-
Content Count
7647 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
15
JChE last won the day on January 17
JChE had the most liked content!
About JChE

-
Rank
Bruker
- Birthday 02/11/1984
core_pfieldgroups_99
-
Fylke
Vest-Agder
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Søgne
Profile Information
-
Gender
Not Telling
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
-
JChE started following Vinduvisker problem Mercedes C klasse, Selges: 2012 Toyota Auris Hybrid - 149 000, sjekk liste campingvogn and and 7 others
-
Selger vår Auris hybrid siden vi har kjøpt oss Opel Ampera-e. Veldig god og driftssikker bil med full servicehistorikk. Prisantydning 149000 pluss omreg. Inkl årsavgift. Se link for finn-annonse med bilder: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97199826&fks=97199826
-
Det viktigste er nok å sjekke etter fuktskader. Spesielt i alle hjørner/plateskjøter og ved vinduer. På innsida altså. Ville også sjekka at alt elektrisk fungerer, samt vannopplegg. Tror ikke det er mye feil på vannopplegget i slike vogner, men greit å sjekke at pumpa funker. Har du mulighet er det også lurt å jekke opp vogna for å sjekke at hjullager og bremser på alle hjul er ok.
-
Verste versjonen av dette systemet så jeg i en volvo v40 som jeg prøvekjørte i fjor(2016-modell). Det var med bensin og automat. Jeg kjørte inn på parkeringsplassen, og skulle rygge inn i ei luke. Når jeg stoppa bilen, stoppa motoren. Så flytta jeg spaken til R og den starta mens jeg flytta spaken. Så stoppa den igjen når jeg var i R. Så skulle jeg begynne å rygge, og da starta den igjen. Når bilen var parkert, stoppa den igjen. Helt vanvittig, og kan umulig være bra for noe som helst. Da har jeg (litt) mer tro på det systemet jeg har i forden, den stopper bare når den står i fri, og med clutchen ute. Da kan man ihvertfall styre det litt selv....
-
Les ut feilkoder med diagnoseapparat. Det kan være så mye forskjellig, men det er lettere hvis man har feilkoder å gå ut ifra.
-
Se om det er sprekk i eksosmanifolden. En liten sprekk her kan gi slik tikkelyd som du beskriver.
-
Denne motoren finnes også i en versjon med 140hk og 210nm, men vet ikke om den er identisk med 125-hesteren. Hvis den er det burde trimming opp til dette gå greit ihvertfall. Men det er nok ikke lurt å hente ut mer. Det aller lureste er nok å ikke tukle med den... 140-hesteren finnes kun i Fiesta red-/black edition.
-
Vil anbefale å smøre opp mekanismen uansett. Treghet her gjør at viskeren går gradvis saktere og saktere, og til slutt ryker viskermotoren. Smørte opp denne på en gammel e-klasse jeg hadde, og farten på viskeren ble en helt annen etterpå :)
-
Det er svært sjelden man ser en slik c-klasse der det ikke lyser en eller flere varsellamper :) Litt ustabil elektronikk på disse. De vanligste feilene på airbag er dårlig kontakt i pluggen under forsetene(lurt å lodde disse sammen isteden), eller slitt slepering på rattet.
-
-
Blåser varmt å kaldt w202
JChE replied to Alexander 89's topic in C-Klasse (W202 / W203 / W204 / W205)
Min gamle e-klasse hadde en duo-ventil nærmest torpedoveggen i motorrommet. Denne kunne henge seg opp og gi slike problemer som du beskriver. Du skal ikke se bort ifra at det er en slik på c-klassen også. https://www.google.com/?ion=1&espv=2#q=duo%20valve%20mercedes -
Sikkert bare den noe sære mercedes-mekanismen som trenger smøring. kjent problem: http://www.202tech.com/howto/wiper.html
-
Prøv å lese ut feilkoder når motoren går, da forsvinner kanskje noen av feilmeldingene(spesielt kamsensor) Sjekk coilene, disse kan sprekke slik at det blir overslag
-
Tipper denne servoen/aktuatoren styrer noe med varmeapparatet. Det kan være den styrer hvor lufta skal sendes, eller det kan være valg mellom friskluft og resirk. Prøv alle funksjoner på klimaanlegget, og se hva som ikke virker. Det kan være noe mekanisk her som har hengt seg opp, slik at den jobber hele tida.