Jump to content
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Content Count

    7100
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    280

Jesper1201 last won the day on January 16

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Rank
    Super Moderator
  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Recent Profile Visitors

6183 profile views
  1. Du får høre fra deg når du vet hva det er, alltid interessant med tilbakemelding :)
  2. Skal ikke stille noen diagnose over nettet, men jeg kan si så mye som at basert på de feilkodene der, spesielt feilkode P1604 (hvis den ble lest ut fra girkasse) og tidligere historikk hadde jeg konkludert med defekt mechatronic, dog. er det alltid en feil som skal feilsøkes. Dvs, kontrollere spenningstilførsel og jordinger samt sjekke at can-bus kabler er hele og at det ikke er noen form for skade/dårlig kontakt i pinner både i kontaktstikk og inn på mechatronic. Hovedgrunnen til at jeg sier mechatronic og ikke ledningsnett er at feilkode P1604 er en feil som styreenheten selv setter når den merker at den er defekt (før den tar helt kvelden). Siden du ikke har noen feil på verken skiftesolenoid, clutcher eller mekanisk feil i girkasse, men P1604 og nå ingen kommunikasjon hadde jeg ikke godtatt 4-6 timer feilsøk. Det finnes endel firmaer i Sverige som er spesialisert på overhaling av disse kassene som er veldig prisgunstige, men skal du holde deg innenfor Norge ville jeg aller først tatt kontakt med Økern Bilservice, de er antageligvis de beste i landet på automatkasser (deriblant DSG)
  3. Dessverre en meget kjent feil. Det kan feilsøkes mot defekt styreenhet ved å kontrollere spenning/jord/Can-bus ledninger/signaler inn på Mechatronic. Du ender nok sannsynligvis opp med å konkludere at Mechatronic er defekt. Dessverre er girkassen skikkelig ræva og de jeg har byttet kun Mechatronic på har sjeldent fungert lenge/feilfritt før det oppstår nye problemer. En av de største problemene er når en skal adaptere clutchene til ny Mechatronic, det ender ofte opp med feilkode på at clutch er utenfor toleranse, og da må lamellene skiftes. Da gjenstår bare girkassa, og den er heller ikke feilfri. Hvis du ender opp med å skulle reparere, sjekk pris på overhalt girkasse med nye lameller og ny Mechatronic ferdig justert og montert sammen. Det er ofte det mest prisgunstige.
  4. Nei, det er bare en mansjett for å forhindre støv, mest sannsynlig lekker det i bremsekraftforsterkeren, forbi akslingen. Må feilsøkes for å bekrefte.
  5. Utifra hva du skriver høres det ut som lekkasje ved aksel igjennom bremsekraftforsterker.
  6. Lite skudd fra sidelinja, ved riktig bruk kan en Webasto/Eber fint vare 10 år + før den trenger overhaling.
  7. Anbefaler deg å forhøre deg om pris på uavhengige verksteder også, men hold deg til de med litt størrelse, så du er sikker på at jobben de gjør er grei.
  8. Aner ikke, må bare lete.
  9. Hvis du ikke vet hvilken bil de kommer ifra er delenr. det beste.
  10. Hvis du setter inn facelift (2011-) seter fra en Touran i en pre facelift (-2010) Caddy vil du ikke få liv i setevarmen uten å flytte om på komponenter for styring av setevarme da det ble en forandring når de kom med ny type clima panelet. Du må isåfall flytte over alle komponenter og ledningsnett mellom styringsdel og varmeelementet i setet. Er noen år siden jeg gjorde dette, så husker ikke heelt konkret hvordan dette var, men facelift har en egen styreenhet på førersetet hvis jeg ikke husker feil, som bare får et signal fra clima panel.
  11. Kjenner du temperaturforskjell mellom sonene eller er det like varmt i begge to? (med begge på maks) Kjenner du om temperaturen forandrer seg når du stiller på temperaturen? (gjelder begge sider) Klarer du å regulere mellom iskald luft og "lunken"? (gjelder begge sider) Hvis ja på sistnevnte så fungerer varmluftspjeldene, men kan være at de ikke beveger seg slik de skal. Jeg kjenner ikke til 850/v70 så vet dessverre ikke hvordan det skal se ut. Iom. at det er automatisk klima, kan det fortsatt være feil på en temperatursensor et sted, men dessverre så er jo diagnose mulighetene heller dårlig på disse. Alt fra utetemp. til motor- og kupetemp. kan ha innvirkning på hvor effektivt slike system jobber, men dette er ikke akkurat et nytt system så antar det er "enkelt"
  12. Den sitter som en del av Mechatronic. Finnes firmaer i Norge som har spesialisert seg på reparasjon av disse, bla. Økern Bilservice. Ny del pleier å ligge på mellom 15-20’000,- Men, det bør feilsøkes på det, selv om diagnosen stilles på symptomer da et spm/svar over Internett kan bli dyrt.
  13. Mechatronic er styreenheten på girkasser. Du har enten CVT/Multitronic eller DSG/S-Tronic kasse. (eller hvis du har stor motor, converter men da hadde du ikke hatt det problemet du beskriver) Kan høres ut som du har trøbbel med clutchsolenoid, ofte diagnostiseres det på mistanke/symptomer.
  14. Høyst sannsynlig ikke Plug&play. Du er forresten klar over at selv om du setter på originale xenon lamper vil det bli mangel på PKK hvis ikke høydenivå sensorer (for automatisk nivåregulering av nærlys) og lyktespylere er montert?
  15. Ingen som helst krav om at hjul må være på bilen ved frakt. Du kan legge den på taket om du vil, eneste kravet er at den skal festet forsvarlig.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.