Gå til innhold

Magro

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Magro's Achievements

  1. Ja, men da koster de sikkert 3000 kr per stk. Vet dere om drivknuter bak til nevnte bil, som rimelig sikkert passer?
  2. Takk så mye. Jeg er bare redd for å få feil. På gamle Norsk bildelesenter, nå bildeler.no, hadde bare drivledd foran. På autodeler.co.no kommer det opp så mange forskjellige og det står at produktet passer både til framaksel og bakaksel og da er det vanskelig å vite hva man får.
  3. Takk for svar. Så ytre drivledd er likt foran og bak på a4 b5 quattro?
  4. Trenger vel ikke hele drivakslingen? Er jo bare ytre drivknute begge sider som har for stor slark.
  5. Hei Kan noen hjelpe meg å finne riktig ytre drivledd/drivknute bak til en Audi A4 B5 quattro 1998 modell 1,9 tdi AFN? Mulig at denne passer? https://www.eurodel.no/drivknute-drivaksel-skf-vkja-3019 Fikk feil på disse på begge sider bak på EU. Takk så mye. Mvh. Martin
  6. Har funnet ut at dette er nok mellomaksel-opphenget. Jeg bare lurer på om jeg får riktig om jeg bestiller dette? https://m.ebay.co.uk/itm/Audi-A4-B5-Driveshaft-Center-Support-Bearing-1995-2001-CBA4/282359739170?hash=item41bdf3b322:g:zbUAAOSwfjRZ-Hwi Andre alternativer i Norge som ikke koster tusenvis?
  7. Takk for svar. Er noe usikkert enda, men tror det har en sammenheng med at håndbrekket står på over tid. Det er mulig at venstre caliper bak henger seg opp.
  8. Var dette en for sammensatt og utydig problemstilling? ☺
  9. Hei Jeg har i den senere tid sporadisk fått en dunkelyd/klakkelyd som følger lyden av at hjulet går rundt. Lyden høres bare i lav hastighet og kun når jeg løfter foten opp fra gassen, det må således være når drivverket ikke har belastning. Hjulene er ikke løse! Lyden høres ikke ved normal fart i 80 sone og har ikke lyd av hjullagerpreg. Hører ikke lyden om man har hjulspinn på glatt føre, er kun når gassen slippes opp. Lyden blir forøvrig borte om man gir gass igjen eller bremser. Er bare noen ganger lyden kommer nå på småkjøring. Kan det være bremsecaliper som henger seg opp da? Som gir litt av samme lyden som en sliten mellomaksling på en Mercedes W124. Det har forøvrig ikke noe å si om man svinger eller ei. Det dunker også når jeg tar i gang fra start, kansje en quattroklunk? Til informasjon så er komplett forstilling byttet for 20000km siden. Har hatt en donelyd som er særlig merkbar på lave turtall når bilen ikke har oppnådd driftstemperatur. Noen som har peiling? Mvh. Martin
  10. Takk så meget. Skal starte med dieselreturslangene fordi dette har laget et søl av forbrent diesel i det siste. :-)
  11. Takk for svar. Jeg tenkte bare generelt at oljens viskositet (5w-30) var for tynn for den gamle blokka. Hvis oljeforbruket kommer av at det renner olje fra veivhusventilasjonen da? Kan det være koblingen på toppen som er utett der slangen fra veivhusventilasjonen møter slange fra intercooler? ☺ Ved bytte av returslanger(diesel) ved dysene på 1,9 tdi AFN er det noe man må passe på, slik som luft e.l. eller bare å ta de av på vanlig måte?
  12. Hei Det er igjen tid for oljeskift, bytte av luftfilter, dieselfilter og kupefilter på bilen. Bilen er en A4 B5 1,9 tdi AFN. Bilen har for øvrig gått 377 000, men det er ny topp på motoren(garantisak) ved 313 000km da registerreima røk ved feil montering hos VW/Audi. Jeg har de siste 45 000 km i mitt eie kjørt på Castrol Edge 5w-30 med en intervall på ca 15 000 km. Oljeforbruk på ca 5-6 dl på siste 15 000km. Jeg ser i senere tid at det drypper noe olje fra bilen. Jeg antar at denne kommer fra veivhusventilasjonen der jeg ser at det har rent litt olje. Det er mulig at dette har sammenheng med blokkert EGR-ventil? Jeg lurer i denne sammenheng på om det kan hjelpe å gå over til Castrol Edge 5w-40 i stedet for? Hva vil være bakdelene med en tykkere olje som 5w-40 er? Kan dette være farlig om det er "tette" oljekanaler(trange blodårer) i motoren? Jeg har gavekort på mekonomen og må i den sammenheng velge mellom deres merker. Jeg vil benytte filtre av Mahle og Castrol olje. Mvh. Martin
  13. Hei. Jeg har problem med ulyder i understellet ved kjøring over ujevn vei. Ved den minste telehiv eller forhøyning i asfalten kommer det en dunkelyd. Jeg vet at fjærbeinslageret på høyre side er ødelagt fordi det dunker kraftig når man legger over ved parkering,men vil det være andre ting som gir fra seg ulyder ved ujevnheter i veien? Kan dette være endeledd eller lenkearmer? Det virker ikke som en typisk drivknute- eller hjullagerlyd da ulyden kommer ved ujevnheter typisk ved starten på en fartshump eller ujevnheter i asfalten. Det virker som at det er noe dødgang og litt vibrasjoner i rattet (dekkene ble balansert i høst). Bilen sliter for øvrig ikke dekkene på verken inn eller utsiden. Det høres nesten ut som forstillingen er løs, men da ville den ikke gått i gjennom EU-kontrollen for noen måneder siden. Lyden er den samme nå også. Har tidligere vært under bilen, men det var ikke noe som åpenbart var defekt i hjulopphenget da. Har ikke mulighet for å komme under bilen her for øyeblikket. Mvh. Magro
  14. Festet løsnet helt i dag, så da vibrerte det godt i eksosanlegget og festet var lett å se.
  15. Ja er nok enig i det. Bare synd denne grava er 25 mil unna for min del. Tar inni/skraper om jeg tar tak i bakpotta og rister denne. Har fra før skiftet de 2 bakerste opphengene på bakpotta.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår