Jump to content

Jesper1201

Super Moderator
  • Posts

    7225
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    285

Jesper1201 last won the day on June 21

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jesper1201's Achievements

  1. Det er et triks også, men tror kun det fungerer på eldre, men verdt et forsøk. Sett bil i tiptronic, velg EV og ta girspaken kjapt fra tiptronic til S, da skal visstnok også regenerering skrus av.
  2. Vanligvis klager folk på det motsatte på A3 E-tron, så det er en innstilling et sted, jeg husker bare ikke hvor. Prøv å bytt kjøreprogram (ikke dynamic eller individual) og se om det hjelper. Husk at den også må stå i EV mode, men det er du vel klar over?
  3. Hvis eksos er blitt fullstendig blokkert velger eksosen den neste, enkle veien, vanligvis så er det da igjennom differansetrykkrør/sensor. Feilkode kommer på elektriske ting, og siden dette et rent mekanisk vil det ikke komme noen feilkode spesifikt på dette. V-band klemme er den som holdet downpipe/DPF fast til turbo. Tror du skal slite med å ta denne ovenfra ;) Joda, du kan ta ut både lambda og eksostemp. sensorer, men gjerne sitter disse godt fast. Jo, det er en kombinert CAT og DPF i et.
  4. Det er en stor mulighet det, men det som da er urovekkende er at siden motor går frem til veivhusventilasjon kobles til kan det være ekstremt stort gjennomslag Forsøk å ta av eksos etter turbo og test da, holder med en sprekk på en cm. eller så ved v-band klemme.
  5. UDS og non-UDS er to forskjellige måter styreenheter kommuniserer på, samt oppbyggingen av disse. Quattro har allerede svart deg ang. security code på UDS og non-UDS protokoll. Men jeg foreslår at du lar det punktet der ligge, ved å klikke rundt i blinde kan det resultere i uante og uønskede virkninger.
  6. Litt sent nå, men finnes et verktøy med ekspander tupp som griper tak i kobberingen, et lite rapp da så kommer de stortsett. Har også måtte bruke dysesete fres for å få ut noen opp igjennom.
  7. Multireim? Ingen fastsatte intervaller. Bør byttes når den er sprukken og gammel men byttes sjeldent før den ryker.
  8. Enten så vet ikke mekaniker hva han skal se etter på hjulvinklene eller så er feilen dekkene dine. Har du mulighet til å laste opp et bilde av utskrift fra 4hj?
  9. Noen feilmeldinger i display? Er det tatt en diagnose? Disse sliter med ledningsbrudd mellom dynamo og kondensator som sitter innenfor venstre skjerm. Tipper det er en feilkode relatert til det hvis du tar en diagnose.
  10. Sjekk alt av innsugsslanger/rør/turbo etc. Brått ligger det en feit rotte og har tettet systemet fullstendig. Syns bare det er så snodig måte den stopper på, så får meg ikke til å tro at det er noe annet enn blokkering det kan være. Hatt av batteripoler? De som refererer til rattvinkelsensor forsvinner høyst sannsynlig av seg selv ved en kort kjøretur såfremst du ikke har forsøkt å resette adapsjoner og lagd masse krøll.
  11. Sjekka at det ikke er noen fysisk blokkering mellom luftfilterboks/luftfilter og innsugsslangen du tar av/på?
  12. Kommunikasjonsprotokoll.
  13. Kriteriene du ramser opp her legger deg egentlig i prisleie +/- 400’000. Svært driftssikker er det egentlig bare nye til 3-4 år gamle biler som er. Skal jeg være dønn ærlig, så vil jeg påstå at en av de mer driftssikre bilene på markedet er f.eks Volvo V70 med Volvo sin dieselmotor, av så ny modell som mulig. Skal du ha med 4wd blir det XC70 og da lukter du på rundt 500’000 Enten må du skrote svært driftssikker eller 4wd og automat. Hvis det ikke spiller noen rolle hvilken type bil det er, så får en veldig mye bil for pengene hvis en går for varebil. Da kan du bl.a få en veldig ny/ny fransk varebil for rundt 200’000,-
  14. Må starte med en diagnose og se hva varslinga betyr. Hvis du akkurat har hatt den på service ville jeg tatt det med de som har holdt på med bilen.
  15. Start med å ta en diagnose, har en liten mistanke om at feilen er i motorstyring og ikke i girkasse.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.