Jump to content
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Content Count

    7025
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    276

Jesper1201 last won the day on June 30

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Rank
    Super Moderator
  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Recent Profile Visitors

5580 profile views
  1. Jesper1201

    Fjærbenslager

    På generelt grunnlag, nei. Er det veldig trått kan fjæra knekke. Har det delt seg kan du få gnisseskader fra fjær i karosseriet.
  2. Blir bare gjetting, men kan være et løst eksosdeksel f.eks. Ta tak i eksospotta og rist litt på den, og hør om lyden kommer.
  3. Vifta starter når temperaturen i anlegget øker, noe den naturligvis ikke gjør hvis kompressor er pai. Har dessverre ikke priser i hodet, men må nok fort regne med mellom 10-12’000,- Det som er «fint» med disse kompressorene er at de uhyre sjeldent skjærer seg og dermed trengs det sjeldent å rense systemet. Holder da gjerne med å skifte den og fylle på gass igjen.
  4. Snakk om å skrive med gaffel.. 30’000,- for et panser m/lakkering og montering er ran på høylys dag.
  5. Du har sjekket ut «alt» på sjekklista, og det viktigste; du har sjekket at styreenhet «starter» kompressor, det utelukker en hel haug med andre feil. Kan med 99,9% sannsynlighet si at kompressoren din er defekt. Det er ikke unormalt at disse variable kompressorene går istykker på måten du beskriver. Tipper jeg har et sted mellom 25-30 biler inne ila. en sommersesong hvor det er feil på den variable kompressoren.
  6. Hvis rustskaden er i begynnelsesfasen har jeg min tvil om at det er mangel. Kan du legge ut bilde av skaden? Om det er verdt å legge 10’000 i reparasjon eller ikke avhenger av bilens stand og om du syns det et verdt det.
  7. Du har igjen rett på at han skal kjøpe bil tilbake, men hvis han velger å gjøre det har han rett til å trekke ut sum som er tilsvarende bruken du har hatt. Iflg. kontrakt har du krav på at han skal fikse bilen, hvis det du skriver her stemmer, at noen er så tjukke i hode og skriver sånt i en kontrakt på en 14 år gammel bil kan jeg ikke fatte å begripe..
  8. Er ikke bare VAG som sliter med slik rust, og i veldig mange tilfeller bunner det opp i «dårlig» vedlikehold. Hvis alle servicer er tatt til rett tid hos merkeverksted med karosserikontroll uten anmerkninger så er saken sterkere, men helt ærlig, hvis du får dekket 50% blir jeg overrasket - og da hadde jeg hoppet på det. Det må kunne bevises at rusten oppsto «innvendig» og det blir ofte vanskelig og i veldig mange tilfeller vil de legge seg bak vedlikehold.
  9. Nesten garantert at det er kommet fukt inn på kretskortet. De er ikke dyre og er enkle å skifte.
  10. Når sant skal sies, så tenkte jeg ikke over at du skriver 2012 modell. Den jeg har vært borte i er en eldre type, og før Ford kom på banen med understell, så jeg skal ikke være for skråsikker. Hvis du trenger topp og bunnfeste så burde de være å få taki originalt, da de naturligvis må benyttes på en tilsvarende bil uten nivomat.
  11. De vanlige passer rett på, men bilen blir drit lav i rumpa. Du må bytte begge dempere og begge fjærene til den typen som sitter på bil uten nivomat.
  12. Jeg kan ikke trylle, så hvis det faktisk er en konkret feil på servomotor som sitter på tannstang så er det ingen vei utenom, men jeg syns det høres rart ut, spesielt at dette skjedde når de skulle kode en rattvinkelsensor/slepering. Hornet fungerer ikke? Feil på selve hornet eller fungerer fortsatt ikke rattfunksjoner?
  13. Det er ikke ukjent at den kan ta kvelden sånn, men da burde de lett klart å hente ut originalkoden og lagt den inn på den nye, så hva annet som kan ha skjedd enn at de ikke har gjort det skjønner jeg ikke, isåfall har de da ødelagt noe under demonteringen. Hvis du klarer å få taki feilkodene som er på bilen nå så kan det hende jeg kan hjelpe litt allikevel, selv 200 mil unna ;)
  14. Så, du har hatt en defekt rattvinkelsensor/slepering som et verksted skulle skifte? De har ikke fått den til å fungere? Hva er det de ikke får til? Be om utskrift el. av feilkoden som peker på tannstang. Har de køddet for mye med koding kan det hende de bare har gjort en bommert, veldig lite sannsynlig at tannstang har tatt kvelden akkurat nå. Har du den opprinnelige feilkoden, som var årsaken til at rattvinkelsensor/slepering skulle skiftes? Holder du til i nærheten av Østfold kan jeg ta en liten titt på det, ihvertfall diagnose og evt. enkelt feilsøk.
  15. https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do Tegn et abonnement og du er oppe å går.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.