Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

btw så er ingen xenon kit med H-sokkel godkjent uansett pokker va du finner på.....

så vet dere det :)

 

eller settne er i og for seg godkjente, men bilen blir nok aldri godkjent med ettermontert xenon så lenge dem består av h1,h3,h7 osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er nok best å plukke av :P fikk beskjed ifjor om at vis det var xenon på bilen MÅTTE den på etterkontroll hos biltilsynet. såå var snar å plukke dem av før eu :P blitt stoppet i enn rekke kontroller med xenon. aldri fått tilsnakk og aldri noen som flasher meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Leser mye bullshit om at xenon blender så mye at man må stoppe og blender så det blir trafikkfarlig...

 

Jeg kjører trondheim-ålesund og trondheim molde ett par ganger i uka, midt på natta... møter jævla mye folk med ettermontert, ikke noe problem å møte folk med xenon... du kan jo gi dem ett lyshorn om det er unormalt sterkt lys, så merker du at fjernlysa skrur seg av...

 

Kan jo tenkes at noen er så dumme å montere 55/75watt i nerlysa da...

 

Selv kjører jeg omega med halogen, men skal montere 75watt i fjernlysa, og 35watt 4300 kelvin i nerlys, kjøpe linselykter først såklart..

I tåkelys å park, blir det hvite LED...driter i alle hypokondere som syter å styrer over alt.. ikke min feil at kjerringa er lei av dere og at kveldene ikke er så interesange lenger..

skjønner deres frustrasjon må gå ut over noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

kan noen dær ute hjelpe meg ??

jeg har en opel astra 1993 stv. og der er det 17,5%lys i hovedlampene(hver lampe) men jeg var og kjøpte meg et par (2stk) 1000-metringer og de ær på 20%(hver tusenmetring) og lurer på da om desse er lovlig og montere (IKKE XENON) ?

 

EVT. svar på e-post : tomoveolsen@live.no

Endret av teo95
mangelde tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

kan noen dær ute hjelpe meg ??

jeg har en opel astra 1993 stv. og der er det 17,5%lys i hovedlampene(hver lampe) men jeg var og kjøpte meg et par (2stk) 1000-metringer og de ær på 20%(hver tusenmetring) og lurer på da om desse er lovlig og montere (IKKE XENON) ?

 

EVT. svar på e-post : tomoveolsen@live.no

 

 

Hei!

Dette er nogenlunde enkelt å regne ut, prosentandelene som står skrevet på lyktene er ( slik jeg tolker det, correct me if I'm wrong ) en andel av de 100% du har lov å ha på bilen. Ergo, 20% x 2 ekstralys = 40% + 17,5% ganger to nærlys er lik en total lysstyrke på 75% av det du har lov til å ha. =)

Med forbehold om at ikke bilens originale langlys også blir lagt til i summen, men det tror jeg ikke.

Så det er fullstendig lovlig i motsetning til hva diskusjonen dreier seg om.

Er du forresten fra Nygårdsjøen i Gildeskål kommune?

 

 

ONTOPIC:

Morsomt å se at diskusjonen stadig er i gang, enda så lenge det er siden sist jeg var her inne! =)

Men holdningene er det samme, og uvitenheten likeså...

Et feil stilt sett nærlys er jævlig å møte, uansett om der er ettermontert xenon eller ikke.

 

Og hvis noen hadde knust lyktene på bilen min, så skulle de jaggu meg fått betale for de uansett, for det er kun hottentottfakta. Vold og hærverk er noe man gjør seg ferdig med på barneskolen, og hører ikke hjemme i det offentlige rom.

 

Ønsker alle en fortsatt fin dag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

SWMB02b.jpg

 

Hei!

 

Jeg tenker på å sette inn et par av disse (SWMB02 / B) på min W202. Min C er burgunderrød (Ruby Red) og lurer litt på om det vil passe med disse i svart? Jeg tror chrome blir litt overkill, tror mørke lykter vil passe bedre.

 

Og et par andre spørsmål;

 

- Er det noen som har erfaring med disse lyktene?

- Hvordan er det med montering? Jeg fikk et bilde av baksiden der det så ut til å være en 6-pins kontakt. Jeg har individuelle ledninger pr. lyspære så vidt jeg kan se. Følger det med en egen ledning til å koble på?

- Hva med motor for justering av lysene? Passer den originale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tenker på å sette inn et par av disse (SWMB02 / B) på min W202. Min C er burgunderrød (Ruby Red) og lurer litt på om det vil passe med disse i svart? Jeg tror chrome blir litt overkill, tror mørke lykter vil passe bedre.

 

Og et par andre spørsmål;

 

- Er det noen som har erfaring med disse lyktene?

- Hvordan er det med montering? Jeg fikk et bilde av baksiden der det så ut til å være en 6-pins kontakt. Jeg har individuelle ledninger pr. lyspære så vidt jeg kan se. Følger det med en egen ledning til å koble på?

- Hva med motor for justering av lysene? Passer den originale?

 

Hva i huleste har dette med ettermontering av Xenon å gjøre???

 

Lag din egen tråd heller å les hvor du skrive henn...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på Eu-kontroll når jeg hadde Chrysleren.. der hadde jeg 55w Bixenon (H4) å 12 000K, de sa ingenting. Tvert om så skrøyt de at jeg hadde ettermontert Xenon for orginal lyktene var helt forferdelig! Fjernlys på en Chrysler Stratus var dårligere i både lengde å styrke enn Nærlysene på Mitsubishi L400'en min...

 

Jeg kommer til å ettermontere Xenon i alle bilene jeg kjøper, aldri blitt blinka på heller.

 

Hadde noen prøvd å stoppe meg å knuse lyktene mine, så hadde det først blitt politi anmeldelse også Privat oppgjør etterpå!

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har en Mazda 626 '96 mod, og lysa på dem (hvertfall nærlysa) er så svake at det er farlig. Så jeg lurte på å ettermontere xenon, men vet ikke helt hvordan dette fungerer. Alt jeg veit er at pærene mine er H1. Tenkte på å skifte både nærlys og fjernlys. Noen som vil utdype litt mer om hva jeg burde gjøre? Hadde satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så har du reflektor lykter? isåfall, ikke monter xenon! det som da skjer er at du blender alt og alle.

 

Det du burde gjøre er å legge opp nytt ledningsnett til lyktene, bruk relè og tykke kabler. Mål gjerne spenningsfall før og etter at du gjør denne opperasjon, så får vi se resultatet på det.

 

Det du også kan gjøre er å polere lyktene dine, det hjelper hvis lyktene dine er matt og slitt. :)

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du en lampe med to reflektorer til venstre og en linse til høyre. Det som skjer hvis du monterer xenon i reflektorene til venstre, er at lyset vil spre seg og lyse til alle kanter. Sjansen for å bli stoppet av politiet øker veldig. Men hvis du monterer xenon i linsen til høyre vil lyset bli sendt i riktig retning og du vil ikke ha noen stor grunn til å bli stoppet av politiet med mindre du har stilt lysene dine sånn at de lyser veldig langt opp.

 

DSC00182.jpg

 

Husk at selv om du har linse så betyr det ikke at det er lovlig å montere xenon, og det anbefales å ta en lys kontroll for å få riktig vinkel på lysene etter at du har montert xenon.

 

Angående ledningsnett så er det ganske enkelt å montere. Sett deg inn i litt elektro først og undersøk motorrommet ditt slik at du vet hvor du skal koble og plassere kabler.

 

Her er forresten et ledningsnett med relè biltema.no

Endret av Exposito

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår