Gå til innhold
Bilforumet.no

salojavi

Bruker
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om salojavi

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 03/06/1955

Contact Methods

  • Bosted
    Lillehammer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. salojavi

    Går på 3 sylindrer

    Hei. Om noen lurer på hva som har vert problemet med min bil ? Det var en vippearm til ventiler som var knekt av, litt jobb og bytte, men nå går motoren som normalt igjen.
  2. salojavi

    Går på 3 sylindrer

    Dette gjelder en diesel 110 hk. 2001 mod. Det er skiftet registerreim for 1 mnd siden. Bilen begynte plutselig å gå på 3 sylindre. Fant ut hvilken sylinder den ikke tente på, har skiftet innsprøytnings dyse, uten noen forandring. Er det noen som har erfaring med nevnte feil ? og hva det kan være ?
  3. salojavi

    Koding av Innspeøytnings dyser

    Takker for svaret. Det er en hdi 110 hk, 2001 mod
  4. salojavi

    Koding av Innspeøytnings dyser

    Når det skiftes innsprøytnings dyser ( diesel ) , må disse kodes inn ? Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ? Hvorfor må de evnt kodes ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ? Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her.
  5. salojavi

    Glødeplugg

    Om en glødeplugg ikke virker, vil bilen da gå på 3 sylindre ? Stemmer det at en ikke kan trille/ slepe en diesel bil i gang ( start ) ?
  6. salojavi

    Innsprøytningsdyse disel

    Finnes det noen enkel måte og kontrollere om Innsprøytningsdyse ( diesel ) virker. Har funnet ut at motoren går bare på 3 sylindre og at det er det som gir banke lyd og ujevn gange på tomgang. Men skulle ha funnet ut av om det er Innsprøytningsdyse som er feil. Finnes det en enkel måte og sjekke hvilken sylinder som ikke tenner og hvilken dyse som da ikke virker slik den skal ?
  7. salojavi

    Lite trekk kraft

    Kan det være EGR ventilen som er tett ? Den er vanskelig å starte , ujevn tomgang. Når jeg gir gass holder den turtallet oppe, virker på en måte som den går bedre etter å ha kjørt den på høyt turtall en stund ?
  8. salojavi

    Gløde plugg rele

    Det sitter under luftfilter huset
  9. salojavi

    Lite trekk kraft

    Dette er en 110 hdi motor. Dette har skjedd fra den ene dagen til den andre. Merket at den ikke ville dra ut på giret, så ble det en " kakle " lyd.( Høres nesten ut som lyden fra slitt drivknute ). Men lyden kommer fra motoren. Når den går på tomgang går den ujevnt, rister.Tok av luftfilterhuset, og da høres " Kakle " lyden ganske høyt og den er der også ved gass på drag ? Noen som har noen ideer om hva dette kan være ?
  10. salojavi

    Gløde plugg rele

    Hvor sitter gløde plugg rellet ?
  11. Noen her som vet hvor vinduspusser rele sitter på Peugeot J5 ?
  12. salojavi

    Antipollution fault

    Takker for ditt svar. Da prøver jeg og kjøre litt lengre tur i morgen
  13. salojavi

    Antipollution fault

    Hei På min Peugeot 406 hdi D. 2001 mod. 109 hesters. Begynte "Antipollution fault " feil melding å lyse i dag. Er det noen her som vet hva som kan være feil , når denne feilmeldingen kommer ?
  14. salojavi

    Peugeot J5

    Hei. Noen her som har byttett register reim pa peugeot J5 2,5 turbo disel motor ? Hvor sitter " merkene " Og må en ha spesial tilpasset låse verktøy ?
  15. salojavi

    Etterfylle olje på girkasse

    Ser at noen har vert inne og sett på dette. Siden jeg fant ut av det, kan jeg forklare litt mere. På de fleste, 90 hk sitter pluggen for påfylling av olje på girkassen enden ( venstre hjulbue ) Skruven er så stor at du vil se at det er denne. På min som er en 109 hk, sitter skreven for påfylling / kontroll av oljenivået, mitt under bilen. Når en er under bilen vil en se avtapningskruven for giroljen og rett ovenfor denne sitter påfylling / kontroll skreven, mener det var en 20mm fastnøkkel som passet på denne. Når en skal fylle olje på er det litt kødd, men jeg forlenget slangen som sitter i korken på oljeflasken, så bare klemte jeg på flasken så fylte kassa seg. Kan også kjøpe en enkel manuell olje pumpe på biltema. Husk på at oljen har rom temperatur, så renner den lettere ut av flasken
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.