Gå til innhold

Golf2009tdi

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Golf2009tdi's Achievements

  1. okei. Jeg har som du skjønner ikke veldig peiling på dette. Men hvorfor er det garantert at det kommer til å gå til helvette en dag? Handler ikke dette om at faren ved feilfylling er at dyser osv ikke får tilstrekkelig med smøring? Siden det har gått bra foreløpig, så vil jo alt smøres akkurat som før dersom jeg tømmer og renser også kjører på ren diesel etterpå igjen? I hovedsak så er det da sånn at enten må jeg koste på bilen 70 000 kroner (tall fra en annen som hadde kjørt til det skjærte seg), eller så mister den all verdi? mtp at ingen gir normalpris for en bil som er feilfylt, når det er en garantert utgift på mangfoldige tusen.
  2. Tusen takk for svar! Har latt bilen stå, og kjører den til møller på mandag. Jeg ikke merket noe galt med bilen. Den starter og går helt normalt. Kommer til å be om å få skylt igjennom, renset alt og bytte dieselfilteret. Vil dette da være tilstrekkelig? Eller er det fortsatt en mulighet for at ting kan gå istykker ved en senere anledning? - jeg skjønner ikke hvordan ting kan gå istykker på ren diesel, dersom det ikke har skjedd noe enda? Vil jeg da etter den planlagte prosessen fortsatt ha full garanti for alt av dieselsystemer osv hos møller?
  3. Men er det fastslått at jeg har Common Rail? Selv har jeg ikke peiling
  4. Så tipset jeg fikk av Falck, der en halvliter olje skulle gjøre susen, holder ikke mål? Vil ikke bensinen og dieselen blande seg ved hjelp av totaktsoljen, slik at det alltid vil være stor nok del diesel og/eller olje til å smøre dyser og pumper? Jeg mener; Falck som veihjelpere må da ha noe å støtte sine utsagn, tips og råd på?
  5. Hei! Jeg har en golf 2009 modell 2.0 TDI med auromatgir. Skulle ut på langtur igår og hadde kvart tank, så jeg tenkte å fylle litt. Jeg var dum nok til å fylle 10,6 liter bensin før jeg fant ut at jeg var helt på tur. Ringte Falck og han mente at dersom jeg fylte resten av tanken med diesel i tillegg til en halv liter totaktsolje så skulle ikke dette være noe problem. Har kjørt ca 15 mil etter dette, og alt virker bra foreløpig. Er det sant at det ikke var mer som skulle til for å ordne problemet, eller vil jeg i nærmeste tid oppleve større problemer?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår