Jump to content
Bilforumet.no

JChE

Super Moderator
  • Content Count

    7647
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

JChE last won the day on February 14 2016

JChE had the most liked content!

About JChE

  • Rank
    Bruker
  • Birthday 02/11/1984

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Søgne

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Selger vår Auris hybrid siden vi har kjøpt oss Opel Ampera-e. Veldig god og driftssikker bil med full servicehistorikk. Prisantydning 149000 pluss omreg. Inkl årsavgift. Se link for finn-annonse med bilder: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97199826&fks=97199826
  2. Det viktigste er nok å sjekke etter fuktskader. Spesielt i alle hjørner/plateskjøter og ved vinduer. På innsida altså. Ville også sjekka at alt elektrisk fungerer, samt vannopplegg. Tror ikke det er mye feil på vannopplegget i slike vogner, men greit å sjekke at pumpa funker. Har du mulighet er det også lurt å jekke opp vogna for å sjekke at hjullager og bremser på alle hjul er ok.
  3. Verste versjonen av dette systemet så jeg i en volvo v40 som jeg prøvekjørte i fjor(2016-modell). Det var med bensin og automat. Jeg kjørte inn på parkeringsplassen, og skulle rygge inn i ei luke. Når jeg stoppa bilen, stoppa motoren. Så flytta jeg spaken til R og den starta mens jeg flytta spaken. Så stoppa den igjen når jeg var i R. Så skulle jeg begynne å rygge, og da starta den igjen. Når bilen var parkert, stoppa den igjen. Helt vanvittig, og kan umulig være bra for noe som helst. Da har jeg (litt) mer tro på det systemet jeg har i forden, den stopper bare når den står i fri, og med clutchen ute. Da kan man ihvertfall styre det litt selv....
  4. På noen biler må man også montere en sirkulasjonspumpe for å bruke kjørevarmeren som parkeringsvarmer. Da blir det dyrere.
  5. Les ut feilkoder med diagnoseapparat. Det kan være så mye forskjellig, men det er lettere hvis man har feilkoder å gå ut ifra.
  6. Se om det er sprekk i eksosmanifolden. En liten sprekk her kan gi slik tikkelyd som du beskriver.
  7. Denne motoren finnes også i en versjon med 140hk og 210nm, men vet ikke om den er identisk med 125-hesteren. Hvis den er det burde trimming opp til dette gå greit ihvertfall. Men det er nok ikke lurt å hente ut mer. Det aller lureste er nok å ikke tukle med den... 140-hesteren finnes kun i Fiesta red-/black edition.
  8. Vil anbefale å smøre opp mekanismen uansett. Treghet her gjør at viskeren går gradvis saktere og saktere, og til slutt ryker viskermotoren. Smørte opp denne på en gammel e-klasse jeg hadde, og farten på viskeren ble en helt annen etterpå :)
  9. Det er svært sjelden man ser en slik c-klasse der det ikke lyser en eller flere varsellamper :) Litt ustabil elektronikk på disse. De vanligste feilene på airbag er dårlig kontakt i pluggen under forsetene(lurt å lodde disse sammen isteden), eller slitt slepering på rattet.
  10. Min gamle e-klasse hadde en duo-ventil nærmest torpedoveggen i motorrommet. Denne kunne henge seg opp og gi slike problemer som du beskriver. Du skal ikke se bort ifra at det er en slik på c-klassen også. https://www.google.com/?ion=1&espv=2#q=duo%20valve%20mercedes
  11. JChE

    RX 400h 2006 mod

    Kjøpte selv en auris hybrid av samme grunn :) Ingen reimer, ingen dynamo, og ingen startmotor. Og alt bare funker. Komfortabelt å kjøre med også.
  12. JChE

    RX 400h 2006 mod

    Skal være svært driftssikre biler dette, på lik linje med alle andre Toyota/lexus med hybridmotor.
  13. Sikkert bare den noe sære mercedes-mekanismen som trenger smøring. kjent problem: http://www.202tech.com/howto/wiper.html
  14. Prøv å lese ut feilkoder når motoren går, da forsvinner kanskje noen av feilmeldingene(spesielt kamsensor) Sjekk coilene, disse kan sprekke slik at det blir overslag
  15. Tipper denne servoen/aktuatoren styrer noe med varmeapparatet. Det kan være den styrer hvor lufta skal sendes, eller det kan være valg mellom friskluft og resirk. Prøv alle funksjoner på klimaanlegget, og se hva som ikke virker. Det kan være noe mekanisk her som har hengt seg opp, slik at den jobber hele tida.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.