktiv ved normal landevei.

Men så er det det med lyktespylere da..

Disse fungerer til en viss grad men vasking for hånd er aller best.

Jeg unngår å bruke lyktespylerene så langt det lar seg gjøre, og vasker heller for hånd.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder xenon så har jeg forstått det slik at lyktehuset må være godkjent for xenonlampe. Da vil det si at hele lykten må skiftes og ha automatisk høydejustering.

 

Når det gjelder kjøring med park/tåkelys ved mørke og kjøring med kombinasjonen nærlys/tåkelys så er dette direkte farlig for deg selv og andre trafikkanter. Folk vet antakelig ikke at de leker med folks liv.

 

Beklager at jeg ikke tok ironien,ser ellers ut til at vi er enige når det gjelder lysbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kanskje ikke bare Xenon, men har møtt flere nye biler som har automatisk høydejustering og automatisk blending... DE FUNKER IKKE! Når du kommer imot så er det MANGE ikke alle, som er treg med å få av fjernlys, så blir godt blendet før bilen reagerer å får på nærlys. Kommer du over en bakketopp å møter ny bil med fjernlys så er automatisk så blir du blendet til bilen er i samme vinkel så deg...

 

+ Mange nye biler som og har de dustete grøftelysene med org. Xenon pærer. De har tydeligvis lov å kjøre med de sammen med nærlys, ser aldri en ny bil bli stoppa ved feilbruk av lys ihvertfall!

 

Sånn :) Fikk ut litt frustrasjon/aggresjon :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kanskje ikke bare Xenon, men har møtt flere nye biler som har automatisk høydejustering og automatisk blending... DE FUNKER IKKE! Når du kommer imot så er det MANGE ikke alle, som er treg med å få av fjernlys, så blir godt blendet før bilen reagerer å får på nærlys. Kommer du over en bakketopp å møter ny bil med fjernlys så er automatisk så blir du blendet til bilen er i samme vinkel så deg...

 

+ Mange nye biler som og har de dustete grøftelysene med org. Xenon pærer. De har tydeligvis lov å kjøre med de sammen med nærlys, ser aldri en ny bil bli stoppa ved feilbruk av lys ihvertfall!

 

Sånn :) Fikk ut litt frustrasjon/aggresjon :)

 

Nye biler har et system som gjør at kurve/tåkelys aktiveres og lyser sammen med nærlys når du svinger ved lav hastighet. Dette er typegodkjent og derfor lovlig. Ellers så gjelder samme regler for nye biler som for alle andre,kurve/tåkelys skal ikke brukes sammen med nærlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår