Jump to content

Jesper1201

Super Moderator
  • Posts

    7442
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    292

Jesper1201 last won the day on May 15

Jesper1201 had the most liked content!

About Jesper1201

  • Birthday February 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jesper1201's Achievements

  1. Avhengig av bil, men det er veldig sjeldent det er nødvendig å ta en hjulstilling etter skifte av fjær.
  2. EGR blir på EURO 5 biler sjekket i den grad at det kontrolleres for OBD feilkoder og «readiness-status»
  3. Ikke kjøp 1.6 diesel. Kjøper du 2.0 diesel, velg manuell. Kjøper du 2.4/2.5 diesel er automat trygt. Ellers er de holdbare og fine.
  4. Har du sjekket jordingskabler og kabler til starter samt om det kommer strøm ned dit?
  5. Regner med du ikke har snakket med merkeverksted? Ta en telefon og hør, de selger både rep.sett og terminaler.
  6. En tur til Tyskland og få bilen godkjent med dokumentasjon fra TÜV eller bygg bilen tilbake til original stand og få dette dokumentert av Subaru merkeforhandler er dine eneste alternativer ift. svaret du har fått. Det du dog. kan gjøre er å ta kontakt med ombyggingsgruppa til SVV på Risløkka(?) og høre om det er mulig å få bilen godkjent hvis du tar den en tur i dynapack for å få dokumentasjon på effekt og dokumentasjon på avgass. (Du må nok uansett oppdrive dokumentasjon på komponenter som er benyttet i ombyggingen, evt. kjøpe nye komponenter med dokumentasjon og bruke dette)
  7. Niks, knekt fjær dekkes ikke på noen forsikring og du får heller ikke dette dekket av en forhandler med mindre du har garanti. Fjærer pleier å vare noe lenger enn 5 år, men material kvalitet og renhold er to viktige faktorer for hvor lenge en fjær varer. Er bare å bite i det sure eple og få det fikset.
  8. Det er bare en ventilasjonsslange. Når biler har batteri inni bil må den benyttes, men når batteri står utenfor er det ikke kritisk. Den går bare ned på undersiden av batterikassen, sett den i nytt batteri og alt er bra.
  9. Det du kan gjøre er å ta kontakt med OCT Tuning, de leverer tuning med TUV godkjenning. http://www.oct-tuning.no/info/regelverk
  10. Er ikke krav til bremseskjold. Eneste kontrollpunktet relatert til bremseskjold; Er det skjold, skal det ikke være løst.
  11. Beste; Bakover, ned bak hytte og på ramme frem til motorrom. Enkleste; Ned langs høyre side av frontrute og inn i motorrom.
  12. Tilleggsinfo, selv om kjede er byttet vil det problemet komme tilbake. I snitt holder vel kjede på de motorene rundt 130-160’000km, men har sett flere med strekt kjede så tidlig som 70’000km.
  13. Du er heeelt sikker på at den har på venstre side? Tåkelys er nemlig på venstre side og ryggelys på høyre.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy