Jump to content
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Content Count

    6881
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    264

Jesper1201 last won the day on December 1

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Rank
    Super Moderator
  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

4990 profile views
  1. Hvor langt har bil gått? Hvor mye ga du? Det er en gammel bil, feil må forventes og du kan ikke laste selger eller forvente at selger skal ta særlig ansvar her, da det først og fremst er en godt brukt bil. Du må nok bare bite i eplet og ta dette på egen kappe.
  2. Hvis EGR henger i åpen posisjon så vil den være tungstartet eller i værste fall ikke starte overhodet. Ved start skal EGR være helt lukket.
  3. Prøv å bypass dieselfilteret fullstendig, både på tur og retur. Kjøpe et gjennomsiktig slangefilter på biltema og sett dette inn istedenfor filteret på tur slangen (for sikkerhet, tilfelle det er mye dritt i tanken) Prøv å se om det fungerer nå. Ikke ukjent med feil på plaststussen/o-ringen som er dyttet ned i dieselfilteret. Har også sett dårlig produksjon hvor det suges luft inn via. falsen på disse filtrene.
  4. Jesper1201

    Peugeot 208

    Uten et bilde er det umulig å forstå hva det konkret er snakk om, men jeg tipper det er oljefilterkoppen du tenker på. Først og fremst pga. plasseringa og fordi det nesten alltid blir søl ved skift av filter, men 99% av de trolla som jobber på verksteder tar seg ikke bryet med å fjerne oljeklinet etterpå.
  5. Motorfester, svinghjul eller drivaksler er potensielle feilkilder. Ingen fare med tuninga, kjører selv med 185-190hk i samme motor.
  6. Jesper1201

    Girkasse bytte.

    Om girkassa passer vet jeg ikke, men det jeg vet er at hvis du setter på en dieselkasse vil du angre stort. Utvekslingen på de er mye høyere og dermed vil bilen gå dårligere og «få mindre» kraft.
  7. Hvis det er baklys du henviser til når du sier kjørelys så er det en liten 5w glassokkel pære til baklyset, altså ikke det samme som til bremselys.
  8. Kjent problem med defekt låsekasse på disse bilene, men oppsto det samtidig på begge dører?
  9. Enkleste veien de første hestekreftene er å oppgradere til 1600 DP motor, og ønsker du litt mer er dobble gassere et greit supplement på original motor.
  10. Sjekk alle sikringer som kan/har tilknytning til sete, er dette i orden må du ta frem multimeteret og måle rett på motor, og se om det kommer spenning til den når bryter betjenes.
  11. Vet du om du har dobbelclutch kassa? (Powershift) De har hatt problemer med at selve clutchplata/platene går istykker og resulterer i stygg giring. Sier ikke at det er det som har skjedd, men det er ikke umulig. Siden du får en feilmelding så har det garantert blitt lagret en feilkode. Denne skulle jeg gjerne hatt.
  12. Jeg tipper, at lyden du hører er ABS pumpa som jobber grunnet sprekk i en/flere ringer. Når dette punktet passerer sensor vil ECU registrere dette som at hjulet låses/mister grep og da starter ABS å jobbe. Jeg tipper problemet er bak, og hvis jeg ikke husker helt feil er det en komplett sats med lager, sensor og ring i en og samme del. Dessverre er det ofte vanskelig å stadfeste eksakt hvilket hjul det gjelder da Toyota ikke starter å registrer hjulhastighet før rundt 6-7km/t i motsetning til andre som ofte starter allerede ved 2-3km/t. Letteste måten å diagnostisere hvilket hjul det gjelder er å kjøre en logg på ABS sensorer og registrere hastighet (jevnt og i lav hastighet) over noen meter, for å se om noen av de avviker. Dette krever diagnoseutstyr. Hvis jeg har rett i at det er det overnevnte som skjer har det ingenting med skifte av skiver og klosser å gjøre, det er ren tilfeldighet at dette oppsto samtidig.
  13. Kommer lyden i det du er i ferd med å stanse? Altså ved nedbremsing og når hastighet kommer under 10-15km/t? Ikke ukjent med feil på ABS ring på Avensis, som resulterer i at ABS pumpe aktiveres ved oppbremsing.
  14. Jesper1201

    Tiguan R-line

    Hvis den har sportsunderstell så vil den naturlig være litt stivere enn vanlig Tiguan, men det skal jo ikke være sikkelig «hopp og sprett». Tipper det er slik det er tiltenkt å være, bare litt uvant for deg :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.