Jump to content
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Content Count

    6823
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    262

Jesper1201 last won the day on July 23

Jesper1201 had the most liked content!

3 Followers

About Jesper1201

  • Rank
    Super Moderator
  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

4647 profile views
  1. Kompresjonslekkasje, kobberpakningen i bunn slipper kompresjon forbi. Dyse må ut, sete må rengjøres grundig og det må monteres sammen med ny pakning og ny strekkbolt (hvis denne har strekkbolt). Den harde guffa er hard/seig koks, må bruke middel spesielt designet for å løse opp koks og sot for å få bort dette uten unødvendig mye jobb.
  2. Originalt er det ikke justering på bremsebånd, så når de blir utslitt vil du ikke få korrekt bremsekraft. Finnes justeringer som kan ettermonteres eller så er det nye bånd (og evt. skiver) som gjelder.
  3. Intern feil og/eller sotoppbygging. Spiller egentlig ikke så stor rolle, men ville valgt enten original eller VDO.
  4. Grunnen til at du har fått de to feilkodene er fordi du har dratt du MAP (Manifold Absolute Pressure). Denne motoren har ikke LMM, den beregner drivstoff utifra verdier den får fra MAP, IAT, TPS og Lambda. Ofte kommer den feilkoden du opprinnelig har pga. feil på gasspjeld, lambda eller for dårlig bensintrykk. Husker ikke trykket denne motoren skal ha, men mener bestemt at det skal være godt over 1,65 bar.
  5. Ja, det er forskjell på alt. Det er en annen modell.
  6. Hvis indre ledd er skrudd (noe jeg tror det ikke er) så løsnes skruene, hvis det er tredd inn i kassa holder det med et lite sprett på strategisk sted og gi det en dytt ut. Kan være det renner ut girolje, men du har egentlig ikke mange andre muligheter.
  7. Alle bilverksteder fikser det.
  8. Ofte kan det være en defekt temp.sensor, men kan også være trøbbel med instrumentpanel eller ledningsnett. Har vært endel trøbbel med instrumentpanel på XC90, og jeg mener å huske at V70/XC70 fra samme epoke har tilsvarende feil.
  9. Forklar litt mer nøyaktig hvor/hva problemet ligger/er. Skjønner ikke helt problemstillinga når du sier du ikke får «dratt den nedover».
  10. Når du snakker om «bremseskive» så sikter du her til spindel? Det som har skjedd er at indre drivledd har hoppet ut når du har holdt på. Demonter drivaksel og vipp av mansjett på indre ledd, montér sammen leddet og sett på mansjetten igjen (her trenger du spesialklemmer og tang).
  11. Løsne dieselfilterholder for å få enklere tilgang til reimstrammer og bolter til dynamo. Enten må den tas oppover, mot luftfilterboks og så opp eller ned ved å fjerne AC-kompressor. Mulig Bildeler.no sin YouTube kanal har en DIY video.
  12. Første pri er å sjekke at jording og kabler er iorden. Jordingen må være god.
  13. Joda, men var bare for å illustrere. Tror BilXtra har dette i sortimentet, hvis ikke så kan de garantert skaffe det.
  14. Denne er genial til sånt. https://www.bilkomponenter.no/products/gladen-aero-fill-45-meter-rull?gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKAWw7j6CSFydoZ_C4VlAHZA2P1fsSiUTefmuE1cXC_kHmAKE6icYuBoCC6EQAvD_BwE
  15. Det er helt normalt, da det er mage faktorer som regnets med her. Under optimale forhold kan den vise rundt 45km ved fulladet batteri. I snitt går de fleste mellom 30-35 km på en lading, noe som også er å anse som normalt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.