Jump to content

Jesper1201

Super Moderator
  • Posts

    7389
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    288

Jesper1201 last won the day on December 6 2021

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jesper1201's Achievements

  1. Feil på servostyring. Ta en diagnose og den vil fortelle hva som er feil.
  2. Vet ikke helt om jeg forsto alt her, men disse sliter med transferkasse, hvor en feilkontruksjon gjør at splinesen på aksel bakover går istykker og du mister kraft til bakaksel.
  3. Hvis denne er så gammel at den har en regulator på dynamo som får en såkalt «følespenning» inn som regulerer ladingen, kan den kabelen være dårlig og resulterer i spenningsfall, det gjør da at dynamo jobber alt for hardt hele tiden. Jeg aner ikke om denne har dette altså, men vet at bl.a Toyota hadde dette helt opp til 2000 tallet.
  4. Få mansjett over styreledd? Disse tres jo bare over styrestag og inn på tannstang. At det er trangt er det jo, men selve mansjetten burde lett gå over styrestag og inn mot tannstang. Bruk av silikonspray på mansjett gjør montering lettere.
  5. Jeg tar her forgitt at motor på bilen skal gå heletiden når inverter er i bruk. Hvis du skal ha en inverter med maks utgangseffekt på 1kw bør du ha rundt 100Ah sekundærbatteri. Nå skriver du bare «liten varebil» så noe mer konkret enn at dynamo bør ha dobbel kapasitet av hva maks strømtrekk på inverter, er kan jeg ikke gi. Det er for å sikre at startbatteriet alltid kan være fulladet slik at skillerele slår inn tidlig nok til å ikke drepe sekundærbatteri. Kraftig nok dynamo vil også sikre at du ikke overbelastet dynamo og tar knekken på den fort. 1kw trekk vil gi ca 72-73A trekk ved lav ladespenning (13,8v), pluss litt sikkerhetsmargin og internt trekk bør du beregne rundt 85A som du allerede har gjort. Dette er selvfølgelig beregnet på maks belastning og du skriver selv at snitt vil ligge på 400w, så en 160A dynamo (som ofte er mulig å finne) bør være mulig å oppdrive til «liten varebil» Husk å dimensjoner kabler (pluss/minus) for så høy kapasitet. Oppgrader også bilens originale kabel fra dynamo til batteri til tilstrekkelig størrelse hvis den er liten. Forøvrig, er jeg enig med Quattro over her, med tanke på kostnader å montere dette og drifte dette (drivstoff til bil) vil et aggregat være billigere og lettere i bruk.
  6. Ettermontert DAB+ tenker jeg.
  7. Det er en litt mer vesentlig informasjon.. Nå fikk du ikke dugg som følge av dette, heller motsatt. Har du mye fuktighet i lampa er sikkert styreenheten gått, og det er sikkert irr i ledningsnettet. Prøv å kryssbytt hele lampa, hvis det fungerer er det ikke feil på bilen, men på/i lampa og antageligvis styreenhet.
  8. Ja, LED effektmodul kan byttes løst, men hvis den er gått er det kun park/DRL som tuller, ikke resten av lykta. Hvis alt er svart, ville jeg sjekka kontakt/ledningsnett/strømtilførsel. Funksjoner i hovedlampa er separert og alt skal ikke gå istykker samtidig. Ikke bytt lampe før det bekreftes feil, for den feilkoden du har fått refererer ikke til defekt lampe.
  9. Er alt lys borte, eller kun park/DRL? Ikke ukjent at effektmodulen for park/DRL kan ta kvelden.
  10. Jesper1201

    Nødmodus

    Feilkoden på eksostrykk kan likegjerne ha vært feil eksostrykk, ikke nødvendigvis feil på sensor. Få sjekket hva eksostrykk faktisk er på tomgang med diagnoseutstyr. Eller rettere sagt, differansetrykk på partikkelfilter.
  11. Er flere kabelføringer bak/i nærheten av batteri som kan brukes.
  12. VW brukte disse klipsene til helt opp på 1990 tallet. Sider som selger deler til VW Golf Mk1 har disse. VW Heritage og Werk 34 er to med bra utvalg på gammel vw.
  13. Pæra sjekka? Kryssbytt hovedlampene og se om den fungerer på motsatt side, gjør den ikke det er feilen på lampa. Har byttet endel av styreenheten som sitter i bunn av lampa.
  14. Veldig, veldig vanlig med bemerkning om rust på understell idag. Den Avensisen du har er ikke så utsatt som forrige modell, men heller ikke ukjent med rust. Særlig fra midten og bakover. Har du planer om å ha bilen i lang tid, kanskje du bør koste på en sandblåsing og mercasol behandling. Anbefaler ikke lanolin hvis det allerede er rust av betydning. Egenskapene dens er ikke så bra som «selgerene» skal frem til.
  15. Det er oftest feil på sensor, på denne passaten. Vet ikke hvorfor de er mer utsatt enn andre modeller, men det er ikke ukjent med sprekt magnetring på lageret.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy