Gå til innhold

TL3518

Bruker
  • Innholdsteller

    1,577
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

TL3518 vant dagen sist Februar 18 2014

TL3518 hadde mest likt innhold!

Om TL3518

  • Bursdag 10/17/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2013
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker @ møller.
  • Motor (eks 1.6)
    1.6 Tdi
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hønefoss

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

TL3518's Achievements

  1. Tipper sprekt oljekjøler. Hvis kan skru litt selv så koble sammen slangene som går inn/ut av kjøleren, flush kjøleanlegget og kjør en tur. Sikker på at det er olje og ikke eksos? Har vært borti at eksoskjøleren sprekker og sender eksosgasser i kjølevæska.
  2. Gammal tråd ser jeg. Er melding fra fabrikken på dette, mest sannsynlig utslitt clutchpakke. Bytta sinnsykt mange av de..
  3. Dra på håndbrekket, sett kassa i neutral, gi full gass til kjølevifta begynner å gå. Fyll opp til maksmerket.
  4. Er en fordel å nevne hvilken motor man har da, Golf GT kom trossalt med 1,9Tdi, 2,0l Tdi og 1.4Tsi.. 2.0l Tdi 16v er kjent for at toppene sprekker og sender olje i kjølevæska eller vann i eksosen. På 1,9Tdi pleier oljekjøleren å ryke, sender olje i kjølevæska. 1,4Tsi pleier å havarere lenge før toppakning/oljekjøler ryker.
  5. Kjøpte meg en veldig billig E200 her om dagen. Den gira opp veldig fort og hardt, fant ut at wiren som går ned til kassa mangla låseklipset, fikk fiksa det og det hjalp veldig sammen med olje og filterskift (mangla 1,5l olje på kassa..). Leser flere steder at det skal gå an å justere den wiren, men klarer ikke å se hvor. Er forøvrig kun snakk om 1-2mm gasspådrag før wiren beveger seg, så er vel ikke alt for gærli justert. Har jeg halv til fullt gasspådrag girer den fint, men om jeg f.eks triller eller bare såvidt har beinet på gassen er den veldig hard, smeller i bilen/bakstillinga. Girer fortsatt veldig fort opp, legger inn 4. gir ved 50km/t om jeg ikke gir veldig mye gass, ingen forskjell i heletatt om bryteren står i E eller S. Noen som har peiling på disse kassene? Mener den heter 722.4
  6. G40 sitter mellom kamakseldrevene på registersia. Om du ikke har kommet borti å skada den når du bytta reim tipper jeg du satt registeret 180 grader feil, eller ikke fikk låst innsugskammen riktig. Pleier også å bli ledningsbrudd i ledningshyla som går fobi starteren.
  7. Er en hel haug av Torx 30 skruer som holder dørpanelet. På begge sider, og under døra. Fjern lista bakerst på døra, skru av håndtaket og skru ut alle Torx skruene så er panelet løst.
  8. Vet ikke hvilken metode du brukte, men riktig metode for å fylle kassa er: -Fyll på olje til det begynner å renne ut og sett i pluggen. Start bilen og gå gjennom alle gir (bilen skal stå stille, ikke kjøre) Vent til kassa er 35grader (ikke stoppe motoren), skru ut pluggen og fyll olje til det begynner å renne igjen. Om du faktisk gjorde det på denne måten så har jeg ingen god forklaring på hvorfor den var så kødd..
  9. Garantien på bilen er jo uansett utgått om det er en 09mod. Men om du ikke bytter dieselpumpe, alt av slanger/rør, dyser, drivstoffrail mister du også reklamasjonsretten på drivstoffsystemet. Når du går til møller med dette kommer de til å skrive som kommentar på bildata at bilen har vært feilfyllt. Det kan fint gå flere år uten problemer, men det kommer til å gå til hælvette en dag. Og når/hvis du selger bilen er du lovpålagt å si ifra om at bilen har vært feilfyllt uten å bli reparert.
  10. Nei, det er ikke "gassen". Dieselbiler har ikke gasspjeld. "Gassen" sitter i dieselpumpa. Det spjeldet du har bilde av kalles på godt norsk "stoppspjeld". Det hjelper deg å stoppe bilen og slipper gjennom luft til innsuget.
  11. Nei, det er ikke EGR ventilen (EGR ventilen er det lille lokket du ser på første bildet, nesten nederst til venstre), det er stoppspjeldet. Når du vrir om nøkkelen for å stoppe motoren stenger det spjeldet og motoren stopper. Hadde det ikke vært for det spjeldet hadde det tatt litt tid å få stoppa motoren.
  12. Ja, det er seff. en mulighet, men da må du ha 4hjulskontroll etterpå, og det skyr bilmekanikere som pesten. Når du bytter toppdekselpakninger på 2,5Tdi må du alltid ha pakningsguffe på begge sider av pakningene ellers lekker det etter kort tid. Lenge siden jeg har skrudd disse motorene nå, men husker at de pleide å lekke i bakkant av toppene også, er ett gummi/metallokk på ene sia, og noen pakninger på andre sia som bør byttes.
  13. Trenger absolutt ikke å skru ut motoren nei. Har du tilgang til Elsa så bør det jo gå bra. Men, det er forbanna trangt under der, og uten løftebukk tror jeg ikke jeg hadde orka å begynne på den jobben. For ikke å snakke om hvor mye den kassa veier. Lykke til!
  14. Dieselfilteret?.. Sitter under bilen like ved girkassa. Ledningene er til vannsensoren.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår