Jump to content
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Content Count

    6965
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    274

Jesper1201 last won the day on February 29

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Rank
    Super Moderator
  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

5340 profile views
  1. Beklager å måtte si det, men er et spesialverktøy for denne jobben: https://www.ebay.co.uk/itm/254302752490 https://www.youtube.com/watch?v=r7txU2ybcak Hvis du skal kjøpe, pass på at du får adapter for rett størrelse på foringen, da det finnes 2 forskjellige størrelser på de. Det er også veldig viktig at de blir stående i eksakt samme posisjon som de gamle satt, hvis ikke ryker de etter meget kort tid.
  2. Flyttet tråd til rett plass. Et kjapt googlesøk viser at den delen er verre å få taki ja. Slo opp delen og den ligger fortsatt inne med pris i systemene. Har du forsøkt å ringe lokal forhandler å høre? Siden den fortsatt ligger inne kan du være heldig at den ligger på lager ett eller annet sted i norden, selv om den er bortfalt. Ser det fortsatt er mulig å få taki tannstang (ikke verifisert, da det finnes mange typer så må krysses mot bil), men den koster jo 6x så mye ny.
  3. Nei, MAP er ikke årsaken til det. Litt vanskelig på stående fot å si hva det er, men start med å overvåk railtrykk og se om dette faller, som igjen fører til at motor stoppet først og fremst.
  4. Hvis du kjører med DPF lampe lysende så vil aldri filteret regenerere på egenhånd hvis det er en feil som er årsaken til lampen. Dermed vil filteret kjapt klogge seg igjen og da må det byttes, istedenfor å kanskje reparere problemet og utføre en tvungen regenerering. Anbefaler å kjøre så lite som mulig frem til feil er konstantert og reparert. Men, når sant skal sies, så er det som sagt skiftintervall på disse DPF filterene (på disse bilene) og det er heller sjeldent at de varer stort lenger enn du allerede har kjørt.
  5. Står jo i den menyen der du skal taste kode da. Får du ikke tastet den inn, med å bruke knappene rundt skjermen - som et nummerert?
  6. Er det bare høyre blinklys som ikke virker? Isåfall er det neppe sikringen(e) på bilen som er gått. Bilen har minimum 3x20A sikringer som går til tilhengermodul. Tilhengermodulen styrer alt av lys til henger. Har du testet med en annen henger eller testinstrument i tilhengerkontakta for å verifisere at feilen ikke er på bilen?
  7. Den sitter over pedalene, og med koding så er det snakk om diagnoseutstyr.
  8. Den er grei å bytte, men krever koding.
  9. Prøv å trykk på låse opp knappen to ganger, hvis det fortsatt er likt må låsekassene byttes. Forøvrig skal også høyre fordør oppføre seg likt hvis det er programmert.
  10. Eller, så er det kompressor som er vrak, det er ikke ukjent på variable kompressorer. Defekt prossostat, lekkasje eller for lite gass er heller ikke umulig. Uansett, arbeid på AC bør overlates til personell som har lov til å jobbe på det, i hovedsak fordi gassen fortrenger oksygen og fare for kvelning er tilstede. Det er også en klimagass, dvs. at hvis den slippes ut i friluft med hensikt kan det vanke bøter (hvis en blir tatt..)
  11. Spacer er ikke lovlig med mindre det medfølger TUV papirer på disse, da må du også til SVV for godkjenning sammen med de felgene du ønsket benytte. Du kan avvike innpress med 15mm pr. aksel, dvs. 7,5mm pr. hjul uten godkjenning hos SVV.
  12. Jepp, bremsesko og bremsebånd er det samme.
  13. Billigst mulig, da må du bestille fra utlandet. Ellers er eurodel en fin side å bestille fra. Lite tips, når du har hatt bremsevæskelekkasje må i 99% av tilfellene bremsebånd også skiftes, da er det også lurt å ta med monteringssett.
  14. § 28-5, punkt 10.5 i kjøretøyforskriften sier følgende; Lyktene må kunne tennes når fjernlys, nærlys eller tåkelys er tent, og må kunne slukkes uavhengig av disse. Når tåkebaklys er tent, må betjening av skiftekontakt for nærlys/fjernlys ikke bevirke at det slukker. Så iflg. forskriften har kontrollør ikke lov til å sette den mangelen han har gjort. (Forutsetter at det du skriver stemmer, og at tåkebaklys kan skrus av med tåkelys foran påslått) Men, for å sette meg i skoene til kontrolløren så er forskriften vanskelig å tyde, og kan tydes feil (hvor også nærlys nevnes), men det står "eller" ikke "og", så her skal tvilen gå kunden til gode og det skal ikke settes mangel. Hvis det er tvil, nei - jeg hadde aldri oppført dette som mangel. Hilsen godkjent PKK kontrollør.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.