Jump to content
Bilforumet.no

salojavi

Bruker
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

About salojavi

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/06/1955

Contact Methods

  • Bosted
    Lillehammer

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. salojavi

    406 2.0HDi -01mod.

    Hei Skal skifte nedre foring bak, den som sitter nede i broen. Må den presses av / på , må hele " hjul navet " demonteres ? før en kan skifte foringen ?
  2. salojavi

    Går på 3 sylindrer

    Hei. Om noen lurer på hva som har vert problemet med min bil ? Det var en vippearm til ventiler som var knekt av, litt jobb og bytte, men nå går motoren som normalt igjen.
  3. salojavi

    Går på 3 sylindrer

    Dette gjelder en diesel 110 hk. 2001 mod. Det er skiftet registerreim for 1 mnd siden. Bilen begynte plutselig å gå på 3 sylindre. Fant ut hvilken sylinder den ikke tente på, har skiftet innsprøytnings dyse, uten noen forandring. Er det noen som har erfaring med nevnte feil ? og hva det kan være ?
  4. salojavi

    Koding av Innspeøytnings dyser

    Takker for svaret. Det er en hdi 110 hk, 2001 mod
  5. salojavi

    Koding av Innspeøytnings dyser

    Når det skiftes innsprøytnings dyser ( diesel ) , må disse kodes inn ? Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ? Hvorfor må de evnt kodes ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ? Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her.
  6. salojavi

    Glødeplugg

    Om en glødeplugg ikke virker, vil bilen da gå på 3 sylindre ? Stemmer det at en ikke kan trille/ slepe en diesel bil i gang ( start ) ?
  7. salojavi

    Innsprøytningsdyse disel

    Finnes det noen enkel måte og kontrollere om Innsprøytningsdyse ( diesel ) virker. Har funnet ut at motoren går bare på 3 sylindre og at det er det som gir banke lyd og ujevn gange på tomgang. Men skulle ha funnet ut av om det er Innsprøytningsdyse som er feil. Finnes det en enkel måte og sjekke hvilken sylinder som ikke tenner og hvilken dyse som da ikke virker slik den skal ?
  8. salojavi

    Lite trekk kraft

    Kan det være EGR ventilen som er tett ? Den er vanskelig å starte , ujevn tomgang. Når jeg gir gass holder den turtallet oppe, virker på en måte som den går bedre etter å ha kjørt den på høyt turtall en stund ?
  9. salojavi

    Gløde plugg rele

    Det sitter under luftfilter huset
  10. salojavi

    Lite trekk kraft

    Dette er en 110 hdi motor. Dette har skjedd fra den ene dagen til den andre. Merket at den ikke ville dra ut på giret, så ble det en " kakle " lyd.( Høres nesten ut som lyden fra slitt drivknute ). Men lyden kommer fra motoren. Når den går på tomgang går den ujevnt, rister.Tok av luftfilterhuset, og da høres " Kakle " lyden ganske høyt og den er der også ved gass på drag ? Noen som har noen ideer om hva dette kan være ?
  11. salojavi

    Gløde plugg rele

    Hvor sitter gløde plugg rellet ?
  12. Noen her som vet hvor vinduspusser rele sitter på Peugeot J5 ?
  13. salojavi

    Antipollution fault

    Takker for ditt svar. Da prøver jeg og kjøre litt lengre tur i morgen
  14. salojavi

    Antipollution fault

    Hei På min Peugeot 406 hdi D. 2001 mod. 109 hesters. Begynte "Antipollution fault " feil melding å lyse i dag. Er det noen her som vet hva som kan være feil , når denne feilmeldingen kommer ?
  15. salojavi

    Peugeot J5

    Hei. Noen her som har byttett register reim pa peugeot J5 2,5 turbo disel motor ? Hvor sitter " merkene " Og må en ha spesial tilpasset låse verktøy ?
×

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.